Nomu S30 telefon teszt – Bear Grylls mobilja

2017.01.07. 08:00

Jackal_

20161018153856_11430.jpgMostanában rengeteg túlélő telefon járt nálam. Én teszteltem a Blackview BV6000 és a Vkworld V3 készülékeket is, ezért lassan egy teljes paletta rajzolódik ki a fejemben. A mai tesztalany is egy IP-68 szabvánnyal rendelkező eszköz, ám itt a külcsínt és a beltartalmat sokkal inkább a mai ízlésvilágra szabták. 

 

Kicsomagolás

A kínai ízlés eléggé távol áll az európaitól. A kicsit túlcsicsázott, arany vagy ezüst színek ott a gazdagság és a jólét szimbólumai, mi európaiak azonban inkább túldíszítettnek látjuk ezeket a termékeket. Az egyébként kellően vastag anyagból készített doboz is ilyen. A letisztult – vagy inkább semmilyen – kinézetű csomagolást egy vörösréz színű, csillogó Nomu felirat díszíti, fura formájú márkajelzéssel az O betűben.

A belseje még ennyire sem csicsás, fehér szivacspárna védi a kiegészítőket, amiket felülről a telefon takar le. A töltő, kábel, leírás szentháromságot kapjuk a készüléken kívül, meg némi reklámanyagot. 

Az S30 nekem személy szerint tetszik. Nincs túljátszva a Rambo életérzés, mint a konkurens termékeknél, és az anyagminőség is lényegesen jobb az átlagosnál. A design leginkább a karbon mintázattal kevert fémre emlékeztet, annak ellenére, hogy a hátlap teljesen műanyag. A szerkezeti elemek közötti réseket azonban szépen eldolgozták, körben Torx fejű csavarok szorítják oda az oldallapokat, és ahol kell, ott vízzáró gumitömítéseket találunk a nyílások alatt.

 p1010685_1.JPG

Ha valaki rákeres a Caterpillar S30 típusra, akkor gyorsan kibukik, honnan újította be a kinézetet a gyártó, a hasonlóság már-már mellbe vágó, és a név sem véletlenül egyezik 50%-ban.

 

Tesztüzem

Az egyik, ha nem a legfontosabb részegysége a telefonnak a kijelző. Még a bekapcsolás előtt feltűnt, hogy mennyire gyűjti az ujjlenyomatokat. Lehet valami takarító fétisem, mert a teszt alatt többször letöröltem a Gorilla Glass 3 üveget, ugyanis idegesítettek rajta a foltok. Sajnos napfényben, de még a szobában is eléggé tükröződik a felület, ami bosszantó tud lenni, de legalább a fényereje kellően nagy. A felületvédő fólia eltávolítása után meglepve vettem észre, hogy még egy réteg található alatta. Ez utóbbi az, amit mindenki nagy műgonddal, egy bankkártya segítségével szokott felmasszírozni. Nem tudom, hogy ez egyedi dolog-e, de örültem, hogy nekem nem kell, ezt ugyanis már a gyárban megtették.

A kijelző fölött helyezkedik el az 5 Mp felbontású front, míg a hátlap jobb felső részén a 13 Megapixeles hátlapi kamera, vakuval ellátva. A legnagyobb gond az, hogy minden felvétel homályos lett, a színkezelése nem túl jó, és sajnos a képeket is sokszor elmosta. 

A videók pedig kifejezetten sötétek lettek, ha egy kicsit is kevesebb a fény, akkor képtelen értékelhető végeredményt produkálni. A felbontás pedig csak 720p, amit a sajtóanyag bölcsen elhallgat. Megpróbáltam átállítani nagyobbra, de még az opciót sem találtam meg, így viszont kizárólag a bűn rossz jelzőt tudom ráaggatni. Kár volt ezzel a hibával lerontani az egyébként kellemes összképet.

20161018153856_65920.jpg

Azért, hogy megizzasszam a hardvert - ami egy MediaTek MT6755-ös, 8 magos processzorból, 4 GB RAM-ból és 64 GB ROM-ból áll - leszedtem néhány játékot. Már a próba előtt is azt tippeltem, hogy az 5.5 inch méretű, Full HD kijelzőn kellemes lesz játszani, és nem kellett csalódnom, ugyanis ezt a felbontást még szépen kihajtja a processzor és a video chip.

A következő alkalmazásokra esett a választásom: verekedős - Contest of Champions; autóverseny – Asphalt Extreme; sport – FIFA 2016 UT. Egyikkel sem volt teljesítmény gondom, a programok akadozás nélkül folyamatosan futottak, az érintési érzékenység jó, mindegyikkel kellemes volt játszani. A FIFA viszont egymás után többször is kilépett vagy programhibával leállt. Azt gondolom, hogy ez egyedi eset, mert egyetlen más alkalmazás sem csinálta.

A kijelző méretéből adódóan sokkal könnyebben átláttam a játékteret, például a Contest of Champions esetében nem takarták folyamatosan az ujjaim a szuperhősöket, mint a kisebb telefonok esetében.

Nyilván nem kell mindenkinek a legújabb és leginkább hardvergyilkos alkalmazásokat futtatnia, de mivel ez egy teszt, gyorsan letöltöttem a Gangstar Vegast, mert ez állítólag elég sok erőforrást eszik. Ehhez minimum 3 GB memóriát ajánlanak, de 4 Gigabyte-tal fut jól a játék, a leírások szerint. Nekem ez sem akadt, szóval azt gondolom, ez a hardver egyáltalán nem rossz.

20161018153856_33965.jpg

A nagy méretből fakad, hogy 2 SIM kártyát és TF (micro SD kártya) foglalatot is találhatunk a hátlap alatt. Ez különösen akkor fontos, ha van egy munkahelyi és egy magán telefonszámunk is, és még az egyébként nagyon bőséges 64 GB méretű háttértárat is szeretnénk bővíteni.

20161018153856_76250.jpg

Ami viszont felettébb idegesített, az a hangszóró elhelyezése. A telefon alján húzódik végig a rács, a töltőnyílástól majdnem egészen a sarokig, így ha elfordítjuk a kijelzőt, akkor pont takarjuk az egészet a kezünkkel. Képtelen voltam úgy fogni, hogy ne gátoljam az ujjaimmal a hangok kiáramlását, de lehet, hogy ezért ilyen rettenetesen hangos a készülék. Ez utóbbi ugyanis szabályosan ordít, és nem ez az első típus, amit az elmúlt pár hónapban a kezemben tartottam. Szerencsére a minőség még maximális hangerőn is elég jó, picit rezonál, és minimálisan torzít is, de úgysem fogja senki csutkára tekerve üvöltetni.

2_16.jpg

Mivel a szintetikus tesztek mindig jók referencia alapnak, ezért nekimentem a szokásos Antutu, Gfx Bench kombinációval, és ráeresztettem a 3D szekció tartalmát. Az Antutu 46085 pontot kapott, ami nagyjából ugyanannyi, mint a Blackview BV6000 esetében volt. Ez megfelel annak az értéknek, amit a hardver alapján vártam, erős közép kategória, a napi életben nem lesz gondunk a sebességgel.

A GFX Bench T-Rex tesztje szinte már referencia a bloggerek között, ezért ezt sem hagyhattam ki. Szegény dinoszaurusz a maga 17 képkocka/másodperces értékével azért nem mozgott túl dinamikusan.

20161018153856_77373.jpg

A beépített akkumulátor 5000 mAh kapacitású, és jellemző, hogy a kőkemény életmódot imitáló készülékek szinte kivétel nélkül ilyen nagy teljesítményű áramforrásokat kapnak. A gyártó referenciaként 30 óra beszélgetési és 70 nap készenléti időt ad meg, de mindenki bocsájtsa meg nekem, hogy ez utóbbit nem vártam végig. Az első viszont lehet reális, mert tényleg nagyon lassan merül a telefon, kivéve, ha a navigációt is használjuk. Cserébe vagy négy órát töltöttem a gyári töltőjével.

 

Kezelőfelület

Az egyik vesszőparipám telefonok kapcsán a kezelőfelület, hiszen ezt fogjuk nap, mint nap nyomkodni. Ha ezen vannak ergonómiai hibák, akkor az igen idegesítő tud lenni, ezért én azt szeretem, ha a gyári, lecsupaszított operációs rendszert kapjuk. Ha nagyon el akarjuk rontani, akkor az nekünk is menni fog, ehhez nem kell gyártói segítség.

20161018153856_15814.jpg

Szerencsére ebben az esetben egy többé-kevésbé alap Android 6.0 operációs rendszert kapunk, néhány, a „túléléshez nélkülözhetetlen” funkcióval kiegészítve. Mivel tudom, hogy sok embernél ez „selling point”, ezért ezeket is igyekeztem kipróbálni, már amennyire lehetett.

1_19.jpg

Minden túlélő telefon Alfája és Omegája a kesztyűs használat, vagyis a glove mód. Ezt egy gyors síelés alkalmával teszteltem, teszi a dolgát, de azért jobb a puszta kéz. A másik ilyen plusz funkció a gesztusvezérlés. Ebből párat kipróbáltam, működnek, de nekem ez nem teszi kényelmesebbé a használatot.

20161018153856_97138.jpg

Ami viszont tetszett, az a gyorsindító gomb. Én ide szinte mindig a böngészőt vagy valamelyik játékot programozom fel. A teszt alatt a Chrome indult innen, és ez nekem remekül működött. Egy dolognak viszont örültem volna, ha lehet állítani a gomb nyomva tartásának idejét. Három másodperc alatt ugyanis simán rábökök az ikonra is, ha pedig lezárom a telefont, akkor meg úgysem ugrik fel. Az ablaklapozás egyébként meglepően gyors, egyáltalán nem akadozott, az alkalmazások gond nélkül elindultak, leszámítva a FIFA 2016 fagyásait. Van még a szokásos túlélő telefonos S.O.S gomb, illetve támogatja a telefon az NFC adatátvitelt is.

 

Strapabírósági teszt

Megcsináltam a klasszikus „dobjuk be a vízzel teli mosogatóba” tesztet, mert ez szinte már kötelező. Egy IP-68 szabvánnyal legyártott készüléknek ezt gond nélkül bírnia kell, bár azért a SIM és memória kártya fogadó helyet lehetne jobban védeni. Mondanom sem kell, hogy kibírta a 15 perces wellnesselést.

Relatív kevés olyan tesztet lehet látni, ahol valaki beássa a hó alá a készüléket. Én ezt is megtettem, itt 5 percet határoztam meg, mint túlélendő időtartamot, de a videót felgyorsítottam, hogy ne legyen olyan unalmas végignéznetek. Semmilyen maradandó sérülést nem tudtam okozni a telefonnak, egyedül annyit tapasztaltam, hogy vizesen nehéz volt görgetni a kijelzőt. Szerintem elfogadhatjuk, hogy amire kitalálták, arra alkalmas. Ha nem kalapáccsal verjük a kijelzőjét, vagy nem akarunk rajta autóval áthajtani, mint a Vkworld V3 esetében tettem, akkor bírni fogja a kiképzést.

 

Összegzés

Mondhatnám, hogy ez az n+1-edik túlélő telefon, és hogy olyan, mint a többi, de szerencsére ez nem igaz. A kijelzője jobb, mint a konkurens termékeknek, a processzor és a GPU chip közepesen hardverigényes játékokat még remekül futtat, és az anyagminőségre sem lehet panasz.

Amit a gyártó a műszaki paraméterek terén állít, azt a készülék tudja, azonban távolról sem tökéletes. A kamerája maximum közepes, a videók rosszak, a hangszóró kifejezetten idegesítő helyre került, és inkább ordít, mint szépen szól. Bár nem hiba, nekem túlságosan nagy, például oldalzsebben hordva folyamatosan nyomta a combomat, hegyet mászni meg nem emiatt fogok elkezdeni.

Aki kedveli az érdekes, plusz funkciókat, szeretne egy robusztus, sok memóriával és nagy háttértárral rendelkező, strapabíró telefont, ami még viszonylag jól is néz ki, annak egy alternatíva lehet a készülék. A tesztidőszak alatt nettó 66.700 forintot kértek érte, amennyiért jó vételnek gondolom, de sajnos a készletek időközben elfogytak, és jelenleg az eredeti áron, 80.800 forintért kapható. Viszont érdemes figyelni az árat, mert jó eséllyel rövid időn belül újra akciós lesz.

Itt megvásárolható >> 

 

komment

Címkék: telefon

A bejegyzés trackback címe:

https://rendeljkinait.blog.hu/api/trackback/id/tr6612084529

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

JKJ 2017.01.07. 08:08:59

Jó teszt, köszi! Azt azért jelezném, hogy a fétis szó, szerintem nem azt ejelnti, mint amit te gondolsz.

Tinman 2017.01.08. 09:36:11

Egy "túlélő telefonnak" 5.5"? Minek? Hová? Vicc.

Tinman 2017.01.08. 19:27:50

@vmaast: Aki a 4.3-4.5"-t nem látja az ne menjen túrázni. Nem véletlenül lenne 4.5" körül ideális, mert az még bármilyen zsebben elfér. A tepsik már nem.

V-ger 2017.01.09. 12:48:03

TomTop-on üzembiztosan van €205-215 között.
www.tomtop.com/others-cell-phone-34/p-p1666s-eu.html?_ga=1.9665398.2139964735.1465806723
Már ha nem sürgős. Mert akkor meg van német raktárból €250-ért szállítássa.

Az €263 senkit ne tévesszen meg. Annyi még sosem volt.

Basamao 2017.01.10. 14:13:24

@V-ger: Hejhó! Ez a TomTop mennyire megbízható? Vám és egyebek szempontjából...

V-ger 2017.01.11. 07:38:07

@Basamao: Hali!

Itt a blogon sem ismeretlenek:
rendeljkinait.blog.hu/2016/06/11/okostelefon_14_000_forinttol_12_off_kupon_friss_akciok

Amúgy meg, sima Kínai webshop.
Fizetsz, küldik. Szállítási határidőnél a tól-ig-ból jellemzően az "ig" az igaz.
10+ rendelésen vagyok túl, egy reklamáció volt amit meg is oldottak.
Customer support normális, bár angoljuk kicsit vékony.

Vám? Ezt nem értem.
Nem tudsz tetszőleges értéket íratni a csomagra, de a kísérő papírokra alacsonyabb értéket szoktak ráírni, mint a vásárlás.
süti beállítások módosítása