Kínai USB 3.0 elosztó - nem minden az, aminek látszik

2015.03.16. 10:00

mrgergoke

4-font-b-port-b-font-usb-3-0-power-hub-high-speed-usb-font-b.jpg

Érdekes hely ez a Kína. Néha elmerengek azon, hogy miért 50.000 mAh-s egy külső akksi náluk, amikor online cseten első kérdésre megmondják, hogy maximum a harmadát tudja. Hogy náluk miért létezik ugyanebből a változatból 500.000 mAh-s. Hogy náluk mi a 100%-ban új, garantáltan eredeti fogalma. Hogy náluk mi a 3.0 jelentése.

Elég nehéz lenne eldönteni, hogy ez igazából micsoda, de én azt mondanám rá, hogy USB 2.5 elosztó.

Bár az emlegetett szabvány nem létezik, a kütyü leginkább úgy funkcionál. Na, de kezdjük az elején.

 

Rendelés

Kellett valami elosztó ketyere, mert bár minden létező gép körüli eszközön már USB port van, mégis valahogy fogyatkoztak. Meg ha már úgyis van 3.0 az alaplapon, akkor azt kellene előrehozni, mert az előlapi sajnos nem képes erre a sebességre. Egy elosztót előrevezetek a gép oldalához, és minden el van intézve.

A rendelés helye természetesen Kína, már csak a megfelelő kütyüt kellett kinéznem nekem tetsző áron. A portokkal úgy voltam, hogy legalább 3-4 legyen, az már elég, és nem árt ha van hozzá kapcsoló is. Meg ne kérdezzétek, hogy minek nekem kapcsoló is rá, én sem tudom megmondani. De hát még jobban néz ki, ha van rajta, nem? Meg mellette még világít is egy téglalap, ha aktív.

Találtam is egy kapcsolós, világítós, négy portos változatot, amin csodák csodájára volt egy DC bemenet. Aki nem tudná, hogy mi az: mivel 4-től fölfelé már sok portosnak mondható egy USB elosztó, elképzelhető, hogy több telefont töltenek egyszerre róla, vagy több külső vinyó van rájuk kötve, stb. A lényeg az, hogy bár az USB 3.0 5 volton 1.5 ampert képes leadni, ez könnyedén bizonyulhat kevésnek néhány nagyobb igényű fogyasztó egyidejű működése közben. Micsoda szakmai mondat. A DC in (azaz egyenáramú bemenet) egy plusz tápot jelent, ami szimplán csak több áramot biztosít az eszköz számára, hogy az adatátvitel a lehető legnagyobb sebességen mehessen. Nem kell semmi komolyra gondolni: egy konnektorba dugható fekete trafó az egész.

Tehát a kinézett példányomon megláttam a DC bemenetet, így mindjárt jóval szimpatikusabb lett. Egy 3.0-s elosztó, aminek saját tápja is van. Ha el tudom dugni az asztal alatt a tápot, akkor ez lesz a tökéletes megoldás. Buy It Now, klikk-klikk-klikk.

 

0.5*csomag

Megjött egész gyorsan, bontogatom, aztán látom, hogy távolról sincs benne plusz táp. Meg kellett állapítanom utólag, hogy a hirdetésben szó sem volt róla, hogy adják hozzá a tápot is, egyszerűen csak van rajta egy plusz dugasz neki. Én meg rókának hiszem magam a rendelésben... Sokat kell még tanulnom, úgy érzem.

Kicsit kedvetlenebbül, de folytattam a beüzemelést. Kiszabadítottam, beledugtam a kábelét, és hátravittem a gép seggéhez, kerestem neki egy szabad 3.0 foglalatot, bedugtam, és néztem a monitort, hogy telepítse az illesztőprogramját. Szerencsére be volt kapcsolva a hangfal is, így hallottam a Windows saját rap számát: tüdi! Tidü! Tüdi! Tidü! Tüdi-tidü!

 

Képek

 

Na mégecce

Már majdnem megkedveltem ismeretlenül is az eszközt, de jól bemutatkozott elsőre, tiszta Harlem madafaka lett, és nekiállt keménykedni. Ez abban nyilvánult meg, hogy a rendszer hol csatlakoztatta, hol ledobta. De 10 másodpercen belül legalább egyszer mindkét esemény megtörtént. Pedig tudtommal jó az összes portom. Kerestem egy másikat, és azzal is ugyanezt csinálta. Már kezdtem mindenfélét magyarázni a kínaiakról, hogy nem ég le a bőr a képükről, meg az anyjuk dolgozhatna tisztességesen, meg az adófizetők pénzéről is szó esett, amikor utolsó mentsvárként bedugtam egy 2.0-s portba. Meglepő módon működött. A mai napig ott működik, mert semmi gond vele.

A 3.0 is felismeri, csak nem kedveli, ezért leginkább USB 2.5. Na jó, ne rugaszkodjunk el a valóságtól: megpróbáltak rám sózni egy egyszerű 2.0 eszközt 3.0-ként táp nélkül. Nincs ebben semmi meglepő, nem igaz?

Amúgy ilyet kellett volna vennem, ha rögtön tápot is akarok hozzá:free-shipping-1pcs-new-font-b-4-b-font-font-b-ports-b-font-font-b.jpg

Tessék? Hogy mi a különbség a kettő között? Ja, hát semmi.

 

Azé tesztelem, ha má van

Most éppen ez van elfekvőben, de majd lesz jobb is, ezt kell tesztelni. A kapcsolók tökéletesen működnek, a LED-ek enyhén mélykék színben, és meglepő módon egyenletesen világítják meg a kis téglalapokat. Minőségi, összeszerelési problémának jele sehol, meg kell hagyni, hogy bár egy kis retek, azért elég kulturáltan néz ki. Tutira másolták. Fő a jóindulat.

Teledugdostam mindenféle fogyasztóval, amim volt. A Thl 5000-et kezdtem tisztán tölteni róla, rádugtam egy csilli-villi egeret, bedugtam a Sades A30 Xpower-t és full hangerőn nyomattam, meg bedugtam az új flash drive-omat (tudtátok, hogy ebay-en ez a pendrive új neve?) és elkezdtem rá nagy fájlokat másolni. Nem vagyok elragadtatva, 6 MB/sec volt a legmagasabb sebesség, amit elértem vele. Ezen az sem segített mondjuk, amikor lehúztam róla minden egyéb fogyasztót.

 

Konklúzió, tök mindegy

Jól néz ki, lapos, kék színű a vezetéke, kapcsolók vannak rajta, világít. Ha valaki sebességet akar, annak személyesen tiltom meg a vásárlását. Ha viszont nem olyan lényeges a sebesség, inkább a dizájn, a látszat, a bővítés, akkor a számtalan hülyesége ellenére azt mondom, hogy egye fene, 1700 forintért miért ne?

Itt megvásárolható egy csomó USB elosztó.

Meg itt is.

 

Uff.

5 komment

Címkék: kiegészítők elektronika

A bejegyzés trackback címe:

https://rendeljkinait.blog.hu/api/trackback/id/tr357246489

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

doki333 2015.03.16. 12:31:42

Biosban nem állíthatóak a 3.0-ás speed mode-ok?
Érdemes lenne ránézni.,

k2laci 2015.03.19. 22:10:32

Akkor a problémát már ismerjük, van valakinek tippje a megoldásra ? Mármint egy olyan 3.0 elosztó ami TÉNYLEG tudja is azt amit igér ?

DolDaniel 2015.10.24. 22:22:32

Nekem ehhez hasonló volt, használhatatlan. Az egyik LEDet be se lehetett kapcsolni, össze-vissza ment a feszültség benne, használhatatlan volt. :/

Karvaly 2016.02.23. 12:36:42

Pont ilyet vettem tegnap (én is megjártam, adapter nélküli - rákeresve az adapteres még olcsóbb is lett volna, de most már mindegy), USB 3.0-as portban használva eddig jónak néz ki, bár sebességet még nem mértem.
Igaz, nekem nem a töltés miatt kellett, hanem arra, hogy ne kelljen a kormányt meg a fülest lehúzni, ha nem akarom használni.
Ha megjön az USB 3-as pendrive, akkor majd tesztelem a sebességét is.
süti beállítások módosítása