Egy kis villamosság - digitális multiméter teszt

2014.09.29. 10:00

mrgergoke

Borvirágos hétfő reggelt mindenkinek, aki elvánszorgott idáig hajnalok hajnalán!

A saját idegrendszerem nyugtatására időnként be kell vállalnom olyan termékek bemutatását is, amit nagyon nehéz úgy elrontani (mármint a terméket), hogy én arról (mármint az elrontásról) órákat (oldalakat) szentségeljek. Nem mintha ez rizses kollégáimnak gyakran jelentene gondot, mert képesek egy darab gyufán is olyan gyártási hibákat ejteni spórolás végett, hogy a végén maláj kislány lesz. Lényeg a lényeg: az én szándékom most megvolt arra, hogy valami nagyon durva cuccot rendeljek, amit hétköznapi felhasználás terén nem rontottak el azért annyira. Ez pedig a Nagy Kínai Bedobtukaközösbe Elektronikai Kft. gyártmánya, a DT-830B típusú Mul Timeter!

 

Minden másról

Ezek a fergeteges készülékek azért is jók, mert ugyanazt a tárgyat megtalálod bármelyik oldalon, bármelyik forgalmazó, bármelyik gyártó neve alatt, és a hibáktól kezdve a ronda, rajta hagyott sorjáig minden ugyanaz. Valószínűleg ez az oka annak, hogy nem írnak rájuk a világon semmit, vagy csak egy nagy világcég egy befutott termékének a modellszámát. Erre egy jó példa, hogy ha valaki Samsung Galaxy S3-at akar venni, de nincs rá pénze, csak mondjuk harmadannyi, akkor nem kell mást tennie, mint e-bay-en, vagy aliexpress-en begépeli a keresőbe, hogy i9300. Ez ugyanis a SGS 3 gyári modellszáma, ha van belőle több verzió, akkor ez a legelterjedtebb. Olyan másolatokat találhattok erre a keresésre, hogy a Samsung sem mondaná meg, hogy nem a sajátja.

Na, szóval arra akartam csak kilyukadni, hogy ennek a Mul Timeternek (majd nézzétek meg a dobozt, így van ráírva) sincs konkrét gyártója, ilyenkor lehet azt mondani, hogy a Csing-Csung kínai vállalat gyártotta Shenzen-ben. Ez így hihetően is hangzik.

Képek

Amint észrevehettétek, ma eléggé pofázós kedvemben ébredtem, legtöbbször nem is arról írok, amiről kéne. Viszont nevenincs termékünkről eszembe jutott még két dolog, amit most úgy érzem, hogy muszáj megörökítenem. Először is egy kis nosztalgia minden fülbe:

A másik dolog, ami eszembe jutott, az meg még a Csing-Csung kapcsán, hogy hosszú távon élvezetet okoz az egyszeri embernek közhelyes, esetleg nem létező, de jól hangzó neveken hívni más nemzetek elemeit. Csak a példa kedvéért nálam minden ismeretlen egyiptomi Yusuf (nem vagyok benne biztos, hogy ott használják ezt a nevet), és minden ismeretlen német Jürgen. Próbáljátok ki egyszer, tényleg boldogít.

 

Na, egy kicsit mosmá erről is

Na, van ez a ketyere, ami igazából csak a mivolta, meg a hozzáértésem miatt nem érdemel rengeteg szót. Ez alatt azt értem, hogy a multiméterről is biztosan lehet sokat írni, de nem úgy, hogy senkit nem érdekelnek a részletes technikai paraméterek, meg én sem értek hozzá.

A link dögléséig itt kb. egy ezresért beszerezhető, ami alapján (bár baromira meglepődtem) bárki nyugodtan mondhatja, hogy inkább itthonról. Inkább kivárok egy Lidl akciót, ott úgyis minden van, és még garit is adnak, vagy a conradtól 2000 forintért a legolcsóbbat, vagy máshonnan hasonló áron. Bevallom, amikor anno ezt megrendeltem (már vagy fél éves rendelés) utána sem néztem az itthoni áraknak, de most ez annyira nem is lényeges.

Azzal, hogy az imént azt mondtam, hogy nem annyira értek hozzá, kicsit szerettem volna előrevetíteni azt, hogy nem is szándékozok pár sornál több érdemi információt adni magáról a kütyüről. Íme:

Digitális multiméter a neve, Kínából rendeltem, én mrgergoke vagyok, sziasztok, és ez itt a RendeljKínait Blog. (Valami megmagyarázhatatlan okból kifolyólag ezt Dancsó Péter szerencsétlenvideóstjátszok-hangján mondtam végig magamban). Nagyon jó, mert szép a doboza, meg már az is jó, hogy van, külön taps, amiért kaptam bele rögtön elemet is (9 voltossal működik), meg el tud látni (elméletileg) minden alap funkciót (feszültségmérés, áramerősség-mérés, kábelszakadás, ellenállásmérés, plusz a doboza szerint hőmérsékletet is tud, de szerintem ez baromság, nincs is rajta ilyen opció).

Egyebet nem tudok elmondani, kérem, kapcsolja ki.

 

Konklúzió

Tök fölösleges multimétert kintről venni. Nem is fölösleges, hanem hülyeség. Lassan jön meg, nincs gari, esetenként akár drágább is lehet, mint itthon. Nem rossz ez a vacak, szó se róla, de ezt itthon kell megvenni. Végre ezt is kimondhattam. Vegyétek meg itthon. Magyarországról rendeljétek meg. Ne Kínából vásároljátok. Na, jó, elég lesz már. Ma sem tettem semmi hasznosat az emberiségért.

Itt megvásárolható egy csomó multiméter.

Meg itt is.

Uff.

Szólj hozzá!

Címkék: elektronika

A bejegyzés trackback címe:

https://rendeljkinait.blog.hu/api/trackback/id/tr256738211

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása