Xiaomi Smart Scale teszt - okos mérleg az új barátom

2015.11.23. 10:00

mrgergoke

xiaomi-mi-smart-weight-scales.png

Állatira örültem, amikor a DHL-től Magyar Postához került nagy, és kissé nehéz csomagot átvettem az elosztó központban. Más az első kiskutyájának örül ennyire, én viszont a ti nagy örömötökre egy okos mérlegnek örülök nagyon. A Xiaomi repertoárja egészen elképesztővé kezd válni, élen az ilyesmi termékekkel. Bár vannak mások is a piacon, nem olyan elterjedt dolog. Lássuk hát, hogy mit tud egy ilyen készülék!

Általában apróbb kütyük érkeznek kintről, így kicsit megilletődtem ennek a tömegétől átvételkor. Egyúttal bizonyossággal, jó előérzettel is töltött el a dolog, mert azt jelenti, hogy ebből végre nem spórolták ki az anyagot. Olyannyira nem spórolták ki, hogy a szokásosan műanyag test mellett egy nagy edzett üveg panel az eleje. Vagy teteje, ahogy tetszik. A dizájn abszolút letisztult. De annyira, hogy ilyen minimal dizájn dolgot nem is nagyon látni a kínaiaktól, hiszen jól tudjuk, hogy látvánnyal könnyen megvásárolhatóak az emberek (ez rám is igaz), a kínaiak pedig előszeretettel másolnak jól megtervezett termékeket. Így ami giccs van Európában, meg az amcsiknál, az ott van Kínában is, csak fel olyan minőségben, kétszer olyan látványosan. Jó, ez sarkos volt, tudom.

scale-imglist2_13523_1427885566.jpg

Szóval nagyon kis egyszerűke a dizájn, ugyanakkor rendkívül mutatós. Nincs különösebben hájtek szobám, vöröses és világosbarna színű bútorok, sárgás fal, és mégis nagyon jól mutat még ezzel a világító fehér színnel is. Sőt, jól áll neki, hogy kitűnik a környezetéből. Ha más ezen gondolkodna, emiatt ne főjön a feje, kevés olyan szobát tudok elképzelni, ahol ez hülyén mutatna. Főleg ha a többség fürdőszobába vásárolja. A nagy fehérséget az előlapon csak egy bekeretezett "mi" felirat töri meg, és alaposabb vizsgálat után egy sötétebb kis pötty, ami valami szenzor lehet, bár nem tudom, mi lehet az.

scale-imglist3_13523_1427885566.jpg

A leírás szerint a LED-eket a műanyag alá rejtették el, és majd átvilágítanak azon, ha működtetjük. A hátlapon szintén nem sok érdekes dolgot találunk, random kínai jelek a mérlegről, meg az elemtok. 4 darab AA elemmel működik, melyet nem megszokott módon mellékelnek a ketyeréhez. Apró figyelmesség, és egy ilyen árú terméknél nem is igazán kellene kérdésesnek lennie, hogy belefér-e az árba 4 filléres elem, de amilyen gyakoriak az ilyen kis meglepetések, én külön örültem neki, hogy nem kell akksikat tennem bele, vagy a százasba mennem tróger óccsóelemekért. Beraktam hát a mellékelt négyest, aztán azon töprengtem, hogy a 3-állású kapcsoló 3 állása mi (éééérted, "mi", nyáháheáhuohö) lehet? 3 kínai karakter, és semmi egyéb infó. Ezt mondjuk nem állítom, hogy értem, miért nem lehet angol használati utasítással, és a legfontosabb helyeken angol feliratokkal ellátni valamit, amit világpiacra gyártanak. Na mindegy, hamar rájöttem, mi a 3 állás. Azt hittem, hogy a középső a kikapcsolt állapot, az egyik a Bluetooth-os, a másik meg sima mérleg üzemmód, de ilyesmi nem állítható. Mindhárom állásban működik BT-vel együtt, csak a kiírt mértékegység az eltérő. A képemen látható, hogy a jobb szélső állás a mienk, de hát amint ráálltok, látni fogjátok, hogy nagyjából helyes eredményt írt-e ki.

scale-imglist4_1_13523_1427885565.jpg

Képek

 

Tesztüzem

Most, hogy megtudtam, hogy nincsenek különböző módok, jöhetett az appal összekötés. A specifikáció szerint csak Android 4.4 fölött, és BT 4.0 fölött képes kapcsolatot létesíteni. Sajnos egyiket sem tudtam alulról tesztelni, egy Thl 5000 volt segítségemre immáron sokadjára. Beszkenneltem a kínai leírásban látott QR kódot, és a Play áruházban kötöttem ki a Mi Fit nevű appnál. Ezt már ismertem a Mi Band-em óta, és meg is lepődtem, hogy ez kell a mérleghez is. Letöltöttem, de a világért nem tudtam sehogy sem a mérleggel párosítani a telefonom. Nem csoda, egy fórumon írták, hogy bár benne kellene lennie a funkciónak a programban, nincs. A megoldás az, hogy a kínai verziót kell megpróbálni letölteni, ami bejelentkezés után rögtön angolra vált, és az frissebb, abban benne van. Láss csodát, tényleg így volt.

Xiaomi Smart Scale app

Bejelentkeztem ott is, és rögtön találtam lehetőséget, hogy BT-n keresztül egy mérleggel kössem össze a készülékemet. Ehhez be kellett kapcsolnom a BT-t, majd rögtön ráállni a mérlegre, és abban a pillanatban a telefon képernyőjén is megjelentek a kiírt számok. Ennyi volt a párosítás, aztán legnagyobb meglepetésemre megkért az app, hogy maradjak nagyon közel a mérleghez, ugyanis frissül éppen a szoftvere a telefonon keresztül. 20 másodperc volt kábé az egész, és a mérleg készen is állt a megmérettetésre. Ráálltam, és egyből írta is az előbb mutatott tömeget, majd rögzítette az értéket a telefonomban. Hiába voltam bejelentkezve a Mi fiókommal, nem volt személy hozzáadva a mérleghez. Mármint nem tudta név szerint, hogy a fiókomon belül kit mért (illetve konkrétan egy egyessel jelezte a nevem és nem láttam az adataim). Gyorsan gyártottam egy júzert, mert csak így tudtam neki megmondani, hogy milyen magas vagyok, ami ugye kell a BMI (testtömegindex) kalkulálásához. Sajnos azt mondta, hogy közepesen túlsúlyos vagyok, de nem hittem neki. Egyrészt azért, mert pár kiló ruha is rajtam volt, másrészt meg azért, mert egyszerűen hülyeség, egyáltalán nem vagyok túlsúlyos.

Csak erős a csontozatom.

/Eric Cartman/

A leírás szerint a mérleg a kínai központi akármi adataira alapozza a BMI skálát. Biztos kevés rizst eszek, és túl sok kenyeret. Ezzel a túlsúly dologgal úgy látszik, vagy ösztönözni akarnak, vagy csak piszkálni.

xiaomi-body-scale-smart-mi-weight-scale-body-fat-health-analyser-bluetooth-for-iphone-4s-5.jpg

A LED-ek egyből felvillannak, ahogy ráállunk, és pár pillanaton belül be is lövi a tömegünket a készülék. Verőfényes nappal is megfelelően fényes a felirat, ugyanakkor homályos hajnali 6-kor sem veri ki a szemünket, el lett találva. Amikor lemászunk róla méredzkedés végeztével, a rögzített értéket mutatja még egy rövid ideig, majd olyan hagyományos tévés effektussal alszik ki a fény. Lehet, hogy a többség a CM ROM-okból (CyanogenMod főzött rendszerek Androidra) már jobban ismeri ezt a kikapcsolási effektet, mint a régi tévékből.

lilu_2_13523_1435148232.png

 

Konklúzsön

A dizájn letisztultnak lett kitalálva, nem brutál high-technek, és ezt el is érték, öt csillagot simán megérdemel nálam. Az ötből. A Mi logó ott figyel rajta, de nem zavaró egyáltalán, sőt, mutatós. A beüzemelése pofonegyszerű, az applikáció tökéletesen működik, BT bekapcsolásakor minden alkalommal fél percen belül megtalálták egymást a telefonnal (nem akarom csak emiatt folyton bekapcsolva hagyni), és amint ráállok, már írja is a tömegem. Nem túl halvány, nem túl fényes, elegáns, és még egy megmosolyogtató animációval is megáldották. A 4 AA elemet is biztosítják hozzá a bombabiztos csomagoláson túl, így aztán tényleg nem lehet egyetlen szavunk sem.

lilu_1_13523_1435148232.jpg

Mostanában több ilyen remekjó termék is érkezett hozzám. A Livolo kapcsoló óta nyerő szériám van. A termékben hosszú idő óta már másodszor nem találok semmi negatívumot. Az app minden megmond, amit tudnunk kell feltétlenül a tömegünkről, úgyhogy én azt mondom, hogy megéri a borsos árat.

scale-imglist5_13523_1427885565.jpg

Nem állítom, hogy a Xiaomi biztosan kezd presztízsmárka lenni, de talán többen is hümmögtök most a gép előtt finom biccentések mellett. Nagyon szép, jól megformált termék lehet a lakásban, és kábé bárhova tehető, úgyhogy mivel nincs egy rossz szavam sem rá, azt mondom, hogy megérte, pontosan azt kaptam, amit akartam. Csak ajánlani tudom a Xiaomi újabb remekét!

Itt megvásárolható.

Uff.

Szólj hozzá!

Címkék: élet kiegészítők otthon elektronika

A bejegyzés trackback címe:

https://rendeljkinait.blog.hu/api/trackback/id/tr158048702

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása