Xiaomi smart socket teszt - kínai okos fali aljzat/kapcsoló

2015.12.14. 10:00

mrgergoke

htb1k_7rhpxxxxbvxpxxq6xxfxxxm.jpg

Távvezérelhető, időzíthető, wifi-s, okos fali aljzat. A Xiaomitól. Ismét olyan kütyüszag van a szobában, hogy már kezd fojtogatóvá válni. A többi cuccról még nem is tudtok, amik már itt táncolnak körülöttem. Még több Xiaomi termék! Na, majd idővel mindenről felvilágosítalak titeket, a mai menü ez az okos dugó, vagy mi.

Hogy ez hogyan került hozzám, annak most kivételesen nincs külön története, legalábbis nem olyan különleges, mint időnként szokott lenni. Annyit mondhatok róla, hogy semmi szükségem rá, megrendeléskor sem volt még elképzelésem róla, hogy mire fogom használni, és azóta sincs túl sok. Persze most, hogy már itt van, tudok vele éppen mihez kezdeni, de valószínűleg nem sírnék a sarokban a kétségbeeséstől, ha nem lenne. Azt hiszem, ezt hívják kütyübuziságnak és vásárlási mániának.

Na, akkor a bemutató előtt röviden elmondom, hogy mi ez papíron. A leírása szerint egy ez olyan fali alzatba dugható dobozka, amely wifin kapcsolódik az otthoni hálózathoz, és a Xiaomi saját alkalmazásán keresztül bárhonnan vezérelhető, amennyiben van internetelérésünk. Tehát nyilvánvalóan nem kell a saját otthoni hálózatunkhoz csatlakozni, hogy vezérelhető legyen, nem is lenne úgy sok értelme a dolognak. Persze Kínában az ilyesmi nem mindig kizáró ok, tudnék pár példát hozni erre. Némi adalék, plusz benne, hogy van rajta egy USB port is, mely 1 amper leadására képes, és ugyanúgy vezérelhető, mint a konnektor része. Még egy kis plusz, hogy elméletileg időzíthető mindkét dugó, és egy bekapcsológombot is raktak rá, hogy fizikai kontaktussal is kapcsolható legyen, ha úgy éppen egyszerűbb, mint az appban turkálni. Lássuk mit tud élesben.

 

Tesztüzem

A dobozkáját igazán kínaira tervezték (pozitív értelemben). Semmi csicsa, és egészen pici. Rövidke leírás van hozzá, amit most ugyan szerettem volna elolvasni, de mivel kínai már megint az egész, nem nagyon bántam, hogy rövidre fogták. A dobozt pont méretre tervezték, nem sok hely maradt már a fóliával borított műanyag dobozka mellett. Kicsit megilletődtem, amikor ausztrál sztenderd csatlakozóhármas lógott ki a végéből, de szerencsére kaptam egy kicsit piszkosnak, de legalábbis tapasztaltnak tűnő univerzális utazóátalakítót. Mindenféle alakú vágat van rajta, és amikor megpróbáltam bedugni, nem ment. Kicsit erősebben olyan belefeszítettem-beszorult érzetet adott, úgyhogy kihúztam, és láttam, hogy kicsit megformálta a műanyagot is.

hot-100-original-xiaomi-android-smart-socket-wifi-wireless-remote-control-switches-timer-plug-charger-with.jpg

Nem mertem erőltetni a dolgot, de hát csak az ausztrálnak állnak ilyen hülyén a lábai, és láttam a vágatokat neki, valahogy csak bele kellett volna mennie. Adtam neki 10 percet, hogy eldöntse, szót fogad-e, miközben kielemeztem a helyzetet bátyámnak, és szentségeltem egy sort, hogy miért nem EU dugósat kaptam. Megérezhette a vészjósló felhők közeledtét az eszköz (nem véletlenül okos dugó, tudja, mi a jó neki), mert következő próbálkozásra már hagyta magát. Csendben hozzáteszem, hogy a sikert az ,,anyádénemmészbele" varázsszó segítette a brute force technikán keresztül, de maradjunk annyiban, hogy okos ez a dugó.

Annak mondjuk örültem, hogy egyáltalán nem lifeg a dobozka az átalakítóban, pedig aki gyakran rendel Kínából (például telefonokat), az tudhatja, hogy ami átalakítót az US szabványhoz adnak, az 10-ből 9-szer lötyög, és ha kihúzza az ember a töltőt a konnektorból, benne marad az átalakító. Rendkívül idegesítő dolog, ezúttal megúsztam.

201504061401231757.jpg

Kicsit körbeforgattam, aztán jobb híján bedugtam, mivel nem tudtam, hogy mi lenne a teendőm. Elkezdett villogni rajta a sárga jelzőfény, jelezve, hogy wifit keres. Kezdem lassan betanulni a Xiaomi kütylogikát, mely szerint hiába nem érted a leírást, ki kell nyitni, mert abban lapul a QR kód, ami egy sohavolt szerverhez vezet, ahonnan letöltheted a szintén fullkínai alkalmazást. Már éppen indultam volna, hogy ezt megtegyem, de ahogy bekapcsoltam a telefon kijelzőjét, ott figyelt egy Smart Home appos értesítés, hogy talált egy Millet smart plugot a hálózatunkon (vagy valahol a környéken). Nem tudom, hogy csinálta, de sikerült neki anélkül, hogy bármit is csináltam volna. Megkérdezte, hogy melyik wifire szabad neki rámásznia, megmutattam, és már működött is. Hatalmas piros pont a Xiaominak ezért, kellemes meglepetés volt a telepítés egyszerűsége.

Azután jött rögtön az értesítés, hogy óhajtom-e frissíteni a termék szoftverét, és óhajtottam, megoldotta nekem 1 perc alatt. Újraindította magát, és folytathattam az ismerkedést, ahol abbahagytam. Átneveztem gyorsan valami kezelhetőre a kütyüt, kirakattam egy gyorsindító gombot a többi appom közé, aztán rákötöttem egy telefontöltőn keresztül a múltkor érkezett EZCast kütyüt, meg az USB portjára a Xiaomi biztonsági kamerát, mindez pedig egy fogyasztásmérőn keresztül kapott áramot. A letisztult, egyszerű felületen túl sok bonyolult dolgot nem lehet csinálni, bökdösésre kapcsolhatóak a portok, amik meglepő módon (az EZCast után) tizedmásodpercek alatt reagálnak. Ezután már csak az időzítőfunkció maradt hátra, ami érdekes benne, de akármit csináltam, nem tudta beállítani az időket, és nem is történt semmi. Mindig azt írta ki, amíg wifin voltam, hogy ,,Failed to set timer, please check network", úgyhogy megpróbáltam mobilnetről, de úgy sem csinálta. Teljesen biztos vagyok benne, hogy szoftveres probléma, amit a közeljövőben szerintem orvosolni is fognak, mivel a Xiaomi hivatalos oldalára is érkezett ilyen visszajelzés több lájkkal (egyetértéssel). Abból következtetek rá, hogy nem hibás darabokról van szó, hogy az app képtelen megjegyezni a beállított időt. Ha megadok neki egy időpontot, és visszalépek egyet, hogy a kapcsolókat lássam a képernyőn, akkor kiírja, hogy időre van állítva, de ha még egyet visszalépek, hogy a Smart Home appban az összes eszközt lássam, majd újra megnyitom a kapcsoló felületét, eltűnik minden időzítés.

original-xiaomi-android-phone-smart-socket-wifi-wireless-remote-control-switches-timer-plug-eu-us-au.jpg

Pár szót ejtenék még a fogyasztásáról, meg a gombjáról, majd verdikt. A gombja jól működik, nyomkodásra azonnal ki/be kapcsolja mindkét portot függetlenül attól, hogy éppen felemás állapotban vannak-e. A fogyasztása kikapcsolt portok mellett 1.1W (ergo ennyit eszik azért, hogy wifin lógjon), bekapcsolt portokkal pedig 1.4W.

Képek

 

Verdikt

Középszerűen elegáns kis dobozka. Ha akarták volna, biztosan csinálhatták volna sokkal hájtekebbre is, de nem hiszem, hogy egy ilyen eszköz esetén el kellene szállni a dizájnnal, ők sem tették. Az alapfunkcióját tökéletesen végzi, viszont szoftveres oldalon még hiányosságokkal küzd, az időzítő ugyanis egyelőre nem működik benne. Tekintve, hogy ma frissítettem ezt is, meg a biztonsági kamerát is, nem csodálkoznék, ha pár héten belül jönne a következő frissítés, ami javítja ezt a dolgot. Azt is elképzelhetőnek tartom, hogy az elavultnak számító angol Mi Home app tehet erről, de sajnos nem találtam frissebb verziót. Majd egyszer ez is meglesz.

mi_smart_socket1418367168.jpg

Átlagosan 18-19 dolcsi az ára, ami mondjuk 5250 forint, ha átlagoljuk. Nem nagyon vannak ennél olcsóbb megoldások, ezért nem árthat kifogni egy-egy akciót. Valahol egyszer láttam egy Orvibo Wiwo-S20-at 13 dolcsiért is, de azóta az is 18 körül mozog. Én azt mondom, hogy nem árthat egy ilyen kütyü a lakásba, ha adódhat olyan helyzet, hogy valamit bekapcsolva kell hagynunk, de nincsen rajta időzítő funkció, és nem bánja, ha egyszer csak elvágják tőle az áramot. Szóval nem árthat egy ilyen kütyü, de mivel nem 2 dolláros vacak, érdemes lehet kivárni egy akciót, vagy többekkel összeállni, és spórolni a szállításon, vagy kupont felhasználni közösen, stb. Nekem szimpatikus termék, és nem bánom, hogy megvettem. Itt találjátok meg.

Uff.

5 komment

Címkék: kiegészítők otthon elektronika

A bejegyzés trackback címe:

https://rendeljkinait.blog.hu/api/trackback/id/tr868088554

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

dzsekitcsen 2016.01.27. 01:02:48

Nem vacak US-EU átalakítót tudsz-e? Van egy rakat töltőm, de én is csak ezeket a lötyögős szarokat tudtam hozzá rendelni.

mrgergoke · http://rendeljkinait.blog.hu/ 2016.01.29. 18:22:44

Sajnos így nem tudok biztos cuccot ajánlani :/

Luighi 2016.04.21. 20:22:14

@dzsekitcsen: ha nem kell oda vissza alakítás csak pl. egy örökre EUsítás, akkor tudok olyan forraszt ami a krómozott csatlakozókat lelkendezve imádja. Persze lett nem akarsz fixre alakítást, vagy esetleg a műszaki véna hiányzik, hogy megtehesd. Csak 1 ötlet volt, hátha...

dzsekitcsen 2016.04.21. 22:54:28

Fixre kell és van véna is, szívesen veszek egy leírást.

Egy Hun Hunniából 2016.05.24. 16:18:30

@dzsekitcsen: Nagyon HI-TECH a cucc, az oxidokkal elbánik rendesen, bár az alu forrasztással nem próbálkoztam, de a krómozott csatlakozók, felületek minden előzetes tisztítás nélkül szépen "bevonódnak" vele, kiváló forrasztási kötést eredményezve.
Először én is drágállottam a kb. 1000 Ft/m árát de ha "csak" a kritikus helyeken használjuk, óriási idő (kapargatással küzdés helyett megy gyorsan, könnyedén a forrasztás) megtakarítást és nyugodt idegeket eredményez :-D
Én innen rendeltem: www.aliexpress.com/item/Stainless-steel-wire-aluminum-tin-solder-containing-rosin-soldering-iron-and-aluminum-battery-aluminum-tindiameter-1mm/32309231907.html
Most néztem, még egy kicsit olcsóbb is lett :-D
süti beállítások módosítása