Thl 5000 teszt - Hatalmas akksi brutális milliamperórákkal

2014.09.15. 10:00

mrgergoke

Bár nem olyan nagyon-nagyon rég volt telefóniás cikk, most mégis jön egy újabb. A mai nap sztárvendége nem más, mint a Thl 5000 kódnevű izé. Azért írom, hogy izé, mert olyan, mint egy tizenpár éves lány. Egyik pillanatról a másikra javíthatatlanul megváltozik a hangulata. Miben nyilvánul ez meg? Olvassátok el a cikket, és kiderül. Mrgergoke ismét szenved. Nem is akárhogyan.

Gondoltam egyet, és lecseréltem az ISA T45 ET100 meg miegyéb nevű készülékem. Kicsit (?) tróger, a kijelzője ugyan jó fényes, de olyan süllyesztett, mint egy régi mamafóné, sebességben ott van, de a GPS rémesen rossz, és még sorolhatnám. Nem volt egy kifejezetten rossz telefon (na jó, de), mert voltak meglepően jó tulajdonságai, de egy idő után még nagyobb kijelzőre vágytam a 4.5" helyett. Mondjuk egy 5"-es tök jó lenne. Az is tök jó lenne, ha sokáig bírná szuflával. Meg ha már úgyis ilyen igényeim vannak, az is tök jó lenne, ha gyárilag 4.4.x-szel érkezne. Meg most úgyis van egy kis félretett pénzem, az életben egyszer én is megengedhetek magamnak egy drágább telefont.

Képek 

 

Thl 5000, te mindenkitől feljebb való!

Böngészgettem lassikán, semmit nem siettem el, és egyszer csak ott volt előttem egy hatalmas zöld ikon a webáruház kínálata halmában. Egy testes zöld energiacellát ábrázolt, ami félreérthetetlenül utalt egy brutális kapacitású akksira. Thl 5000. Jól ismert gyártó, csupa pozitív vélemény, remek készülékek, remek árak, nézzük meg. 5"-os kijelző, ahaaa, kábé 66-68e forintos kinti ár, 4.4.2-es rendszer, és 5000 mAh-s akksi. MI... MIH. Hogy micsoda, hogy tetszik mondani? Nagyjából ilyesmit nyögedeztem, amikor megláttam, hogy tényleg 5000 mAh-s az akksija. A brutál szerelék külön kelleme a nem kevesebb, mint nyolc, azaz 8 magot tartalmazó processzor, melyet gyárilag felhúztak magonként 1.7 GHz-ről 2GHz-re. Ez kérem a Thl legújabb készüléke. Vagyis az egyik legújabb.

A gyártó állítólag valami új cellákat fejlesztett ki, amelyek sokkal nagyobb kapacitásúak, meg azért egy ekkora telefonba fér is akksi. A képekből látszik, hogy ők ezt maximálisan ki is használták, akkora batár nagy tartályt helyeztek bele, hogy úgy tűnik, mintha semmi másnak nem is lenne helye. Az akksit körbevették egy acélkeretnek tűnő valamivel, nem teljesen értem, hogy miért, de biztosan ez szolgálja a rögzítést. Mivel nem kivehető, a jobb oldali SIM foglalat végébe tettek egy kattanós reset gombot, ami instant kikapcsolja a telefont. A hátlap viszonylag nehezen levehető, rengeteg patent van rajta, így sehol nem lötyög. Az előlapon megtalálhatóak a szokásos szenzorok egy elég jó képminőséget biztosító előlapi kamera mellett. Semmi különlegeset nem tudok elmondani róla küllemben, talán még annyit, hogy remek az anyagválasztás, egyáltalán nem csúszik az ember kezében.

Dobozbontás közben gondolatban újra megdicsértem a gyártót, amiért ők nem AU töltő küldenek EU adapterrel, hanem EU-t gyártanak, ez megint dob egy kicsit a minőségérzeten. Küldtek rögtön hozzá a fent lévőn kívül még egy védőfóliát, egy sima fekete tokot, egy valami anyagból készült keménytokot, amin egy kis ablak volt vágva a rendszer egyik új funkciójához. Erről majd később. A doboz alján megtaláltam a SOHANEPRÓBÁLDKI jelzésű gyári fülhallgatót, meg egy mütyür kis műanyagdarabot, ami egy microUSB-USB anya átalakító, hétköznapi nevén egy USB OTG átalakító. Ez teszi lehetővé, hogy közvetlenül nyomtatót, pendrive-ot, egyéb USB-s eszközöket dugjunk a készülékre. Egy különleges funkciót is írt a gyártó, melyet sajnos nem állt módomban tesztelni, később kiderül, hogy miért. A leírások szerint az OTG adapter segítségével más telefonokat is tölthetünk a mi készülékünkkel. Nem nagy cucc, de menő, és időnként tényleg vehetjük hasznát, elvégre egy átlagos táblagépnek megfelelő méretű akksi van a telefonban.

Bekapcsolás után a stock 4.4.2-es rendszer fogadott a maga kis újdonságaival, nem részletezném agyon. Abba sem mennék bele különösképpen, hogy melyik a funkció a Thl újítása, és melyik a rendszeré. Mindenesetre leszabályozza a processzort, ha szeretnénk, így nem zabál annyit, és nem pörög olyan magas órajelen, zsebbe téve pedig bekapcsolhatjuk a Pocket Mode funkciót, amely segít a zsebben nyomkorászás elhárításában. Ezt azzal éri el, hogy ha a közelségszenzor 3-4 centin belül érzékel valamit, akkor ugyan bekapcsol a kijelző, de csak azt írja ki, hogy Pocket Mode-ban van, nehogy hülyeséget csináljon. Hívás esetén is ez van, így véletlenül sem vehetjük fel a combunkkal a telefont. Amint eltűnik a közeli tárgy, akadály, a kijelző rögtön bekapcsol. Ez az egyik olyan funkciója volt, amiért bele tudtam volna szerelmesedni a készülékbe. Talán még lesz alkalmam rá.

A közelségszenzor kapcsán még annyit, hogy a kivágott, mágneses tok arra jó, hogy ha rácsukjuk a telefonra, és megnyomjuk lecsukottan a bekapcsoló gombot, akkor nem kapcsol be az egész kijelző, csak a kivágott rész, ahol egy óraikon jelenik meg.

Bár "csak" 5"-os a kijelző, mégis FullHD IPS panellel szerelték fel. Én erősen sokallom ezt a felbontást ekkora képernyőméretre, szerintem nem lehet látni 5"-on a HD és FHD közti különbséget, csak többet eszik a több pixel. Mindegy, ezt kaptuk, baromi éles, gyönyörű színű képet ad.

A kameráról sem tudok csúnyát mondani, annyira szép képeket csinál (interpolációval asszem 18 MPx-et értem el), hogy ilyen szépet még egy telefonom sem. Tényleg gyönyörűek, le a kalappal. Most már azt is elárulhatom, hogy a múltkori videót is azzal készítettem, amint látjátok, képes 30 FPS mellett 1080p-ben rögzíteni. Tudom, sötét volt, nem látni a valódi minőséget, de higgyétek el, hogy elég jó. A tömörítéséről nem is beszélve, alig foglaltak helyet a videói, a képei pedig szintén csak pár megásak.

Említést érdemel még az NFC adatátvitel megléte és a gesztusérzékelés, ami annyit takar, hogy kikapcsolt kijelző mellet is érzékel mozdulatokat a képernyő. Ha például C betűt rajzolunk rá, elindítja a kamerát. Ez egyenként ki- és bekapcsolható funkció egyébként.

 

Gondok

Mi a probléma? Tök jókat mondtam eddig, nem is véletlenül. Amiket elmondtam, mind igaz, de ez úgy látszik, még mindig nem jelent semmit. Első bekapcsoláskor rögtön jelentkeztek a bugok. Az első az volt, hogy ha betűtípust váltottam, amire a gyári rendszer biztosított lehetőséget, többé nem jelent meg normálisan az ő és ű betű, két karakter helyét foglalták el. Egy a betűnek, meg egy az ékezeteknek. Ezen csak egy teljes gyári visszaállítással tudtam segíteni.

Utána megpróbáltam beüzemelni a sokat dicsért GPS-ét, de nem sok sikerrel jártam. Megtalálgatott, de pontatlan volt. Nem a Thl-re jellemző minőség. Több napos, és sok-sok órás mókolás után végül sikerült beüzemelnem, de egyáltalán nem tetszett, hogy többet szenvedek vele, mint bármely eddigi készülékemmel.

A gesztusérzékeléshez csak annyit fűzök, hogy azt elfelejti. Szó szerint megfeledkezik róla a telefon, hogy be van kapcsolva. Egy ideig működik bekapcsolás után, majd amikor véletlen időpillanatban előveszed, és C betűt rajzolsz rá, nem történik semmi. Nahát, biztos kikapcsoltam legutoljára. Bemész a menüjébe, és nem, minden eleme be van kapcsolva. Na, hát akkor rossz a telefon, nem működik? Gyors kikapcsolom a kijelzőt, és kipróbálom, hát ez bizony működik. Tényleg csak ennyiről van szó, hogy pont akkor nem működik, amikor kéne neki, merthogy arra lett kitalálva, hogy véletlen időben irtó gyorsan elérhessünk bizonyos funkciókat. De ha pont akkor nem működik...

Ezt követte a sebességteszt, és az általános felhasználói élmény. Ahhoz képest, hogy 2 GB RAM, és egy octa-core processzor tartotta egyben a rendszert, sokszor nagyon lassú volt. Rosszul mondom: nem nagyon lassú, hanem méltatlanul lassú. Gondoltam, hogy biztos annyira lehúzza a procit a gyári energiatakarékos mód, hogy nem tudja a rendszert sem teljesen folyékonyan futtatni, ugyanis érezhetően lassabb volt az ISA-nál. Semmi gond, kikapcsoltam a funkciót, úgyis kíváncsi voltam az üzemidejére. Telepítgettem, újraindítgattam, tettem-vettem, és megint éreztem, hogy baromi lassú. Nem húzom nagyon a szálat, annyira nem érdekes a dolog, de kiderült, hogy az energiatakarékos mód is bugos, újraindítás után magától bekapcsolja, ha akarod, ha nem. Nem tudom mire vélni így sem a sebességet (tényleg többször is megállt gondolkodni), sem ezt a dolgot.

Semmi gond, gondoltam, hogy root-olom, és saját recovery-t teszek fel vészhelyzet esetére, ahogy minden telefonomnál indítani szoktam. Hosszas keresgélés után találtam módszert mindkettőhöz, és gond nélkül ment is. A táblagépemen jelenleg Cyanogen Mod fut, aminek a saját zenelejátszója és hangszínszabályzója, az Apollo és a DSP Manager nagyon megtetszett, gondoltam, keresek egy portolt változatot és felrakom a telefonra. Megtörtént, majd egy furcsa dologra lettem figyelmes: le akartam játszani egy számot...

...de Shakira olyan hangon énekelt, mint Louis Armstrong fénykorában. Ezt értsétek úgy, hogy kevesebb, mint a felére lassította le a teljes lejátszást a telefon. Azért írtam, hogy a teljes lejátszást, mert az idősáv is olyan lassan ment, a másodperceket is a zenének megfelelő sebességgel pörgette. Nem szeretném túlrészletezni, mert fájó sebeket tép fel a puszta emlegetése is, egyszerűen rémes volt. A meglepő, hogy a gyári hangokat jól játszotta le, valamint a YouTube videók is megfelelőek voltak, csak a memóriakártyán átvitt dolgok nem működtek. Mielőtt kétségek között kezdenétek vergődni, leszögezném, hogy a telefon gyári hibája volt ez a jelenség.

Azt hittem először, hogy talán a szemét módon felrakott CM rendszerből portolt Apollo miatt van ez a dolog, de bármit csináltam, nem javult meg. Innentől kezdve rájöttem, hogy függetlenül a magánakcióimtól, minden indításkor kifagy a Launcher, ami az indítószolgáltatása a telefonnak. Ez annyit jelent csak, hogy 20-30 másodpercig nem jelennek meg a widget-ek, hosszú idő kell neki, mire újraindítja a szolgáltatást.

 

Veszett darab

Mit mondhatnék? Talán a fentiek tökéletesen kifejezik az érzelmeimet a telefonnal kapcsolatban. Csalódtam. És nem kicsit csalódtam, hanem a Thl kapcsán szó szerint egy világ dőlt össze bennem. Rájuk mindig úgy gondoltam, mint a márka és a minőség képviselői Kínában. Ők a szememben az a márka voltak, akik mindig egy fejjel magasabbak a piaci tömegnél, és őket mindig messziről meg lehet ismerni.

A készülék egyáltalán nem rájuk vall, de azt hiszem, tudom, mi az oka mindennek. Bár érdekes, hogy ennyire sok bug csak nálam jelentkezett, máshol nem olvastam ennyi rosszalkodásról, de úgy gondolom, hogy a kiszivárgott hírek, és a virtuálisan telefon köré gyűlő embertömegek hatására hamarabb kiadták a telefont, mint kellett volna. Hardveresen semmi probléma nincsen, ugyanis az ITT megtalálható V jelzésű ROM-ok mindegyike remek munka. Arról nem is beszélve, hogy egyetlen vietnámi ürge csinálja őket, és amint láthatjátok elképesztő sebességgel javítgatja a saját ROM-ját, ami már akkor is meglepően jó volt, amikor én felraktam az én készülékemre, hogy eladjam.

Használjátok tehát bátran az ő rendszereit, a kommentekben olvasható, hogy agyondicsérik, stabil, megbízható főzött rendszerek ezek. Annyi pozitívumot még tudok hozzá fűzni, hogy amint várható is volt, az üzemidő soha nem tapasztalt szinten teljesít. Ismeritek biztos az első 2-3 napot új telefon vásárlásakor, a 2x2-t is a számológépe segítségével hozzuk össze. Nem volt ez nálam sem másképpen, és 3 napot lazán bírt, pedig marha sok szolgáltatás, funkció futott mindig egyszerre.

# Frissítve: a legjobb üzemidőm 5 és fél nap közeli, 9 óra kijelzőidővel. Elképesztő.

Ettől többet nem tudok róla elmondani, talán tanácsot adhatok, ha már úgyis erre született a blog.

A fentiek tekintetében tehát érdemes megvenni? Igen. Most már igen. Szomorú dolog, hogy a rendszere használhatatlan volt a maga gyári valójában, de mivel ez a vietnám srác ilyen lelkesen készíti a jobbnál jobb rendszereket hozzá, nincs mitől tartanunk. Bolondbiztos módszereket találtak már ki a custom rendszerek feltelepítéséhez, nem kell hozzáértőnek lenni, csak venni kell a bátorságot. Ha valakit vonz a nagy akksi, nyugodtan vegye meg, de szerintem ne nagyon számítson rá, hogy a jelenlegi gyári rendszerek tökéletesen fognak futni. Bízza rá magát bacsyhuy kollégára!

Itt megvásárolható egy csomó THL készülék.

Meg itt is.

Uff.

komment

Címkék: telefon

A bejegyzés trackback címe:

https://rendeljkinait.blog.hu/api/trackback/id/tr296698321

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Kgb007 2016.02.23. 12:39:49

Hello,
Én is "büszke" tulajdonosa vagyok egy THL 5000-nek. Nekem egyedül a GPS-szel vannak gondjaim. Méghozzá a pontosságával van gondom. Időnként - függetlenül a látható műholdak mennyiségétől - nagyon pontatlan lesz. Például az M7-en, a semmi közepén, egyszer csak azt mutatja, hogy "lemegyek" az útról és attól, kb. 50 méterre, az úttal párhozamosan haladok.
Ettől természetesen a navigáció dob egy hátast.

Te tapasztaltál ilyesmit?

mrgergoke · http://rendeljkinait.blog.hu/ 2016.02.23. 13:05:35

@Kgb007: Szia!
Amióta főzött rendszert használok, semmi gondom nincs vele. Na jó, semmi különös. A GPS-ről én már régen letettem, nekem kuka úgy, ahogy van. Ha megtalálja a műholdakat, akkor is olyan pontatlan, mint neked. csak nekem nonstop. Amúgy nagyon szeretem.
süti beállítások módosítása