Gamer egér - XinMeng XM-M398 teszt

2014.02.08. 20:00

mrgergoke

Éljen Neumann János és a többiek! Éljen André-Marie Ampère! Éljenek a hardvergyártók! Éljenek a szoftverfejlesztők! Éljen a kockulás örök élménye! Megkérek mindenkit, hogy hajtson fejet és adózzon egy perces néma csenddel a számítógépek virtuális valóságteremtésének. [...] Megemelhetitek fejeitek.

Tisztelt egybegyűltek! Azért gyűltünk össze a mai napon, hogy újfent behódoljunk az intenzív kockulás semmivel sem helyettesíthető élményének. Akinek agyi kapacitása engedi, kérem emlékezzen meg mindazon tudósokról, feltalálókról, és hatalmas cégekről akik hozzájárultak ahhoz, hogy ma ilyen féktelen, naphosszat tartó szórakozásban lehet részünk! Emlékezzünk meg azokról is, akik közvetett módon segítenek minket utunkon, hogy igazi kockává fejlődjünk: a minket pénzelő szüleinkről. Tisztelegjen most mindenki a játékvilág előtt!

A hülyeségnek vége, mert nem jutunk vele előrébb. A kínai egérről a ,,Tovább" után lehet olvasni.

Most gondolom mindenki módosított egy kicsit a ,,Vajon hogyan nézhet ki mrgergoke?-képén", és egy kövér, pattanásos, izzadságszagú kockaként élem életem a képzeletetekben. Nem szeretek illúzióromboló lenni, mert az olyan gonoszság tud lenni néha, úgyhogy csak az én szemszögemet szeretném kicsit bemutatni, de véletlenül sem azért, hogy befolyásoljam a gondolataitokat! Amikor ma reggel a tükörbe néztem, éppen azon gondolkoztam, hogy ,,Hű, de jól nézek ki! Ha csaj lennék, biztos összejönnék velem!", amikor megpillantottam magam a tükörben. Olyan ihletet kaptam, hogy muszáj volt megörökítenem: profilképem. Nos, amint látjátok, elég jó rajzkészségeim vannak. Mindegy.

Na, visszakanyarodva arra a témára, amit még el sem kezdtem, bejelenteném, hogy vettem végre egy egeret. Nem is akármilyet, világítósat! A kezdetek kezdetétől fogva (amióta notebook-ot használok) egy tök pici egeret használtam. Ne kérdezze senki, hogy miért, ezt kaptam hozzá, és mivel egész kényelmes volt, a franc sem akarta lecserélni. Amúgy egy kb. 500 forintos egeret kell elképzelni, de olyan puritán dizájnnal, hogy juj. Gondoltam egyet, és vettem megközelítőleg 1900 forintért egy gémer egeret. Legalábbis a kínaiak ezt írták oda, hogy ez biza' 6 gombos gémer. 1900 pénzért. Hát nem csoda?

Képek

A listában rengeteg egér volt, de egyik sem nyerte el igazán a tetszésem az 1000-2000 forintos termékek között. Lapozgattam, lapozgattam az eBay találatait, és egyre-másra csak ugyanazok jöttek elő, csak kicsit drágábban, más felirattal, stb. Egyszer csak ráakadtam a Kiválasztottra. Kéken világított a maga kis listázási képén. Szolidan ücsörgött egy távoli eladó asztalán, és beszélt hozzám. Azt mondta folyton, hogy az eladó elrabolta a gyárból, és váltságdíjat követel érte. A váltságdíj $8.45, de a szállítást ő állja. Dobozát elhagyták valahol, és nagyon fázik, kérte, hogy segítsek rajta, ígéri, hogy hűen fog szolgálni. Ezért aztán rá esett a választásom. A furcsa a dologban az, hogy nem találtam meg oldalakkal előbb és később sem, pedig sok helyen árulják dettó ugyanezt a fajta egeret. Tök jól nézett ki a középkék világításával, és 6 gombja van (a szokásos 3, plusz 3 másik).

Amikor megjött, nem lepődtem meg, hogy nem a dobozában érkezett, lehet, hogy nem is gyártanak dobozt hozzá. Ellenben körbe volt tekerve olyan mennyiségű bubis csomagolóanyaggal, hogy tele lett vele a szobai kukám, amiért egy kicsit neheztelek az eladóra, pedig inkább örülnöm kéne, hogy ilyen lelkiismeretesen csomagolja a termékeit. Ez kisebb lelki vitát kavart most bennem, ne haragudjatok. Szóval megcsodálhattam közelebbről is, aztán rácsatlakoztattam a gépemre, hogy működésre bírjam. Nem volt vele semmi probléma, szépen telepítette az illesztőprogramját, és egy perc múlva már használhattam is. Mivel a kék a kedvenc színem, rögtön belopta magát a szívembe azzal, hogy ilyen színben pompázott. Ezekkel a nyilakkal, meg a torz sárkányfejes ikonnal rajta tök dizájnos. Kipróbáltam rögtön a plusz három gombot is, melyek egy DPI állító, valamint a hüvelykujjnál egy-egy előre és hátra mutató, nyilas, hosszúkás gomb.

A DPI az egereknél leegyszerűsítve annyit takar, hogy az egér x centiméteres elmozdítására a kurzor mennyit mozog a képernyőn. Az egér képes 800, 1600 és 2000 DPI felbontásra is. Ezek a gamer egerek világában egyáltalán nem nagy számok, de nekem nincs is szükségem rá. Az egyik gomb tehát az, amivel ezt a felbontást lehet állítani, így nem kell folyton a vezérlőpult beállításainál matatnunk, instant állíthatunk rajta. A másik két gomb a játékokban szabadon programozható, hogy mihez rendeljük hozzá, egyébként pedig a böngészőben az oldalak közti mozgást segíti, az vissza nyilas visszaugrik az előző oldalra, az előre pedig előre, ha van ilyen.

Az egér anyaghasználata és tömege is némi minőségre utal, bár azért ne gondolja senki, hogy eltúlozták a dolgokat. Kellemes a tapintása (gumiszerű felszínű műanyag), de korántsem prémium, ezt pedig nem is várja senki. Biztos mindenki találkozott már olyan tárggyal, aminek olyan a felszíne, mintha enyhén gumis lenne, de tudja, hogy műanyag. Na, ez pont ilyen, ettől kellemes. Többeket zavarhat, hogy a hüvelykujjnak nincs akkora hely kialakítva, hogy teljesen felfeküdjön az egéren, engem nem zavar. Alapvetően a kinézetét egészen modern dizájn jellemzi, bár valaki megjegyezte nekem, hogy a piros gombok elütnek a kék világítástól, nekem nem szembetűnő. A görgő egészen finom ugrásokkal mozog, és egy recézett gumival van borítva a tapadás érdekében. Az egyetlen, ami a görgőnél zavaró lehet (nekem ez sem igazán tűnik fel), hogy van egy 1 mm-es holtjátéka.

Az alján találunk egy nem létező weboldalra mutató címet, tök fölösleges begépelni, nekem nem jött be. Túl sok minden használhatót nem fedezünk fel az alján, talán még annyit érdemes tudni, hogy az 5V-os USB-re kötve 100 mA-t fogyaszt, nem tudom, hogy ez mennyire sok. A vezetéke rettentően hosszú, ezért egy jó nagy köteget bekötözve hagytam. Amúgy ilyen recés borítása van (annyira azért nem tűnik ellenállónak), ez is egy kicsit érdekesebbé teszi az egeret. Apróságok ide, vagy oda, ettől lesz sajátos egy egér. Persze teljesen biztos vagyok benne, hogy másolták egy márkás egérről, ami legalább 6-7-szer ennyibe kerül, de na. Jól néz ki. Még az USB csatlakozóját is egy sárkányos-XinMeng-es foglalatba tették.

A készülék súlya teljesen megfelelő, se nem nehéz, se nem túl könnyű. A játékokban nem esik nehezemre a hirtelen ide-oda rángatás, gyors kattogtatás, tényleg semmi gond vele. Én mondjuk hajlamos vagyok ráfolyatni a jobb gombra az ujjam, és már sok helyen észrevettem, hogy ha bambulok, meg ilyesmi, és kicsit fáradt vagyok, akkor percenként többször is akaratlanul lenyomom a jobb gombot, ha nem elég magas a lenyomás küszöbe. Ennek nem elég magas, mert késő éjjel ez előfordul, de nem gondolom, hogy másnak ezzel problémája lenne.

Rettentően tetszik az egér, komoly negatívummal nem tudok előhozakodni. Innen vásároltam, szerintem itt a legolcsóbb. Egy idő után biztosan döglött lesz a link, igyekezzetek a vásárlással, vagy keressetek másikat! Puszilok mindenkit, kellemes kockulást a továbbiakban!

Itt megvásárolható egy csomó gémer patkány.

Meg itt is egy csomó másik.

Szólj hozzá!

Címkék: kiegészítők elektronika

A bejegyzés trackback címe:

https://rendeljkinait.blog.hu/api/trackback/id/tr625784107

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása