Xiaomi Viomi termosz teszt – 12 óra langymeleg

2018.10.03. 09:07

Atika11

nyito_12.jpg

A Xiaomi olyan vicces dolgokat is „gyárt” mint a Xiaomi Viomi termosz. Ez nem különösebben tűnt érdekes témának, amíg el nem vittem túrázni az eszközt, de ott olyat villantott, amin komolyan elgondolkodtam, nem űrtechnikát rejtettek-e el benne. 4.200 forintért kelleti magát a fehér torony, ami még rendelkezik a mindenféle többletköltségek elkerülésének képességével.

Xiaomi Viomi termosz kicsomagolása

Őszintén szólva nem gondoltam volna, hogy egy termosz kapcsán bármi érdekeset le tudok írni. Hiszen mi lehet két ilyen eszköz között a különbség? A technológia tök ugyanaz, szóval nem sokat vártam a Viomi termosz kapcsán, hiába Xiaomi pénzelt termék ez is.

A fehér doboztól gyorsan megszabadítottam a hengert, ami kézbe fogva kifejezetten jó minőségű. A nagy okosság mindig a zárómechanizmusban van, és ezt elég okosan találta ki a Xiaomi. Egy kifejezetten igényesen kialakított, egy kezes nyitógombot találunk felül, amelyet le is csavarhatunk, erre a feltöltéskor lesz szükség.

img_3370.jpgEdelrid: 500 ml / Viomi: 300 ml

A legnagyobb baja a termosznak az, hogy kicsi, az űrtartalma csak 300 ml, vagyis egy pohár teányi folyadéknál egy picit több hely van benne. Aki túrázni akar, az valószínűleg ennél több meleg italt vinne magával. Cserébe viszont kisebb helyen fér el, és például kávéból ennyi is bőven elégnek tűnik.

 

Xiaomi Viomi termosz tesztje

A teszt viszonylag egyszerű egy ilyen termék esetében, kényszerítsük magunkat olyan helyzetbe, hogy használnunk kelljen a Viomi termoszt, ezért toltam egy Nagyvázsony-Badacsonytördemic túrát. Minden ilyen hőtároló edénynek a lényege az, hogy vákuumot hoznak létre a külső és a belső edényfal között, így nincs olyan anyag ami a hőveszteséget közvetítené.

20180124154812_40265_eredmeny.jpg

Ezt mindenféle matériákkal tovább lehet csökkenteni, hiszen kell, hogy legyen valahol közös pontja a külső és belső burkolatnak. Ezt a Xiaomi Viomi belül réz, kívül alumínium bőséges felhasználásával oldotta meg, ettől várjuk majd a szuper hőszigetelést.

Vannak még más fineszes okosságok is, például a nyitómechanizmus kialakítása, ami tényleg egykezes, egy lezáró műanyag fület kell lehúznunk, majd egy gombot megnyomnunk, amivel felpattan a fedél. Alatta egy barna „gumi csöcs” zárja le a nyílást, körben pedig nagyon jó minőségű kiöntőnyílással és egy kávával körbefogott szájat pillanthatunk meg, amiből nagyon könnyű inni, nem folyik mellé, és rázással sem sikerült folyásra kényszerítenem.

20180124154812_19536_eredmeny.jpg

Nézzük az éles tesztet. Reggel fél 7-kor érkeztem meg Zánkára, majdnem megfagytam, 4,5 Celsius fok volt, a termoszt pedig 4-kor töltöttem fel, mikor elindultam. Kinyitáskor égette a számat a benne lévő tea, nagyjából 1 dl-t ittam le belőle, majd visszaraktam az autó pohártartójába, és ott is felejtettem. Délután fél hétre értem vissza, és mikor újra beleittam, még langyos volt a matéria. Nem mondom, hogy nap közben nem tudott felmelegedni az autó, ami segíthetett a Viomi termosznak a hőtartásban, de azért az elég durva, hogy 12 óra alatt sem hűlt ki.

20180124154812_54372_eredmeny.jpg

Másnap este 8 órakor kitettem a terasz asztalára, hogy éjszaka megkapja az ívet, itt már szándékosan 12 órás intervallumot választottam ki, azzal a különbséggel, hogy egyetlen decit sem ittam le a folyadékból. Értelemszerűen a hőmérséklet itt sokkal alacsonyabb volt, mint nap közben, valahol 10 és 4 fok között. Reggel 8 órakor belekortyoltam a folyadékba és még langyos volt, tehát a hőizolációs képessége kiváló a Xiaomi Viomi termosznak. A sajtóanyagban található 24 órás „kinemhülést” azért nem kell komolyan venni, de a fele is remek teljesítmény.

 

Összegzés

Aki túrázáshoz vagy egyéb tevékenységekhez keres folyadéktartót, annak ajánlott eszköz a Xiaomi Viomi termosz. Remek kidolgozás, nagyon jó hőtartó képesség, egykezes nyitás és az ivást könnyítő műanyag mind a plusz pontok között kapott helyet. A méret bizonyos értelemben előny, más értelemben viszont hátrány, a reggeli kávé munkahelyre viteléhez tökéletes a 300 ml-es űrtartalom, de egy hosszabb nap túléléséhez nekem picit kevés.

Ettől még persze kiváló termék a Xiaomi Viomi, és az ára sem elrugaszkodott, 4.200 forintot mindenképpen megér a termék, még akkor is, ha szép számmal találunk a piacon konkurenseket.

Szólj hozzá!

Címkék: élet egyéb Gearbest Xiaomi Viomi termosz Xiaomishop

A bejegyzés trackback címe:

https://rendeljkinait.blog.hu/api/trackback/id/tr6514276543

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása