Kínai csillagkép kivetítő projektor - vagy mi

2015.05.11. 10:00

mrgergoke

71j5qwe0pfl_sl1000.jpg

Első látásra még egy Hülyeségek tárháza tagnak gondolhatjátok. Később az is lesz belőle, pedig maga a koncepció nem hogy nem elvetendő, egyszerűen briliáns! Gondoljatok csak bele. Egy kapcsoló hatására majdnem éjjeli eget varázsolhattok a szobátok falaira. Adott a lehetőség a romantikázásra, depis egyedül ücsörgéshez, fekvéshez, elgondolkodáshoz, de akár hallucinogén anyagok szedéséhez is. Ja, én nem biztatok senkit! Lecsó!

Miért?

Engem nagyon vonz az űr, a végtelen tér, a csillagok, galaxisok, csillagképek, csillagködök gondolata. Elég távoli ez egy hétköznapi ember számára. Csak látja őket a NatGeo-n, index.hu képeken néha, fotópályázatokon, tudományos cikkekben, satöbbi. Ez egy kicsit ilyen misztikus dolog, amit egy pár generáció valószínűleg még nem fog megtapasztalni.

Én megláttam, beleszerelmesedtem az ötletbe, és kerestem az elfogadható árú alternatívákat az éjszakai ég kivetítésére. Nos, ez annak tűnt. Tűnt.

Figyelem! A képek hazudnak! Az én képeim lennének jók, ha lennének. Azért nincsenek éjszakai világítós képeim, mert egyszerűen nem bírtam lefényképezni a kivetülést, olyan halvány.

Nem világítós képek

 

Dobozka

Kb. A4-es méretű, egész vastag kartondobozban érkezett a ketyere. Hungarocell védőrétegeket kapott, hogy biztosan egyben maradjon, amit utólag már meg is tudok érteni. Annyira szét volt szedve, amennyire csak lehet. Szerelés közben egy kicsit az is volt az érzésem, mintha direkt szívatni akarnának a tervezők. Ez a nyüzüge kis izét több, mint 2 teljes órán át tartott összeraknom. Ebbe bele lehet számolni durván fél óra balfütyiskedést, de a többiben valóban keményen dolgoztam.

diystarprojector_a1.jpg

Közben rájöttem, hogy elpazaroltam két csík kétoldalú ragasztót, amikor a térbeli sokszöget raktam össze. Utána arra jöttem rá, hogy akkor sem lett volna elég csík, ha nem pazarolok el kettőt. Véletlenül mindkét oldalra ragasztottam két helyen, mert nem figyeltem, hogy azok fognak egymásnak tapadni. Figyelmetlenség.

A sokszög lapjai egyébként helyenként pont a hajtás mellett másfél milliméterre voltak félrehajtva. Elsőre legyintetek rá, de amikor összeraknátok, és rájöttök, hogy az hány helyen okoz elcsúszást, akkor jön az anyázás. Ha egy valahol elcsúszik, az többszörözötten jelenik meg máshol, nagyon észnél kell lenni, ha értelmes formát akar a végére az ember.

 

Kész

Hagyományos 3V-os izzót adtak hozzá az okosok. Gondolom túl sok volt még belőle, és ilyen hulladék eszközökbe nyomják bele. Rögtön kettőt is adtak hozzá. Összeszerelés közben eltört a kapcsoló egy része (konkrétan félbetört), pedig épp csak hozzányúltam. Olyan olcsó ABS-ből van, amilyen olcsót csak ki tudtak hozni. Beleraktam két elememet, aztán nem bírtam rájuk hajtani a fedőt, mert félbetört volna. Arról nem beszélve, hogy leugrott folyton a rögzítőpöcökről. Kis machinálás után sikerült. Beletekertem még pár csavart, meg elhordtam az anyját mindennek, és akkor jó lett.

51j2gmvfpzl_sx342.jpg

Bekapcsoltam, de semmi. Kábé 15-20 perc után, amikor már ott tartottam, hogy ilyen a világon nincs, két elemhez, meg egy izzóhoz multiméter kell, akkor vettem észre, hogy a homemade elemtoknál az egyik oldali pozitív érintkező fél milliméterrel lifeg a levegőben, nem ér hozzá az elem. Hajlítottam bele egy majd' 90°-os szöget, és akkor csodák csodájára égett a lámpa. De olyan gyengén, hogy ár vertem a fejem a falba. Frissen töltött elemek, és olyan gyengén égett, hogy az már szánalomra méltó.

Arra gondoltam, hogy csak a nappal hatása, majd setét éjszaka bevetem. Hazaértem pár nappal később az esti italozásból, és olyan sötét volt a szobában, mint VV villában. Képletesen. Bekapcsoltam hát az eszközt, vártam egy kicsit, aztán egy perc múlva halványan elkezdtek kirajzolódni a pöttyök a falon. Az őket összekötő egyenesek olyan halványak voltak, hogy azokat egyáltalán nem lehetett látni, ha éppen oda nézett az ember.

xd1031_13.jpg

További probléma az eszközzel, hogy pár méteren annyira felnagyítja a kisebb-nagyobb pontokat, amik a csillagokat jelképezik, hogy foltokká válhatnak, amitől jellegét, varázsát veszti az egész látvány.

 

Összegző

Sokat szidtam ezt a ketyerét. Mást gyakorlatilag nem is csináltam. Az egyetlen dolog, amiben még reménykedek, hogy egy kis házi tuninggal helyrehozható a cucc. Rakni kell bele egy meleg sárga fényű, vagy akár erős kék LED-et (talán ez a szerencsésebb), és azzal használni. Ehhez persze módosítani kell nagy valószínűséggel a tápellátást is, satöbbi. Kis szerelés útján talán kihozható belőle egy fényes, és érdekes dolog. Ha esetleg időm engedi majd, és megcsinálom, posztolni fogom a Facebook oldalra biztosan.

Itt megvásárolható egy rakás csillagkép projektor. 

 

Uff.

2 komment

Címkék: otthon elektronika

A bejegyzés trackback címe:

https://rendeljkinait.blog.hu/api/trackback/id/tr977371392

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Huginn · http://agartha.hu 2015.05.16. 12:59:45

Forintálisan 30+K -ért találtam olyat, amely talán valóban lézer, nem pedig 3V-os izzóra épülő kacat. De tekintettel arra, hogy egyik ilyen képe sem a valós eszközről készült, pláne nem üzem közben, szvsz ez a vonal felejtős.
Inkább játszadozz occó lézerfénnyel, vagy egy komplett lézershow -val :-]

JunkieeeBoy · http://junkieeeboy.blog.hu 2015.05.24. 17:42:08

~2-3 hónapja rendeltem egy ilyet... de amikor megkaptam és láttam, hogy 1000 darabba van úgy vágtam a szoba másik sarkába... azóta is ott van! :D
Pedig szeretek "barkácsolni"! (de ezek szerint jól tettem, hogy neki sem álltam összeszerelni)
süti beállítások módosítása