Blitzwolf BW-S1 40W 5 portos USB töltő teszt - nem adom fel

2015.12.21. 10:00

mrgergoke

1437578366_2.jpg

A legutóbbi kis okosórás incidens után még nagyobb gőzzel esek neki a Blitzwolf cuccainak. Történt ugyanis, hogy beleszerettem a duálportos töltőjükbe, miután egy Nillkin kábellel párosítottam. Azóta az éjjeliszekrényemnél van, és ott töltögeti a telefonomat minden második-harmadik éjjel. Nem mintha ott számítana a gyorsaság, de inkább minőségi cuccokkal töltöm a telefonomat, ha már ennyi pénzbe került. Azután, hogy beleszerelmesedtem, még nagyobb késztetést éreztem, hogy elhelyezzek az asztalom környékén valahol egyet az 5 port + 40W kombós töltőjükből. Hátha most megint szerencsém lesz, és gyártottak nekem egy másik remek terméket is. A nagy áram szerelmese lettem, úgyhogy nem volt más hátra, mint megvásárolni ezt a kütyüt is. Hátha a végén még kiváltja az előzőt egy az egyben.

1446545747_2_1.jpg

Tény, hogy fura ez a márkanév Kínából, meg az a féligradioaktívsugárzástszenvedettvelociraptor lábnyom, amivel jelzik magukat, de nekem valahogy tetszik. Igen, az okosóra után is. Nem szabad olyan szigorú szemmel nézni rájuk, elvégre nagy gyártók is gyártottak már katasztrofálisan szar termékeket nem is egy alkalommal. Gondolok itt elsősorban nagy telefongyártókra. Szóval én továbbra is hiszek bennük, csak lehet, hogy nem az okoskütyük a megfelelő platform nekik.

Ránézésre amúgy elég korrekt cuccnak tűnt, kínai kütyüknél sok esetben már a dizájnból következtetni lehet a termék összminőségére. Nem mindig, de azért sokszor bejött már, hogy ha valami alapból ronda, vagy gagyi a képeken, az a valóságban is az volt. Ez a töltő viszont már az elejétől fogva tetszett, és bár nem tudom, mennyire léteznek amúgy ilyen asztali sok portos töltők, én szerintem most találkoztam ilyesmivel először. Az asztalom környékén úgyis mindig kismillió kütyü igényel USB töltést, szóval sosem árthat egy ilyen.

1437578370_2.jpg

Elsősorban a sok nagyáramú port, meg a határozott, szögletes dizájn volt az, ami miatt megvettem. A színe majdnem mindegy, mert a fekete morcos, és azért néz ki jól, a fehér meg elegáns. Mostanában kicsit túl sok volt a fehér, úgyhogy a feketénél maradtam, nem bántam meg.

A doboza a szokásos Blitzwolf: barna karton tömör, helytakarékos elrendezéssel, minimalista dizájnnal. Én abszolút híve vagyok az ilyesmi csomagolásnak, ami teszi a dolgát (védi a terméket), rá van írva, amit nagyon muszáj, de szemmel láthatóan környezetbarát. Vagy olyasmi. A doboznak mind tudjuk, mi a sorsa, és ha már ez így van, akkor kíméljük egy kicsit a környezetet.

1437578372_2.jpg

Legnagyobb meglepetésemre EU töltőkábellel küldték, pedig mostanában aztán égképp semmit nem kaptam azzal, de tök boldog lettem, hogy nem kell megint egy nyomi átalakítón fityegnie a falban a kábelnek. Apropó, kábel. Kábé 1 méter hosszú, talán picivel több, sima gumis borítás, semmi különös. A termék egy határozott tömegű kis tégla, ha jól emlékszem, az ő töltőjük volt az legutóbb is, aminél feltűnt, hogy nehéz. Nem kívánok messzemenő következtetéseket levonni (bár sokan ezt hittétek), csak annyit mondok megint, hogy van benne anyag. A felülete egyébként fényes műanyag, és sajnos gyűjti az ujjlenyomatokat, de a fekete mindig is ilyen volt, talán a fehér ilyen szempontból jobb választás. A márkajelzéssel átellenes oldal talpnak készült, ugyanis raktak rá a 4 sarokba 4 kis gumipöcköt, hogy ne csússzon el az asztalon, és ne karcolódjon. Jó ötlet volt, tényleg nem csúszkál. A feliratok csak a szokásosak, annyi bővítéssel, hogy maximum 40W-ot tud leadni, azaz 8 ampert tud leadni, de portonként legfeljebb 2.4 ampert. Ez azért lég jól hangzik.

Képek

 

Tesztüzem

A helyzet az, hogy mivel nem vagyok villanyszerelő még csak hobbiból sem, és csak némi közöm van az egészhez, kár lenne szétszerelnem, mert ahelyett, hogy megelégedéssel nyugtáznám, hogy nem triptonikus atommákdarációs kondenzátorok vannak benne, hanem a modern kornak megfelelően elektrolitkondenzátorok, csak annyi történne, hogy nem tudnám újra összeszerelni. Ha mégis, akkor meg kifelejteném belőle a belsejét. Na jó, ennyire nem súlyos a helyzet, de szeretném érzékeltetni, hogy sajnos szakmai szemmel nem tudom tesztelni, csak a hétköznapi tapasztalataimat, és alapszintű méréseimet tudom megosztani veletek.

1437578387_2.jpg

Azaz. Adott volt 5 port + egy négy portos elosztó, így megfelelően tróger eljárást dolgozhattam ki a terhelhetőség vizsgálatára, mellyel természetesen nem sokra mentem. A következőt csináltam: összedugtam az elosztóval, áram alá helyeztem, meg mögé dugtam egy fogyasztásmérőt. Alapállapotban 0.1W-ot mértem. Aztán bekapcsoltam az elosztó minden portját, így 1.1W volt, azaz a négy LED az elosztóban egyenként 0.25W-ot számít az összértékbe majd. Ezután teledugdostam mindennel, amit csak találtam, név szerint:

- Thl 5000 a Nillkin kábellel

- Sony M2 Aqua saját kábellel

- LG mittommilyen 500 GB 2.5" vinyó

- Samsung Galaxy Tab 8.9 táblagép kínai utángyártott kábellel

- Egy hamisított Xiaomi USB-s LED lámpa

- Egy EZCast dobozka

- Xiaomi biztonsági kamera

- Ismeretlen 5500 mAh körüli hordozható akksi

A csúcsfogyasztás így is csak 28W volt sajnos, az állandósult érték pedig 27.3W. Nem tudtam a maximális terhelésnek a közelébe érni sem sajnos, de nincs ennyi fogyasztóm, meg nagyáramú kábelem. Így is olyan hülyén mutatott az asztalom, hogy lefotóztam, hátha érdekel valakit.

1437579130_2.jpg

Ezután már csak egyetlen ötletem maradt, mégpedig az, hogy egy portot próbálok meg túlterhelni az elosztó segítségével. Úgyhogy rákötöttem a telefonomat, a táblagépet, a vinyót, meg egy USB ventit, így 10.2W-ot tudtam elérni, de a vinyó még nagyban ment, és előtte az USB lámpa sem villódzott, mint korábban, amikor az elosztón már túl kevés volt az áram.

A helyzet tehát az, hogy egyszerűen nem bírok annyi nagy fogyasztású eszközt rádugni, hogy érdemben tesztelni tudjam a határait. Ezek után két kérdés merül fel. Egy az, hogy szavazhatok-e neki bizalmat, kettő meg az, hogy van-e értelme ezen gondolkodni? Bizalmat csak érzésből szavazhatok, és bár ez nem alapozható mérési eredményekre, vagy bármiféle konkrét, meggyőző tényre, nekem abszolút jó minőségűnek _tűnik_. Viszont azután, hogy ennyi ótvar hülyeséget rádugtam, meg elosztót dugtam bele, hogy tovább tudjam terhelni, és még így sem értem közelébe a specifikáció szerinti maximum terhelhetőségnek, így én azt is kijelentem, hogy hülyeség lenne a részemről, ha azt mondanám, hogy nem ment át a teszten a tesztkörnyezet hibájából fakadóan (nem volt elég fogyasztóm). Ennél több kütyüt úgysem fogunk ráaggatni. Ha ráköt valaki neadjisten egyszerre egy táblagépet, meg két telefont, és mindet tölti mondjuk két amperrel, az akkor is csak 24W, és nekem ennyi ökörséggel is csak 28-ig sikerült eljutnom.

1438858715_2.jpg

 

Konklúzsön

Kivételesen nem akarok további teszteket nyomatni, hogy a pereméig teszteljem, mennyit ad le valójában, mert átlagos felhasználás mellett ettől sokkal nagyobb terhelést úgysem kap. Meggyőződésem, hogy tudná azt nyújtani, amit írnak róla, de kit érdekel, ha úgysem jutok el odáig a büdös életben? A termék dizájnos, gondoltak pár apróságra is (EU plug, csúszásgátló talpak), és az ésszerűség határáig jól viseli a terhelést. Én elégedett vagyok azzal, amit nyújt 20 dolláros, azaz kábé 5700 forintos áráért cserébe.

Itt megvásárolható.

Uff.

1 komment

Címkék: kiegészítők otthon elektronika

A bejegyzés trackback címe:

https://rendeljkinait.blog.hu/api/trackback/id/tr288089214

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Jackal_ 2016.05.03. 11:49:03

Igen kellemes cucc, vettem én is még anno, mielőtt ezt a cikket olvastam. Nem csak az elektronikai eszközeimet töltöm róla, hanem pl. a drón akksijaimat is, zokszó nélkül viseli. Többször megmértem lézeres hőmérővel és alig melegszik, ráadásul a BG-n anno 5000 Ft alatt hozzá lehetett jutni, ami szerintem igen baráti, ha azt is figyelembe vesszük, hogy a gyártó nem nagyon kamuzik a műszaki adatok terén.
süti beállítások módosítása