Xiaomi Mijia gimbal teszt – Olcsó gimbal Xiaomi módra

2018.09.24. 09:50

Toobee

 

gimbal3.JPG

A kínai gyártó termékeit mindig nagy lelkesedéssel teszteljük, hiszen az elvárásainkat általában magasan felülmúlják, nem volt ez másként a Xiaomi Mijia gimbal esetén sem, lássuk hát, hogy mennyire lett életképes a 38.000 Ft-ért megvásárolható, háromtengelyes stabilizátor. Az biztos, hogy az árazás jól sikerült, a hasonló tudású konkurensek is ekörül, vagy ennél drágábban kaphatóak. Természetesen elérhető hozzá az áfamentes szállítási mód is, amit EU Priority Line néven találtok meg.

A Xiaomi Mijia gimbal itt megvásárolható

 

A Xiaomi Mijia gimbal kicsomagolása

Fehér, igényes kartonban jutottam hozzá, tetszett, hogy már kívülről is látszik mivel lesz dolgom. Belül nincs szinte semmi a szükséges dolgokon kívül, csak egy USB kábel jár a gimbal mellé, no meg némi leírás.

img_20180823_211342-1587x1190.jpg

A Xiaomi Mijia gimbal egyébként az SJYT01FM kódnevet kapta, így könnyen megtaláljátok. Kézbe véve nagyon kellemes az összhatás, bár a majd 500 gramm azért érezhető, de cserébe nagy akkumulátort kapunk, mely 5.000 mAh kapacitású. Én a Huawei Mate 10 Pro telefonommal használtam.. A hozzá használható készülékek tárháza igen bőséges, 56-86 mm szélességig fogadja a mobilokat.

img_20180823_211412-1587x1190.jpg

Elöl találunk egy joypadot, ezzel tudjuk irányítani az eszközt, alatta a fényképezéshez,  illetve a ki- és bekapcsoláshoz, valamint a videózás indításához használatos gombot. A Mijia logó felett pedig egy nagyon diszkrét, négy LED-ből álló visszajelző bújuk meg, ez ad információt a nagyjából 15 órás üzemidőből megmaradt energia mennyiségéről. Hátul egy többfunkciós billenőkapcsoló, valamint a zoomoláshoz használatos kis pöcök kapott helyet. Nagyon örültem, hogy tripoddal is használható.

img_20180823_211511-1587x1190.jpg

Tölteni az oldalán lévő fedél kihajtásával, micro USB kábel segítségével tudjuk. Az 5.000 mAh-s akkumulátort pedig érdemes 5 V 2 A-es fejjel etetni mert ez jóval nagyobb, mint amit az átlag mobilokban találhatunk, éppen ezért sajnálom, hogy powerbankként nem funkcionál. A rögzítés elég egyszerű, rakjuk bele a telefont, majd a kar távolságát állítsuk be, hogy egyensúlyban legyen a rendszer.

 

A Xiaomi Mijia gimbal tesztje

Miután a helyére került a mobilunk, érdemes letölteni az applikációt, melynek a telepítése után gyerekjáték a párosítás, nélküle egyébként sok mindenre nem tudjuk használni az eszközt. A videó/power gombot 3 mp-ig nyomva tartva bekapcsol a Mijia, ezek után az app kéri a GPS hozzáférést, majd Bluetooth-on keresztül párosodnak a gimballal. Ne várjunk ezer funkciót, de jól testre lehet szabni a Mijia-t. A szoftver mindig kardinális kérdés, tapasztaltam egy-két alkalommal fagyást, például mikor váltottam az előlapi kamerára, de alapvetően gördülékeny a használat, viszont az akkumulátort előszeretettel szopogatja.

gimbal.JPG

A hátul lévő billenőkapcsoló többfunkciós, menüből állítható az egy, illetve háromklikk parancs – kamera váltás, exponálás stb. -, ami tök jó ötlet. A duplakattintás pedig alaphelyzetbe állítja a gimbalt. Sajnálattal tapasztaltam, hogy a tárgykövetést csak a hátlapi kamera használata esetén tudja, ezért nem tudjuk tripod segítségével videózni magunkat maximum úgy, ha nem járkálunk, valószínűleg ezzel a Youtuberek körében nem lesz népszerű.

gimbal2.JPG

A mindenféle kalibrációs menüponttal nem is untatnék senkit, aki ilyet vásárol, az biztosan megtalálja majd a módját a tökéletes beállításnak. Nálam nem járt még soha gimbal, de nem szöszöltem vele túl sokat. A hátul lévő billenőkapcsoló tényleg az egyik legjobb dolog, amit a Mijia kapott, rengeteget használtam. Feletette, a zoomoláshoz használatos gombok is szépen működtek, bár én nem kifejezetten állok a mobiltelefonok digitális nagyításának pártján. Azt picit sajnáltam, hogy csak a gyári applikációval működött együtt a kütyü, bár ha jól sejtem ez más gyártóknál is így van.

gimbal4.JPG

A videó minősége három lépésben állítható, a fotók felbontását viszont sehol sem tudtam piszkálni, ahogyan a timelapse funkció is rejtve maradt a szemem elől. Először nem tudtam, hogy mégis mire fogom használni a Xiaomi Mijia gimbalt, de végül sok esetben pattintottam bele a telefont, hogy jobb képek vagy videók szülessenek. Összességében jó móka, tényleg sokkal “smoothabb”, nyugtatóbb a szemnek az ezekkel készült videó.

Sajnos a tárgykövetés elég rapszodikusan működött, kikapcsolt vaku esetén is arra hivatkozott, hogy emiatt nem tudja elvégezni a dolgát, valamint a követett tárgyat is volt, hogy “elengedte”.  A videóban használom a joypadot is, tehát nem rángatást láttok, az eszköz szépen, folyamatosan tartja az irányt, szerintem jól ellensúlyozta a kezem remegését és a sétálásból fakadó mozgást.

Fotózni tulajdonképpen lehet a gyári szoftverrel is, hiszen bekapcsolás után a Xiaomi Mijia gimbal alaphelyzetbe áll, bár olyan jól nem mozog, mint a saját applikációjával.

 

Összegzés

A 38.000 Ft-ért megvásárolható Xiaomi Mijia gimbal hozza az árkategória átlagát, de az anyaghasználattal szerintem túl is tesz rajta. Jó kézbe venni, egyszerű beállítani, bár picit puritán még a szoftvere, de biztos vagyok benne, hogy nem fogják magára hagyni a modellt, idővel érkezni fog hozzá frissítés. Néhány bakit leszámítva jól működött a rendszer, szerettem használni. Teszteltünk már nagyobb tudású eszközt, ha több funkcióra van szükségetek, akkor olvassátok el a Zhiyun Smooth 4 gimbal tesztünket. A teljes gimbal kínálatot az alábbi linken tudjátok megtekinteni.

A Xiaomi Mijia gimbal itt megvásárolható

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://rendeljkinait.blog.hu/api/trackback/id/tr6914250785

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása