Elephone P9000 Lite teszt - viccnek azért egy kicsit erős

2016.04.28. 10:00

mrgergoke

1453366886968106.jpg

A legelső Elephone készülék, ami a kezeim közé került. Egyszerre vagyok elragadtatva és csalódott. Minden esetre ez viccnek tényleg erős egy kicsit, komolyan venni viszont nem lehet. Lássuk, mit tud az agyonreklámozott P9000 kisebb tesója, a P9000 Lite!

Meg kell mondjam, különösebben nem olvastam utána az Elephone készülékeknek. Már jó ideje a piacon vannak, hallottam a márkáról eleget (gondoltam én), szóval a megbízhatóság alapszinten kipipálva, nem egy nóném készüléket veszek meg. Aztán ugye ott kezdődött az egész, hogy olyan marketinget csináltak neki, ami engem is lazán beszippantott. A nagyobbik verziót ugyan nem kockáztattam meg (és nem bántam meg), de az új Helio P10-es MTK chipsetet mindenképpen ki akartam próbálni, valamint C típusú USB csatlakozót sem láttam még, kíváncsi voltam rá, hogy mit tud a 3000-es akksi, a Helio P10 4 giga RAM-mal, milyen az 5.5" FHD kijelzője, amiről szintén ódákat zengtek, milyen a 6.0-ás Android és nem utolsó sorban a kamerájára is kíváncsi voltam. Szóval megvettem, durván 50.000 forintért (ez ugye a tiszta kinti ár).

 

A minap sikerült TomTop kedvezményeket szereznem nektek Sades gémer fejhallgatókra kupon kódok formájában. Klikk ide a tesztekért és kuponokért!

 

Bontogatás

A doboza abszolút puritán, tök retro. Sima fehér karton, ami véd rendesen, de nem mutat semmit. Ezen elég gyorsan túlléptem, nem volt miben gyönyörködni, és felfedeztem a doboz tartalmát. Elsőnek a telefonnal találkoztam, ami minden különösebb borítás nélkül csak úgy oda volt pakolva a tálcára, ez nekem egyáltalán nem szimpatikus dolog. Egy vékony zacsit, papírt, vagy akármit igazán megérdemelt volna. Bár a dobozt a vámosok nyithatták ki, mert a matricák fel voltak tépve megérkeztekor, legyen boldogtalan a nénikéjük, ha ők felejtették el visszatenni rá, és alapból volt. A tálca alatt van a meglepő módon 2 amperes töltő, egy C-s USB kábel, egy szokatlan alakú SIM-tű, ami egyben 3.5 mm jack dugó is (porvédő), egy számomra unszimpatikus, hagyományos, gumis tok, valamint egy papírka.

1453366885713582.jpg

A telefon igen szép darab, ez kétségtelen. Mobilarénán szidták a nagyobb tesó összeszerelését, de ezzel a világon semmi baj nincs. A sima P9000 fém oldalborítású, ez sima műanyag, bár meg kell hagyni, elég fémes hatású az oldala. Kicsit megtévesztő, de legalább pozitív irányba. Durván 2 milliméter van a telefon szélétől a képernyő kezdetéig, ami tök jó érték, jól mutat. Nagyon jól fekszik a kezembe, és meglepően könnyű. Más, aki nem THL 5000-ről váltott erre, az is azt mondta, hogy furcsán könnyű. Az összhatás igazán kellemes. Érdes a hátlap, nyekkenésmentesen össze van pakolva, gyönyörű az előlap, és bár kiemelkedik a kamera a hátlapból, az sem néz ki rosszul.Olyan Oneplus-os a hátlap. Sokan jöhetnek azzal, hogy a home gomb ikonja ájfon koppintás, meg mittudomén, de hagyjuk ezt a hülyeséget inkább, lejárt szöveg régóta. Egy szó, mint száz: külsőre nagyon bejön.

Kivettem a dobozból a tűt és a kábelt, majd feldugtam tölteni a merüs készüléket. Miután életet leheltem bele, jött a szokásos belakás. Névjegyek, fiókok, üzenetek, memóriakártya, jóanyám. Mire végeztem ezzel, lassan kezdtek előjönni az első furcsaságok, amiket alább firkantok le.

 

Tesztüzem

Kezdeném a telefon jó tulajdonságaival. De csak kezdeném, mert olyan bonyolult ez az egész, hogy inkább sztorizok folyamatában, másképp elég nehéz lenne elmondanom. Megjött egy frissített rendszerrel, nem a teljesen alap gyárival, hanem egy fél hónappal későbbi verzióval. A főbb funkciók működtek rendesen (lentebb majd mindent kirészletezek, egyelőre álljon össze a kép bennetek), viszont brutálisan merült. Nem csináltam vele semmit sem, de akkor is ugyanúgy merült, mintha bökdösném folyamatosan. Az akksistatisztikák szerint a készenléti állapot (alvás) és a wifi zabál meg ennyit, a képernyő eltörpült mellettük.

1453366889822892.jpg

Rájöttem, hogy wakelock-os a gyári rendszer, tehát valami gyári Android folyamat ébren tartja a processzort és ezért zabál ennyit. Kicsivel több, mint 24 óra tétlenség után is lemerült volna. Ez több, mint gáz, egyszerűen elfogadhatatlan. Hát jó, semmi para, majd én megmókolom jól. Itt szeretném rövidre fogni szenvedéseim sorozatát, ami egy teljes napomat igénybe vette. Tanulságotok nem igazán lenne belőle, én pedig nem szeretném leírni, mert még mindig fáj a lelkem.

1453366899763319.jpg

Kerestem root módszereket, és nekiestem, hogy szuperfelhasználói jogokat szerezzek fölötte, és megjavítsam a hibádzó dolgokat. Sikerült bootlooposra javítanom (a bootloop azt jelenti, hogy bekapcsoláskor körforgásba kerül a telefon, csak az indítóképernyőt látni, és nem jut tovább), aztán az asztali gépem kellett volna a javításhoz, de amikor speciális módban újraindítottam, hogy mindenféle kínai MTK drivereket rakjak fel, 3-szor összeomlott egymás után. Szóval volt egy döglött telefonom, meg egy önmagát megjavítani nem képes, összeomlott asztalim. Éljen. Eléggé felhúztam magam a dolgon, rendbe vágtam mindent, és végül odáig jutottam, hogy egy gyárinak kikiáltott rendszert felflash-eltem a telefonra. Kiderült, hogy korábbi verzió, mint az enyém volt, amikor megjött. Innentől akksi szinten semmi javulás nem jött, viszont másban annál inkább. Alább írok majd a két rendszer közötti különbségekről, és most már kitárgyalom egyesével a funkciókat, meg a mindenféléket is.

1453366890542449.jpg

Hardveresen nagyon ott van a cucc. Az MTK Helio P10-es nyolcmagos, big.LITTLE architektúrára épülő chipsete repeszt, mint az állat. Ez Antutu pontszámokban nem igazán látszik meg (48256), de nem is igazán hiszek ebben. A rendszersebesség nagyon jó. Amikor kezeltem a telefont, és haversrácnak mutogattam valamit, meg is jegyezte, hogy baromi gyorsan teszi a dolgát, meg van lepődve. Tényleg nagyon gyorsan működik, nem gondolkodik el a multitaskingon sem, köszönhetően a 4 GB RAM-nak. Durva, nem? 4 giga RAM-ot sosem szoktak egy ilyen árkategóriás telefonba pakolni. Hát, megvan a maga előnye: sehol egy akadás, vagy gondolkodás. Tárhelynek egyébként fix 32 gigát kapunk, ami szintén örvendetes.

1453366891223541.jpg

Az alap megvan tehát: a szinte teljesen gyári 6.0-s rendszer hasít, így nem kell dühöngeni használat közben. Emiatt legalábbis. Az LG LTPS panele gyönyörű képet ad. A FullHD felbontás még mindig bőven elég 5.5"-ra, ha nem VR-ra vesszük a készüléket, és ennek megfelelően tűéles is minden. A színek élénkek, teltek, a fényerő király, bár a fényérzékelő szenzor sokszor balkuki módon állítja be. Nagyon szélsőségesen mozog a skálán. Kap egy kis plusz fényt, és hirtelen azt hiszi, hogy reflektor világít a képernyőre. Ez idegesítő tud lenni, de efölött még simán szemet lehet hunyni. Szintén idegesítő dolog, hogy fektetve gépelésnél a home gomb túl közel van a telefon aljához, ezért többször is megnyomtam véletlenül, amitől kiléptem a gépelésből, és összevissza nyomkodtam mindent hirtelen. Speckó kéztartás kell hozzá, amit még nem szoktam meg.

1453366893572223.jpg

A SIM-tálva szerencsére nem lötyög, stabilan bent van a helyén, viszont az egyik SIM slotban csak úgy veszi a kártyámat, hogy megfarigcsáltam ollóval. Másképp nem vette a lapot. A telefonálás remek vele, mindenki hall mindenkit, kényelmes, nem nehéz tartani, nem vágja úgy a fülem, mint a régi, jó a hangminőség, minden király. A 4G-t stabilan veszi, a netet nem dobálja, és vidéken is veszi a gyorsabb hálózatokat. A multimédia amúgy kicsit kettős. A hangszóró az aljára került, de a két kivágás közül csak a jobb oldali mögött van hangszóró, ez nekem egyáltalán nem tiszta, sőt, kicsit tróger. A hangminősége bőven hagy maga után kívánnivalót. Nem is túl hangos, de még úgy is rossz a minősége, szóval ezt már az elején el kell engedni. Fülhallgatóval legalább jó minőséget produkál, nagyon szeretek rajta zenét hallgatni. Elég határozottan mélyközpontú, én vissza is vettem belőle rögtön elsőre, meg érdemes kikapcsolni a mindenféle hangzásjavítást, mert csak ront a helyzeten. A közepekről és magasakról nincs különösebb mondanivalóm. Nem vagyok elszállva tőlük, de baj sincsen velük. Összegészében kellemes élmény.

1453366893716699.jpg

A GPS és a mágnesszenzor kicsit fura. Eredetileg nem működött egyik sem (mármint totálisan nem), de miután újra lett húzva a rendszer, hogy működjön a telefon, minden megjavult. Azóta pár másodperc alatt nagyon pontosan belő a GPS, de úgy, hogy más segítséget nem használ, csak a műholdakat engedélyeztem neki. Ennek nagyon örülök, meg annak is, hogy a mágnesszenzor tök pontosan meg tudja mondani, hogy merre nézek éppen. Ez random helyeken közlekedéskor tök jól jön, meg az is, hogy pontosan belő a GPS, így alkalmas navigálásra is.

1453366895260670.jpg

Ami szokatlan lehet kezeléskor, az a home gomb, meg az, hogy nincs körülötte semmi más. Kikapcsolható a dolog egyébként, de alapjáraton a home gombbal kezelhetünk mindent. Egy érintés a vissza, kettő a home, nyomva tartva meg az alkalmazásokat szedi elő. Ha kikapcsoljuk, akkor szimpla homeként működik, és a képernyőn is megjelenik a teljes megszokott sáv. Akármennyire is szokatlan volt elsőre, nagyon kényelmes és kellemes csak a home gombot használni, én így hagytam.

1453366896174401.jpg

A kamerája sajnos nem olyan király specifikációt tekintve, mint a nagytesóé, de azért nem rossz. A 13 MPx-es képek nappal, jó fényviszonyok mellett egészen jóra sikerülnek full automata beállítások mellett is, ám szobában túl sötétek lesznek, illetve amint egy kicsit kevesebb fényt kap, rögtön tiszta zaj lesz minden. Szobai fényben, enyhén remegő kezekkel, vagy nagyon lassan mozgó dolgok is elmosódhatnak, és rengeteg zaj jelenik meg a képeken. Tehát ha nem kiválóak a fényviszonyok, már nem a legideálisabb választás ez a telefon a fényképezésre. Amúgy korrektek a színek, meg egész élethű képeket csinál, de a részletek, meg az élesség könnyen elvesznek úgy általánosságban. A hátlapon viszont kéttónusú LED villanó kapott helyet, ami nem teljesít rosszul, ezért örüljünk a meglétének. Lehetne izmosabb, és a képek minőségén sokat nem dob, de jobb, mintha csak egy villanó lenne, ez tuti. Megteszi kategóriásra értékelem a kamerás részt.

1453366896188024.jpg

A rendszerbe kábé semmit nem tolt bele a gyártó pluszban, néhány extra funkció van, aminek hasznát vehetjük, de semmi nagyon komoly. Király funkciók:

- Turbo letöltés - egyszerre használ mobilnetet és wifit a letöltés gyorsítására

- Prevent pocket dial - megelőzi a zsebben nyomkorászást, valóban működik

- Screen off gestures és System motion - mindenféle gesztusvezérlés

 - Shortcut button settings - még nem is mondtam, hogy van egy dedikált gombja csak azért, hogy külön funkciókat lehessen hozzárendelni. Sajnos kikapcsolt képernyőnél nem működnek, de legalább van egy programozható gomb. Tök jó.

- Flip to mute - pofára fordítással elhallgattatja az ébresztést, hívásokat, satöbbi

- Volume up key wake up - adja magát: hangerő fel gombra is bekapcsol a kijelző

- Navigation bar - itt lehet beállítani, hogy hogyan akarod használni a home gombot, és legyen-e képernyőn gomb mindennek

- Background task clear - nyomva tartott home gombra lehet memóriát tisztítani is, ezt lehet szerkesztgetni

 

Képek a telefonról

Képek a rendszerről

Lőtt fotók a főkamerával

 

Szóval eddig van egy telefon, ami király módon működik, minden kritikus eleme a helyén van. Vagy mégsem?

Amióta a újra kellett húznom rajta a rendszert, azóta az is van fent, mert hiába volt nekem frissebb gyárilag, azt írja a vezeték nélküli frissítés menü, hogy naprakész a rendszer. Hiába mondom neki, hogy anyádat, ide jár hazudni. Van egy olyan hülyesége is, hogy ha nem használod a telefont, és lecsatlakozik a wifi hálózatról, akkor újra használatba vételkor elfelejt visszacsatlakozni. Ilyenkor el kell mászni a wifi menüig, mire észbe kap, és mint egy rosszcsont gyerek, gyorsan javítja a hibáját. A wifi vétel amúgy rendben van. Csak hogy amúgy se legyen unalmas, időnként átállítja a csengőhangokat mindenféle gyárira, hiába adom meg neki, hogy mit akarok. Köszönöm szépen.

1453366898315770.jpg

Sajnos gyárilag nincs olyan opció, hogy látni akarod az akksi százalékokat, ezért trükközni kell picit: az értesítési sávot kétszer lehúzva a beállítások fogaskerék ikonját kell nyomva tartani pár másodpercig. Ekkor pörögni kezd az ujjunk alatt, és megnyílik egy titkos menü a beállításokban "Kezelőfelület hangoló néven", ahol viszont már lehet ilyet kérni. Elég aprók a megjelenő számok, de azért láthatók, és legalább vannak.

1453366898916241.jpg

Ami viszont a legfőbb probléma, az az akksi zabálása. A rendszer továbbra is wakelockos, és egyelőre frissítésre sincs sok remény. A nyomorult rendszer folyton azt mondja, hogy a wifi, meg a készenlét eszi meg a legtöbbet, de hülyeség az egész. Akkor is megeszik 33%-ot a wifi a statisztika szerint, amikor nincs is egész nap bekapcsolva. Ha be van, akkor is ennyit eszik. Ha összeadom a készenlét további 33%-ával, akkor meg kijön egy olyan érték, ami önmagában több, mint 3000 mAh, ami az akksi kapacitása. Azt én meg nézek hülyén, hogy a kikapcsolt wifi, és az alvó mód megeszik együtt annyit (66%), amennyi nincs is meg az egész akksi. Szeretem a paradoxonokat, de ez azért túlzás.

1453366899219526.jpg

Ilyen rendszerrel nem tudom meglépni a 2.5 órás kijelzőidőt sehogy sem, mert nem tudom annyit használni a telefont, hogy ez az érték fölé menjek. Frissítés nincs egyelőre, rootról inkább ne álmodjatok, mert ti is téglázni fogtok rossz esetben, úgyhogy marad nekem a gyakori töltögetés. Apropó töltögetés: marha gyorsan mennek rá a százalékok. Blitzwolf 2.4 amperes töltővel küldöm meg a saját kábelén keresztül, és pillanatok alatt feltöltődik.

 

Konklúzsön

Hardveresen minden rendben van, jó a GPS, a kamera sem rossz, a képernyő egyenesen tökéletes, a dizájn nagyon ott van, egyedi is a készülék, csak a rendszer szar. Az viszont eléggé, ez az akksizabálós dolog miatt. Amíg ezt ki nem javítják a telefon mit sem ér. Hiába a sok extra (Android 6.0, 4GB RAM, type-C USB, dizájn, fullos képernyő, Helio P10, király GPS, stb.), egy gyalázatos akksiidő mindent elront. Márpedig ezt a szintet nem lehet mással jellemezni, mint hogy gyalázatos, botrányos, szánalmas, nevetséges, és rossz vicc. Igen rossz vicc. Ha ezen javítanának egy frissítés formájában, máris más szemmel néznék a telefonra, és máris tudnám ajánlani megvásárlásra. 50 ezresért azért kicsit durva így.

SZERK.: Rengeteget javított egy frissítés az akksiidőn, így már bátran ajánlom megvételre!

Itt tekinthetitek meg a gépet.

Uff.

komment

Címkék: telefon elektronika

A bejegyzés trackback címe:

https://rendeljkinait.blog.hu/api/trackback/id/tr938668960

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

lacahh 2016.04.28. 18:47:58

Meg szabad kérdezni, hogy a telefonról lőtt képeknél, ahol 4 telefon van egymás mellett, ott jobbról a 3. milyen készülék?
Köszi előre is.

mrgergoke · http://rendeljkinait.blog.hu/ 2016.04.28. 18:51:39

@lacahh: Őőőő, hát a tesztben szereplő készülék (?)

Péter Balás 2016.04.28. 22:14:18

Én is vettem. Az aksit a készenlét zabálja nálam is. :(
A needrom-on van már 2 rom is hozzá.
Melyiket próbáltad?

Péter Balás 2016.04.28. 22:40:51

@mrgergoke: Jogos!
Sajnos valószínűleg még túl friss a cucc, így várni kell a módosított romokra és a kifogástalan gyárira is. :(
Azért 3-4 hete még edzett üveg fóliát is csak 2-3000-ért akartak rá adni, míg most már bőven 1000 alatt lehet rendelni.
A P9000-es romok mennyiben térnek el? Gondolok itt arra, hogy a belsejében nagyrészt azonosak a komponensek.

mrgergoke · http://rendeljkinait.blog.hu/ 2016.04.28. 22:42:02

@Péter Balás: Ne próbáld meg rárakni, mert döglött telefonod lesz csak. A rendes tele van prémium funkciókkal, amiket rendszerszinten kezel. Nem menne rá. Ki kell várni, nincs más hátra.

Chaoyang · http://xiongyali.blog.hu 2016.04.29. 08:00:48

latszik, hogy erosen a Huawei-t masolja a tesztelt telefon brandje.
A heten vettem egy Huawei P9 Leica lencsevel muhahaha, meg csak ismerkedem vele, de az is megerte az arat 3500 yuanert. 64Gb verzio. A kinai paromnak persze Apple termekei vannak, neki snassz lenne kinai marka hehe

Kara kán · http://karakan.blog.hu 2016.04.29. 10:23:10

Még mindig gagyi-korban vannak a kitájok.
Én most a második kínai telefonom nyúzom, de a következő nem kínai lesz.

lacahh 2016.04.29. 12:15:38

@mrgergoke: Benéztem :D
balról a 3. készülék.

2016.04.29. 12:41:43

Ez a brand név egy tragédia.

mrgergoke · http://rendeljkinait.blog.hu/ 2016.04.29. 12:45:18

@lacahh: Ő egy THL T7, nemrég volt teszt róla!

Dolce Vita 2016.04.29. 14:31:34

En a heten rendeltem be a p9000-emet, tegnap adtak fel. Engem is meggyozott a marketingje. en a normal valtozatot vettem,
olvastam xda-an a wifis problemarol. ugy tunik, a wifi akkor sem kapcsol le, ha azt jelzi, hogy le van. miutan lattam, hogy mar csomo javitast adtak ki a telohoz, igy ugy dontottem, hogy ez is csak ido kerdese lesz, amig javitjak. voltak ezzel mas szoftveres gondok is az elejen, amiket szepen megjavitotak, javitgatnak.
a helio pontszama engem cseppet sem aggaszt, mert nem jatekra kell. irodai dolgokra meg ezzel valszeg jobban jarok.
ez lesz az elso kinai telom, ugyhogy nagyon bizom benne.

guy 2016.04.29. 14:36:53

Olcsó húsnak 99%-ban híg a leve, ezt már több száz éve tudjuk, pedig akkor még nem is volt telefon. Egy működőképes hardvert összegányolni már nem nagy cucc (gyakorlatilag legóznak), a szoftvert viszont drága programozók írják, amire már nincs pénzük.

Dolce Vita 2016.04.29. 15:43:58

@guy: hat biztos igazad van. eddig en dragan vettem 2 sony xperia, es egy moto g telefont. az elso ketto ordenare szar volt szoftveresen, a 3 teglara vagta magat csak ugy. ez mind ket even belul a vasarlashoz kepest. ennel kevesebbet meg egy kinaitol se varok. olyan szr szoftvert, mint a samsung vagy sony takol ossze meg keresve se talalna az ember, uyhogy en nem felek. :)

atmanndroid 2016.05.07. 16:06:20

az "Alkalmazkodó fényerő" az én Nexus 5x-emen is közel használhatatlan (stock rom). hol későn vált, időnként meg túl gyakran, de többnyire túl nagy lépésekben.

Péter Balás 2016.07.01. 19:05:24

A júniusi frissítés óta 40%-ot javult az üzemidő.
Nálad is?

JegesZéé 2016.09.10. 09:39:41

Mi a különbség a P10 Halio és a P10 Lite között?
Április óta fejlődött annyit hogy a fent említett hibák orvosolva lettek?
érdemes lenne már megvenni?

mrgergoke · http://rendeljkinait.blog.hu/ 2016.09.10. 09:42:15

@JegesZéé: A kérdést nem értem, de most már érdemes megvenni!

JegesZéé 2016.09.10. 10:41:35

@mrgergoke: Köszi a választ!
Azt hitztem 2 féle P10 van... :D
hogy érdemes intézni az eladóval a csomagolást vagy bármit? hogy a vámon ne állítsák meg és csengessek?
süti beállítások módosítása