RGBW LED szalag az ágy alatt - hangulatos szexfény olcsón, Kínából

2016.03.17. 10:00

mrgergoke

99b2e667d11489c6c94b58e5f876ebde.jpg

Hangulatvilágítás 7000 forintért? Méne? Visszatérő olvasóim biztosan rájöttek már, hogy szeretem a fényeket. Mármint szeretek minden megvilágítani, akár különböző színekkel is, tök jók az ilyen RGB dolgok a környezet hangulatának módosítására. Ahogy szórakoztam a múltkor a Blitzwolf lámpájával, eszembe jutott, hogy mi lenne, ha az ágy alá tennék fényt? Az alapvető gondom az volt, hogy nincs olyan fényforrás a szobában, ami elég finoman világít, hogy hangulatos legyen, de ne verje ki a szemem éjszaka sem. Így jött az ötlet, hogy bevilágítom az ágy alját színes fényekkel.

Nyilván ez a megoldás nem jó bármilyen ágyra, mert ha nem nyitott az alja, hanem teljesen borított, akkor vagy kreatívnak kell lenni, vagy elengedni a dolgot. Nekem szerencsém volt. Körbenéztem a Tinydeal-en valami LED szalag után, és rögtön meglepetés ért. Itthon is csak pár helyen kapni azokat az RGBW szalagokat, amiket felfedeztem náluk. Még a létezésükről sem tudtam, ezért volt meglepetés. Az RGB ugye változtatható színű LED-et jelent, de mivel ezekben a 3 alapszín van, ezért a fehéret is abból próbálja kikeverni. Igen, legtöbb esetben csak próbálják. Általában úgy néz ki, mint a napfény fehér üveggel megtörve, szóval nem szép.

Nos, az RGBW annyiban tesz újítást, hogy van benne egy W, white, azaz fehér LED is külön. Ki is keveri a fehéret, ha kérjük, de van lehetőség hideg és meleg fehér LED-del kérni a tökéletes élmény érdekében. Nekem nagyon tetszett az ötlet, szóval rendeltem egyet. Rögtön vettem hozzá megfelelő tápot is, hogy minden szükséges meglegyen.

platform-bed-project.jpg

Bontogatás közben semmi érdekessel nem találkoztam. Talán azt érdemes megjegyeznem, hogy a távirányítóban volt elem szerencsére. Sok helyen kispórolják. Mondjuk ki tudtam volna szedni másik távirányítóból, de így jobban jártam. A szalagnak mindkét felén van vezérléshez kivezetés, ez kissé szokatlan, de nagy előny. Ha valakinek szüksége lenne rá, megtápolhatja mindkét oldalról a tökéletes színhűség érdekében. Nekem nem volt rá szükségem.

 

Tesztüzem

Nem fárasztalak titeket a beszerelés részleteivel, úgyis mindenki egyedi módon fogja feltenni, aki megpróbálkozik vele. Lemértem az egyes szakaszokat, darabokra vágtam a megfelelő helyeken, hosszabbítókábelekkel összekötöttem őket, megtápoltam, és bekapcsoltam.

Az eredménnyel majdnem 100%-osan elégedett vagyok. Annyi bajom van, hogy helyenként kissé látszik a tükörképben, hogy egyenként hol helyezkednek el a LED-ek, mert túl fényes a padlóm. Ez nem minden színre igaz, csak egy-két élesebbre. A tiszta kéknél például egyáltalán nem. Pirosnál enyhén.

bed-light-discreet-motion-activated-under-bed-lighting-xl.jpg

Ettől eltekintve az eredménnyel tökéletesen elégedett vagyok, úgy sikerült, ahogyan vártam. Az RGB része nagyon szép színeket ad, nem kellett két oldalról sem megtápolnom, a szalag végén pont ugyanolyan erős a fénye, mint az elején. A hozzá vásárolt tápegységet egyébként direkt túlméreteztem, nehogy melegedési gondok miatt egyszer kigyulladjon, így a választás egy 12V/5A-esre esett, ami ugye 60W-os teljesítményt jelent. A táp mondjuk nagyon gyanúsan könnyű, ez zavaró, de eddig nem melegedett, és az értékelései is pozitívak voltak.

led-strips-under-bed.jpg

A távirányító ebben az esetben kábé kétszer akkora, mint a sima RGB-k esetében a 24 gombosak. A dolog nyitja az, hogy a fehér színt vagy kikeveri a 3 alapszínből (ami itt egyébként szép, nem tört), vagy az alsó gombsoron külön bekapcsoljuk. Tehát a meleg fehér fényem a többitől teljesen függetlenül kapcsolható minden esetben. Olyan, mintha két különálló szalagról beszélnénk, csak összeragasztották volna a távirányítójukat. Még a fényerejüket is külön lehet szabályozni. Vannak külön 25-50-75-100% gombok a fehér LED fényerejének pontos beállításához. Ezen felül egy rakás előre beállított program van még. Például lehet búcsús villogás, egyszerű színátmenetek, ugrálások, meg mindenféle hülyeség, és ezeknek még a sebességét is lehet állítani. Nekem nem jöttek be, maradok inkább az egyszínű használatnál. Illetve a program nélküli használatnál.

bed-with-ground-lighting.jpg

A legjobb az benne, hogy elég sűrűn vannak a LED-ek ahhoz, hogy vegyes használatnál, tehát a meleg fehér és a színesek együttes világításánál, a színek tökéletesen egymásba olvadjanak. Nincs semmiféle átmenet, meg összevisszaság, és állati jó színeket lehet kikeverni bizonyos színek meleg fehérrel keverésével, plusz még az arányokat is lehet módosítani mindkét oldalon a fényerők állításával. Nagyon jó játék, egész sokáig el lehet vele lenni.

A fogyasztás elég összevissza, erősen színfüggő. RGB módban 15-25W között ingadozik, de ha minden LED ég, 35-40-ig is simán felmegy, de ez a vége. Elég fényes maximum-on, szóval ha valaki sima színesben használja, 10 wattal is megúszhatja a dolgot, ami igazán nem sok. Minimumon, pár watt mellett egész éjjel is égve lehet hagyni, ha igény van rá, nem fog villanyszámlát gyártani.

Képek

 

Konklúzsön

Az egyik legjobb ötletem volt mostanában, olvasáshoz nagyon jó az éjjeli lámpa fénye mellé. Filmnézéshez, együttlétekhez szintén tökéletes, vagy csak baráti piázáshoz is megfelelő hangulatot tud biztosítani. A színek nagyon szépek (bár nekem 3 piros LED ki van égve, szerelés közben megtörtem véletlen a szálat), bármilyen kikeverhető, a meleg fehér nagyon barátságos, otthonos érzést ad, és mindez csak 7000 forintomba került. Nem számítva persze a hosszabbítókábeleket, de azok csak az ágyam kialakítása miatt kellettek, meg azért, mert lusta voltam összeforrasztani a darabokat. Itt megtalálhatóak a cuccok:

RGBW LED szalag

12V/5A tápegység

Uff.

 

Aktuális nyereményjáték

3 komment

Címkék: otthon elektronika

A bejegyzés trackback címe:

https://rendeljkinait.blog.hu/api/trackback/id/tr328487696

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Fellegjáró Marci 2016.03.17. 16:17:07

Háhh...pont a héten lettem kész vele!
Extra jó lett!

Fellegjáró Marci 2016.03.17. 18:39:42

Még annyi, ha nem akarod hogy látszódjanak a led-ek külön-külön a padlón akkor tedd bele egy ledsínbe, azt rögzítsd az ágy aljára és opál tetőt rá majd abba a led szalagot!
kepfeltoltes.hu/160317/20160312_160219_www.kepfeltoltes.hu_.jpg
www.youtube.com/watch?v=si4MNbiUVeI&feature=youtu.be

Stefan_Schneider 2016.03.18. 09:18:51

Nekem a színváltos egy kicsit kínai piacos / vásári , de maga a LED mint hangulatvilágítás, meleg fehérben nálam is nagy kedvenc.
süti beállítások módosítása