EZcast teszt - kínai kütyü nem kínai minőségben

2014.03.31. 20:00

mrgergoke

Sziasztok!

A mai cikket mate3553 fórumtársnak köszönhetitek. Hőn áhított Google Chromecast utánzata nemrégiben érkezett meg, és annyira erőltette a dolgot, hogy cikket írhasson ide, hogy kést szorított a torkomhoz, és követelőzött. Egy sört akart, és saját cikket a blogon. Muszáj volt engednem, értsétek meg, nem volt más választásom! Nem ám, nem történt ilyen. Valójában én szerettem volna, ha ír egy rövidke bemutatót a cuccról, nem árt ilyesmit is látni itt. A szöveg további részeiben kettős kereszt jelzéssel fogom ellátni a saját kommentjeimet az átláthatóság kedvéért. Mindenki dobjon egy puszit a képernyő felé mate3553-nak!

Képek

# A cikk megértéséhez hozzátartozik a Google Chromecast nevű ketyere ismerete. Ez egy HDMI portba dugható TV-okosító cucc. Úgy néz ki, mint egy nagyobb pendrive, és Androiddal spékeli meg a tévét. Android lévén elérhető róla a wifi, böngésző, valamint a multimédia egyes elemei. Az Android nem szokványos verziója van rajta, hanem egy igencsak lecsupaszított változat, ezért is hiányzik belőle sok funkció. A ketyere (és így a TV is) telefonnal irányítható. A cucc ára külföldön $35, itthon baromi drága. #

Szerettem volna YouTube-ot nézni a TV-men, így szétnéztem, milyen lehetőségeim vannak. Először a telefonomat próbáltam gyári alkalmazásával összekötni a tv-vel, de mint kiderült, csak wifivel menne, a tv-m meg nem wifi-képes. A következő, amivel szemezgettem, a Google Chromecast volt. Ezzel többek között a problémámat is meg tudtam volna oldani. A Google 35 dolcsiban határozta meg az árát. A gond ott van, hogy idehaza nem elérhető, csak 20k körül, illetve szürkeimporttal 15k-ért. Számomra ennyit nem ér a dolog, így tovább nézelődtem.

Elég sok Android alapú TV-okosító vagy TV-box létezik. A boxokat drágának találtam, így maradtam a sima, pendrive alakú eszközöknél. Sajnos ezek elég rondák voltak, korábban a kínaiak erre nem költöttek. De ismerjük őket, hamar találtak megoldást az esztétikai oldalára is (konkrétan egy az egyben lemásolták a Google Chromecast borítását, lsd: képek).

Így jutottam el végül EZcast nevű termékhez. A megrendelés és 27 dollár kifizetése után már csak várni kellet a csomagra. Amint kezembe kaptam, izgatottan széttéptem a borítékot és amit benne találtam, meglepett. Egy nagyon igényes doboz tárult elém. Minőségi papírból, tépőzáras könyvként kinyitható ládika rejtette az eszközt, a kézikönyvet és egy speciális kábelt.

Az eszköz üzembe helyezése pofon egyszerű.

  1.        Eszköz a TV HDMI foglalatába
  2.        A kapott kábel micro-USB-vel az eszközbe
  3.        A kábel másik vége a TV USB portjába
  4.        Csatlakozás a telefonnal

A kábelnek annyi különlegessége van, hogy egy plusz ágon magában rejt egy WIFI csatlakozót is. Aránylag hosszú a kábel, így gyenge jel esetén lehet játszadozni az elhelyezésével. Mint korábban említettem, azért vásároltam a készüléket, hogy Androidos telefonom segítségével YouTube-ot tudjak nézni a TV-n. Ezzel kapcsolatban 100%-ig elégedett vagyok, 1080p-s videót is tökéletesen, akadásmentesen játszott le. A tekerés, lépegetés minimális késéssel, gond nélkül történt. Ezen felül kipróbáltam még a böngészőjét is. Szintén tökéletesen működött a nagyítás, forgatás és flash tartalmak lejátszása.

Kínai cuccokra nem jellemző módon foglalkoznak a termékkel. Az eszköz és az Androidos app is 1-2 hetes szoftverrel fut és rendszeresen karbantartják, ez sosem volt jellemző a kínaiakra. A készülék ezen felül tud magyarul (sima Android adatbázis, így akadnak lefordítatlan, félrefordított felületek, de használható) és simán, interneten keresztül frissíti magát.

Ezt csak egy gyors bemutatónak szántam, nem tesztnek. Mint számomra kiderült, az eszköz sokkal több mindent tud, mint amire számítottam. Azon felül, hogy androidon kívül windows, IOS és Mac támogatása is van, funkcióinak tárháza is széles. Ezek közül néhány: fénykép megjelenítés, kamera élőkép, zenelejátszás, videó lejátszás, dokumentumok megjelenítése, böngésző, felhő tárhely, stream adások nézése, közösségi oldalak, DLNA, tükrözés, stb.

Sokszínűségét és tökéletességét mi sem bizonyítja jobban, hogy több külföldi webáruház (pl. Amazon) is árusítja és sokan inkább veszik ezt, mint a Google-féle Chromecast-et. 

Remélem, ez a kis ízelítő felkeltette néhány olvasó figyelmét! Akinek kérdései lennének a kütyüvel kapcsolatban, az bátran keressen PH-n (# a fent és alább megadott linken #)!

mate3553

 

Itt megvásárolható egy csomó Miracast kütyü.

Meg itt is.

komment

Címkék: kiegészítők elektronika

A bejegyzés trackback címe:

https://rendeljkinait.blog.hu/api/trackback/id/tr15882276

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

kakia 2014.09.21. 11:32:45

Helló!
Jó a cikk.
Azt szeretném kérdezni hogy ez a kütyü kivált egy droidos minipc-t ha csak xvides dvdrip-et és bdripet akarok lejátszani mondjuk pc-ről,hang is átmegy rendesen?
Egy régebbi lg32lh3000-be lenne.

mrgergoke · http://rendeljkinait.blog.hu/ 2014.09.21. 12:03:31

Szia!

Köszi, igyekeztünk! :)
Szerintem nem lehet a kettőt egészen összehasonlítani, egy droidos miniPC lényegesen erősebb lehet, microSD foglalatuk van, kevésbé csupasz a rendszer, stb.
Azok azért egy kicsit jobbak ettől a cucctól, de az említett filmekkel talán megbirkózik. A BDRip-re nem mernék megesküdni, ezt nem tudom.

kakia 2014.09.21. 14:07:38

@mrgergoke: Értem.Köszi a gyors választ!

Értelmező! 2015.04.09. 23:11:50

Szia!
Vettem én is egy ilyen kütyüt és most próbáltam be üzemelni de a kapcsolódás csak a kütyüig jutott el a TV-ig már nem!
Mindig megjelenik az összekötő vonalon a piros x! Egy laptopról próbálkozom. Windows7

Segítséged előre is köszönöm!

Tamas Tibor Kovacs 2015.04.12. 07:57:10

A konfigurálás végtelenül egyszerű, de mégis frappáns. A kérdés valójában az, hogy csatlakoztatjuk első alkalommal a hálózathoz a saját beviteli eszközzel nem rendelkező Chromecastot? Ha a tévé HDMI-csatlakozójába dugott eszköz nem tud felcsatlakozni korábban megadott Wi-Fi hálózatra, akkor vészmódba kapcsol és létrehoz egy saját Wi-Fi hálózatot, az androidos vagy iOS-en futó mobilos app pedig ezt észleli, csatlakozik hozzá, majd itt megadhatjuk a Chromecastnak a használni kívánt (otthoni Wi-Fi) hálózatot és a hozzá tartozó jelszót. Az ideiglenes Chromcast SSID megszűnik, és a Chromecast szintén felcsatlakozik.

Tamas Tibor Kovacs 2015.04.12. 08:06:32

A konfigurálás végtelenül egyszerű, de mégis frappáns. A kérdés valójában az, hogy csatlakoztatjuk első alkalommal a hálózathoz a saját beviteli eszközzel nem rendelkező Chromecastot? Ha a tévé HDMI-csatlakozójába dugott eszköz nem tud felcsatlakozni korábban megadott Wi-Fi hálózatra, akkor vészmódba kapcsol és létrehoz egy saját Wi-Fi hálózatot, az androidos vagy iOS-en futó mobilos app pedig ezt észleli, csatlakozik hozzá, majd itt megadhatjuk a Chromecastnak a használni kívánt (otthoni Wi-Fi) hálózatot és a hozzá tartozó jelszót. Az ideiglenes Chromcast SSID megszűnik, és a Chromecast szintén felcsatlakozik.

Ruczak 2015.08.10. 14:30:08

Szia!

Nem okos tv-m van, de van rajta HDMI csatlakozó. Samsung full hd. Ez ehhez is jó lehet? Köszi: Zoli

mrgergoke · http://rendeljkinait.blog.hu/ 2015.08.10. 14:34:46

Szia!

Úgy gondolom, hogy igen. Bár a tesztet kivételesen pont egy ismerősöm írta, ő a szaki, szerintem működhet. A helyedben egy olcsó, tizenpár dolláros androidos kütyüt vennék elsőre, aztán majd meglátod, mit ad be :)

Üdv,
mrgergoke

ff48bp 2015.10.30. 10:16:16

Bocsánat, én most fedeztem csak fel ezt a blogot. Ez a vészmód működik akkor is, ha történetesen nincs a helyszínen wifi-hálózat? Ha mondjuk nyaralni megyek és ott szeretném a telefonomon levő filmeket nézni, de nincs elérhető wifi, akkor a vészmódbann lehet kommunikálni ezzel?

dX 2015.10.31. 23:23:36

@ff48bp: van egy hasonló cuccom (Measy No.:A2W) és az úgy működik, hogy ha nem talál wifit akkor rá lehet csatlakozni és után vagy egy AP-re (routerre) csatlakozik vagy közvetlenül egy eszközhöz.

tehát igen, direktbe is tud kommunikálni telefonnal, laptoppal.

sajnos a fenti csoda nekem olyan durván lagol, hogy egy-két próba után feladtam a próbálkozást.

itt van win, android, ios, stb. app:
www.iezvu.com/

ff48bp 2015.11.03. 18:10:06

@dX: Köszönöm a válszt, bár eléggé elbizonytalanodtam. Ezek szerint nem érdemes beruházni rá? A telefonomhoz van egy hdl kábelem, de ezzel pc-ről is menne a streamelés. Illetve menne, ha jó lenne.

ff48bp 2015.11.03. 18:26:29

@ff48bp: Bocs, DLNA-t akartam írni a telefonnál.

tizsuzs 2015.12.09. 10:17:30

Hol érdemes megvenni az eszközt most? Kütyübazárban van hirdetve az jó?
Laptopról szeretnék Samsung tv.-n filmet nézni wifi van,alkalmas?

mrgergoke · http://rendeljkinait.blog.hu/ 2015.12.09. 10:20:31

Igazság szerint én megrendelném a helyedben kintről és kész :)
Laptoppal ugyan még nem próbáltam, de alkalmasnak kellene lennie rá. Van szoftver, letöltöd, felrakod, aztán a kütyü saját wifi hálózatán keresztül csatlakozol rá a notival. Elméletileg.

Schwanauer László 2016.01.13. 23:05:22

Hello!

XP SP3_hoz biztos jó?

mrgergoke · http://rendeljkinait.blog.hu/ 2016.01.13. 23:40:02

Szia!

Nézd meg a megvásárolni kívánt termék leírásában a kompatibilitási listát. Jónak kell lennie, de jobb az elővigyázatosság.
süti beállítások módosítása