Takee 1 kínai telefon teszt - a világ első holografikus telefonja

2015.09.28. 10:00

mrgergoke

 the-world-s-first-font-b-estar-b-font-font-b-takee-b-font-1-holographic.jpg

Rég volt már telefonos cikk. Nem biztos, de a legutolsó talán pont a THL 4400, meg az 5000 volt. Hogy, hogy nem, belebotlottam a világ első holografikus telefonjának nevezett, meglepő módon echte kínai ketyerébe, melyet az Estar gyárt Takee 1 néven. Innentől kezdve olyan fordulatot vesz a történet, hogy kifejezetten tapasztalt rendelgetőként is a végletekig meg vagyok rökönyödve. Ez már nem is lecsó, amibe most csapunk, hanem szaftos, jalapeno paprikás debreceni kalbászok.

 

Kína már megint és még mindig elképesztő

Valamikor 2014 vége felé, 2015 elején bejelentett az Estar egy Takee 1 nevű készüléket, melyet a világ első holografikus telefonja címmel reklámoztak. Minden hírportál dobott egy cikket róla, hatalmas reklámja volt, még ha mi nem is érzékeltük. Hónapokig csak specifikációkat lehetett tudni róla, renderképeket látni, ígéreteket hallani, meg mindenféle jól hangzó dolgot, mint ahogyan az a speciális termékek megjelenése előtt lenni szokott. Mostanra már rendelhető is, a cikk megírásának pillanatában a gyártó saját weboldalán azt írja, hogy mindössze néhány ezres prototípustétel elérhető, melyek elővásárolhatóak. Sz szerint így fogalmaztak:

The world’s first holographic smartphone Estar Takee 1 is just available for a few thousands of limited prototypes. If you are interested in the prototypes, you can start to pre-order it from today onward.

Ezt megtoldanám egy körülbelül 10 centivel feljebbről kibugázott képpel.

ezmiez.png

 

A néhány ezres tétel, amely véletlenül 5 millió lett. Ha ez mindenhol így van, akkor ne menjetek piacra, ha kint jártok.

- Szeretnék egy tál mézes csirkét rizzsel.

- 5 tál lett, maradhat?

Hülyeséget félretéve azt gondolom, hogy így az évek során kellőképpen megedződtem, és mindig azt gondolom, hogy egy-egy olyan húzás után, mint amiről most olvasni fogtok, már nem tudnak nekem újat mutatni. De mindig fényévekkel überelik önmagukat. Például most is érdekelne, hogy az 5 millió darab milyen szemszögből nézve néhány ezer prototípus. Ez Európában forgalmazó gyártókat is megszégyenítő mennyiség! Nehezemre esett ezt is befogadni, de a java csak most jön.

Rég óta tesztelgetek ezt-azt Kínából, és most hosszú idő után megint egy telefon akadt a kezeim közé. Le is akartam már váltani a THL 5000-et, mert szériahibái vannak, sajnos 1 évesen már nem bírja úgy a gyűrődést, mint kellene neki. Ezt a telefont minden hírportál bereklámozta, és bár azt írták még tavaly, meg idén év elején, hogy mélyen a zsebünkbe kell nyúlnunk, ez mindössze 130 dollár volt a Pandawill oldalán. Rengetegszer láttam már olyat, hogy valami nagyon drágán startolt Kínában, és 2 hónap múlva már csak fele volt az ára nem akciósan is. Nem néztem meg ennek az eredeti árát, fogtam, és megvásároltam.

A motiváció tök világos: ugyanaz az erős hardver van benne, mint a THL-emben, plusz holografikus az összes írás szerint, meg 3D forgácsolással készült alumínium házas az egész, meg FullHD, meg hetvennyolc kamera, meg Sony lencsék, minden anyám kínja. Részletes specifikáció egy az egyben kimásolva (így nem hamisítok meg semmit): 

Model takee 1 Smartphone
Band 2G: GSM 900/1800/1900MHz
3G: WCDMA 900/1900/2100MHz
Sim Card Dual SIM Card Dual Standby(one micro-sim card)
Service Provide Unlocked
Style Bar
Color Black
Shell Material Plastic with alloy frame
System
OS TOS(based on Android 4.2.2)
CPU MTK6592T, Cortex A7 octa core, 2.0GHz
GPU: Mali-450
ROM 32GB
RAM 2GB
Screen
Display Size 5.5 Inch 
Type IPS, OGS screen
Resolution 1920 x 1080 pixels FHD screen
Support Format
LED Notification Yes
FM Radio Yes, earphone needed
Earphone Port 3.5mm
Card Extend Yes, support external Micro SD/TF card up to 64GB
Data Transfer & Connectivity
Data transfer USB/Bluetooth
Mobile internet WAP/WiFi
General 
Camera/Picture Resolution 5.0MP front camera, support face detection, face beauty, smile shot;
13.0MP SONY IMX135 back camera with flashlight and auto focus,
f2.0, support HDR, smile shot, voice shot, panaroma, etc up to 4160 x 3120px resolution
Language English, Cestina, Deutsch, Espanol, French, Italiano, Polish, Portuguese, Russian, Persian, Hindi, Korean, Japanese, Simplified/Traditional Chinese
Phonebook 500
Message SMS/MMS
Input Handwrite/Keypad
TV No
GPS Yes, built in
JAVA No
WIFI Yes, 802.11 a/b/g/n
Bluetooth Yes, v4.0
Gravity Sensor Yes
Multi-Touch Yes, 5 points touch
Dimensions 152 x 77.3 x 9.7mm/5.98 x 3.04 x 0.38 inch
Net Weight(Including battery) 190g
Standby Time About 2~3 days
Other Feature Naked Eye 3D, Air Touch, 3D video, 3D games, 3G, GPS, FM, Bluetooth,
Ebook, Email, Messaging, wallpapers, calendar, calculator, clock, camera,
tethering & portable hotspot, Play Store, OTG, etc
Package
Size 184 x 184 x 36mm/7.25 x 7.25 x 1.45inch
Weight 540g
Accessories 1 x 2500mAh Battery
1 x USB Cable
1 x Charger
1 x White Battery Cover

 

Hát a vak is látja, hogy ez baromi jó vétel 130 dolcsiért, hogy a viharba ne vásárolnám meg rögtön. A történet "aprócska" pikantériája az, hogy én ezeket a specifikációkat nagyrészt nem itt olvastam, hanem tech hírportálok részletes beszámolóiban. Itt csak néha belekukkantottam, ha valamire nem emlékeztem, és mesélni akartam másoknak.

Szóval megvásároltam DPD futárszolgálattal, vámbiztosítással, összesen pedig olyan 156 dolcsit, nagyjából 46.000 forintot csengettem ki érte. Eltelt a pénteki vásárlást követő hétvége, kaptam egy SMS-t, hogy 5-7 munkanapon belül csomagot kapok, és rá egy hétre valóban jött az SMS, hogy xx:yy jönne a futár hozzám. Sajnos nem voltam otthon, így visszavitték a depójukba némi egyeztetés után, de csak nem bírtam ki, muszáj volt odautaznom, hogy még aznap megkapjam. A csomagolás örömét ezúttal videóra vettem, hogy ti is láthassátok, tekintsétek meg alább. Teljes képernyőre is válthattok nyugodtan, szokásomhoz híven ezt is FullHD-ban rögzítettem.

 

 

Kicsomagolós tapasztalatok

Egy meglepő tömegű, és kemény érzetű telefont vettem ki a sok elegáns papír és tartozék közül, és amint jobban szemügyre tudtam venni a videózás végeztével, örömmel nyugtáztam, hogy a ház körben jéghideg fém. Nem hazudtak. Körbeforgattam, és elégedetten vigyorogtam, hogy ez mán döfi, ez dizájn, kérem. Bekapcsolni ugye nem tudtam, mert pár éve már, hogy mindig sárga fóliát tesznek az akksi csatlakozóira a gyárban. Megpróbáltam leszedni a hátlapot, de nem találtam pöcköt, ahol felpattinthatnám. Forgatom, forgatom, semmi. Aztán eszembe jutott, hogy kaptam egy kis SIM-tálca kipiszkáló eszközt, de SIM-tálca nincs, úgyhogy megböktem vele a készülék tetején lévő, egyetlen alkalmasnak tűnő gombot, és lám, felpattant a sarokban a hátlap. Egy kis rugós-pöckös mechanizmus tartja ott, és gombnyomásra kiold. Sosem találkoztam még ilyen megoldással, teljesen meg voltam lepődve, erre is csak vigyorogni tudtam.

tab-3-8.jpg

Kiszedtem az akksit, levettem a matricát, belebambultam a belsejébe, aztán mindent vissza, és nézzük, hogy működik. Bekapcsoltam, és nem egészen az a saját fejlesztésű Android alapú rendszer fogadott, mint amire a specifikációból emlékeztem, de várt egy vezeték nélküli frissítés (FOTA - Firmware Over The Air), úgyhogy gondoltam, hogy még nem frissítették, de majd én. Találtam egy 3D videos nevű alkalmazást, meg Holo Showt, és rögtön indítottam is őket. Mindenféle természeti videók, meg Avatar fogadtak, és meg kell mondjam, időnként tényleg az volt az érzésem, hogy a szemembe fog repülni egy-egy rózsaszirom a vékony hangú, rizszabáló tündérkirálylány mellől. Nyúlkáltam a levegőbe, és pontosan meg tudtam volna mutatni, hol van a szirom, annyira élethű helyenként a 3D élmény. Megnéztem még néhány videót, és slussz, vacsorázni kellett.

Képek

 

Tesztüzem

Nem volt túl sok időm a próbálgatásra, éppen csak kipróbáltam az Air Touch funkciót, mellyel semmit nem tudta vezérelni, csak a 3D videókat eddig. Egész pontosan hangerőt, pörgetést, és indít-megállt. Frissítettem is, de csak egy 10 megás kis valami jött le, semmi különös nem történt. Aztán megnéztem a gyanúsan régről ismerős rendszert, és Android 4.2.2 volt. Ezen azért kissé megdöbbentem, hogy egy stock AOSP rendszerrel jött a telefon, ráadásul hosszabb keresgélés után sem találom a valódi holografikus részét, de hát működött a 3D, tényleg képes rá segédeszközök nélkül, és ha elforgattam a fejem, akkor utána igazított a home gomb mellett található 2. előlapi kamerával.

takee-1-holographic-3g-phablet-overview-specifications-and-characteristics-1.jpg

A GPS egy társasház 2. emeletének ablakából is kapásból 6 műholdat talált stabilan mindenféle mókolás nélkül úgy, hogy gyakorlatilag csak falak, meg erdő veszik körül. Nem volt kifejezett okom a kételkedésre, de most, hogy cikket készültem írni, ideje volt jobban beleásnom magam a részletekbe. Itt lövöm le a cikk poénját, és innentől jön a digitális kenyér, a ti kívánt tanításotok.

 

Képtelenség

Meglátogattam a gyártó weboldalát, és eltérő specifikációkra lettem figyelmes.

  1. 1 SIM foglalat, holott kettőt láttam a saját szememmel.
  2. TOS-nek, azaz Takee OS-nek nyoma sincs sehol. A beígért, saját fejlesztésű, Android 4.4 KitKat alapú rendszer helyett stock 4.2.2 van.
  3. A telefonon körben elhelyezkedő kamerák helyett egyetlen plusz darab van az alján.
  4. LTE helyett csak 3G van.
  5. A menő marketinges képeken látott sokkamerás fura tartozék sehol nincs a dobozban.
  6. Nem látok valódi hologramokat, csak jó 3D megjelenítést.
  7. Jó eséllyel távolról sem SONY kamera, ugyanis a valós 13 MPx helyett csak interpolációval kapjuk meg ezt az értéket.
  8. A nem kivehető akksit az első percben kivettem, hogy leszedjem róla a gyári fóliát.

Ez utóbbinak olyan hatása van, mint a fészbúkos idézetes ismerőseink kiírásának időnként. Biztos ismeritek azt a gyakran előkerülő "nagy igazságot", hogy ,,Megcsináltam, mert nem tudtam, hogy lehetetlen". Na, én is így éreztem magam az akksival kapcsolatban, amíg rá nem döbbentem, hogy ez egy jóra sikerült hamisítvány. A jóra sikerültet nyilván úgy értem, hogy ránézésre megszólalásig hasonlít az eredetire, és az összeszerelési minőség az anyaghasználattal együtt bizony olyan csillagos ötös, hogy ilyet kínai telefonra még nem adtam. Nem IP szabványosak között természetesen.

Az eredeti Takee 1 nem csupán Takee 1, hanem Estar Takee 1, és ez teszi a különbséget kettejük között. Az eredetihez jár, vagy rá van építve egy plusz 4 kamerás kis izé, amivel követi a mimikát, fejet, stb., és az állítólag tényleg képes a hologramok előállítására, és azok levegőben való, érintésmentes kezelésére. Ez viszont egy kínai hamisítvány, amit úgy összeraktak, hogy kapásból elhittem, hogy az eredetije. Most utánanéztem a "limitált példányszámú" eredeti árának, és ahogy amott fent is láthatjátok, mindössze 800 dolcsi. Valóban a zsebünkbe kell nyúlni érte.

 

Ez van, ezt kell szeretni

Nos. Akárhogyan is nézzük, 46.000 forintért cakk-pakk kaptam egy elegáns, igazán tetszetős telefont, ami nem mellesleg nem a legújabb, de combos hardverrel rendelkezik, ráadásul képes 3D videók megfelelő minőségű lejátszására. Feleződik ugyan a felbontás, de 5.5"-on még nem érzékeli az ember.

201509071058116064.jpg

Adatkommunikáció terén csak 3G van, de még mindig fölöslegesnek tartom a 4G-t, bár az NFC egy picit hiányzik, noha az eredetiben sincs. A bluetooth remekül működik, kipróbáltam. A rendszer meglepően gyors, bár tele van gyárilag telepített hülyeségekkel, amiknek sokan hasznát vehetik, én nem szimpatizálok az ismeretlen eredetű, kínaiak által telepített dolgokkal. Minden pöccre indul, úgyhogy végül is nem utáltatja meg magát a telefon az első napon. A meglepő csalódástól függetlenül nem kifejezetten érzem magam csalódottnak, úgyhogy maradtam az eredeti elhatározásnál: megírom a tesztet.

 

Majdnem erről akartam írni

A dizájn tehát nem saját, de mindenképpen magával ragadó. A fogása nagyon jó, a hűvös fém megadja azt a biztonságérzetet, amit sokan hiányolhatnak a csupa műanyag házas ketyeréknél. Az összeszerelésre egyetlen rossz szavam sem lehet, minden abszolút a helyén van.

GPS. Ahogyan írtam is, secperc alatt jelet fog, stabilan tartja, és nagyon jó pontossággal követ is minket. A rendszer sajnos elavult, 4.2.2 Jelly Bean, de a fórumozó közösség már dolgozik a tökéletesített 5.0-n, úgyhogy nem kell sokáig aggódni. Egyszer talán még a gyártó is frissít rá, ha arra gondolok, hogy egy mindössze 11 napos frissítés várt rám a kézhez vételkor. A kamera szép képeket csinál, de nem kell hanyatt vágni magunkat, a hozzá járó LED pedig megfelelő erősségű. Fényképezéshez úgysem érnek semmit, sötétben viszont vetekszik a THL-lel. A 3D-s megjelenítés jól működik, ám csak megfelelő 3D kódolású tartalmakat játszik le.

A képernyő nagyon szép és éles képet ad, a színek rendben vannak, és az IPS technológia is igazán a helyén van, bárhonnan nézem, tökéletesen olvasható a tartalom, és mit sem változik a szemből bámuláshoz képest. A hangerőket szoftveresen felhúzhatták, bár ilyesmivel még sosem találkoztam gyári beállításoknál. Utólag ezt könnyen meg lehet tenni, de nyilván mindig csak ésszel, ne tegyük azért tönkre a hangszórókat, fülhallgatót, stb. Hát itt olyan hangerőkre képes a hátlapi két hangszóró, hogy betegre recsegi magát, de azért üvölt tovább. Sajnos kiemelkedő hangminőséget nem tud fülhallgatóval sem felmutatni (recsegni viszont az is tud a hangerőtől). Rosszra nem kell gondolni, csak azt mondom, hogy semmi extra, mindenből az átlagos mennyiség.

20156260581697449.jpg

A készülék tele van előre telepített ökörségekkel, amik letörölhetetlenek, így kénytelenek leszünk root-olni a telefont, majd cakkpakk törölni az összes felesleges, és idegesítő hülyeséget. Azért idegesítőek, mert félrehúzhatatlan értesítéseket kapok köztudottan haszontalan programoktól. Apropó, értesítések: van beépített értesítési LED, mely RGB színekben képes világítani. Elég aprócska a THL 5000 után, de nagyon fényesen világít, szemből még zavaróan erős is.

Az akksi ugyan csak 2500 mAh-s, mégis kitolható simán két napra a használat ideje, főleg, ha okosan használjuk a telefont, és nem mindenféle DU Super-Duper Battery Booster Free Charge Battery Doctor Speed Up Your Smartphone Now For Free nevű alkalmazással próbáljuk karbantartani a rendszert. Aki tényleg nagyon intenzíven használja, az egy teljes melós nap alatt le tudja meríteni, de ahhoz folyamatosan nyomkodni kell a fészbúkot, e-mail-ezni, telefonálni, navigálni, miegymás. Ez persze mindenkinek relatív, így csak arról tudlak titeket megnyugtatni, hogy 2 nap belefér még a keretbe. Ha valakit pedig kifejezetten az aggaszt, hogy konkrétan neked is kibírja-e majd a második napot softcore használattal, akkor azt mondom, ne aggódj, ki fogja. Ha csak ez az aggály, nyugodtan vedd meg.

 

Konklúzsön

Hosszú távú tapasztalatom nyilvánvalóan nincs, ami a készülék használatát illeti, viszont pár dolgot már előre elmondhatok róla. Az összeszerelés annyira ott van, hogy szerintem néhány leejtést követően sem fog leválni a hátlap, meg ilyenek, de ha esetleg mégis, akkor ott a cserehátlap. Általánosságban a használata kellemes a fogása, kinézete és a rendszer sebessége miatt. Egy fekete pont a Jelly Bean miatt.

A multimédiától (ideértve a kamerát is) nem fogjuk hanyatt vágni magunkat, de a 3D megjelenítés mindenképpen megérdemel egy kis tapsot a plusz kamerás megoldással egyetemben. Így nem fix pontból kell néznünk. Az üzemidő megfelelő, nincs rá panaszom. A GPS meglepő módon tök jól működik, lehet rá számítani. A hálózatokat normálisan kezeli, nem dobál le róla, mint ahogy a THL 5000 teszi.

Ha ehhez hozzávesszük, hogy 130 dolcsiba kerül, és még egy ajándék ADO Mate3 nevű BT-NFC hordozható hangszórót is kapunk, akkor szerintem nem kérdéses, hogy jó vétel-e. A saját tapasztalataim alapján bátran merem ajánlani bárkinek. Ha pedig rám hallgatsz, akkor zsupsz át ide, ahonnan ez is jött!

 

Uff.

komment

Címkék: telefon

A bejegyzés trackback címe:

https://rendeljkinait.blog.hu/api/trackback/id/tr437814390

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

mrgergoke · http://rendeljkinait.blog.hu/ 2015.10.30. 21:00:17

A legutolsó bekezdés első sorában, vagy ugyanebben a bekezdésben a linken.

Tandari Zoltán 2015.11.28. 14:37:01

Helli, abban tud valaki segìtenu,hogy mitől lehet egy rövid időközönkènt visszatèrő kattogó hang, amit az hall,akivel beszèlek? Olyan mintha az első kamera melletti èrzèkelő zárná, nyitná a kèpernyő zárat. Köszönöm előre is. TZ

Tandari Zoltán 2015.12.16. 08:50:49

@Hokken: Kösziiiiiiiiiiiiii, működik, nem kattog:)
Kellemes Ünnepeket!

László Idősebb Csuja 2015.12.31. 12:58:36

Tényleg nagyon jó a blutusz funkciója a telelfonnak. A mikrofon kattogást blutuszos füles használatával kiiktattam. Legalább így nem kell a péklapátnyi telót a kezemben tartani.

Viszont komolyabb problémám van, amit nem tudom, hogyan kéne orvosolni. Akadoznak a google funkciók, különösen, ha wifire kapcsolódik a teló. A böngészésnél váltottam, az eredetileg telepített chrome helyett firefoxot használok és ezzel nincs akadás. De a youtube-t és a google mapot használni wifi mellett reménytelen eset. Akkor is akadozik, ha a wifit kikapcsolom, de nagyon ritkán.

Mit javasoltok?

Hokken 2016.01.11. 13:17:11

@László Idősebb Csuja: Én ilyen problémával nem találkoztam. ezetleg te is feltehetnéd a fent linkelt rom-ot, lehet hogy segít rajtad!

bosztomi 2016.04.17. 18:06:54

Sziasztok.leformáztam a takee 1 telomat onnantól nincs hálozat nem tudok hivni meg engem sem.mi lehet vele?

Miinh 2016.07.19. 13:10:17

Ez a telefon egy rohadt nagy csalódás. Kattog (telefonálásra alkalmatlan), gyorsan merül, böngészésnél sem tölt be mindent, a gps béna, a galériából kihagy képeket, pedig a fájlkezelőben ott vannak, a galériában nagyítani sem lehet a képekre, a 3D-s videók sem nagy eresztések. (A csomagban levő USB kábelben meg szakadás van.) Egy ,,telefon", ami csak fényképezésre jó.

mrgergoke · http://rendeljkinait.blog.hu/ 2016.07.19. 13:12:13

@Miinh: Nekem nem volt ilyen annak idején. Nem lehet, hogy hibás darabot fogtál ki?
süti beállítások módosítása