Alkoholszonda teszt - más szemében a gerendát is... Vagy mi?

2014.03.28. 20:00

mrgergoke

 

Megrészegedtem én is, hülyeségeket irkálok. Vagy nem is én vagyok a részeg, hanem mindenki más körülöttem? Bizony, nehéz ezen mély kérdésekre választ adni. Ma egy alkoholszonda az alany, ami maga is elég érdekes időnként. Kicsit olyan, mint szülőfalucskámban a postás. Bár azt mondják, most már nem részegeskedik.

A szonda a TomTop webáruház jóvoltából került hozzám, itt megvásárolható! Tessék egy kattintással honorálni, hogy ezt is tesztelhettem! Figyelem, az iromány többi része erősen alkoholgőzös!

Képek

 

Külső

Nos, a szonda rémisztően egyszerű felépítésű. Szinte semmi sincs rajta, annyira egyszerű. Kulturáltan néz ki, nem arról van szó, csak a letisztultsága egy kicsit eltúlzott, így némileg gagyinak hat. A fentebbi kis kijelző csak az idő mutatására alkalmas, míg a konkrét mérési eredmények közlésére a másik. Az előlapon csak a Power gomb kapott helyet, ami nem is baj, mert a többit nagy valószínűséggel úgysem fogjuk piszkálni. Ettől függetlenül meg kell említenem, hogy miket tud, mert ez egy csodakészülék. Az oldalsó gombok nyomkorászásával előbányászhatunk hőmérsékletmérést, ébresztő funkciót, és valós idejű óra funkciót. Egyszerűen fántásztiss! Mi minden egy ilyen apró kütyüben! Ki akar reggel egy alkoholszonda hangjára ébredni? Na, ki akar?

Kínai barátaink tehát megtartották remek szokásukat, és belenyomorgattak az égvilágon minden lehetséges funkciót, amit LCD kijelzőhöz kötni lehet.

 

Működés közben

Nos, elég érdekes. Nem véletlenül beszéltem részegeskedésről. ,,Persze, hogy nem, alkoholszondáról írsz te majom!" A majom megnevezést kikérem magamnak, nem erre gondoltam. A cucc olyan, mintha be lenne rúgva. Kifejtem bővebben.

Ittam pár sörikét, belehelyeztem a két darab AAA elemet és saját magamnak játszottam biztos urasat. 0.01%-ot jelzett, majd 0.00-t a szobatársamnak pedig 0.04-et annak ellenére, hogy nem ivott egy kortyot sem. Ezen eléggé meglepődtünk. Ezekre az eszközökre elő szokták írni, hogy mennyi időnek kell eltelnie két mérés között ahhoz, hogy reális értéket adjon, és nálunk tényleg nem volt ez meg. De hogy honnan szedett 0.04-et a tiszta levegőből, az örök rejtély marad.

Ezzel nem is lenne olyan hatalmas probléma, mert bár egy buli hevében jó poén 10 másodpercenként más cefrés leheletét keresztülerőltetni, de nem bírják, na. Ezt csak el kell fogadni. Azt viszont képtelen vagyok elfogadni, hogy a leheletem miért megy be a kijelzőhöz, és miért párásítja be azt több, mint fél órára? Az egyik képet direkt ezért lőttem, nézzétek meg, hogy néz ki. Alig látszik alatta a mért eredmény, olyan párás lesz. Ja, és ez elkerülhetetlen. Hát, ez van.

További érthetetlen dolog, hogy miért nem lehet lecsukni az elemtokot, ha van benne elem. Két állása lehet az elemnek. Egy, amikor nem pattintom be rendesen a két érintkezővég közé, és a fedő pöckös vége nem passzol. Kettő, ha bepattintom rendesen az elemet, aminek ettől a lapos vége feljebb áll, és arra nem lehet ráhúzni a tokot. Ez utóbbi eset végeredményét láthatjátok a képen. Kis farigcsálással szerintem megoldható lenne a dolog, de egyelőre nem az.

A mérés határát egyébként 0.19%BAC-ban határozták meg, ami nem kifejezetten magas. Sajnos a szondákat nem arra tervezték, hogy azt mérjük velük, mennyire vagyunk részegek, hanem azt, hogy vezethetünk-e. Csak jelzésértékű információként osztom meg, hogy ez a 0.19% van, akit erősen megüt, a gyakorlottabb alkoholtemetők pedig meg sem érzik. Átlag férfiember egy istenes berúgás alkalmával (saját lábon jön haza, de tántorogva, nagyon boldogan) simán elérheti a 0.30-0.40%-ot. A 0.40-re több helyen is azt írják már, hogy halál, de ez egyszerűen nevetséges lenne. Nem lenne egyetemista réteg, ha ez így lenne.

 

Összegzés

A készülék ára kb. 1400-1500 forint, ami nem egy vészes összeg, de ha valaki biztosra akar menni, a cikk alapján úgysem ezt fogja megvásárolni. A benyomásom végül is az, hogy jól működik a gép, de minden mérés után pihenni kell hagyni jó ideig, és nem foglalkozni a hibáival. Bár kétlem, hogy ez bárkinek is menne anélkül, hogy elpattanna valami az agyában. Uff, én írtam!

Itt megvásárolható egy csomó alkoholszonda.

Meg itt is.

2 komment

Címkék: elektronika

A bejegyzés trackback címe:

https://rendeljkinait.blog.hu/api/trackback/id/tr325870050

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

rejtett kamera · http://rejtett-kamera.eu 2014.03.28. 21:24:01

Amit én próbáltam az szimplán nem működött, alig jelzett ki alkoholt. Ránézésre ez sem okosabb, szerintem pénzkidobás, plána butaság erre alapozva beülni a kocsiba. Pedig rengeteg helyen árulják...

mrgergoke · http://rendeljkinait.blog.hu/ 2014.03.28. 23:16:37

Ezzel teljesen egyetértek. Sajnos tényleg nagyon sok helyen látni. Remélem kicsit tudom csökkenteni a vásárlások számát :)
süti beállítások módosítása