THL T7 okostelefon teszt - 3GB RAM és ujjlenyomat-olvasó kombója

2016.04.18. 10:00

mrgergoke

thl-t7.jpg

Erős középkategóriás okostelefon 42.000-ért? Kínában az ilyesmi annyira hétköznapi, mint egy csésze kávé. Mondjuk aki rendszeresen olvassa a blogomat, az szerintem már szintén nem lepődik meg az ilyesmin. Ezúttal a THL ismét valami érdekes újdonságot tett le az asztalra. Erős középkategóriás hardver, remek dizájn, hatalmas akksi, ujjlenyomat-olvasó, és még sorolhatnám. És sorolom is az alábbi tesztben!

Már számtalan alkalommal írtam, hogy szeretném leváltani a THL 5000-es készülékemet, de még egy olyan telefon sem akadt a kezeim közé, ami igazán képes lett volna erre. Anno 72 ezrest fizettem asszem érte, de durván másfél év alatt úgy leharcoltam szegényt (a lókukit, én vigyáztam rá nagyjából, ez hülyült be teljesen), hogy nagyon erősen megérett a cserére. Mivel ennyire sürgős lett, már nagyjából akármi megfelelne helyette, ami kielégíti az igényeimet. Ettől függetlenül igyekszek reálisan összehasonlítani a két készüléket.

Nos, a THL nem kapta túl a doboz- és csomagolástervezés izgalmait, egy egyszerű fehér dobozba dugták az új készüléket, mint ahogyan az eddigi összeset is, ami járt nálam. Szoktam is mondani, és most is elmondom, hogy nem érdekel. Mármint teljesen hidegen hagy, milyen a doboza, ha véd. Ez véd, úgyhogy kellően funkcionális.

1456477921268402.jpg

A doboz alján a főbb specifikációk vannak, benne pedig a készülék, egy gusztustalan módon csillogó hátlapú, gumis védőtok, egy kijelzővédő üvegfólia, egy 1 amperes töltő, kábel hozzá, meg egy SIM-tálca nyitótű. Az adaptert, meg a kábelét ki sem bontottam, 1 amperrel tölteni egy közel 5 amperórás akksit egyszerűen nevetséges. Viszont itt vannak a Blitzwolf cuccai, azok tökéletesen megfelelnek ilyen célokra.

Sajnos az üvegfólia ripityára tört, de, hogy mikor, azt nem tudom, mert hogy ez nem a dobozban történt, az hétszentség. Megnyomkodtam az alját, és nincs az az isten, hogy ez útközben tört el. Lehet, hogy még a gyárban valami robot pakolgatta a dobozba őket, aztán ott történt valami. Mindegy, majd kunyerálok egy másikat helyette.

A készüléket kiemeltem a védőzacsiból és lehúztam róla az első védőfóliát, ami alatt ott figyelt egy gyári, rendes fólia. A tervezőmérnökök munkájában igazán nem kellett csalódnom, elég királyul néz ki. Körben egy elég masszív fémcsík van, amiben a gyanúsan fémjellegű, enyhén lötyögő gombok is elhelyezkednek. Bár először azt hittem a hátlapra is, hogy fém, de az csak egy elegánsabb műanyag. Leszedhető egyébként kábé két teljes köröm ledarálása árán, de tök fölösleges, mert az akksi beépített, már meg nincs ott. Kellemes a fogása, nem is csúszik, szóval rendben van. Itt van még a LED villanó, a kamera (13 MPx), meg alattuk az ujjlenyomat-olvasó. A legalján található a hangszóró, aminek egy csík apró lyukat hagytak a hátlapban.

t7_07.jpg

Az előlapon van a beszédhangszóró, ami ezúttal szerencsére kicsit szélesebb kivágást kapott, mint a THL 5000 esetében, ott néha zavart a hirtelen elhalkulás telefonálás közben. Jobbra van tőle a fény-, és közelség szenzor, meg az előlapi kamera (5 MPx). A bal szélen van valahol a nagy fehérségben egy piros értesítési LED, ez csak úgy ki szokott villogni a nagy semmiből. Tetszetős megoldás.

A képernyő már 5.5"-os, ahogyan az mindig lenni is szokott mostanában, mégsem éreztem nagy batár cuccnak a készüléket a kezemben. Nem mondom, hogy mindig feltétlenül menni fog az egykezes kezelés, de valahogy nem éreztem azt, mint a többi 5.5"-os cuccnál, hogy nagy tepsi, és már kényelmetlenül nagy. Tényleg nagyobb a THL 5000-nél, de alig egy kicsivel, mivel tök sok helyen lecsapták a kávákat, úgyhogy végre megemelhetem kalapom a tervezőmérnökök előtt, hogy idáig is eljutottunk.

t7_06.jpg

A kijelző lehetne egy kicsit közelebb is a felszínhez, mivel ez ugye jelentősen növeli a prémium érzetet, amikor már olyan érzés, mintha nem is lenne üveg a kijelző fölött, de egyáltalán nincs gagyi hatása így sem. Csak vártam volna, mert mostanában ez a divat a menő telefonok körében. Sebaj. Nagyjából másfél-két milliméteres káva van a valódi kijelzőig, nem ilyen durván kávamentes, mint a képeken látszik. Bár a legfentebbi képen látszik, ahol a rózsának jobb oldalt vége van, ott vehető ki jól a széle.

 

Tesztüzem

A kinézetével, fogásával és kezelésével elsőre is abszolút elégedett voltam, pedig az első pillanatok a kritikusak mindig. Nekiestem hát a rendes tesztelésnek is. Röviden a hardverről: MTK6753 processzor 8 maggal, 1.3GHz-es frekvenciával. Mali-T720 MP2 videogyorsító, 3GB RAM, 16GB belső memória, ebből 12 elérhető kábé. 5.5"-es, HD felbontású, IPS kijelző. Dual SIM tálcás megoldással, ahol az egyik SIM lehet egy microSD kártya is, 4G adatátvitel, ami támogatja a hazai B20 sávot is. 4800 mAh-s akksi, 5 és 13MPx-es kamerák, interpolálva 8 és 16. B/g/n-es wifi, ami látta az itthoni 5GHz-es hálót is szerencsére, 4.0-s bluetooth. A rendszer 5.1-es droid, ami rögtön magyarul indult, legnagyobb meglepetésemre.

t7_08.png

Az első, és legfontosabb a rendszerkezelés élménye. Nekem tökéletesen megfelel a rendszer sebessége, pedig az 5000-es is pörgött már rendesen. Sehol nem akadt meg, relatíve gyorsan indítja a kamerát is. A 3GB RAM azért megteszi a hatását. Sajnos gyártói rendszermódosításokat nem igazán találtam. Apróságok lehetnek, de nem találkoztam még teljesen módosítatlan 5.1-gyel, így nem mindenről tudom megmondani, hogy újdonság-e. De hát majd megnézitek a képek között, lőttem nektek kismillió képernyőmentést. Ami elsőre kicsit fura volt, az a valódi érintőgombok hiánya, a kijelzőn helyezték el ezeket. Így mindjárt nem olyan batár nagy az az 5.5"-es kijelző, tetszik nekem ez a dolog. A maximális fényerő rendben van, de automatikus fényerőszabályozással nagyon erős a fénye full sötétben is. Éjjel néztem meg rajta az időt, és majdnem megvakultam, olyan fényes volt hirtelen. 

Az érintés érzékenysége szokott még nagyon felidegesíteni, mert az 5000-es nagyon érzékeny volt, így bőven elég volt csak suhogtatni az ujjam a képernyőn, rögtön vett mindent. Ennél a darabnál viszont pont ugyanezt a kellemes érzékenységet tapasztalom, nem kell semmire sem kétszer ráböknöm, ez is nagyon tetszik. Ami amúgy durva még, az az, hogy fel sem tűnik, hogy csak HD felbontása van 5.5"-en. Nyilván nem ezzel fogunk mobilos VR cuccokat próbálgatni, de amúgy nagyon szép képet ad, egyáltalán nem látszik a manapság alacsonynak számító pixelsűrűség.

t7_02.jpg

A hálózatot tökéletesen veszi, fogja a 4G-t mindenhol (mondjuk ez azért tudja zabálni az akksit készenlétben is rendesen), és a wifi chip is kellemesen izmos, jobb a vétele az 5000-esnél. Durván hardverigényes játékokat nyilván nem ezen fogunk játszani, ez azért látszik az alig több, mint 36.000-es Antutu pontszámon is, de az azért mindenképpen jó dolog kockulás szempontjából, hogy csak HD a felbontás, kevesebb pixelt kell megmozgatni.

Szintén jó hír, hogy 4800 mAh-s az akksi (érezni a tömegén), ami jó üzemidőket ad. Ha valaki mégis szorult helyzetbe kerülne, akkor előre beállíthatja, hogy a telefon automatán energiatakarékos módba kapcsoljon-e 15, vagy 5%-nál, így jelentős korlátozások árán ugyan, de bírni fogja még egy darabig a telefon. Amúgy nagy áramok felvételéről szó sincsen, 5.25V-os feszültségen 0.9A-t vett csak fel mindig. Nem véletlenül adtak hozzá csak egy 1 amperes töltőt, de ezt minden szempontból hülyeségnek találom. Közel 5 amperórás akksit 1 amperrel tölteni. Na mindegy.

A tárhelyből 12 giga elérhető nagyjából, amitől sokkal több általában nem is szokott kelleni, de ha mégis kellene, akkor ott a microSD bővítési lehetőség.

t7_03.jpg

Az ujjlenyomat-olvasó percek alatt bekalibrálható. Beállítottam feloldáshoz, és kipróbáltam, hogy milyen rendszeresen azt használni. Nekem még mindig jobban bejön a 0 biztonság, mert egy tapicskolásra már kezelhetem is a telefont, de alig lassabb az ujjlenyomat leolvasása. Ahogy odateszem az ujjam, 1 másodperc után rezeg egy nagyot, és már fel is oldott. A Doogee középső gombos leolvasós megoldása ilyen szempontból jobban bejött nekem, de ez sem sokkal kényelmetlenebb. Nekem az azért tetszett jobban, mert úgy veszem elő a telefont a zsebemből, hogy ott fogom meg hüvelykujjal, ahol annak a leolvasója van, így már kivétel közben feloldotta magát.

Ami engem igazán érdekelt még, az a lőtt képek minősége az eddigi telefonommal összevetve. Megpróbáltam az ablakból lőni egy képet pontosan ugyanolyan pozícióból mindenféle rásegítés nélkül, aztán összevetni a kettőt. A különbség látványos, és magáért beszél: a THL 5000-nek lejárt az ideje. A T7-es sem lő etalon képeket, ez teljesen biztos, mert zajosak a fotói, a részletek homályosak, pixelesek lesznek, de az 5000-es színei, kontrasztja, és élessége sehol sincs ehhez képest. Máris egy hatalmas előrelépés, de még mindig nem az igazi. Az én személyes igényeimtől függetlenül bármilyen élményt szépen meg lehet örökíteni vele, de egy normális fényképezőgépet természetesen nem vált ki. A villanófénye elég király, még a régi telómat is lekörözi simán, ugyani szemmel láthatóan nagyobb fényereje van. Míg az 5000 egy megvilágított körre koncentrál hűvösebb fénnyel, addig a T7-es teljesen szétszórja, és valamivel melegebb fényt ad. Mindemellett pedig még több fényt is ad.

t7_05.jpg

A GPS nagyjából jól működik. A Cubot X16 még mindig lényegesen jobb, de más készülékkel nem találkoztam, ami így nyomatta volna eddig. 3 másodperc alatt talált 4-5 műholdat, ami úgy további 3 másodpercen belül 10-re nőtt, majd egy perc után néha 16-ot is vett egyszerre. Most láttam először, hogy telefon ennyit befogott egyszerre. Ennek megfelelően nyilván a pozicionálás is baromi gyors, viszont kicsit részegesen mutatja a dolgokat. Sokszor kóvályogtam az út menti házakban, amikor menet közben néztem, hogy mennyire pontos. Sajnos mágnesszenzort nem kapott, ezt viszont én mindig nagyon hiányolom.

Multimédia terén nem villant semmi különöset, de én maximálisan elégedett vagyok a hangzással. Az 5000-re még így is köröket ver. Kipróbáltam ugyanazzal a fülhallgatóval, ugyanazokkal a zenékkel, mint amik a régi telóm esetében mentek, és a különbség eget verő. Végre egy szimpla agyba dugós fülessel is van zenei élmény. A beszédhangerő kicsit kevés volt nekem (ez igen sajnálatos dolog), a hátlapi hangszóró elég hangos, de sajnos sík területre háttal lefelé téve eléggé el tud halkulni, pont a nyíláson fekszik. Amúgy valóban meglepően hangos. 

Képek a telefonról

Rendszerfotók

Hátlapi kamera képei

 

Konklúzsön

42.000 forintért szerintem remek készülék. Vetélytársai bizonyára vannak a piacon, mert nem ultimét vétel, de egyáltalán nem érzem, hogy a 42 ezres sok lenne azért, amit ez a ketyere produkált nekem. Rohadt nagy akksi van benne, és ennek megfelelően is bírja a gyűrődést. Kevésbé erőforrásigényes játékokat is elvisz, és a rendszersebesség is nagyon ott van.

Szép a kijelző képe, rendben van a maximális fényerő (automatán a minimum viszont nagyon fényes), van piros színű értesítési LED, amit kulturáltan el is tüntettek szem elől. Fém a keret, ami jó védelmet ad az esések ellen. 4G hálózatokat is kezel, remek a böngészési élmény, kellemes az érintés érzékenysége, nem kell erővel bökdösni a kijelzőt. Elég jó képeket csinál, megfelelő környezeti adottságok mellett kifogástalanul örökíti meg a látványt (telefon kategóriában persze), és még a villanófény is korrekt. Az ujjlenyomat-olvasó külön ajándék, hibátlanul működik, hogy a villámgyors GPS-ről ne is beszéljek (bár a mágnesszenzor sajnos hiánycikk már megint). Sajnos a beszédhangszóró egy kicsit gyengusz, nagy zajban igen erősen kellett szorítanom a fülemhez a telefont, hogy értsem a partnerem.

t7_04.jpg

Elég jó vételnek ítélem tehát a készüléket 42 ropiért, és simán ajánlom bárkinek, akinek szüksége van egy masszív, elegáns, jó üzemidejű, de azért korrekt hardverrel, és jó kamerával szerelt telefonra. Engem meggyőzött a THL friss cucca. Olyannyira, hogy az 5000-et lazán sarokba dobom ezért a ketyeréért, pedig hány és hány telefonom volt már azóta, ami tök jó volt, csak éppen nem tudott eléggé meggyőzni. Ebben viszont majdnem minden teljesen jól működik, és ezzel a tulajdonságával annyira megszeretteti magát az emberrel, hogy jómagam is meglepődtem rajta. Ha röviden kellene jellemeznem, azt mondanám, hogy egy elegáns, és meglepően kicsi 5.5"-os telefon, amiben minden lényeges dolog faszán működik.

Itt tudjátok megvásárolni, meg itt van még több specifikáció róla:

Fehér verzió

Fekete verzió

Uff.

komment

Címkék: telefon elektronika

A bejegyzés trackback címe:

https://rendeljkinait.blog.hu/api/trackback/id/tr448575756

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Mr.Wario 2016.04.19. 02:21:03

Jó telefon, ennyiért mindenképpen:) Bár én kínai vonalon a Xiaomit preferálom, bár az drágább és nem mindenben jobb (pl. 4G), de a MIUI letisztultsága nekem nagyon bejött:)

geegee · http://eszakonelunk.blog.hu 2016.04.19. 06:24:05

Biztos én nem értek valamit, de fólia üvegből?? És eltörik? Akkor hogy a pélóba védi meg a kijelzőt?
:-oo
az ilyen cuccokat úgy szokták reklámozni, hogy a kalapács, a véső meg az ütvefúró sem árt nekik.Ahogy az logikus is lenne.

Viszont végre egy kínai telefon, ami kinai telefon árban van... :D

Elegem van már marhára, amikor reklámoznak valami csili vili vackot Kínából, aztán kiderül, hogy 150 meg 180 ezer forint pl. Huawei P9...Nooooormális??Dehogy.
Már csak az esetlegesen előre telepített backdoortól tartok csak egy kicsit... :-)

Striki 2016.04.19. 06:40:35

Helló,

Az érdekelne, hogy wifi nélkül (mobil adat nélkül) is megtalálja rendesen a műholdakat? Mert a THL5000-ben sajnos ilyen szempontból teljesen használhatatlan a GPS, szinte kizárólag wifi mellett hajlandó műholdat fogni nekem.

hevizms 2016.04.19. 06:47:34

Ha ez nem Eu raktáros,akkor azt hozzá kell tenni hogy akár 55000 ft is lehet a végén.Ezt nem ártana tisztázni.

schawo2 2016.04.19. 07:08:27

Meizu MX4 Pro
8 magos Exynos, 60000 antutu v6
3GB
QHD+ JDI Nega kijelző 1500:1 kontraszt
NFC
ujjlenyomat olvasó
20Mpix Sony IMX220
4k videó
ESS Sabre 9018 DAC, TI OPA1612 fejhallgatóerősítő

170 USD aliexpressről

Mérnork 2016.04.19. 09:29:15

"Sajnos gyártói rendszermódosításokat nem igazán találtam."
Szerintem ez nem sajnos, hnem az egyik legjobb tulajdonsága a telónak. Legalább nem tudtak semmit elkúrni. ;-)))

P_Lacc 2016.04.19. 11:56:57

Letv 1s-t is érdemes lenne kipróbálni, az cakk-pakk 55k, de bármikor kenterbeveri a THL-t...

igazi hős 2016.04.19. 13:27:00

@geegee: Nem kéne reklámokat nézni, inkább értelmezni. Eltörik az üveg, attól nem véd. A keménység (pl. 9H) azt jelenti, hogy nagyon nehéz megkarcolni, azaz sokáig szép marad a kijelződ, nem úgy, mintha egy sima műanyag fólia lenne rajta. Ráadásul az üveg egy mozdulat ujjlenyomat mentesre törölni, nekem ezért jött be a legjobban, a 10 colos tablet rémesen néz ki miután játszott rajta a gyerek, de akár a póló szélével le lehet törölni.

vaki78 2016.04.19. 17:14:33

A linkelt oldalon van EU-s raktárból is... Lehet hogy átgondolom a Doogee F5-öt és inkább megveszem ezt ;)

Kovacs Nocraft Jozsefne 2016.04.19. 19:10:08

Doogee X6Pro 30 ezerért kapható. 5.5 collos kijelző 1280*720-as felbontással, igaz, csak 2GB RAM-mal, 4 magos processzorral és ujjlenyomatolvasó nélkül. Ha nem játszani kell, akkor tökéletesen megfelel.

Én a kistestvérét használom, a Doogee X5Pro-t, azonos az X6Pro-val, de csak 5 collos a kijelző. Én még 30-ért vettem, most már csak 27 ezer.

Válasszunk · http://valasszunk.blog.hu 2016.04.19. 21:55:56

Sajnos éppen arra jó példa ez a telefon, hogy miért *ne* rendeljünk kínait. Volt szerencsém közelről megnézni, egy adott projekt kapcsán teszt készülékként, pár THL készüléket. Jött az, hogy "ebben is annyi mag van, mint..." és még az órajel is jó volt. Csak éppen a SoC elavultabb példány volt, ami így mégsem volt olyan jó, amilyet a leírtak ígértek. A szenzorok kapcsán is volt olyan ami zavaró hiány volt, más már írt a GPS gyengeségeiről.

Ellenben a hasonló "kipipáljuk ami az átlaggal elhiteti, hogy ez jó" mellett azért nagyon ritka az, hogy más igényekre igazán lenne elfogadható áru megoldás. 4-5 féle igénynél kerestünk így telefont, a legtöbb kínai gyártó "a majdnem olyan, mint" klónokban jó amíg nem akarod észrevenni a majdnem részt... De nem feltétlenül vannak jó megoldásaik.

fj8183 2016.07.26. 12:43:04

@P_Lacc: Csak hiányzik belőle a 800MHz-es 4G ami ma hazánkban a legtöbb vásárlónál alapkövetelmény :-(
süti beállítások módosítása