Cheerson CX-10 mini drón teszt - A tökéletes ajándék

2016.10.28. 08:00

mrgergoke

1426034219452-p-2189226.jpg

Az egyik legolcsóbb, legnépszerűbb és legkisebb méretű drón most hozzám is eljutott végre. Már elég régi termék, de a népszerűsége még mindig nem csökkent. Milliónyi tesztje van már, és én pont ezért nem is akartam írni róla, de elkezdett idegesíteni, hogy még sosem próbáltam ilyen aprócska jószágot. 3700 forintba került, kíváncsi voltam, hogy működik-e egyáltalán.

 

Dobozka

Meglepően kulturált csomagolásban érkezik. Egy nagyon kemény műanyag házat hajtogattak köré, ami ipari méretekben rohadt olcsó, viszont szállítás közben kellőképpen véd is. Egy lapra volt fogatva két dróttal, hogy ne ugráljon a házban. Alatta volt egy műanyag tokban a távirányító, az alatt meg egy töltőkábel a négy pótlapáttal. A papírjai csak úgy be voltak gyűrve a többi cucc mellé, nem izgulták túl a  dolgot.

201406201131401098.jpg

Ahogy a kezembe vettem az eszközt, azon lepődtem meg, hogy milyen nehéz a méretéhez képest. Mondjuk adja magát a dolog, sokkal sűrűbben kellett elhelyezniük az akksit, a motorokat, meg a vezérlőelektronikát is úgy, hogy még egy ház is legyen körülöttük. Nagy a sűrűsége, az biztos. Arra számítottam, hogy hulladék anyagokból lesz összerakva, de egyáltalán nem. Helyette viszont a távirányító tök gagyi, de legalább csak 2 darab AAA elem kell bele a működéshez.

201410181337033646.jpg

 

Tesztüzem

Feltöltöttem kb. 1 óra alatt, szereztem elemeket, aztán adj neki. A legelső, amire figyelmes lettem, az az, hogy mennyire instabil és lomha a közel 10-szer drágább XK X251-hez képest. Jó, az mondjuk egy kezdő versenydrónnak is elmegy, ez meg a létező legolcsóbb cucc, de akkor is meglepő a különbség. Érezni, hogy milyen nehezen emelkedik el a földtől a kis lapátok és arányaiban nagy tömeg miatt. Ennek köszönhetően sokkal nehezebb a plafonba katapultálni is, ami viszont jó.

201410181337042659.jpg

Induláskor rögtön szükséges volt kitrimmelnem, mert összevissza kóválygott magától, viszont pár gombnyomás után már rá tudtam fogni, hogy nagyjából egy helyben marad. Még azzal is kisebb nehézségeim voltak időnként, hogy nagyjából azonos magasságon tartsam a levegőben (természetesen szobában próbáltam). Nem volt egyszerű kormányoznom sem, mert sokkal kisebb mértékben mozog oldalirányba, mint az eddig kipróbált drónjaim. Nem sokkal később rájöttem szerencsére, hogy a bal kar lefelé nyomására nem kis mértékben tudok változtatni ezen, így nemsokára már normálisan tudtam vele közlekedni.

201410181337057159.jpg

Ezektől az árkategóriára jellemző, tipikus jegyektől eltekintve viszont hatalmas poén, hogy egy ilyen kis izé repül. 1 órán belül feltölthető, aztán lehet vele szívatni a családtagokat, szomszédot, kutyát, macskát, stb. Amíg írtam ezt a mondatot, elgondolkodtam, hogy mennyire lenne bunkó dolog a ,,...kutyát, macskát,..." után írni a ,,barátnőt" szót. Aztán azon gondolkodtam el, hogy milyen furcsa, hogy egyetlen rossz szót sem szólok, nem is célzok semmire, és akár puszta figyelmetlenségből, vagy véletlenül is mekkora hímsovi poént lőhetek el. A szó veszélyes fegyver.

201410181337659.jpg

A jobb kar lefelé nyomására 360°-os fordulatokat csináltathatunk vele, és valóban szépen megcsinálja őket. Igaz, hogy nem olyan profin, mint más drónok, mivel jelentősen veszít közben a magasságból, de így is látványos. Az üzemidő sajnos tényleg csak 5-6 perc, kevésbé aktív nyúzással maximum 7. Ez egyáltalán nem sok, de ha az ember mondjuk úgy vásárol, hogy egy komplett szettet 3700 forintért, meg csak egy plusz drónt, vagy kettőt, akkor mindjárt tovább szórakozhat.

 

Konklúzsön

Az irányítása nem olyan egyszerű, mint egy drága drónnál, ami magától egy helyben marad az elektronikának köszönhetően, de megoldható kézzel is. A játékidő nem túl hosszú, de amíg repül ez a kis cucc, addig borzasztóan jó szórakozás. Remekül lehet vele játszani, pont a méretéből adódóan. Sok olyan helyre befér, ahová a nagyobb társaik nem, és ezt nyugodtan lehet nyúzni is, mert kevésbé törik az összeszerelés sajátosságai miatt, és még pótlapátok is vannak.

Ha valaki csak gyermeteg szórakozás, vagy mások szívatása céljából szeretne drónt venni, annak ez messzemenően a legajánlottabb termék. 3700 forint, nyugodtan lezúzható, és elég poén.

Innen van >>

 

komment

Címkék: drón

A bejegyzés trackback címe:

https://rendeljkinait.blog.hu/api/trackback/id/tr311780931

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása