Bluedio BS-6 BT hangszóró teszt – Bose moj

2018.09.30. 10:12

Atika11

nyito_11.jpg

A Bluedio BS-6 az általunk kifejezetten kedvelt márka legújabb hangkeltője.  Dizájnra a Bose Mini Mark II ihlette, ám funkcionalitásban a legújabb trendeknek megfelelően Amazon Alexa-s kapcsolatot is magában foglal, telefonos kihangosítóként is használható és még jól is szól. Az árát sokan díjazni fogjátok, 19.000 forintért szerezhető be European Direct Mail szállítással, ami mentesít minket a további terhektől.

 

Bluedio BS-6 kicsomagolása

A Bluedio olyan hangcuccokban, mint a Xiaomi telefonokban: az esetek döntő többségében olcsón adnak viszonylag jó termékeket. A gyári képeket elnézve a tavaly meg nem vásárolt Bose Mini Mark II jutott eszembe, amit akkor 60-70.000 forintért vásárolhattam volna meg számlával, de sokalltam az árát. A kinézete viszont tetszett, ahogy a Bluedio BS-6 esetében is, hiszen meglehetősen hasonlóak, csak a BS-6-nak egy kicsit baltával faragottak az élei.

Az átlagos dobozból kipattintva a hangszórót, hozzájuthatunk a mellé csomagolt Type-C és jack kábelhez és az angol nyelvű leíráshoz. A portkiosztás kicsit meglepett, még ma is inkább a micro USB a jellemző csatlakozó, nem a “tájpszí”. Ennek van némi gyakorlati előnye is, egyrészt gyorsabban lehet tölteni, másrészt gyorsabb lenne az adatátvitel, csak éppen nincs benne tároló.

img_3358.jpg

Az alján egy szilikonos bevonat található, amire mérget vennék, hogy szintén a Bose Mini Mark II-től buggantották, mint ahogy a gumírozott kezelőszerveket is, csak a Bluedio BS-6 esetében nem idegesítő őket nyomkodni. A mágikus M gomb a sor szélén az Alexa/Alibaba felhőkapcsolatot aktiválja, a többi kapcsoló pedig a szokásos hangerő/elindít-megállít/telefont felvesz-letesz dolgok körül összpontosul.

d3d97fec-8252-4833-b34a-e569aac9944d.jpg

A minőséget sokan a súlyból állapítják meg, és én eleinte könnyűnek találtam a hangszórót, aztán megnéztem, mennyi valójában és összehasonlítottam a Bose sajátjával. A Bluedio 1100 grammot állít a sajtóanyagban a Bose 670-jével szemben, de aztán megmértem, és csak 597-et mutatott a mérleg, hoppá, egy közel 100%-os füllentés.

Az összeszerelési minőség remek, nem nagyon találtam hibás részeket, bár engem azzal lehet megvenni, ha mindent széjjel gumíroznak, ezek a puha tapintásjavító felületek nekem bejönnek. Lehet ez akusztikai szempontból nem előnyös, és mivel nem vagyok az audio technika utazó nagykövete, ezért ezt most nem is fogom kideríteni.

 

Bluedio BS-6 tesztje

Az előző modellt sokan a bika basszus miatt szerették, és elég sokan felhúzták magukat azon, hogy a BS-6 miért nem dübörgi le a fejüket, én viszont nem igazán. Tudom, hogy a V karakterisztika a menő, és csak akkor jó a zene, ha bömböl a Bömösből, különben nem tudja majd az egész utca hogy Majka papát hallgatunk.

ff3ebe57-fde7-4774-aec8-a7a1871a5a85.jpg

Pedig a piacon lassan nagyítóval kell keresni az olyan Bluetooth hangkeltőket, amelyiknek nem húzták el a teljes hangképét a mély felé, mint a Bose Mini esetében. A Bluedio BS-6 viszont ilyen, így nagyjából az is jön ki a 2x5W-os hangszórókon, ami bement. Aki akarja, még mindig “szétekvalizerezheti”, hogy minél fajsúlyosabb legyen a mély, lelke rajta, de ha a zenét alapvetően nem olyannak írták meg, akkor minek? Ellenben aki erre gerjed, annak ott a Bluedio BS-5, az állítólag ilyen, szóval szerencsére van alternatíva.

749a6200-6438-4dfd-9279-4e47c0ed07e6.jpg

Szerintem kellemesen “muzsikál” a Bluedio, elég tiszta, nagyjából minden frekvenciát azonosan szólaltat meg és nagyon hangos is tud lenni, ha kell. Fent sem torzít különösebben, ráadásul két irányba is sugároz, így hátrafelé is állnak benne membránok. Poénból meg is fordítottam, a basszus egy kicsit erősödött, ezek szerint erre állnak a mély hangokért felelős zajkeltők.

829f6881-7cf1-418c-a249-f5755aa4841f.jpg

A működési kultúra remek, minden kellemesen megnyomható, és kis értesítési LED-ek is felvillannak, hogy tudjuk, mi a “stájsz”. Nagy meglepetésemre a 3D gomb semmit nem csinált, pedig ennek kellett volna merevedést produkálnia, de én nem hallottam a különbséget a két állapot között.

a42150b9-a348-4eb7-b8f2-74e380392dfd-1.jpg

A Bluetooth már 5.0-s szabványon kommunikál, ami gyorsabb, nagyobb hatótávú mint a 4.2 volt és kevesebbet is fogyaszt. Ebből most azt a tanulságot kellene levonnunk, hogy jótékony hatással lesz a 3.000 mAh-s akkumulátor üzemidejére, ami gyári adatok szerint 5 óra körül alakul aktívkodás és 1000 óra körül standby állapot mellett. Az előbbit tanúsíthatom, igaz végig a csendes szobában hallgattam, közepes hangerő mellett, tehát a “partiállatok” ennél kevesebbre számítsanak. Ez azért annyira nem sok, de nem is kevés, viszont az mekkora lámaság már, hogy töltés közben nem hajlandó magából hangot kiadni? Így végig kell várnunk a procedúrát, mielőtt újra zenét hallgathatnánk.

bb746185-85d9-40ae-af7e-34695182522a.jpg

A nagy durranás – a cég szerint – az Amazon Alexa és az Alibaba felhőalapú kapcsolata, amit én inkább érdekesnek, mint hasznosnak tartok. Biztos van olyan, hogy a puszta közepén meg akarom tudni, hogy ki volt az “Iron Lady”, de akkor miért ne keresnék erre rá a neten? A parancsokat angolul fogadja csak, ami nagyjából 2 milliárd embernek jó a világon, viszont mi ebbe nem esünk bele. Elvileg vezérel okosotthon cuccokat is, de ezt nem tudtam kipróbálni.

1-5_1.jpg

Azért érdemes letölteni a Bluedio applikációt, hiszen olyan funkciók vannak benne, mint a “fehér zajos” bejáratás, ebből azért látható, hogy a cég elég komolyan veszi saját magát. Az összes termék leírását is megtalálhatjuk az alkalmazáson belül, sőt le is tölthetjük azokat. Ezt a szép szokást más cégek is átvehetnék.

0e5071fc-89be-4ed9-891d-af3d6a9588b8.jpg

A kihangosítás funkciót én annyira nem értékeltem nagyra, de véletlenül többször is kipróbáltam, mert zenehallgatás közben bejött egy hívás, akkor pedig tényleg adja magát a dolog, hogy a Bluedio BS-6 mikrofonjába beszéljünk. Teljesen használható a dolog, tisztán hallják egymást a felek, csak fura, hogy oda kell hajolnunk a készülékhez. Nem annyira élet idegen, mint mondjuk a Zeblaze Thor Pro okosórába beszélni, de azért a telefon nekem jobban bejön.

 

Összegzés

Jó cucc a Bluedio BS-6, de szerintem a Bluedio BS-5 még jobb lehet. Van egy csomó érdekes, de szerintem a mindennapokban ritkán használt funkciója, mint az Alexa kapcsolat, a kihangosítás és az applikáció alapú állítgatások, és biztos van, aki majd ezekbe szeret bele. Persze néhány hasznos fejlesztés is történt, a Bluetooth 5.0 és a Type-C port például ilyen, és a 3D hatás is az lett volna, de nem működött.

A hangképe szép egyenletes, nem tuc-tucos V karakterisztika, ami miatt a mélyek nem olyan ütősek, mint ahogyan azt megszokhattunk, de nekem ez jön be, másnak pedig nem.  A Bluedio BS-5-ben több a “dárenbész” és 50%-kal olcsóbb is, ez szerintem inkább való az átlagembernek, mint az új modell. A Xiaomi Network Speaker meg mindkettőt agyonveri hangminőségre, csak az sokkal drágább és abban nincs beépített akku, ezért egy picit más a felhasználás köre. Nekem még mindig az kellene, csak egy jó nagy teleppel.

Szólj hozzá!

Címkék: hangszóró Bluetooth Xiaomi Type-C Amazon Alexa Bluedio BS-6 Network Speaker BS-5

A bejegyzés trackback címe:

https://rendeljkinait.blog.hu/api/trackback/id/tr7014266377

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása