Retro játékkonzol teszt - Csak ha elég öreg vagy hozzá

2018.10.24. 09:10

Toobee

img_20181016_141204-1984x1488.jpg

Retro játékkonzol? Kinek ne tetszene!? Ha elmúltál már 25 éves, akkor biztosan élvezni fogod, de meg merem kockáztatni, hogy a fiatalabb korosztályt is kiválóan fogja szórakoztatni. Az ára áfahatár alatti, mindössze 5.800 Ft-ba kerül, ami így utólag belegondolva nevetségesen kevés ahhoz képest, hogy mennyire szórakoztató kis ketyere ez.

A Retro FC 168 az 1-ben konzol itt megvásárolható

 

A Retro játékkonzol tesztje

Retro FC néven kelletti magát a doboz szerint, ami mély nyomokat nem hagyott bennem, szerencsére sebeket sem szakított fel. Korrekt, egyszerű, a funkcióját tökéletesen ellátó csomagolástechnikai megoldással állunk szemben. Felül, plasztik bölcsőben csücsül a Retro FC 168 in 1 névre keresztel modern tetrisz, immáron színes kijelzővel.

img_20181016_141149-1984x1488.jpg

Az anyaghasználat szerintem az árkategóriának megfelelő, picit lötyögnek a gombok, de itt nincsenek csodák, a korabeli konzolok sem voltak sokkal jobb minőségűek. Felül bekapcsoló gomb, a töltésre szolgáló micro USB csatlakozó és a TV kimenet (!) található, az oldalán pedig a klasszikus, tekerős hangerőszabályzó.

img_20181016_141240-1984x1488.jpg

A bekapcsolás után viszonylag egyszerű dolgunk van, fixen kapjuk ugyanazt a kezdőképernyőt, itt kell kiválasztani, hogy kínai vagy angol nyelven szeretnénk használni gépet. A bootidő, mint olyan ismeretlen fogalom, a kijelző feléledése után azonnal a főképernyőn találjuk magunkat. Akkor se aggódjunk, ha véletlenül rossz nyelvet választunk ki, az “R” gombbal indul újra a konzol.

img_20181016_141254-1984x1488.jpg

A Nokia korszakot aktívan megélő olvasók számára biztos ismerős lesz az akkumulátor, ugyanis a nagy sikerű BL-5C kapott helyet benne, ez 1.020 mAh-s, és akár itthon is beszerezhető, ha hosszabb útra megyünk a konzollal.

img_20181016_141304-1984x1488.jpg

Nos, mit is mondhatnék: vegytiszta retró életérzés, a gyermekkoromat juttatta eszembe, mikor a piacon vadásztuk a sárga kazettákat, amiken persze csak elvétve volt az a játék, ami a címke szerint rajta kellett volna, hogy legyen. A 168 játék közé fértek egyébként mai darabok is, ilyen például az Angry Birds vagy a Plants vs. Zombies, aminek én személy szerint nagyon örültem, játszottam is velük vagy 1,5 órát, pedig csak ki akartam próbálni a gépet a kicsomagolás után.

img_20181016_141422-1984x1488.jpg

A kijelző fényereje nem állítható, ezért inkább beltéri felhasználásra ideális, kültérre már nem elegendő ez a fényerő. Gyakorlatilag úgy működik, mint a régi kütyük, tehát mentésre ne számítson senki. Nem a mai, tápos kölykök játéka ez, ahol korlátlan alkalommal újra lehet indulni a mentéstől. Ez kérem szépen a vérbeli profik játszótere, kicsit olyan, mint az élet: nincs második esély. Persze a barokkos túlzás mögött játéktípustól jellemzően azért 3-4 életünk akad.

konzol.JPG

A korabeli hanggal együtt érdemes játszani a nagy klasszikusokkal, szerintem úgy az igazi az élmény. Én összesen egy fejhallgató kimenetet hiányoltam róla, így lehetett volna vele játszani csendben, az ágyban fekve is. A TV kimenet kifejezetten üdítő, még kábel is jár hozzá, amivel természetesen RCA csatlakozón keresztül kapcsolódhatunk a megjelenítőnkre.

 

Összegzés

A Retro játékkonzol engem megvett kilóra, szerintem ezt az összeget érdemes rászánni, hiszen áfahatár alatti, mindössze 5.800 Ft-ba kerül, ám annál nagyobb kikapcsolódást biztosít. Az idősebb korosztály biztosan értékelni fogja ezt, a fiatalabbaknak pedig azért ajánlom, hogy belekóstoljanak a hőskorba. Az üzemidő nagyon jó lett, mérni nem mértem, hogy mennyit raktam bele, de 4-6 órákat simán tudtam vele játszani.

A Retro FC 168 az 1-ben konzol itt megvásárolható

komment

A bejegyzés trackback címe:

https://rendeljkinait.blog.hu/api/trackback/id/tr4814319055

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása