Kínai EZCast kütyü - EZCast újratöltve

2015.11.16. 10:00

mrgergoke

1.jpg

Már több, mint másfél éve írt ide egy cikket mate3553 egy hasonló termékről. Az a híres Chromecast kínai másolata volt, és bár nem ment bele mélységeiben a képességeibe, funkcióiba, az egyértelműen kiderült, hogy nagyon elégedett volt a kütyüjével. Én nem terveztem ilyen olcsó, egyszerű kis kütyü vásárlását, de mivel még augusztusban a Banggood brutális szülinapi akciói közepette csak 10 dolcsiba került, úgy gondoltam, hogy túl sokat nem veszíthetek, megvettem hát. Anno nem is bambultam bele annyira a bemutatóba, mert egyáltalán nem volt aktuális a dolog, most viszont itt az ideje, hogy ti is megismerjétek részleteiben.

Tény, hogy lassan a miniPC-k korát éljük már (én mondom, csak idő kérdése a széleskörű elterjedésük), de úgy gondolom, hogy mivel vásárláskor az elsődleges befolyásoló tényező mindig az ár, igenis van létjogosultsága ezeknek a kis boldogságoknak.

Na, első körben akkor tisztázzuk, hogy mi ez, és mire jó. Ez egy úgynevezett EZCast box. Nem tudom ettől sokkal rondábban mondani, mindenhol csak így nevezik, szokjuk meg ezt. Ez a dobozka képes elsősorban telefonos applikáción keresztül monitorra, tévére csatlakozni, és azt "okosítani". Az egyetlen követelmény a megjelenítővel kapcsolatban az, hogy legyen HDMI portja. Ha ez megvan, akkor bedugjuk az eszközt, letöltjük az appot telefonra, és némi mókolás után a tévénk/monitorunk egy külső rendszert mutat, hirtelen felszerelődött mindenféle okosnak nevezhető képességekkel. Az alábbiakban majd a képességeket fogom részletezni, meg a mikénthogyant, de először ejtenék pár szót csak úgy általánosságban is a cuccról.

2900 forintomba sem került, nem kérdéses tehát, hogy megéri-e kipróbálni, ha a hallottak nem túl rosszak. Tekintve, hogy mindenki nagyon pozitívan értékeli ezeket az okosságokat, én is adtam neki egy esélyt. Fogalmam sem volt, hogy mit produkál, pontosan hogyan működik, mennyit fogyaszt, tényleg okosít-e, macerás-e, satöbbi, csak úgy megvettem, hogy majmegláttyuk.

8.jpg

Egyszerű, kemény kartondobozkában érkezett, megfelelő biztonságban is volt, és még tartozékokat is kaptam hozzá, ez kiemelendő részlet, mindjárt látjuk, miért. A használati útmutatón felül (mely most az egyszer tényleg ér valamit) van benne egy 1 amperes töltőadapter, a hozzá járó US-EU átalakító, egy ránézésre fél méteres microUSB kábel, valamint egy kábé szintén ilyen hosszú HDMI kábel védőkupakokkal a végein. Emlékeztetnék mindenkit arra, hogy a Media Marktban például a legolcsóbb HDMI kábel 1000 forint a webshop szerint. Igaz, hogy azok másfél méteresek, de szeretném érzékeltetni, hogy minden beüzemeléshez szükséges tartozékot biztosítanak nekünk a kínaiak, így gondoljunk tehát az árra!

Tehát a bontogatás abszolút kellemes élmény volt nekem, nem úgy, mint amikor a Blitzwolf óráját bontogattam részegen, és nem bírtam bekapcsolni. A töltőjét, meg a tápkábelt mondjuk nem vettem i, mert nem szeretem, ha átalakítóval kell valamit a konnektorba dugnom, mert kevés olyan átalakítóadapter van, amiben stabilan áll az US szabványú töltő. Előbb-utóbb úgyis kiesik belőle.

 

Próba szerencse

Szent igaz, egy mázli volt, hogy véletlenül megvettem ezt a cuccot, mert tökre rajongok érte. Ahogyan azt a többségetek tudja is, egy céltudatos vásárlást mindig megelőz egy alapos utánajárás, hogy a legmegfelelőbb döntést hozzuk, így nagyon ritkán érnek pozitív csalódások, ha Kínából vásárolunk. A kínaiak azt is ráírják, amit nem tud, és örülni kell, ha a description felét tudja, és tényleg működik a cucc. Az tehát elég ritka, hogy egy kütyüben pozitívan csalódjunk, meglepődjünk a képességén. Most ugyan nem volt meg az alapos utánajárás, de én azért meglepődtem azon, hogy mit kaptam ennyi pénzért.

20150514191109x39kera.jpg

Előkaptam a Thl-em töltőadapterét, bedugtam a tápkábelt, aztán a HDMI-t, és rögtön ciklámen fényben pompázott az elején a kis csík, jelezve, hogy KITT aktív (tudjátok, a hős Michael Knight legjobb barátja), és várja a parancsaimat. A monitort átkapcsoltam a másik HDMI bemenetre, mert az elsőn ugye a gépem volt. Rögtön láttam is valamiféle indítóképernyőt, nemsokára beszúrom a képekhez vezető linket, de előbb figyeljetek még egy kicsit.

Letöltöttem az appot a Play áruházból (elérhető egyébként androidra, windowsra, iOS-re, és Mac-re is állítólag), majd az utasítást követve megkerestem a wifi hálózatok között a dobozka által generáltat. Csatlakoztam rá, visszamásztam az appba, és megmutattam neki, hogy melyik az otthoni net, és mi a jelszava. Ha esetleg kérne jelszót az eszköz, ha a hálózatához akartok csatlakozni, azt rögtön az indítóképernyőn látjátok, ha képernyőbe van dugva az eszköz. A fenti részen írja a password-öt, de később ki is lehet kapcsolni. A csatlakozás meglepően gyors volt, azonnal használhatóvá is vált. Illetve valamit még frissített gyorsan, de ez csak egy percbe telt neki. Mint később kiderült, egy gyártói frissítés érkezett rá. mindig elképedek rajta, ha egy kínai névtelen kütyü frissítést kap a gyártótól.

manual06.jpg

A hirtelen elém táruló funkcióözön teljesen meglepett. Alább láthatóak a képek, nézzétek át őket, aztán folytatom.

Képek

Sorrendben, amiket láthattok: fényképnézegető, a telefon kamerájának élő képe, zenelejátszó, videógaléria, doksikezelő, böngésző, felhővel kapcsolatos cuccok, az applikáció értékelése, firmware frissítése, online rádiózás, átköltöztetett szociális média elérhetőségek, letölthető appok, játékok.

Nos. A fényképnézegető és a videógaléria adja magát, semmi csicsa, teszik a dolgukat. A kép szépen el is fekszik pár másodperc alatt. A telefon kamerájának élő vetítése nem tudom, mire lehet jó, de én csináltam egy afféle infinity mirror hatást. A monitort kameráztam, ahogyan az mutatja a kamera képét, így pedig a másodperc törtrésze alatt rengeteg monitor jelent meg egymásban. A zenelejátszó ugye a monitor vagy tévé audiokimenetére küldi a dolgokat. Tévénél alapesetben a hangszórókon, de lehet fejhallgató, külső csatlakoztatású hangrendszer, monitornál meg ritkább esetben beépített hangszóró, vagy modernebb esetben hangkimenet, rossz esetben meg semmi. A doksikezelő egy afféle fájlkezelőként jelenik meg, és a telefon mindenféle-fajta memóriáját átböngészhetjük dokumentumokért, amiket szépen meg is jelenít, és pár tizedmásodperces késleltetéssel szépen görget is a képernyőn.

ezcast-lan-box1.jpg

A böngésző kérdése elsőre nem is biztos, hogy egyértelmű mindenki számára. Böngészőre azért van szükség az eszközön, mert amíg ilyen módban használjuk, az eszköz wifi hálózatára vagyunk csatlakozva, ergo nincs saját internetünk, a dobozkának van, ezért kell rá böngésző. További módokról majd lejjebb írok. A felhővel kapcsolatos dolgok nem olyan világosak számomra. Csak mindenféle Youtube, meg Facebookszerű szocmédiás dologról irkált, meg arról, hogy máshova költöztették, de nem igazán érdekelt így. Az app értékelhető egy másik funkcióból, meg kommentálni is lehet, most az egyszer lehet, hogy meg is ejtem. A firmware-t magától frissítette első bekapcsoláskor, ezzel sem volt dolgom. Az online rádiókat világszerte megtalálja, országra bontható, vagy begépeléssel kereshető név, műfaj, meg ilyesmi alapján. Remekül működik. Utána elérhetőek a szocmédiás dolgok, oda költöztették őket, majd egy kevésbé érdekes rész, ahol letölthetünk játékokat a telefonra, hogy játsszunk az eszközön keresztül. Wii hatást ígért, de nem mertem kipróbálni, hogy ne rontsa el az örömömet. Tapasztaltnak érzem magam, amikor ilyeneket írok.

Alább van még három gomb. A DLNA-hoz nem talált megfelelő appot a telefonomon, azt nem tudtam kipróbálni, de elsősorban nem is az érdekelt, hanem a második, a screen mirroring, azaz képernyőtükrözés. Itt fordul meg egy kicsit a működés. Mivel a telefon képernyőjének tartalmát akarjuk tükrözni külső megjelenítőre, valószínű, hogy nem az applikációt akarjuk kezelni. Ha pedig kilépünk belőle, irányíthatatlanná válik a dobozka. Azt találták ki tehát, hogy le kell lépnünk a funkció használatához az eszköz wifi hálózatáról, és a saját netünkre csatlakozni, majd az android beállítások menüjében megkerestetni a dobozkát, mint vezeték nélküli kijelzőt. Ez így nekem nem működött, nem találtam semmiféle megjelenítőt, és elszomorodtam. Nézelődtem tovább, eljutottam a beállításokhoz, ahol beállítható az eszköz indítási módja. 3 mód közül választhatunk, 1 az, amit a képeken most láttatok, még egy az, hogy alapból képernyőtükrözés módban indul, a harmadik, pedig valami más, amit nem tudtam, hogy mire jó (azt írta, hogy rossz kapcsolat, akadozás esetére kell). Átállítottam tükrözés módra, rögtön újraindult, majd csodák csodájára sikerült a tükrözés, szépen tette a dolgát.

tronsmart-t3000-ezcast-lan-box-wifi-display-wireless-sharing-am-8251-128mb-1080p-hdmi-am8251-802.jpg

Tekintve, hogy a routerünkön keresztül jön át a megjelenítendő kép, van azért pár tizedmásodpercnyi lag itt is. Lehet, hogy LAN-on ez észrevehetően kisebb lenne, ezt nem próbáltam ki. Helyette viszont elértem életem csúcspontját, ahol zsíros hasam fölött, némi borosta, és két elfertőződött pattanás között hangosan hahotázva állítottam össze a világ legértelmetlenebb működő miniszámítógépét a telefonomból, meg pár eszközből.

Fogtam egy OTG adaptert, meg egy USB elosztót, és rádugtam a billentyűzetem, meg az egerem a telefonomra, a hangrendszerem meg a monitoromba. Lássatok csodát, az egeremmel irányítottam az androidot, rendesen, magyarul tudtam gépelni, és a telefon szépen bírta táppal a kismillió LED-et, amit ki kellett szolgálnia szuflával. A legutolsó képen látható ez a csodakombó, sajnos nagyon rossz minőségű a kép, mert a régi táblagépem volt már csak, amivel fényképezni tudtam, az a szegény meg nyilván tisztában van vele, hogy fél méter képátlójú táblagéppel csak a japán turisták fényképeznek, és gondolom nem értette, hogy mit akarok. Ha valaki nem lenne biztos benne, hogy mit ábrázol a monitorom éppen, annak elárulom, hogy Bartos Möstert hallgattam a Bartos Ezerjó készítéséről. Sajnos így már laggolt a lejátszás, úgyhogy hamar elegem lett belőle, és befejeztem a szociális életet nélkülöző kockálkodást. Szépen visszadugtam minden eszközt annak megszokott helyére.

1437953150982-p-2884619.jpg

Ami a legtöbbeteket érdekelhet, az talán a Youtube. Bejelentkezés, meg mindenféle fiók nélkül is szépen működik, bár kicsit mobilnetes felülete van a programból. Sajnos nagyon gyenge a wifi jelerőssége a szobámban, és HQ (ránézésre fullHD) módban 20-30 másodpercenként megállt pufferelni a lejátszás. Normális wifi szignál esetén ilyesmi aligha fordulna elő.

Már csak egyetlen fontos dolog van, amit el akartam mondani, ez pedig nem más, mint a fogyasztása. Már csaknem nevetséges kategóriába esik, megelégszik átlagosan 2-3 watt közötti értékkel. Viszonyításképpen: ha konstans 3 wattal számolok, akkor NAPI 6 órás működés esetén évente kábé 263 forintot fogunk fizetni érte (40 Ft/kWh árral számoltam). Nem rossz, mi?

 

Konklúzsön

2800 forintért teljes kiegészítőszett, plusz egy frankón működő tévéokosító-streamelő dobozka. Az anyaghasználata ugyan nem a legmagasabb, de stabilan össze van téve, és úgysem cipelem sehova, szóval kitérdekel. A dolgát szinte hibátlanul teszi, egyszer volt csak, hogy valamire nem volt hajlandó, meg kicsit trükközni kell a beállításoknál, hogy a tükrözés működjön. Rettentően keveset fogyaszt, nem igazán van olyasmi, amivel igazán ellene tudnék szólni. Természetesen ha valaki erősebb kütyüre vágyik, ami dinamikusabban, és minden esetben röccenésmentesen elbánik mindennel, az nem ezt keresi. De azok nem is ennyibe kerülnek. Nagyon szimpatikus kis dobozka. Itt elérhető, bár már nem 10 dollár az ára.

Uff.

4 komment

Címkék: kiegészítők elektronika

A bejegyzés trackback címe:

https://rendeljkinait.blog.hu/api/trackback/id/tr258078860

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

glezmen 2015.11.17. 21:44:51

olyan valasztasi lehetoseg miert nincs hogy "mar van ilyenem"? :D
merthogy mar van, bar nem ilyen nagy 'doboz' hanem egy kis stick, hasonlo tudassal (illetve a MacBook tudja kezelni AirPlayen keresztul mint kulso kijelzot, ez nagyon fontos volt nekem)

GrandS 2015.11.19. 13:12:05

Csak én nem látom a bolt linkjét, vagy nem tetted fel?

GrandS 2015.11.19. 13:54:30

Ennyiért viszont baromi drága!
süti beállítások módosítása