Túrázás kínai cuccokkal – Életszag a természetben

2018.05.26. 19:00

Jackal_

letoltes.jpg

A túrázás kínai cuccokkal egy „valós események alapján” elkövetett, hosszabb kirándulás eredményeképpen létrejött iromány. Ez azért fontos, mert egyrészt egyfajta tartós tesztnek is betudható, másrészt meglehetősen életszagú problémákkal kellett megküzdenem. Vittem telefont, drónt, power bank keretet, 18650-es akkut, néhány védelmi felszerelést, fülhallgatót és még akciókamerát is, természetesen mindegyiket a kínai felhozatalból kiválasztva.

 

A túrázás kínai cuccokal előszava

Én eddig viszonylag kocatúrázónak vallottam magamat, inkább vagyok cyber gyerek, mint a természet imádója, de a jó idő engem is rávett arra, hogy a Budapest környéki túra utakat – Budapesti Zöld, Sárga és Piros –, illetve az Országos Kék Túra azon szakaszait lejárjam, amelyek még otthonomhoz képest „lőtávolságba” esnek, és egy nap alatt végig lehet érni rajtuk.

img_1594.jpg

Persze ha az ország más tájegységein járok, akkor az ottani túra utakat sem vetem meg, ehhez azonban megfelelő felszerelésre van szükség, amiket először azokból válogattam össze, amelyek itthon is fellelhetőek voltak. Nyilván a telefon elengedhetetlen kelléke a kiruccanásnak, egyrészt mert erre töltöm le a térképeket, másrészt, mert ha eltévedek, ezzel tudom magam kikavarni a rengetegből. Egyből mellécsaptam egy power bankot is, mert energiára mindig szükség van.

img_1610.jpg

Mivel sokszor egyedül megyek, ilyenkor zenét szoktam hallgatni, tehát kellett egy fülhallgató is, míg jellemzően nem szeretek 30 kilométeren keresztül egy DSLR kamerát hurcolni, de pont ilyen esetekre találták ki az akciókamerákat. Ha pedig szép tájakon haladok keresztül, miért ne örökíteném meg őket a levegőből egy drónnal, amit ráadásul extrém könnyű túrán is magammal vinni?

img_1611.jpg

Szerintem a túrázásnál az egyik legnagyobb veszély az, hogy elázunk – a másik a besötétedés -, ezért jellemzően mindig szoktam két dolgot a hátizsákba pakolni: az egyik a táskát takaró vízálló burkolat, ami megvédi a „technikát”, a másik pedig az úgynevezett kamásli, ami a nadrágszárunkat védi, aminek nyilván csak akkor van értelme, ha bakancsban és hosszúnadrágban megyünk.

Szelim-barlang a Turul szobor mellett

Lábbelik közül többfélét is kipróbáltam, a többi ruházati elemet viszont az itthoni fellelhető dolgokból válogattam össze, amit egy teljesen általános hátizsákkal kombináltam.

 

Valós teszt

Idén januárban már lenyomtam a 14-es számú Országos Kéktúra szakaszt, ez egy fajta bemelegítő túra volt, a 14,2 kilométeres hosszával, akár családok is bevállalhatják. Itt igencsak jó szolgálatot tett az előzőleg említett kamásli és a vízhatlan táskatakaró, ugyanis szemerkélt az eső, illetve hatalmas sárban kellett caplatni, szóval mindenkinek ajánlom, hogy vegye meg ezt a két „basic” kiegészítőt, süllyessze el a hátizsák aljára, és kész, egyszer úgy is kelleni fog.

screenshot_2018-05-08-14-39-16-150_hu_greenfish_humap.png

Itt egy kis szünet következett, ezt követték az ötös és tizenhármas számú a Kék Túra állomásai. Magánszorgalomból átdaráltam magamat a budai hegyekben haladó zöld, piros és sárga túrákon, illetve egyes szakaszaikon is. Plusz még beesett néhány nagyon egyszerű kirándulási pont, mint a Turul szobor vagy a Csergezán Pál kilátó.

11-1.jpg

A fenti, valamivel több, mint 150 kilométeren leginkább a műszaki eszközöket teszteltem. A Xiaomi Redmi Note 4-re letöltöttem a tájékozódáshoz szükséges alkalmazásokat, név szerint: Kéktúra és HuMap applikációk, ez utóbbi jelöli a túraútvonalak jelzéseit is. Hasznos még a BKK Futár is, ugyanis például Nagykovácsiból helyi BKV járattal is haza lehet jönni, jó ezeket az infókat is tudni.

12-1.jpg

A túrák alatt végig használtam GPS navigációt, zenét hallgattam, térképet olvastam jellemzően maximum fényerő mellett, míg az utazás alatt filmet néztem, ennek ellenére sem tudtam lemeríteni 8 óra alatt a telefont. A Snapdragon 625 processzor, kiegészítve a 4.010 mAh-s kapacitású akkumulátorral ismét világbajnok üzemidőt produkált. A kamerája azért nem egy mestermű, de ha van elég fény, akkor egészen jó képeket készít.

img_0108.jpg

Ha esetleg ennél hosszabb útra mennétek vagy intenzívebb lenne az energiafelhasználásotok, akkor is csak rá kell dugni a Soshine E3S power bankra, amelyeket Thorfire és Keeppower telepekkel használtam, illetve egy Blitzwolf harisnyázott kábellel. Ez nagyjából háromszor tudja feltölteni a mobilomat, vagyis előbb halnék szomjan, mint hogy lemerülne bármim. Ráadásul a két kimenetet tényleg használtam is, mert az akciókamerát is innen töltöttem.

A Thieye T5 Edge tette a dolgát mint mindig, remek képeket és videókat készít, szerintem jelenleg a piacon ennyiért nincs jobb kamera a 4K 30 FPS képes, elektronikus stabilizátorral rendelkező termékek között. A Xiaomi In Ear HD Pro füles pedig az erdőben is pont olyan jól teszi a dolgát, mint bárhol máshol, be is nyomtam némi tuc-tuc zenét, hogy jobban tudjam tartani a tempót ha ráuntam a madárcsicsergésre.

img_1442_1.jpg

A DJI Spark természetesen remek társ a felvételek készítésében, viszont kell hozzá legalább két akkumulátor, mert a 15-20 percnyi anyagból végül egy 2-3 perces videó készül. Az sem baj, ha van egy remek hordtáskánk és egy távirányítónk, de ez mind benne van a Fly More Combo-ban. Aki pedig extrém sokat szeretne repülni, válassza a  DJI hordozható akkutöltős power bankját.

img_1608.jpg

Ahogy hosszabb – 30+ kilométeres – túrákat kezdtem el bejárni, rájöttem, hogy a 7-8 órás út egyszerűen túl sokáig tart, ezért néha futni kezdtem a terepen. Ez két problémát is felvetett: a jó terepfutó cipő és a megfelelően rögzített hátizsák hiányát. Az előbbi esetében a borsos ár lehet visszatartó erő, illetve maga a futó/túrázó cipő is egy speciális elem, hiszen nem mindegy hogy milyen terepen, milyen sebességgel haladunk. Erre a Banggoodon fellelhető „hiking shoe” szekcióból valamelyik termék lehet a megoldás, de aki monitorozni akarja applikációval a tevékenységét, annak a Xiaomi okos cipő sem megvetendő választás, amit éppen tesztelek.

sss_1.jpg

A hátizsákból pedig egy olyan, a mellkason is összepántolható hátizsákot érdemes választani, amiben van folyadéktároló, és akár az elektromos tápellátást is kiválthatja, mint ez a napelemes táska. Éjszakai túrázás esetén, vagy ha a nem végzünk időben és besötétedik, akkor hasznos lehet egy kellemes Nitecore elemlámpa is, de szerencsére a fényforrások közül már jó néhányat teszteltünk. A többire pedig alkalomadtán igyekszünk sort keríteni.

komment

Címkék: sport kiegészítők ruházat és táskák

A bejegyzés trackback címe:

https://rendeljkinait.blog.hu/api/trackback/id/tr6113902806

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása