Olcsó forrasztó szett teszt - kisebb tévedésbe botlottam

2016.05.26. 08:00

mrgergoke

e0542-3-98ad.jpg

A sok kínai rendelés közepette néha én is tévedhetek, úgyhogy legyen ez a kis tételű tévedés nagy áttételes tanulság nektek, hogy hogyan kerüljétek el a kínos baleseteket rendeléskor. Kezdeném ott, hogy hogyan kell rendelést feladni, mert nekem sem mindig megy.

Adott a fenti képen látható kis összeállítás némi kiegészítéssel, a cikk legalján minden linket megtaláltok majd. Van tehát egy forrasztópáka EU átalakítóval, egy tartó neki, egy kis köteg és egy nagy tekercs forrasztóón, egy ónszívó pumpa, két csavarhúzó, két csipesz, meg egy kis dobozkában valamiféle gyanta, amit folyatószernek használnak.

Játsszunk most olyat, hogy tovább olvasás előtt ti is tájékozódtok egy kicsit. Nem kell túlgondolni a dolgot, csak csekkoljátok le az oldalt, hogy nem gyanús-e valami. Na, hát engem nagyon nem zavart, hogy a lényegi része a dolognak 110V-ra lett felkészítve.

e0542-5-98ad.jpg

Szóval megjött a teljes csomag, meg a plusz tekercs ón. Az árának megfelelően olcsó, vásári csomagolásban voltak a termékek, de hát kit érdekel, amikor összesen nem volt 1900 forint a pakk. Kibontogattam mindent, kidobtam a szállítás közben erősen deformálódott dobozokat, és ellenőriztem, hogy minden megvan-e. A páka oké, a tartó rendben van, bár elég tróger rajta a műanyag, a többiről meg nem is igazán tudok mit mondani. Elégedett nyugtáztam a dolgot, aztán nagyon álltam volna neki, hogy forrasztgatok egy kicsit, és bedugtam a pákát a konnektorba.

e0542-7-98ad.jpg

Elő volt készítve a forrasztandó NYÁK, meg minden, erre elkezd fehéren füstölni belülről a páka. Egy vészjelzést kapott tűzoltót megszégyenítő sebességgel rángattam ki a dugót a konnektorból, majd megengedtem magamnak fél perc nevetős anyázást, mielőtt újból bedugtam volna, hogy nem láttam-e rosszul. De nem láttam rosszul egyáltalán. Következett a szétszerelés, mert hát azt sem értettem, hogy egy pákában mi füstölhet. Ég benne a vezeték, vagy a szigetelése talán?

h10049-2-8a12.JPG

Fogtam a friss csavarhúzómat, szétkaptam a kütyüt, és néztem. És néztem. Aztán rájöttem, hogy fogalmam sincs, mi égett meg benne, mert csak egy égésnyomot látok a páka hegyén, ahol csavar érintkezik vele. Okosabb nem lettem aznap, mert eszembe sem jutott megnézni a termékleírást. Másnap ellenben rövid idő alatt kiderítettük az ügyfélszolgálattal, hogy ezt a pákát nem egészen ebbe az országba szánták. Amikor ezt megtudtam, heves lapátolás közben ástam magam néhány tíz centivel a föld alá. Csak azért nem méterekre, mert ez bárkivel előfordulhat, de azért elég hülyén éreztem magam.

e0542-1-98ad.jpg

A többi tesztfotót már egy normális, Weller forrasztóállomás társaságában készítettem. Szétkapható NYÁK-om sajnos nem volt hozzá éppen, így a gyantát sem tudtam érdemben kipróbálni, de érdekes volt látni, ahogy a kemény, könnyen darabokra törhető izé hő hatására hirtelen durván folyékonnyá válik. A Wikipédia természetesen mindent tud, ha jól keresik, így kiderítettem, hogy pontosan mire jó:

Elektronikai forrasztáskor általában fenyőgyantát (kolofónium) használnak folyatószernek. A gyantából, a forrasztás hőfokán elbomolva, kellemes illatok mellett gyenge sav képződik, amely a forrasztás során a dezoxidációt elvégezve maradéktalanul eltűnik, így a felületről nem szükséges külön eltávolítani.

Az ónszívó pumpa egyébként tök jól működik. Le kell nyomni a fekete gombot tövig, aztán gombnyomásra hirtelen felugrik, ezzel felszippantva a forró ónt, ami aztán megszárad benne, és következő felhúzás alkalmával kiesik belőle.

2016-03-29_12_04_39.jpg

Így jártam hát a szettel, ami mint mondtam, nem egészen 1900 forintomba került, leszámítva persze a nagyobb tekercs ónt, mert az külön termékként érkezett, további 1550 forint ellenében. Kicsit ironikus. Amúgy azon gondolkodtam, hogy vajon akkor is füstölne-e a páka, ha a mi hálózatunkra lenne kitalálva. Simán el tudom képzelni. Azért sajnálom, hogy ezt az olcsóságot most nem sikerült úgy kipróbálnom, mint szerettem volna.

Kattintásra galéria nyílik!

 

Konklúzsön

A konklúzsön ma az, hogy nézzétek meg, mit vesztek, mert könnyű beleszaladni ilyen tévedésekbe. 1900 forintnál ez maximum bosszantó lehet, de egy telefonnál, vagy hasonló eszköznél azért elég jól szopóágra juthat az ember.

Itt megvásárolható a szett.

Itt pedig a forrasztóón.

Uff.

komment

Címkék: elektronika

A bejegyzés trackback címe:

https://rendeljkinait.blog.hu/api/trackback/id/tr378739228

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

xclusiv 2016.05.26. 23:28:43

A 110V/220V öreg hiba.
De ez a páka amúgy is egy szutyok: www.youtube.com/watch?v=OeILL08T08w

Egyszer poénból én is rendeltem ilyet (220V-ost), az is füstölt egyébként. Na nem ennyire, de komoly szag jött ki belőle. A minőségéről pedig annyit, hogy bedugás után pár másodperccel a pákahegyet kézzel simán meg lehetett fogni, de amikor hozzáértem fölötte a fém "borításhoz" az hólyagot égetett a bőrömbe.

Nem is használni rendeltem csak röhögni, így némi konnektorba dugós röhögcsélés után ki is dobtam a fenébe.

Ezzel egyébként nem szabad szórakozni, 230V-on van, szóval ha a kínai munkás benézett valamit akkor simán mehetsz a temetőbe. A Conrad-ban 2500 Ft körül lehet kapni 230-as pákát, 3500-ért pedig páka +tartó +ónszippantó + ón kombót lehet kapni, pedig az egy drága bolt. Nyilván ez se egy Weller vagy egy Ersa, de érintésvédelmileg ezerszer inkább bízok egy olyan termékben, ami egy német cég sajátmárkás terméke.

Egyébként nem egészséges hőfokszabályzó nélküli 60W-os pákával nyáknak nekimenni, már ha ellenálláshídnál komolyabbat szeretnél összehozni.

Rónarider 2016.05.27. 07:44:55

Olyan esetekben, amikor a derótmazzag végén nem az általam ismert villásdugót látom, a következő kör, hogy megnézem mekkora delejjel használható. Mondjuk én el szoktam olvasni a használati utasításokat is.
Meg persze a villásdugó legtöbbször megy róla a francba és kap két banándugót :)

Burpi Turpi 2016.06.01. 10:02:57

oda van írva,hogy 110V akkor mi a gond?

Whiparam 2016.06.01. 17:27:33

110V-os készüléket nem szabad 230V-os hálózatra kötni!
Inkább az lett volna a furcsa, ha nem füstöl el az első pillanatban.
süti beállítások módosítása