Blitzwolf BW-S4 asztali töltő teszt - dizájnból is jeles

2016.05.18. 10:00

mrgergoke

1454471513_2.jpg

Egy ideje már nem írtam asztali töltőről, lévén, hogy nem is volt rá szükségem. Amióta megjött a Blitzwolf asztali lámpája, azóta annak az USB portját használtam töltésre, és gyakran nem is volt közben igény másik portra. Ennek ellenére már régóta szemezek a BW-S4 jelölésű 6 portos gyorstöltővel, amit Banggoodon például mintegy 6500 forintért vesztegetnek. Eljött a teszt ideje.

A vásárlás egyik fő indoka az, hogy nagyon tetszik a dizájn. A leírás szerint a lecsukható fedők azért kellenek, hogy megvédjék a portot a portól. Igen, ma ez volt az utolsó ilyen poén, ígérem. A tovább olvasás nem biztonságos, de ilyen poén nem lesz több.

 

Bontogatás

Már teljesen összebarátkoztam a Blitzwolf csomagolásaival. Kevés olyan dobozuk van, ami nem egy darab karton, és mivel ez is full puritán doboz pár felirattal, nem tartott fél percig, mire a sarokban landolt. Nem vitték túlzásba az elrendezést sem belül. Beleraktak egy tálcát, meg alulra még valami kis lötyögős izét, beledobálták a cuccokat, aztán heló. Trógernak nem tróger, csak vicces, hogy mennyi nincs túlkapva a dolog, mikor másoknál néha tovább tart a bontogatás, mint a használatba vétel.

1454471511_2.jpg

A felső tálcába úgy volt belepréselve a termék, hogy nem bírtam roncsolás nélkül kiszedni. Ki kellett tépnem a zacsinál fogva úgy, hogy közben alulról még ujjal is nyomtam. Mindegy, sikerült. Fehér, sajnálatos módon fényes műanyag az anyaga. Rögtön elkezdtem sajnálkozni az anyaga miatt, mert igen stabilnak tűnik ugyan, de gyűjti is az ujjlenyomatokat, ami nagyon csúnya tud lenni, ha pont rávetül a fény. Ami ezen felül rögtön szembeötlő, az a tömege. 205 gramm, ami elsőre nem hangzik soknak, de érezni, hogy nem farzsebből kapja elő a portonkénti 2.4A-es áramerősséget. Ami talán nem tűnik fel elsőre, de pár héten belül biztosan, az a gumitalpak hiánya. Az 5 portos asztali töltőnél ezt olyan szépen megoldották, tökre örültem is neki, itt sajnos ez elmaradt. Ez már pár nap után is meglátszik az alján, ugyanis karcos lesz a 4 sarok.

1454471512_2.jpg

Ha már úgyis specifikációnál tartunk, akkor essen pár szó a képességeiről is. Van tehát 6 portja, melyeken a Power 3S technológiának köszönhetően egyenként maximum 2.4 ampert, de összesen legfeljebb 10 ampert tud leadni. Ez 5V-on azt jelenti, hogy maximum 50W-os teljesítményre képes, ami azért nem kutyaf...üle. Viszonyításképpen gondoljunk arra, hogy egy alsó-középkategóriás telefon még mostanában is simán kijön 1 amperes töltővel, az legfeljebb 5W-tal képes tölteni a telefonokat. Ez kerek tízszer annyira képes.

Bár ez nálunk nem olyan fontos, de 110-240V-ig mindent megzabál, szóval vihetjük nagyobb utazásokra is. El van még látva mindenféle védelemmel is: túlfeszültség- és túláramvédelem, túlterhelés és túltöltésvédelem, túlmelegedésvédelem, és a gyártó ígérete szerint felrobbanni sem fog. Nálam szerencsére valóban nem robbant fel.

 

Tesztüzem

Ezek a sok portos töltők mindig kifognak rajtam egy kicsit. Megpróbálom minél valósághűbb környezettel tesztelni őket, de azért nem egyszerű. Szem előtt kell tartanom, hogy a valóságban egy vásárló mikre használhatja ésszerű esetekben, meg egyszerre azt is, hogy sok portos, tehát ki kell használnom, és extrém sok hülyeséget ráakasztani, hogy bírja-e. Természetesen egy bizonyos pont felett nem sok értelme van az erőlködésnek, mert van az a mennyiségű fogyasztó, amit már csak a poén kedvéért, szándékosan akasztanak rá, így az nem is tekinthető rendeltetésszerű használatnak. Én természetesen ezzel próbálkoztam.

1454471506_2.jpg

Ahogy egy korábban Facebookon posztolt, de az alábbi galériában is megtalálható képen látható, annyi telefont, táblagépet, meg egyéb fogyasztót szedtem össze, amennyit csak tudtam. Erre azért van szükség, mert szeretném látni a tövére kötött fogyasztásmérőn, hogy mennyire tudom extrém felhasználással megközelíteni az 50W-ot. Hát, jobban, mint gondoltam.

Amit rákötöttem:

- THL 5000

- Ulefone Vienna

- Leagoo Alfa 2

- Elephone P9000 Lite

- Xiaomi Redmi 3

- Valami HTC

- Valami Windows Phone

- Samsung Galaxy Tab 8.9

- Blitzwolf BR-P1 power bank

Ez összesen 7 telefon, 1 táblagép, meg egy hordozható akksi. Ha ez nem extrémuma a hétköznapi embertől várható felhasználásnak, akkor semmi sem az. Alig volt kábelem, hogy ezt mind rákössem. Ezzel a remek kombinációval 42 wattot sikerült leszívnom a töltőről. Ez állandó érték volt, a pillanatnyi maximum is csak pár tizeddel volt feljebb. Emelem kalapom a töltő előtt, langyosodás mellett ki tudta szolgálni a rengeteg eszközt, és bár ettől feljebb nem tudtam már menni az értékekkel (meg nem is látom értelmét), kíváncsi lennék, hogy valójában mennyit bír maximum. Hosszasan törtem a fejem rajta, hogy mi lehet az az USB-s eszköz, ami akkora baromi nagy áramot képes felvenni, hogy csutkán szívja ezt a töltőt is, de arra jutottam csak, hogy valószínűleg 6 darab valami high-end okostelefon/táblagép. 6 darab olyan kellene, ami lazán megeszik 2 ampert, és akkor biztosra mehetnék. Sajnos nekem most pont nem volt 6 Galaxy S7-esem elfekvőben, csak 5, de úgy voltam vele, hogy úgy már nem is éri meg.

A képre kattintva galéria nyílik!

 

Konklúzsön

A dizájn remek, a teljes formaterv abszolút rendben van, azt az egy apróságot leszámítva, hogy lemaradtak a gumi tapadókorongok, így karcolódik az alja, és csúszkál is az asztalon. Szemlátomást mindent elkövettem, hogy a lehető legdurvábban megterheljem a töltőt, de 7 telefon, 1 táblagép és 1 power bank sem volt elég ahhoz, hogy 42W fölé menjek, pedig 50-re van specifikálva. A kapott terhelést szépen viselte, de érezhetően langyosodott. Tudom ajánlani megvásárlásra, és 6500 forintos árával igazán kecsegtető is. Aki 5000 forint felett keres több portos töltőt, az egészen biztosan hosszú távra tervez, és biztosra akar menni, ilyenkor pedig nem árt lecsekkolni a Blitzwolf kínálatát, ahogyan azt ezúttal is bizonyították.

Itt tudjátok megvásárolni.

Uff.

5 komment

Címkék: kiegészítők elektronika

A bejegyzés trackback címe:

https://rendeljkinait.blog.hu/api/trackback/id/tr298725882

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Flashy7 2016.05.19. 22:09:55

lehet kapni eurós-százforintos (hol-milyen) boltokban fillérekért ilyen felragasztható pöttyöket. szekrényajtó becsapódás halkítónak szánják talán hivatalosan, de ennek az aljára lábnak tökéletes lenne, átlátszó és jó "tapadós" gumiból van.

Laikuska 2016.05.20. 18:50:48

"Hosszasan törtem a fejem rajta, hogy mi lehet az az USB-s eszköz, ami akkora baromi nagy áramot képes felvenni,..."

Egy Keysight B2901 talán elegendő. Ha nem, akkor a 6060B.

McKinney 2016.05.26. 19:34:13

ha nagyobb áramot akarsz: kábelt elcsípni, a két eret összesodorni

paleos 2016.06.15. 16:01:16

Rendeltem egy ilyet, ma érkezett meg, de beüzemelve azt tapasztaltam, hogy az egyik port nem működik. Amikor lámpával kicsit jobban megnéztem láttam, hogy az egyik pöcök teljesen el van hajolva benne, viszont tényleg csak annyi történt, hogy a Blitzwolf saját, kétoldalas kábelét bedugtam, és amíg a többi teljesen jól működik, addig ez nem, szóval nem erőltettem meg állatkodtam vele. Ja, és ráadásul ha a tápra dugva közelről meghallgatja az ember, akkor egy elég halk, de folyamatos kattogó hangot lehet hallani...

Írtam most a Blitzwolfnak, szerintetek mire számíthatok? Nem vagyok túlságosan jártas a kínai webáruházas problémakezelésben, eddig minden amit rendeltem működött. Ráadásul ez azért nem is egy párszáz forintos árkategória, hogy csak úgy belenyugodnék. Esetleg egy nálam hozzáértőbb, megfelelő eszközökkel vissza tudja hajlítani a pöcköt és a probléma meg van oldva?

mrgergoke · http://rendeljkinait.blog.hu/ 2016.06.15. 22:04:09

@paleos: Szia! A kommenteket nem mindig látom, legközelebb inkább a blog mail címére írj :)
Amúgy írj a webshopnak, ahonnan rendelted, és fel fogják ajánlani, hogy visszaadnak valamennyit az árából, ha nem az egészet. Ha nem ajánlják fel, kérd, ez a bevett szokás.
süti beállítások módosítása