AWEI ES900i teszt - olcsó zenei örömök Kínából

2015.03.30. 10:00

mrgergoke

887374235_262.jpg

Régebben volt már egyszer szó az AWEI termékéről, ő volt az ES-Q3. Az a füles akkor kb. 800 forint volt emlékeim szerint, és nagyon kellemesen csalódtam. Harisnyás kábel, fémházas füles, saját, díszes doboz, plusz harangok, és meglepően szép hangzás. Ugyanilyen lelkesedéssel váltottam le a mai napig hibátlanul működő fülest egy ES900i-re. Fórumon javasolták a srácok, mikor kérdeztem, hogy a Q3-tól fölfelé mi a következő szint. Azok a bizonyos srácok nem tévedtek. Nagyot.

A tanulatlan, tulok, tróger

Kivételesen Aliexpress-ről rendeltem, mert ott olcsóbb volt, mint ebay-en. Az eladónak ugyan még a 700. értékelése sem volt meg, gondoltam, rápróbálok, és bejött. Bár már január 29-e óta kóricált valahol belföldön, mégsem történt vele semmi, ma végre megjött. A csuda kedves postásunk most harmadjára is felfeszítette a postaládánk oldalát, és úgy tömött bele két csomagot is. A másikról majd egy sokadik kör vegyes szalámi keretében lesz szó, de az egyik ez a füles volt. Mi ád isten, évente kábé egyetlen csomagom van, ami saját dobozban érkezik, kulturáltan van becsomagolva, stb. Ez a barom richtig tesz róla, hogy ne legyen ép, mire hozzám jut. Én egyáltalán nem vagyok az a nyugdíjas ,,ezért tart ott az ország, ahol"-fajta, de ez leverte a biztosítékot. Megtesz a csomag több ezer másik hasonló csomag társaságában mondjuk 6500 kilométert sérülésmentesen, és eljut épségben Budapest egyik postájára, majd jön valami tanulatlan, tulok, tróger postás, aki fogja, és felfeszíti a postaládát, hogy nem is egy, de két csomagot dugjon bele egyszerre. Így történt hát, hogy lukas a doboz.

Képek

 

Bontogatás

Szokatlan örömmel járt a bontogatás is. Nem győzöm hangsúlyozni, mennyire fontos az első benyomás, és ez a kínai termékekkel való ismerkedéskor is érvényes. Mindenre érvényes. Az AWEI pedig emelt a színvonalon még egy kicsit. Én már a múltkori felhozatallal is nagyon elégedett voltam, de most még egy kicsit többet kaptam.

654017261971342458218aweies900i137468371813937590381416570791_1417888364.jpg

A dobozka ugyanolyan szép színes ábrás, mint az elődje, le van ragasztva a gyártó nevével pecsételt matricákkal, és könyvszerűen ki lehet nyitni. Ezután fóliákon be lehet nézni, hogy mit takargat számunkra a doboz. Tök fölösleges, mert igazából mi értelme van egy ilyennek, de nyilván nem volt nagy költség megcsinálni, és nekem abszolút elnyerte a tetszésemet. A dobozból kirángatva a vékonyka, szőrös tálcát, előbukkan a két pár plusz harang a külön igényűek számára, valamint a hangeszköz. Én mondjuk pont nem világoskéket akartam, de bizonyára elfelejtettem ezt jelezni az eladónak vásárláskor. Sajnos. De semmi gond, még így is tök kulturált.

Ott a szokásos papírka, a csíptető, viszont a tálca alól a kezembe pottyant még valami. Kis leragasztott zacskóban valami lapos, fekete cucc figyelt. Kaptam hozzá, egy szájmerevítős műbőr tatyót, amiben tárolni lehet az eszközt. A szája két oldalában rugalmas, félmerev anyag van, melyet meggörbítve beletehetjük a fülhallgatót, elengedve pedig összecsattan, mintha csak mágneszáras lenne. Nem fogom használni, más talán igen, viszont a gesztus ebben az esetben kissé pofára is ejtett, erre aztán végképp nem számítottam. Bárcsak az összes telefonjukhoz is ilyen felszerelés járna.

1157316749_853.jpg

Az anyaghasználat sajnos annyira nem jó, mint az elődé volt. Nekem a harisnyás kábel nagyon tetszett, bizonyos szinten csomósodásgátló hatása is volt. Ennek most lapos gumi a madzagja, és határozottan könnyebbek lettek a fejek is.

 

Próba, 1, 2, 3

Fogtam hát a telefonom, beizzítottam a zenelejátszót, meg a hangszínszabályzót, és belehallgattam pár klasszikus, meg modern számba, majd teszteltem kicsit a basszust is. Túlzás volna azt mondanom, hogy elképedtem a hangzástól, de igencsak mosolyogtam. A magasak nagyon tisztán szóltak, talán egy kicsit túl sok is volt, a közepek rendben voltak, a mély pedig dübörgött, mint az állat.

es900i1_1395240230.jpg

A jó az volt az egészben, hogy amit először hallottam, az ugyan szar volt, de elkülöníthetőek voltak egymástól a frekvenciatartományok, kezelhetőek voltak (mindjárt), és külön-külön is erősek. Időnként hallani olyan fülest, fejhallgatót, vagy komplett hangrendszert, amikben nincs különálló mély, hogy lüktet a zene. Jön egy basszuslökést, elhalkul a közép, meg a magas, és amikor véget ér a mély lökés, akkor jön vissza szintre a többi. Ritmikus mélynél ez egy nagyon kellemetlen, pulzáló hatást eredményez. Nem vagyok hangtechnikus, fogalmam sincs, hogy ezt mi okozza, de kegyetlen rossz tud lenni.

Az AWEI fülesénél ennek nyomát sem találni, és kis hangszínszabályzás után meglehetősen jó hangvilágot tudtam előcsalni belőle. Meglepetésemre ez eddig a legérzékenyebb a hangszínek változására. Egy kis pöccintés a skálákon, és máris nagyon vált a zene. Érdekes volt, de aki szeret ezzel játszani, annak kifejezetten ajánlott lehet ez a füles.

 

Összbenyomásom

Kb. 1800 forintot fizettem ezért az eredeti fülesért. Saját dobozkában jött, remek körítéssel, sok a kiegészítő hozzá. Fémházas, több színben elérhető, az anyaghasználat átlagos, a dizájn abszolút rendben van. Szerencsére L dugós a vége, így kevésbé zavaróan áll ki pl. telefonból. Az élettartamáról ugyan nincs információm, de az AWEI-re gondolva azt hiszem, nem lesz problémám vele jó ideig. Bár a hangzástól egy picit azért többet vártam volna (így nem jelenthetem ki, hogy egy következő szint a Q3 fölött), a száron található mikrofon-gomb egybeépített párossal kellemes a telefonálás is. Összegészében elégedett vagyok, csak hiányzik valami, ami a teljes boldogságot jelentené.

Ajánlom megvásárlásra a tűnődő egyéneknek, de akik kicsit sokallják az árat a tudásért, azoknak bátran ajánlom a Q3-at.

Itt megvásárolható egy csomó minőségi fülhallgató.

Meg itt is.

 

Uff.

Szólj hozzá!

Címkék: kiegészítők elektronika

A bejegyzés trackback címe:

https://rendeljkinait.blog.hu/api/trackback/id/tr927158479

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása