Haier W718J teszt - A neoprén nagykedvenc #FRISSÍTVE

2013.11.17. 20:00

mrgergoke

Kedves Olvasók!

Újfent IP67 tanúsítvánnyal rendelkező telefonnal jelentkezek. Bár tisztában vagyok vele, hogy a Haier legutóbb tesztelt IP-s telefonjával kapcsolatban voltak félreértések, melyek nagyrészt az én tévedéseimen alapultak, azt kell, hogy mondjam, nem szép a kép még így sem róla. Ennek ellenére bevállaltam egy újabb terméket ugyanazon gyártótól, és szó mi szó, nagyot nőtt a szememben. Ez szép munka volt a mérnököktől. Olvassatok hosszabban a Tovább gomb után!

Szokás szerint elsők a képek a készülékről | hátlapi kamera képei | előlapi kamera képei

A megvásárlás tulajdonképpen az ,,IP67" kifejezéshez való perverz vonzalmam eredménye. Időről időre rákapok ezekre a bizonyos tekintetben vízálló dolgokra (ütögetni ugye nem szoktam őket a tesztidő alatt), és pár hete megint volt egy ilyen időszakom. Konkrétan nem éreztem, hogy nekem most esőkabátba öltöztetett készülék kell, de a piacra dobása után (legjobb tudomásom szerint október eleje) nem sokkal megtaláltam, ez élesztette fel a perverzióm. Szerelem volt első látásra, mely azóta csak erősödött.

A látványa abszolút megfogott, mégpedig azért, mert nem csak képeken, de élőben sem tűnik nagydarab tuskónak. Az ilyen telefonokra (főleg az alsóbb árszegmensből) jellemző szokott lenni egyfajta robusztus megjelenés, erre nem jellemző. Olyan hatása van az egésznek, mintha a tervezőmérnökök összedobták volna az egészet, állta is rendesen a vizet, de rájöttek, hogy tök gagyin néz ki, ha nem mutatják a külvilág felé is, hogy na ez a telefon igenis bírja a vizet! Úgyhogy gyorsan telecsavarozták az oldalait. Ezt azért mondom, mert az oldalán nagyon látványosan megjelennek a csavarok, ránézésre is látszik, hogy nagyon stabilan összepakolták a házat, ettől függetlenül majdhogynem hétköznapi formavilága van. Egyedül a csavarokkal mutatják, hogy itt valami többről van szó, mert hogy nem csak a gyártó állítja, hogy ez valami különleges, habos sütemény, szerintem is az. Ha szabad tippelnem, akkor az erre vevők körében hamarosan elterjedt telefon lesz a maga nemében.

A csomagolása teljesen rendben van, kis színes kartondobozka, semmi eksztra. Kaptam hozzá egy hagyományos fülhallgatót, egy töltőt, meg pár papírkát. Igen, ez nem egy arzenál, de minden értelmet nyer a végére, tessék tovább olvasni! A fülhallgató egész szépen szól a közép és magas tartományokban, de a mélyeket abszolút képtelen kiadni, ezt nem lehet szépíteni. A töltőadapter meglepően pici, tényleg egy apró kis kocka, 2.5 cm élhosszúsággal. A gyártó itt nagyon térfogathatékony volt - bár ilyen szó nem létezik szerintem -, mert az aprócska töltő tudja produkálni ugyanazt, amit a többi gyártóé. Nem mondom, hogy ezt más nem tudná megcsinálni, mert biztos meg tudnák, de engem kellemes meglepetésként ért ez szokatlan tulajdonsága. Más talán már találkozott ilyesmivel. Akármennyire is szűkös a keret a kiegészítőkre, egy kijelzővédő fóliát mégis csak megérdemeltünk volna, de sajnos nem kapunk.

A képernyőt szerencsére még nem sikerült megkarcolnom, vigyáztam is rá, ahogy tudtam. Ha már képernyőnél tartunk, akkor el is mondanám róla, amit tudni kell. 800 x 480 pixel felbontású TFT képernyő, amely 5 ponton képes érintést érzékelni (nem mintha ez egy átlag felhasználónak valaha is számított volna). Állítólag Gorilla Glass védi, bár erre nem találtam bizonyítékot. Az első dolog, amit feláldoztam az ár oltárán, az az IPS kijelző volt, merthogy ez nem az. Ez természetesen meg is látszik, két irányból invertálódik, a másik kettőből pedig kivilágosodik a kép. Nem vészes az invertálódás, de ott van bizony, és bizonyos szögekben zavaró tud lenni. Valamit valamiért. A fényereje nem egy nagy szám, hátulról tűző napsütésben bizony semmit nem látni a kijelzőn. Megoldás: fordulj el, és minden láthatóvá válik. Egy kis furcsaság a fényerő kapcsán: a minimum és a maximum között alig van eltérés. Nem tudom körbeírni, hogy mennyi, de nagyon kevés. Más telefon skáláján ez egy apró ujjmozdulatra változik annyit, mint ennél a min.-max. különbség. Éjjel sem kifejezetten zavaró a fényereje, meg nappal sem kevés. Bár lehet, hogy ez a borongós időnek köszönhető mostanában. Szép képet ad egyébként, alapjában véve nincs gond a kijelzővel.

Médialejátszás terén semmi különös nem mondható el róla, teszi a dolgát. 1080p videókat keresgéltem Youtube-on, és akadás nélkül játszotta le. Zenelejátszásban semmi kiemelkedőt nem mutat, nincs fullos Beats hangzás, de kellemes zenét hallgatni rajta. Az előlapi hangszóró furcsasága, hogy maximális hangerőnél eltorzul a hangja kicsengéskor. Nem minden csengéskor, de gyakran hallani, hogy kicsit recsegősre vált. Egy fokkal visszavéve a hangerőt már nem hallani ilyesmit. A hátlapi hangszóró bizonyos frekvenciákon, teljes hangerőn torzít. A zeneszámban, amit hallgattam, a vokál torzult csak, amikor hangosabban énekelt a nő. Itt viszont megjegyezném, hogy attól függetlenül, hogy tényleg zavaróan, és jól hallhatóan torzított bizonyos hangmagasságokon, nagyon hangosan is szólt. Bőven elég hangos tehát a hátlapi hangszóró is, csak mint az előlapi, és megfelelő hangerőszinteken választva egyáltalán nem torzítanak.

A belsejében egy MTK 6572 dolgozik, az órajele elméletileg 2*1.0 GHz, de ha tudnám rootolni, akkor meggyőződhetnék erről. Már folyamatban van a dolog, de még nem jutottam el odáig. Ha sikerül, frissíteni fogom a cikket. Még nem volt egy eszközök sem ilyen alacsony órajellel, ami ráadásul csak két maggal üzemel, ezért is voltam kíváncsi erre a chipsetre. Nem mondom, hogy mindenre elég, mert találkoztam erős lassulásokkal, lagokkal. Sokan szeretik azt állítani kedvenc kis ,,telcsy"-jükről, hogy abban a félmagos processzor is mindenre elég, de ez hülyeség. Nem állítok valótlant, tényleg voltak elég kemény lagok, amikor a háttérben futott valami alkalmazás (mondjuk Play zenelejátszó app) és megnyitottam a 9 ablakos böngészőt mellé. Másodpercekre megakadt, nem reagált semmit. Akkor is előfordul néha, amikor csak Wifi-hotspotként üzemel, és böngészek. Ilyenkor azt lehet megfigyelni, hogy akármit akarok begépelni a címsorba, nem veszi be a leütéseket, csak másodpercekkel később. Nem tudom, min akad meg ilyenkor ennyire, de pár másodperc alatt el szokott múlni, és onnantól megint jó minden. Minden összevetve a processzor sebessége az elegendő szintet ütlegeli, de azt legalább erősen. Néha vannak lassulások, de hamar megoldja a problémáit, és onnantól gördülékenyen futnak a programok.

Ez a telefon több mindenben is újdonságot jelentett nekem, így például a RAM mennyiségében is, mely jelen esetben csak 512 MB. A nagy fanatikusok, tesztelők, meg vérpistikék váltig állítják, hogy ,,Uram Isten, a 21. században élünk, és egy telefonban csak 512 MB RAM van? 2 GB alatt már semmi nem fut el szmútul!", ám ez megint csak hülyeség. Nem sok ez a memória, az tény. De lássuk be, hogy aki ilyet adottságú telefont vesz, az nem a Google szervereit akarja feltörni telefonja segítségével, és .7zip-be sem akar tömöríteni vele. Ez sarkos kijelentés volt, de nyilván igaz. Ezzel azt akarom mondani, hogy az ilyen képességű telefonok nem valók komoly játékokhoz (bár 4.0"-en nem is élvezet), de ezzel a vásárlója is tisztában kell, hogy legyen. Így tehát kijelenthetem, hogy amire ezt kitalálták, arra az 512 MB pontosan elég minden helyzetben. Antutuban egyébként 11312 pontot szerzett.

Fontos szót ejtenem a GPS-ről, ez ugye az okostelefonok egy alapvető funkciója. Ezt a Haier is abszolút így gondolta, ugyanis egy büdös szót nem lehet szólni a chip teljesítésére. Első körben le kellett töltenem Play Store-ból egy GPS fixer programot, mert nem találta meg a műholdakat, de ez 1 perc alatt megjavított mindent, azóta pedig vígan muzsikál. Átlagos pozicionálási idő 3-10 másodperc, ez szerintem tök jó. Nem veszít jelet, nem mutatja, hogy átmegyek utcákon keresztben, nem mozog, amikor én nem mozgok, mindent úgy tesz, ahogy a GPS-ek nagykönyvében meg van írva. Egyszerűen szuper használni.

Adatkommunikációról még nem beszéltem. Ami a mobilinternetet illeti, megint újat mutatott a készülék; mind a két SIM-foglalata megeszi a 3G-t. Ezen nagyon elcsodálkoztam, eddig egyik készülékem sem tudta, miért pont egy ilyen olcsóság? Ez nem követelmény, elvárás, ez olyan dolog, aminek én csak úgy örülök, hogy jé, ilyet is tud. A hálózati jelet jó erősséggel veszi mindenhol, nem veszti el túl hamar (előfordult, hogy másnak nem volt jele, nekem még 2 csík), tehát rendben van. A Wifi-chip egyelőre nem teljesít valami fényesen, a másik kínai készülékem (ISA T45) mindig több hálózatot lát, mint ez és jobb jelerősségeket is mutat.

Most viszont megint egy áldozatról kell beszámolnom, ami negatívumként is simán felfogható, mert ez is alapkövetelménnyé nőtte ki magát az okos készülékek körében. Az automata fókuszról beszélek. Néha bizony figyelmetlen vagyok vásárláskor, így nem tudtam, hogy nincs benne AF, ezért persze nem szólhatok meg senkit, csak magam. De ez akkor is rosszul érintett, hogy nem fókuszál fényképezéskor, ráadásul a fényképezési hang sem kapcsolható ki. Megint csak nincs mit szépíteni a dolgon, silány minőségű képeket készít mindkét kamerájával. Az előlapitól nyilván senki nem vár gyakorlatilag semmit, csak adjon képet, ha már odarakták. Ellenben a hátlapi kamera igazán adhatna valami minőséget, ha már van. Mindent sajnos nem lehet, ez ismét beigazolódott (azt hiszem, ez örök mobilos igazság). A készített képet zajosak, és homályosak, szerintem egy egyszerű ,,fogjuk rá" szint, sajnos. Éjszaka esélytelen a fotózás, ugyanis hiányzik róla a villanó LED is. Nekem ez nagyon nagy hátrány, mivel gyakran használom zseblámpaként a telefont.

A legfontosabbról még alig ejtettem szót: az IP67-es szabvány. A szabvány alapján 1 méter mélységig legfeljebb 30 percig vízálló, ütés- és porálló. Az ütés-, és porállóságot nem próbáltam ki, mert a készülék eladósorba kerül, de a vízállóságot kipróbáltam azért. A képeken látszik, hogy a ,,bele" körül egy szürkés színű gumicsík van, ez a lelke az egésznek. A hátlapot elég sok műanyag pattintós pöcök tartja, ezek szorítják rá a hátlapot a gumira. A furcsaság a dologban az, hogy a kamera és a hangszóró nincs lefedve. Oké, a kamera miért lenne, úgyis műanyag lencse van rajta, de a hangszóró lehetne beázás helye, mégsem az. Ellenben vicces jelenség, amikor a rettentő hangos hátlapi hangszóró hangja elveszik a vízben. Ez akkor történik, amikor elviszem magammal fürdeni, és a hátlapot megnyomom egy kis vízzel, ergo az apró lukak eltömődnek, és nem jön ki a hang. Rá kell fújni egyet, és újra hallani mindent (egyszer már megijesztett egyébként, azt hittem meghalt a telefon). Szóval elviszem fürdeni esténként, hogy teszteljem, és minden a helyén van eddig.

Az akksi. Hát, abból csak egyet kaptunk, mely 2000 mAh kapacitású. Merthogy szétszedhető a telefon, le lehet pattintani a hátlapját. Tök jó megoldás a gumis körítés a Haiertől, abszolút elnyerte a tetszésem a kreativitásuk. Visszakanyarodva tehát az akksira azt mondhatom, hogy nagyon jól bírja szuflával. Kb. kerek egy napig tart ki (értsd: 20-24 óra) kevés netezéssel  (fél óra), pár telefonálással, minimális programhasználattal, két aktív SIM-kártyával, melyből az egyik folyamatos szinkronizálás (mobilinternet-kapcsolat) alatt áll, és non-stop Wifi-hotspotként működik. Ezzel bír egy teljes napot.

Nem sok minden van hátra a cikkből. A lényeget elmondtam (bár egy lényeges kérdés még hátravan), ami talán sok volt, tehát nem árthat egy összegzés a végére. Jó, hogy stabil, kiállja a lazább behatásokat, panasz nem lehet a GPS-ére, tök jó az adatkommunikáció, nagyon jól bírja az akksija, a kijelzővel nem sok a gond, sosem recseg a háza. Ellenben invertálódik a képe, néhol kevés a fényereje, időnként lassulások vannak, nem kapunk hozzá képernyővédő fóliát, és a fülhallgatója nem adja ki a mélyeket. Remélem észreveszitek az enyhe iróniát; nem lehet ,,pitiánerkedni" egy ilyen telefonnál. Összefűzöm a magyarázatom azzal a bizonyos fontos kérdéssel, amit emlegettem pár sorral feljebb. A telefon alapára olyan 22.000 Ft (plusz ÁFA-vám páros) körül mozgott, amikor vettem. Mostanra lejjebb ment egyes helyeken (importdíjakat nem számolva) 18500 Ft körül megkapjuk. Mit kapunk tehát átlag 20 Mátyásért? Korrekt IP67-es szabványt, remek akksit, elfogadható kijelzőt, tök jó GPS-t, dual-SIM-et, dual 3G-t, 4.2.2-es rendszert, stabil házat, szeretni való készüléket. Mit nem kapunk? Brutális processzort, FullHD és IPS kijelzőt, audiofil fülhallgatót, kijelzővédő fóliát, tokokat, stb.

Mi jön le az egészből? Szerintem az, hogy megéri megvenni. A leírtak alapján mindenki el tudja dönteni, hogy kell-e neki, ha ránézésre specifikáció alapján nem tudta volna. Ha tetszetős, akkor nem fog csalódni benne, ha pedig nem vonzódik ehhez a teljesítményhez és árszegmenshez, akkor pedig egyértelműen nem ez lesz a szíve választottja. Én nagyon megszerettem ez a pár közös nap alatt a készüléket, ez az első, amit igazán sajnálok eladni, de hát mindent a blogért!

# Fontos megjegyzés: a telefon nem ismeri a magyar nyelvet alapjáraton, tehát rendszercserére, vagy mókolásra szorul, ha erre szükségünk van. A németet és angolt természetesen vágja, de magyarul nem tud! Ez fontos információ lehet azoknak, akik nincsenek annyira otthon az idegen nyelvekben.

A következő linken pedig egy magyar csóka rövid bemutatóját láthatjátok a készülékről. Vannak benne érdekes részek, érdemes belenézni!

Videó

Remélem tetszett nektek a cikk, elvégre ez igazán az olcsó kategóriát képviseli. Áldásom rátok!

Itt megvásárolható egy csomó új okostelefon.

Meg itt is.

komment

Címkék: telefon

A bejegyzés trackback címe:

https://rendeljkinait.blog.hu/api/trackback/id/tr915631871

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása