Umi Plus okostelefon teszt – Középszerűségből jeles

2017.02.01. 11:03

Jackal_

kez.PNGKifejezetten örültem, hogy ennyi túlélő telefon után végre egy „polgári” modell került a kezembe. Az egyik bajom az volt a Rambo telefonokkal, hogy túl nagyok voltak, miközben a kijelzőjük sok esetben nem érte el a Full HD felbontást. Meglepve tapasztaltam, hogy az Umi még nagyobb, szinte már gigantikus, az ilyen készülékeket szokták a „phablet” – vagyis phone és tablet– szóval illetni. A testben ígéretes hardver bújik meg, és az ára is csak 60.000 forint, ráadásul EU-ból érkezik.

 

Kicsomagolás

Végre nem egy kartondoboz, az Umi Plus üde színfoltja a telefonok szürke tömegének. Itt ugyanis egy átlátszó, műanyag fedeles tartóban bújik meg a készülék, nehogy a vásárló kómába essen az unalomtól. Az aljában találhatjuk a szükséges kiegészítőket, USB Type-C kábel, leírások, töltő és egy SIM kártya kinyomó tű, amit annyira belegyógyítottak a tartójába, hogy alig bírtam kiszedni.

p1020003.JPG

Amikor a telefont a kezembe vettem, az első gondolatom az volt, hogy ha valakit fejbe dobnék vele, akkor az egyből kifeküdne. Az 5.5 col átlóval rendelkező kijelző köré épített telefon méreteinek kifejezésére a magyar nyelvben kizárólag két szó alkalmas, de az egyik csúnya – az, amelyik úgy kezdődik, hogy ló – a másik pedig a hatalmas. Az anyaghasználat remek, szerencsére ez nem egy a számtalan műanyag telefonból, a hátlap teljes egészében alumíniumból készült. Az Umi szeret azzal dicsekedni, hogy ez ugyanaz az anyag, amit a repülőiparban használnak, ami nem tudom miért menő, mégis van, akit ez győz meg.

Nálam egy aranyszínű példány járt, ami szerintem jobban illik a lányok és piperkőc fiúk kezébe, mint az enyémbe. A dizájn nekem nem különösebben jött be, pedig igazából semmi kivetnivalót nem találtam benne, egyszerűen csak nem én vagyok a célcsoport. A hátlapon végigfutó csík három részre osztja a telefont, ami miatt az alsó és a felső szegmens olyan, mint ha kinyitható lenne, de valójában nem az. A tipográfia remek, szépek a betűk, ellenben nem tudom, miért kell azt ráírni a hátlapra, hogy „designed by UMI made in China”. Aki már a kezében tartja a készüléket, valószínűleg nem arra gondol, hogy svájci óraművesek alkották unalmukban.

11.PNG

Mivel mindig is fontosnak tartottam a másik nem véleményét, ezért odaadtam barátnőmnek is. Neki nagyon tetszett a dizájn, azt mondta, hogy jól lehet a kijelzőn filmeket nézni, viszont nehéznek találta, ami nekem fel sem tűnt. Gyorsan megnéztem a súlyát, 185 gramm, ami tényleg több mint az átlag, de azért zavarónak nem mondanám.

4_3.PNG

Az LED vaku diszkréten bújik meg a felső részen, a kamera alatt. Minden nagyon masszívnak hat, semmi nem ropog, jól összerakták a terméket. Engem személy szerint a Xiaomi Power bankokra emlékeztet, ahol szintén kiváló volt a minőségérzet és a kinézet is hasonló.

 

Tesztüzem

A szokásos teljesítménymérő applikációkkal kezdtem el bombázni a telefont, hogy megtudjuk, hogyan teljesít a hardver. Gondoltam kitallózom a beállítások menüből, de ott nem találtam meg. Érdekes, hogy a sima 6-os Android nem mutatja, míg például a MIUI igen. De nem hagytam magam, feltelepítettem a Droid Info programot, ami szépen kilistázza a különböző hardver elemeket, ajánlom mindenkinek. Az Antututól 49.000 pontot kapott, míg a T-rex teszten 18 FPS-t ért el, ami egy középkategória aljára szánt telefontól nagyon is rendben van.

joined_2.jpg

Processzorból egy 8 magos MT6755-öt kapunk, ami mellé 4 GB RAM társul, a grafikus chip egy Malit T-860. A használat alatt egyetlen percig sem éreztem a fenti konfigurációt lassúnak, a lapozgatás döccenésmentes, az alkalmazások szépen futnak, mint ahogy a játékok 90%-a is. Ezzel persze én nem voltam elégedett, ki akartam hajtani a hardvert, aminek nem titkolt oka, hogy így felnőtt létemre egy csomó új játékot is kipróbálhattam. A teszt legitimitása miatt feltelepítettem a Plants vs. Zombies 2-t, a Citadelst, a Badlands két részét, miközben egy csomó erőszakos reklámot is végignézettek velem. Ezeket az alkalmazásokat a telefon szabályosan „kinevette”, annyira nem tudták megizzasztani.

screenshot_20170118-223957.png

Aki szereti az „agyatlan hentelést”, annak az Implosion: Never Lose Hope tetszeni fog, míg a Modern Combat 5 a „mindenkit lőjünk szitává” rajongóit fogja boldogítani. Nem kell aggódnunk, a telefon ezeket is szépen lekezeli, egyik játék sem akadozott. Fontos még tudni, hogy az első program a Norton Mobile Security volt, amit feltelepítettem, hogy egy kis tudatosságot is plántáljak az olvasókba, illetve hogy lássam, érződik-e a teljesítményen, ha a háttérben fut. Jelentem, nem, vagyis valami izmosabb alkalmazást kellett találnom, így jutottam el a Godfire: Rise of Prometheushoz. Azért ez utóbbi már meg tudta akasztani a GPU-t, döccenések és akadások sem voltak ritkák, illetve elég sokáig töltögette a helyszíneket.

umi_plus.jpg

A fentieket szerencsére egy remek kijelzőn kell végigkövetnünk, amit az Umi a Sharptól szerzett be. Ezt a lekerekített szélt szokták a 2.5D varázsszóval emlegetni, de én már más telefonnál sem értettem, hogy ez miért jó. Évekig küzdöttek, hogy végre sík legyen a képernyő, erre mikor sikerült, jött a kerekítés. A kép nagyon éles, a színek gyönyörűek, szerintem ez a legjobb LCD, amit kínai telefonban eddig láttam. Kifejezetten nagy élvezettel néztem film előzeteseket, mint például a Galaxis Őrzői 2 bemutatóját. A hang sajnos nem ilyen jó. Először is a basszust távolról sem ismeri, a felső negyedben pedig torzítani kezd, tehát nem sokat fogjuk zenehallgatásra használni. 

Az operációs rendszer egy majdnem gyári Android 6.0, aminek én kifejezetten örültem. Utálom ugyanis eltávolítani a sok felesleges alkalmazást - már ha egyáltalán el lehet - , amit a gyártó a „jó szándék” jeleként a készülékekre pakol. Néhány dolog azért eltérő, kapunk egy zenelejátszót, egy böngészőt, egy fájlmenedzsert, meg egy S.O.S fényszignál leadására is képes elemlámpa appot, és még egy-két jelentéktelen apróságot.

navigacio.PNG

Ami viszont igen markáns, az a virtuális gombsor, amit a képernyő alján jelenítenek meg. Eleinte azt gondoltam, hogy ez azért kell, mert a középső, fizikai gomb az egyetlen, amivel navigálhatunk. A kedves olvasó sajnos nem fogja látni a képeken, de bizony van két nem jelölt gomb a bal és a jobb oldalon. Az előbbi a menü, az utóbbi a vissza funkciót hivatott betölteni. Összegezve: van egy látható fizikai, két nem látható fizikai, és ezen felül 4 „virtuális” gombunk, amiből három ugyanazt csinálja, mint az előbb említettek, a negyedik pedig elrejti az utóbbi hármat. Használatát az teszi idegesítővé, hogy a képernyőre vetített sort egy pozícióval eltolták, így sokszor mást fogunk megnyomni, mint amit szeretnénk. Gyorsan kapcsoljuk ki a funkciót, mert rövid úton megbolondulunk tőle, és a képernyő alsó részét is teljesen feleslegesen foglalja el.

joined_4.jpg

A fizikai gomb nemcsak a kezdőképernyőre visz vissza, hanem egyben ujjlenyomat olvasó is. Ezzel a technológiával máshol már szereztem némi tapasztalatot, és azt gondolom, hogy a hibák 80%-át maguk a felhasználók generálják. Sok helyen olvastam, hogy ez milyen rosszul működik, nekem érdekes módon tízből kilencszer tökéletesen funkcionált, egyszer meg nem úgy tettem oda az ujjamat, ahogy azt előtte rögzítettem. A gomb egyébként túlságosan érzékeny, elég, ha közelítünk felé, már akkor visszavált a kezdőképernyőre.

3_3.PNG

Ami a telefon vezeték nélküli kapcsolatait illeti, nagyjából a szokásos dolgok állnak rendelkezésünkre. WiFi, Bluetooth 4.1, GPS és szerencsére a B20-as, 800 MHZ-s LTE sáv is, így a vidéken élő Vodafone-os előfizetőknek sem lesz gondja a használattal.

8_1.PNG

Bosszantó dolog, hogy az egyik SIM kártya foglalatot el kell használnunk, ha szeretnénk egy micro SD kártyával bővíteni a tárhelyet. A 32 GB-os eMMC tároló sok mindenre elég, de ismerek olyat, akik filmet, vagy esetleg tanfolyami anyagokat néznek videós formában, nekik biztosan fájni fog, hogy valamit fel kell áldozniuk, a másik kárára. 

umi_plus.jpg

Az akkumulátor idővel kifejezetten elégedett voltam. Nagyjából a 4000 mAh jelenti azt a határt, amitől úgy érezni, hogy a telefont ritkábban kell tölteni, mint a konkurenciát. A gyári töltő ráadásul gyorstöltő funkcióval is rendelkezik, ideális esetben akár két óra alatt is képes feltölteni a készüléket. Én azért ennél tovább töltöttem, de még így is meglepődtem rajta, milyen gyorsan megy bele a delej. A Type-C USB csatlakozóból sok esetben kicsúsznak a nem gyári kábelek, erre érdemes odafigyelnünk.
joined_3.jpg

A kamera is neves gyártótól – a Samsungtól - érkezett, a szenzor egy 13 Megapixeles 3L8 kódnévre hallgató darab, fázisérzékeléses autófókusz funkcióval. Nagyon leegyszerűsítve a lényeg az, hogy a beérkező fénysugarakat párokra osztja a képalkotó lapka és összehasonlítja őket. Elvileg ettől élesebb lesz a kép és gyorsabb a fókusz, de én ezekben a hangzatos dolgokban nem nagyon szoktam hinni, ezért inkább kipróbáltam működés közben.

Nos, az eredmények magukért beszélnek. Sötétben nem segít semmi, a fény hiányát nem tudja a telefon kompenzálni, hiába a nagy nevektől összevásárolt hardver. A képek nagyon kockásodnak a magas ISO mellett, gyakorlatilag a tartalom így élvezhetetlen lesz. Jobb minőség persze nem is várható el, hiszen csak alapvető fényképező funkciókkal rendelkezik a mobil, abból viszont elég sokkal. Van HDR, vagyis nagy dinamika tartományú kép, állíthatjuk a kontrasztot, a fényérzékenységet, a telítettséget, és még sok minden mást is. A képeket ráadásul előre definiált hatásokkal is elláthatjuk, kezdve az szépiahatástól a filmig.

Ha viszont van fény, akkor minden megváltozik. A közeli képek kifejezetten jók lesznek, még a plakátok pixelessége is látszik a képeken, annyira részletgazdag. A színek is rendben vannak, és a szélek is élesek, pedig a bemosódás eléggé tipikus szokott lenni az olcsóbb szenzorok esetében.

Ha viszont egy picit is messzebbre fényképezünk, akkor egyből elveszítjük a részletgazdagságot és az egész kép fátyolossá válik. Hozzá kell tennem, hogy -10 fokban és párás időben csináltam a képeket és a videókat, de ez sem indokolja, hogy például a napfelkelte miért lett ilyen gyenge minőségű. Az éjszakai felvételben ráadásul jelentős frame droppolás is tapasztalható, amit nem tudom, hogy mi idézett elő, de az biztos, hogy nem én vettem le 10 FPS-re a képkocka/másodperc értéket.

Összességében azt gondolom, hogy az Umi Plus a kameraképességek terén egy nagy ziccert hagyott ki a konkurensekkel szemben. Ha ez a terület kiváló lett volna, akkor lenne valami, ami kiemelné a tömegből.

 

Összegzés

Az Umi Plus tipikusan az a telefon, amit már elég jól összeraktak ahhoz, hogy sokak számára érdekes legyen. Az összevásárolt hardverek nagy nevektől jönnek, alapvetően minőségi alkatrészeket sikerült beszerezni, egy stabil operációs rendszer mellé. A kijelzőt kifejezetten jónak találtam, ahogy a sebességgel sem volt gond. Ha valaki ráírta volna, hogy ez mondjuk egy Samsung belépő modell, akkor valószínűleg senki nem kételkedne.

Amit viszont az Umi hozzáad a telefonhoz, az pont felesleges. A legbosszantóbb a zavaró menü és a túl érzékeny gombok, a kameraképességek középszerűsége, illetve az, hogy nehéz olyan szolgáltatást mondani, ami a telefont kiemelné a konkurencia szürke masszájából. Egy dolog azért mindenképpen mellette szól, ez pedig az árcédula. Az Umi esetében ugyanis nem rakódik rá a márkanév költsége az alapárra, és mivel különösebb nimbusz sem lengi körül, így nem kell többet fizetnünk annál, mint amennyit ér. A 60.000 Ft pedig teljesen reális érte, és mivel EU raktárból is elérhető, az egyedüli plusz költséget az 1800 forintos szállítás jelenti.

 Itt megvásárolható >>

 

59 komment

Címkék: telefon

A bejegyzés trackback címe:

https://rendeljkinait.blog.hu/api/trackback/id/tr912139771

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

fanthomas76 2017.02.01. 14:13:52

Egy Samsung Note 2 cseréltem le erre,mert 2 év után tönkre ment. Többet nem adok ki ennél drágább telefonra pénzt. Gondolom ez se bírja tovább! VR hoz vettem mert már van benne giroszkóp. Akku tényleg bírja 2napig. Ezért a pénzért szerintem jó vásár volt! Nem 1 nagy kaland,de nem rossz. Ajánlani tudom csak

midnight coder 2017.02.01. 19:18:32

Rendben lévőnek tűnik. Ennél többet tényleg hülyeség telefonra kiadni.

SzAdam 2017.02.01. 19:21:17

Inkább bármelyik Xiaomi ebben az árban, lehet, hogy 4 helyett 3GB RAM lesz, de másban jobb vagy egál, a szoftveres támogatás meg nem tudom milyen lehet ennél a gyártónál, az sem mindegy.

Netuddki. 2017.02.02. 11:07:51

"A kamera is neves gyártótól – a Samsungtól - érkezett"

Na, itt hangosan felröhögtem.

Az éjszakai képek meg egyenesen életlenek.
De mi lenne ha a teljes felbontásban meg lehetne nézni a képeket? Ez így összehasonlításnak lófütty. Főleg, hogy a kamera hardver csak az egyik oldala a dolognak, a szoftveren is sok múlik. Ez az ami gyakorlatilag hiányzik az olcsó kínai képrögzítőkből.

mizie 2017.02.02. 11:19:44

De már évek óta teljesen mindegy milyen hardver van egy telóban ha nincs megfelelően optimalizálva az os-hez. Márpedig itt nem lesz frissítés meg patchelés az tuti.

ogli dzsí 2017.02.02. 11:56:33

A fullHD-re kb. senkinek nincs szüksége egy mobilon (főleg jobbra), viszont nagy hátránya hogy a HDnél sokkal jobban zabálja az akksit.

rockjano 2017.02.02. 12:03:32

@SzAdam: Pontosan...Xiaomi rules!!!

rockjano 2017.02.02. 12:05:36

@ogli dzsí: Én most váltottam normál HD-ről full HD-ra és van különbség, 5,5 colon már van.

Persze egy VR szemüvegbe még nagyobb felbontás kell...

rockjano 2017.02.02. 12:06:47

Ajánlom a Xiaomi RedmiPro-t. Ennél még olcsóbb dupla kamera és valami elképesztően minőségileg összerakott cucc mind harver mind szoftver szempontból...

ogli dzsí 2017.02.02. 12:23:54

@rockjano: nem mondom hogy nincs különbség, de én kifejezetten sajnálom hogy nem hagynak alternatívát azoknak, akiknek továbbra is megfelel a HD

- van egy csomó felhasználó aki nem játszik, és nem is mozizik (pedig én is 5.5 collt használok), meg ugye (ingyen) kontent is kéne ahhoz hogy kihasználd a fullHD-t...egy HD teló a mai 3500-4000 mAH akksikkal simán bírna 3 napot.

artifex · http://www.amywinehouse.co.uk/ 2017.02.02. 14:08:00

ehhez képest a plus e mennyivel jobb? mert azt is néztem. umi amúgy használatban mennyire stabil?

@rockjano: mellé felejtheted a b20-at. xiaomik nekem is szimpatikusak, szemezek is velük, de sajnos kevésben van b20. pölö a redmi proban pont nincs. de tanácsot azért kérek, mit kell nézni, hogy ne buherált, hanem gyárilag többnyelvű és frissíthető, tehát korrekt legyen a rendszere? mert sok érdekességet lehet kínából rendelt telefonoknál hallani.

eßemfaßom még áll 2017.02.02. 14:39:26

"miközben a kijelzőjük sok esetben nem érte el a Full HD felbontást"

nem is lehet semmire használni egy telefont amelyik 5'on nem tartalmaz annyi pixelt mint egy átlagos 80centis tv

ze11 2017.02.02. 14:57:47

@SzAdam: A sómi készülékek zöme B20 nélkül érkezik - és kérdés, hogy Android7 van-e/lesz-e rájuk? Mert az UMI Plus az szépen frissül a hetes Androidra.

Egyébiránt kínai forrásból olyan 53E Ft körül szerezhető be - és esélyes, hogy a vámon is simán átkocog...

@ogli dzsí: A 4Ah-s aksit nyugodtan egye, belefér. A képminőség viszont duuuurván jó.

Egy normális launcherrel tökéletes kézi készülék :-)

ze11 2017.02.02. 15:00:34

@mizie: Lesz frissítés - az Android6-oshoz is volt frissítés, aztán lehúzta a 7-est, majd pedig a heteshez is jött egy javítás.
Kolléga csamcsunk csillivilli többször ennyibe kerülő szolgáltatófüggő készülékére csak ígérik, hogy majd talán valamikor esetleg...

cardiobascuralis 2017.02.02. 15:36:41

@artifex:
A Redmi Proban pont van B20, ha európai piacra szántat veszel.
Másrészt hányszor akarsz vidéken netezni, ahol számít?

cardiobascuralis 2017.02.02. 15:41:39

@ze11:
A sómi az angol kiejtése.
A kínai hsziaomi. Esetleg hszajomi.

És igen, a Xiaominak kurva jó gyári támogatása van a webhelyükön át. Az Európába szánt termékekben pedig van B20 (a legtöbb termékük 3 változatban jön ki: Kínába, Európába, a világ többi részébe).

"Egyébiránt kínai forrásból olyan 53E Ft körül szerezhető be - és esélyes, hogy a vámon is simán átkocog..."

Nem fog, úgyhogy a 27%-ot nyugodtan add hozzá. Úgy meg már nem annyira olcsó.
A vámon 100 euró alatt "kocog" át.

cardiobascuralis 2017.02.02. 15:45:55

@rockjano:
Nem rules, hanem rulez, ha már...

Azt meg kétlem, hogy látsz különbséget 5,5 colon a HD meg a full HD között ugyanolyan típusú kijelzőnél.
A kijelzőtípusok között igen, egy AMOLED egyértelműen szebb képet ad egy LCD. Ugyanolyan felbontás mellett is.

artifex · http://www.amywinehouse.co.uk/ 2017.02.02. 16:00:08

@cardiobascuralis: rendben, csak nem találtam olyat, de akkor keresek ismét. Munkatársaknak 3s van és dicsérik.

Fordítok, ha kell, szeretném ha lenne és nem akkor szívnám a fogam. Sok másik gyártónál van, nem hinném, hogy űrtechnika, mégis kevés xiaomiban van.

Duplaxiii 2017.02.02. 16:34:03

@rockjano: Tudod csak egy HD van... A 720p a HD, amit sokan fullHD-nak csúfolnak, az valójában a HD1080p. A tévéknél a marketinges galádok találták ki ezt az ostoba HD Ready meg Full HD dolgot.
A mobilosok marketingesei meg tovább gyalázták a szabványos megnevezéseket, szabványokat.
A 4K-nak is több változata van, mégis mind 4K:
Ultra-high-definition television-3840 × 2160-1.78:1 (16:9)
Ultra-wide-television-5120 × 2160-2.37:1 (21:9)
DCI 4K (native resolution)-4096 × 2160-1.90:1 (256:135)
DCI 4K (CinemaScope cropped)-4096 × 1716-2.39:1 (1024:429)
DCI 4K (flat cropped)-3996 × 2160-1.85:1 (999:540)
Szóval a mobilosok csak marketingszavakat gyártanak a szabványokhoz.

Duplaxiii 2017.02.02. 16:34:56

Vaon milyen film az, amihez 32GB nem elég, és telefonon akarjuk nézni, 5,5 colon?

cardiobascuralis 2017.02.02. 16:41:05

@Duplaxiii:
"Tudod csak egy HD van... A 720p a HD, amit sokan fullHD-nak csúfolnak, az valójában a HD1080p."

Hát erre azért ne vegyél mérget.

SzAdam 2017.02.02. 17:11:27

@Duplaxiii: Hang is lehet HD, de ebbe kár belemenni, a kijelzőknél tényleg nagy a kavarás/félretájékoztatás. isthisretina.com - Ez alapján 33 cm feletti nézőtávnál jelen telefonba elég lenne az 1280x720 is. Ugyanott vagyunk mint a megapixelek hajkurászásánál, lehet értelmetlenül nagy, csak vegyék.

Audianer 2017.02.02. 17:21:54

"ez ugyanaz az anyag, amit a repülő iparban használnak"

Nem is tudtam, hogy az ipar tud repülni. Hogy mik vannak...!

ze11 2017.02.02. 17:27:48

@cardiobascuralis: Tehát a vásrlásnál bőven oda kell figyelni, hogy milyet veszel és hol. A gyártónak meg három hardver+sw kombinációt kell támogatni. Aha. Ezt persze az üf. fizeti meg, de no para.

A vámmal kapcsolatban szépen felmodtad az elméletet. És mint tudjuk, az elmélet és a gyakorlat elméletileg megegyezik. Szóval mérget venni nem lehet rá...

ze11 2017.02.02. 17:34:11

@cardiobascuralis: EU special, angol töltővel, amihez EU-s adaptert adnak...LOL :-) AZ UMI érdekes módon EU-s töltőt tud adni a készülékéhez... (Typ: APS-K1015WE-G)

Burgermeister 2017.02.02. 18:28:51

csaomi hamár választani kell

artifex · http://www.amywinehouse.co.uk/ 2017.02.02. 19:43:06

@cardiobascuralis: köszi, de ez nem redmi pro. redmi pro b20-as linked van?

zbzbzb 2017.02.02. 20:05:14

@cardiobascuralis: már megint ez az idóta fogalmatlan "magyaros" átírás, aminek az égvilágon semmi köze nincs ahhoz ahogy ejtik a kínaiak a hangokat!
Nincs olyan, hogy hszi. A xiao mi az két szótag csak egybe írták. Ha nagyon közelíteni akarom akkor egy gyenge x-el ejtett xshiao mi.

zbzbzb 2017.02.02. 20:07:33

A cikkhez. Amikor bármit kell ezekhez venni vagy javítani kell őket és nincs alkatrész, akkor nagy szívás van. Régen nagyon-nagyon androidos voltam, és nagy márkák telefonját még talán meg is venném (bár már inkább nem), viszont a nevenincs készülékekből túl sokat láttam már a kuka felé repülni mert nincs hozzájuk alkatrész.
Többek között ezért is váltottam - nem engedhetem meg magamnak, hogy olcsót vegyek. Sajnos.

Bár azzal is tisztában vagyok, hogy sokan ennyit is nehezen adnak egy készülékért - nekik nincs más lehetőségük, mint nagyon vigyázni rá.

Pierr Kardán 2017.02.02. 20:31:27

@ze11: A vámon BIZTOSAN átkocog, viszont szintén BIZTOSAN kell 27 % ÁFÁ-t fizetni utána!

Amúgy az isten óvjon mindenkit az UMI telefonoktól, (részben ennek a blognak az ajánlása alapján) vettünk egy UMI London telefont, 6 hónap után ment a kukába, mert a rendszer újraindítása után 1-2 hétig rendben működött, utána belassult, aztán annyira belassult, hogy sokszor percekig nem csinált semmit :-(( Gari úgy lett volna, hogy kiküldjük a ferdeszeműekhez, akik jelezték, hogy újrahúzzák rajta a rendszert (amit mi 2 hetente megtettünk).

Xiaomi Redmi 3S lett helyette itthoni forrásból, ég és föld a különbség a Xiaomi javára!!

Senki se vegyen Kínából telefont, mert kicsi az esélye, hogy baja lesz, de ha mégis van, akkor nagy szopás a gyakorlatilag érvényesíthetetlen garancia.

Pierr Kardán 2017.02.02. 20:48:02

@zbzbzb: A Xiaomi szónak egyértelműen sáomí a kiejtése.

Ha nem hiszed, akkor katt ide, többféle nyelvjárásban is meghallgathatod :-))

xiablog.blog.hu/2016/09/19/te_is_rosszul_ejted_azsiai_markak_helyesen

igazi hős 2017.02.02. 22:50:11

@ogli dzsí: "nem hagynak alternatívát azoknak, akiknek továbbra is megfelel a HD" Gyorsan ránéztem a tinydeal kínálatára, 45 db Android6-os (tehát elég új) 5,5"-os HD telefon van rajta + pár nagyobb. Ha hozzáveszem a 3GB ramot (4 gigásból csak 1 van) és a Band20-at, akkor is marad 9, ami igazából csak 4 + színvariációk. Ha elég a 2 GB, akkor még kétszer ennyi akad.

igazi hős 2017.02.02. 23:02:42

@cardiobascuralis: Attól függ, mi a tartalom. Szöveget (nem SMS-t, hanem leveleket) olvasni már 5"-on is sokkal jobb fullHD-ban.

SzAdam 2017.02.02. 23:02:57

@Pierr Kardán: Kidobtad mert belassult? Factory reset kellett volna inkább, felesleges appokat utána letiltani v. törölni.

@zbzbzb: Nem engedheted meg, hogy olcsót vegyél? Mindjárt megsajnállak :P Lehet nem "nevenincs készüléket" kellett volna venni előtte, hanem Xiaomi, ZTE, Oppo, OnePlus, Huawei márkákból valamit.

cardiobascuralis 2017.02.02. 23:52:21

@ze11:
"Ezt persze az üf. fizeti meg, de no para."
Lehet, hogy az ügyfél fizeti meg, de még mindig ők a legolcsóbbak.
Akkor meg számít?
De esetleg olvasgass, tudod, feltalálták már az internetet. Tele van információval.

Vám téma.
Mivel az árat ők is ráírják (mert ha nem, és elveszne a csomag, csak a ráírt árat térítik nekik), onnantól nem kérdés.
Rendeltem már én is pár dolgot Kínából, van némi tapasztalatom.

EU-s adapter nincs, mert az EU-n belül kb. 5-féle csatlakozótípust használnak. Ha Magyarországról rendeled, akkor magyar adapterrel kapod, de rendeld a gyár magyar cégétől, és akkor adapter nélkül, magyar csatlakozóval.

@artifex:
A Redmi 3 S és a Redmi 3 Pro kb. ugyanaz.

@zbzbzb:
A bicikli meg 3 szótag, csak egybeírják.
Magyar nyelven meg naná, hogy magyaros átírást használ az ember.
Szóval talán hagyd a hülyeséget.
Egyébként meg hallgasd meg, fent van a neten (kínai ember által kiejtve), hogyan kell ejteni, az bizony leginkább hsziaomi.

"nem engedhetem meg magamnak, hogy olcsót vegyek"
Hagyjuk ezt a baromságot.
A Xiaomi telefonjai olcsók és világszerte beváltan kurva jók.

@Pierr Kardán:
"A Xiaomi szónak egyértelműen sáomí a kiejtése"
Hát kurvára nem.

@igazi hős:
Ezt lehet, hogy te így hiszed, de valójában nem.
Egy 24 colos HD képernyőn a mobiltelefonos betűkkel azonos méretű betűk kurva jól olvashatók, és a képpontméret ugye az 5 colhoz képest majdnem 5-szörös.
Szóval mese. Totál fölösleges.

Burgermeister 2017.02.03. 03:31:59

@zbzbzb: Amúgy az isten óvjon mindenkit az UMI telefonoktól, (részben ennek a blognak az ajánlása alapján) vettünk egy UMI London telefont, 6 hónap után ment a kukába, mert a rendszer újraindítása után 1-2 hétig rendben működött, utána belassult, aztán annyira belassult, hogy sokszor percekig nem csinált semmit :-(( Gari úgy lett volna, hogy kiküldjük a ferdeszeműekhez, akik jelezték, hogy újrahúzzák rajta a rendszert (amit mi 2 hetente megtettünk).

Xiaomi Redmi 3S lett helyette itthoni forrásból, ég és föld a különbség a Xiaomi javára!!

Senki se vegyen Kínából telefont, mert kicsi az esélye, hogy baja lesz, de ha mégis van, akkor nagy szopás a gyakorlatilag érvényesíthetetlen garancia.

DocBulywood 2017.02.03. 07:48:12

@eßemfaßom még áll:

:-DDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDD

ze11 2017.02.03. 09:26:04

@Pierr Kardán: Az elmélet és a gyakorlat... Az ÁFA esetében is igaz. Nekem hazai képviselettel/forgalmazóval/szervízzel támogatott telefonnal volt olyan apró malőr, hogy először aksit kellett cserélni (öt és fél hónaposan), aztán kijelzőt, utána meg alaplapot... Mondjuk úgy, hogy erős verbális presszióra volt szükség ahhoz, hogy a sz@arukat harmadszor is javítsák.
Forgalmazói RMA-val, még ha a világ másik felén vannak, akkor is könnyebben megy.

ze11 2017.02.03. 09:32:33

@cardiobascuralis: Nem ők a legolcsóbbak, de sebaj, hidd azt -de a hozzászólásaid mellé tedd oda a (x) jelzést :-P A netet ne javasold, elég régi motoros vagyok, mondhatni a kezdetektől ezzel is foglalkozom :-P

VÁM téma: Elmélet és gyakorlat... Igen, elvesztés esetén a küldő cég valóban bukik, ha 21.99$-et ír a csomagra. De mi van akkor, ha ezt belekalkulálják, és az egyéb kütyük hasznából bőven ki tudják gazdálkodni?

artifex · http://www.amywinehouse.co.uk/ 2017.02.03. 09:41:58

@cardiobascuralis: ah, akkor már legalább értem hol ment félre a kommunikáció. az eredeti felvetés rockjanotól duplakamerás gépről szól, amire reagáltam, hogy azon nincs b20. a duplakamerás a redmi 4 pro. erre mondtad később, hogy van belőle európai verzió b20-szal, de így kiderült, hogy te a redmi 3 pro-ra gondoltál. tehát, nekem redmi 4 pro-ból kéne b20-as. arra tudsz linket? de a b20 hiány igaz a mi5, mi5 pro és mi5s gépekre is, sajnos. pedig nagyon tetszenek és szemeztem is velük.

Pierr Kardán 2017.02.03. 12:16:12

@cardiobascuralis:

"A Xiaomi szónak egyértelműen sáomí a kiejtése"
Hát kurvára nem.

Ember, itt a link, hallgasd, meg, hogy maga a kicikínai hogyan ejti:

xiablog.blog.hu/2016/09/19/te_is_rosszul_ejted_azsiai_markak_helyesen

Hogy a nyóckerben nem így ejtik, arról nem tehetek :-))

Pierr Kardán 2017.02.03. 12:24:04

Egyébként a "köszönöm a helyesbítést" kifejezés helyes kiejtése úgy szól: "anyád picsáját"

:-)))))))))))))

artifex · http://www.amywinehouse.co.uk/ 2017.02.03. 13:28:50

@artifex: ez a rengeteg redmi... tehát nem a redmi 4 pro-ra gondoltam, hülyeséget írtam, hanem csak úgy natúr redmi pro-ra, bocsánat. egyszerűsítve, a dupla kamerásra, bármi is a neve.

cardiobascuralis 2017.02.03. 14:10:09

@artifex:
Szerintem natúr Redmi Pro nincs, a Redmi után van egy szám is.

@ze11:
Aha.
Csak kurvára nem így működik.
Egy hülye magyar megrendelő miatt a kínai cég nem kockáztat.
Az, hogy te miket álmodsz, mielőtt a bilibe ér a kezed, az más kérdés.

Adott minőségeket összevetve pedig messze a Xiaomi a legolcsóbb.

@Pierr Kardán:
Ezt a blogot egy semmilyen nyelven nem tudó magyar fasz írja, akit aztán a hozzászólásokban rengetegen javítottak is.
Gondolom, ezt elfelejtetted említeni, mert nem a te ökörségedet támasztja alá.

cardiobascuralis 2017.02.03. 14:19:46

@artifex:
Hát olvasgass a neten, állítólag be lehet kapcsolni a B20-at több olyan Xiaomi-telefonon is, amin gyárilag nincs (azaz lehet, hogy fizikailag benne van az ehhez szükséges alkatrész, csak le van tiltva), de mivel erről nincs tapasztalatom, nem mondanám biztosra.

De továbbra is megkérdezném, hogy hányszor jársz olyan falvakban vidéken, ahol iszonyat mennyiséget neteznél, és ez fontos lenne. Mert csak annyi a különbség, hogy a 4G helyett csak a 3G-t (Voda) vagy 2G-t (a többi) tudja. Ez még mindig sokkal gyorsabb, mint amit pár éve bármelyik szolgáltató tudott.

cardiobascuralis 2017.02.03. 14:22:58

@Pierr Kardán:
Esetleg hallgasd meg itt, ahol bennszülött kínai ejti ki.
en.wikipedia.org/wiki/Xiaomi

Meg ha ismered esetleg a fonetikai ábécét, hát aszerint (ɕi̯àu̯mì) sem sáomi. De kurvára nem.

ze11 2017.02.03. 14:27:09

@cardiobascuralis: Szerinted nem így működik, de mint írtam, az általad szajkózott elmélet a gyakorlattal csak elméletileg egyezik meg.
És ez nem csak a magánforgalomra igaz - egy kint nagy tételben mondjuk 45-50E Ft-os eszköz hogy tud itthon boltban "vámmaláfávalmindennel" 62-65E alatt megállni? Hogy a kereskedőnek még azért haszna is legyen rajta...?

Chaoyang · http://xiongyali.blog.hu 2017.02.03. 16:07:03

5.5" hatalmas??? Akkor a korát messze megelőző Sony Xperia Z ultra- a maga 6.4colos HD kijelzojevel amit 4 éve vettem és rá egy évre már inkább egy 10(!)colos kínai telefont használtam headsettel... A nagy telefonoke a jövő.. Csak kihajtogatos kéne akkor nem az alsogatyamban a hátam mögé betűvel kellene hordják a "telefonom"...
A posztban szereplő telefonnal kicsit többért +100K már Huawei P9-t lehet kapni 64GBal és Leica kamerával.. Nekem lassan egy éve hibátlanul mukodik, Kínában vásárolt model 256GB Sdkartyaval összesen... Sok... Hja és a P9-en 800(!)telepített app van és félig sincs teli az internal memory.
Megeri egy kicsit többet költeni a fent említett telefonnal...

artifex · http://www.amywinehouse.co.uk/ 2017.02.03. 16:20:51

@cardiobascuralis: ez akkor melyik?

www.mi.com/en/redmipro/

sehol nem látom, hogy négyes, persze ettől még lehet négyes. ami biztos pont, a dupla kamera.

igen, olvastam, hogy lehet egyes modelleken hackelni b20-as, illetve más frekiket is. nem út. én szeretném ha tudná. ismételten, ha kell, tudja és nem akkor akarok anyázni a hiánya miatt. ha ez évente egyszer van, akkor is. ezzel nem kell egyetérteni, de én így szeretném. :-)

cardiobascuralis 2017.02.03. 16:21:50

@ze11:
Az, hogy te miről álmodozol, a te dolgod.
Én a gyakorlatról beszélek, nem a hülyék hagymázos álmairól.

Nagykereskedelmi árról hallottál már?
Esetleg a nagy tételben rendelés kedvezményéről?
Vagy csak beszélsz baromságokat továbbra is?

ze11 2017.02.03. 16:41:08

@cardiobascuralis: Értő olvasás: "nagy tételben" - azaz viszonteladói mennyiségben. És mint említettem már többször is, a gyakorlat nem téged igazol - bizony-bizony vannak olyan esetek, amikor meglepő módon a postás úgy csenget a távol-keleti, egyáltalán nem "no name" jellegű feladótól érkező csomaggal, hogy azt sem vám, sem áfa nem terhelte út közben.

@Chaoyang: Az a 100E Ft nem kicsit, hanem a 60E 2/3-ával több. Az, hogy karácsonyfaként minden csingilingit felpakolsz a telefonodra az a te dolgod - de tippelem, hogy úgy legfeljebb két tucatnyi alkalmazás az, amit ténylegesen használsz is.

@artifex: Ott a pont. Ráadásul ha elbaxol valamit a rádió állítgatása során, kellően gyorsan meg lehet lelni a készüléket meg az előfizetőt, és... Szóval kellemetlen perceket (órákat...) tudsz magadnak szerezni vele, na. És nem azért, mert e te telefonod nem működik jól...

cardiobascuralis 2017.02.03. 19:14:18

@ze11:
Persze, ha az ára nem éri el a 100 eurót.
Különben bizony terheli áfa.
Ha nyomod ezeket a hagymázos baromságokat, ha nem.

cardiobascuralis 2017.02.03. 19:17:36

@artifex:
Van, amelyik tudja.
Ha kötöd az ebet a karóhoz, hogy márpedig neked konkrétan csak az X típus kell, hogy tudja, ami nem tudja, az kb. akkora baromság, mintha azt mondanád, hogy de neked csak piros színben kell. Baszd meg, nincs piros színben. Van másik típus piros színben, ami ugyanazt tudja.
Ennyi.
Minden extrém igényekkel előálló hülyére egyetlen gyár sem készül fel. Nyugi, az Apple sem.

artifex · http://www.amywinehouse.co.uk/ 2017.02.03. 20:24:03

@cardiobascuralis: egyre jobban bemész az erdőbe. nem kötöttem az ebet a karóhoz, csak közöltem, hogy az említett két kamerás redmi pro nem tud b20-at. és nem azt, hogy nekem gyártson olyat a xiaomi. majd közölted, hogy márpedig tud az európai verzió, amihez linkkel azóta sem álltál elő, aztán elkezdtél magyarázni a redmi 3-ról, akkor mentőövként bedobtam, hogy elbeszélünk egymás mellett.

most meg már kezdesz erősen leadni a szintből. soha nem mondtam, hogy nekem kell b20 amiből nincs, pont azt mondtam, hogy nincs és pont, te jöttél elő a van belőle b20-szal, ami bizonyítva eddig nem lett. én annyit mondtam nekem olyan készülék kell ami tud b20-at. nagy különbség van a kettő között.

ezen felül, szerinted extrém hülyeség a b20 léte egy telefonban? mert akkor sok extrém hülye készüléket gyártó cég van...

cardiobascuralis 2017.02.04. 01:16:17

@artifex:
És ezek közül mennyi kétkamerás?

ze11 2017.03.27. 12:25:40

@cardiobascuralis: Nem hagymázas baromság, hanem tapasztalat. Tudjuk, látjuk, a te boltodat rontja, hogy van más is, mint az általad favorizált cucc, de ez van...
süti beállítások módosítása