Mikroszálas törölközők tesztje - A tisztálkodás forradalma?

2017.01.12. 08:00

molcsa

sku262382a_3.jpg

Valószínűleg én nem vagyok elég naprakész a háztartási eszközök terén, de még nem hallottam róla, hogy törölközőt is mikroszálas anyagból gyártanának. Pedig, mint kiderült, de, ráadásul nem is tegnap kezdték, és persze, mint az lenni szokott, Kína sem maradhatott ki ebből a virágzó iparágból. Hatalmas változásokat várva ki is próbáltam, mennyire forradalmasítják a tisztálkodást.

 

Bontogatás

Nem lepődtem meg, hogy zacskóba csomagolva érkeztek, ezeknek aztán tényleg nem árt, ha összenyomorgatják őket szállítás közben. A 60x160 cm méretű darabok elég sokféle színben kaphatók, van kék, barna, zöld, lila és piros is, nekem a kékre és a barnára esett a választásom.

A képre kattintva galéria nyílik.

A mikroszálas anyagok titka, hogy rengeteg apró, szabad szemmel nem látható szálból épülnek fel, amiknek az aktív összfelülete jóval meghaladja az azonos méretű, hagyományos (például frottír) anyagokét, mégis sokkal kisebb relatív tömeggel rendelkeznek. Magyarul egy ugyanakkora mikroszálas kendővel sokkal több koszt vagy vizet tudunk felszedni, mint egy hagyományos anyagúval, ráadásul kisebb a tömege is. Ezen kívül a kis szálak közé sokkal jobban "beragad" a kosz, így könnyebben fel is takarítja azt, és nem utána nem engedi visszahullani.

sku262382_4.jpg

Törölköző viszonylatban ez azt jelenti, hogy kisebb méretű is elég ugyanannyi víz felszívásához, ugyanis a nagy relatív felület miatt egy egységnyi darabja sokkal több vizet képes megkötni. Természetesen ebben az esetben is érvényes a kisebb tömeg a hagyományos darabokhoz képest, tehát egy ugyanolyan hatékonyságú mikroszálas törölköző kisebb és könnyebb is egy frottír variánsnál. Ez utazáskor különösen jól jön, mert nem foglal annyi helyet a bőröndben. És mivel nem állnak ki belőle olyan magasan a szálak, mint egy normál törcsinél, sokkal kisebb méretűre hajtogatható össze.

 

Tesztüzem

Ez mind szép és jó így elmondva, de ha a gyakorlat nem igazolja, akkor mit sem ér a csodás elmélet. Szerencsére nem így van, már az első mosásnál (elég kínai szagú volt, amikor megérkezett) észrevettem, hogy sokkal hamarabb megszáradt, mint a hagyományos darabok. Egyébként gépben, maximum 40 °C-on mosható, nem igényel különleges bánásmódot, és maximum 150 °C-on vasalható is, bár ez talán indokolatlan egy törölköző esetén.

sku262382_1.jpg

Tartottam tőle, hogy használat után ugyanolyan rossz érzésem lesz, mint a puha anyagú törölközők esetében, hogy hiába törölköztem meg, továbbra is vizesnek érzem magam. Ezért én a durvább anyagú példányokat szeretem, azzal csontszárazzá tudom tenni a bőrömet.

Azt meg kell hagyni, hogy nagyon szokatlan érzés vele törölközni, konkrétan ráragad az ember testére, és csak nagy erőlködés árán lehet arrébb mozdítani. Ezért nem is a hagyományos módon kell használni, hanem éppen csak odaérintve kell felitatni vele a vizet, majd felemelve arrébb tenni. Tényleg furcsa, de éppen csak hozzáért a testemhez, és az összes vizet eltüntette. 

sku262382_1_1.jpg

Miután végeztem a szertartással, arra a megállapításra kellett jutnom, hogy ez bizony tényleg teljesen megszárított. Mintha jó alaposan végigdörgöltem volna magamat a durva anyagú kedvenc törölközőmmel. Ennek ellenére nem lett érezhetően nehezebb, se vizesebb. A törölközőszárítóra terítve kb. 10-15 perc alatt újra csontszáraz volt. Szerintem egy ekkora darabbal egy etióp család is megtörölközhetne, még akkor is férne bele víz.

dsc09363.JPG

Összehasonlítottam egy frottír testvérével, hogy tényleg kevesebb helyet foglal-e. Sajnos nem volt 60x160 centis példányom, ezért a hozzá legközelebb lévő, 60x130 centiset választottam. Ez ugye kisebb méretű, mint a mikroszálas darab, mégis már ez is jól láthatóan magasabb volt ugyanolyan alapterületűre hajtogatva. Előbbi 5,5 cm magas volt, utóbbi 9,5 cm. Ha ez alapján kiszámoljuk, hogy ha lenne 60x160-as ugyanilyen frottír darabom, az milyen magas lenne, akkor 11,7 centit kapnánk eredményül. Ami azt jelenti, hogy több, mint kétszer akkora térfogaton fér el egy ugyanakkora frottír törölköző, mint egy mikroszálas. Ez azért jelentős különbség, úgy tűnik, nem kamuztak a leírásban.

 

Konklúzsön

Ahhoz képest, hogy eleinte elég szkeptikusan álltam a dologhoz, meggyőzött ez a mikroszál dolog. Valóban nagyon jól szívja a vizet, hamar szárad és kis helyen elfér. Használata elsőre kicsit furcsa volt, de hamar hozzá lehet szokni. Az érte kért 4300 forint azért szerintem kicsit sok egy törölközőért, bár egy tényleg forradalmi terméket kapunk a pénzünkért. Már csak azért is drágának találom, mert itthon ennél olcsóbban is kapni hasonló darabokat.

Itt megvásárolható >>

 

8 komment

Címkék: élet

A bejegyzés trackback címe:

https://rendeljkinait.blog.hu/api/trackback/id/tr5212115209

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

JKJ 2017.01.12. 09:40:22

Decathlonban többféle méret és többféle színbe kapható, ráadásul olcsóbban mint a bangood-on.

komolytalan samu 2017.01.12. 23:27:58

A decathlonon mellett szinte bármelyik multinál megkapod. Ennél olcsóbban.

Pic 2017.01.13. 08:53:10

YEP.

Ráadásul a múltkori okos elosztós teszt után a bizodalmam a blog iránt kb nullára csökkent.

Egyre inkább úgy érzem, hogy itt nem a korrekt teszt, a pártatlan tájékoztatás megy hanem fizetett firkászok nyomják a kínai szart.

Bárcsak egyszer valami jót is kínálnának...

prim 2017.01.13. 10:28:05

Az ebayon 1000 forintért találtam ilyent. 4300 forintért meg tényleg sok. Ha jól emléxem a dechatlonban is 2500 körül volt. Amúgy én elég szőrös vagyok és nekem elég fura, de egy kevésbé szőrös embernek, (vagy nőnek) szerintem teljesen rendben van.

www.ebay.com/itm/Microfiber-Cleaning-Car-Waffle-Style-Towel-Household-Kitchen-Towels-60-160CM-New-/291879880005?hash=item43f5658545:g:Xw8AAOSwmfhX33-a

maradokapénzemnél 2017.01.13. 12:27:57

kipróbálnám, mennyire jött ki egy darab?

Mr. Waszabi 2017.01.13. 12:47:31

Brr. Megfogni sem jó érzés a mikroszálas anyagot, nemhogy törölközőnek ilyet használni. Azért törölközni nem ugyanaz, mint a kiömlött teát felitatni.
Árban ennyiért 2 db 70x140-es, 100% pamut minőségi Kronborgot kapni a Jyskben. Sztem, ami fel van találva, azt nem kell újra feltalálni, mert csak rosszabb jöhet ki a projektből.

komolytalan samu 2017.01.14. 14:14:46

@Mr. Waszabi: Fapados repüléshez, túrázáshoz van értelme, ahol a méret és a súly tényleg számít.

komolytalan samu 2017.01.14. 18:49:41

@prim: Amit találtál, az autómosónak hirdetett törülköző (term, törülközésre is jó, én túrázásra használom). Egyébként 776 ft-ért is megtalálod. Egy kicsit gyanús a méret alapján, hogy ez megegyezik a 4 ezer ft-ossal, de nem én fogom összevetni.
süti beállítások módosítása