ISA T45 ET100 teszt - A legolcsóbb négymagos IPS

2013.10.16. 20:00

mrgergoke

Legújabb szokásomhoz híven, ma is a bocsánatotokért esedezem, mert nagyon sokáig nem adtam magamról életjelet. Cserébe viszont egy érdekesebb cikkel kárpótollak titeket. Hogy miért tartom a mait érdekesebbnek az átlagnál? Rémesen egyszerű az oka: a blog olcsó termékeket hivatott bemutatni, ám az első két telefon nem kifejezetten az olcsó kategóriából került ki, sokkal inkább a nagyon jó ár-érték arányúból. A mai abban különbözik ezektől, hogy tényleg a már-már a rémesen olcsó kategóriát képviseli, ahol még található itt-ott némi minőség is. Ez ugyanis a legolcsóbb MTK6589 processzorral és SGX544-es GPU gyorsítóval szerelt telefon, amely IPS kijelzőt is kapott. Ebben a rövidke bekezdésben (melynek célja az érdeklődésetek felkeltése) aránylag sokszor dobálóztam azzal, hogy ,,olcsó, legolcsóbb" stb. Mennyi az annyi? Átlagárfolyamon számolva 28.000 és 29.000 Ft között vásárolható meg. A cikk témája, hogy ezért cserébe mit kell elszenvednünk, és mit kapunk.

Mindenek előtt: Telefonról képek | Hátlapi kamera képei (a telefonról készült képek minőségéért elnézést kérek, jelenleg nem volt lehetőségem jobbakat készíteni)

Ha valakiben felmerül a kérdés, hogy egyáltalán miért kísérletezek azzal, hogy már-már olyan olcsó kínai telefonokat veszek, amelyek esetében kockázata van annak, hogy ténylegesen használható valamire, akkor egyszerű választ tudok adni. Egyrészt értetek, másrészt kíváncsiságból. Mi az, hogy értetek? Miért jó ez nektek? Ez kérem azért jó nektek, mert tudni fogtok róla, hogy létezik-e 30 papír körüli árkategóriában olyan telefon, amely aránylag jó hardverrel van szerelve, minőségét tekintve nem kukázandó, és akár használható hosszabb távon a mindennapokban is. Ha bepróbálkozok egy ilyennel, tudni fogjátok, hogy létezik-e ilyen, és ha igen, akkor van-e értelme megvásárolni egy ilyet. Közérthetően: a kevésbé pénzes, illetve pénzüket sajnáló olvasóknak szól leginkább a cikk, ezen felül pedig mindenkinek, aki tud olvasni.

A telefont tehát megközelítőleg 29.000 forintért vásároltam. Ahhoz képest, hogy az alább látható specifikációval rendelkezik, kifejezetten jó az ára. Ez természetesen sok helyen meglátszik, egyeseknél nagy visszatetszést válthat ki, amit nem is csodálok. Én olyan típus vagyok, aki nem ragad meg a negatívumoknál, hanem ezeken felül igyekszik kompromisszumos megoldásokat keresni, meglátni a mindennapi használhatóság terén az erényeket. Összességében azt mondhatom, hogy sikerült összebarátkoznunk, annak ellenére, hogy helyenként otromba hibái vannak.

  •      Méretek: 13.74 x 6.72 x 1.01 cm and 116.19 g
  •      Kijelző: 4.5 IPS QHD 540×960 screen
  •      CPU: MTK6589 quad core 1.2GHz processor, GPU: PowerVR SGX 544
  •      RAM: 1 GB
  •      Tárhely: 4GB + microSD 32GB-ig
  •      Kamera: 8 MP villanófénnyel, előlapi kameraamera 2 MP
  •      Vezeték nélküli eszközök: Bluetooth 2.0, WiFi b / g / n, GPS
  •      Táp: 1 x 1800 mAh
  •      OS: Android 4.2.1

2013-10-16 17.23.04.jpg

Az, hogy ilyen olcsó, első körben a dobozán látszik meg, ami nem csúnya, viszont abszolút minimalista. Persze európai forgalmazású telefonoknál is láttam már szinte totál fehér dobozt, tehát ez talán nem is minimalista annyira. Relatív dolog, szerintem elég semmitmondó a doboza. Az alján kínaiul olvashatjuk a specifikációt, persze nem fogjuk, mert nem értünk kínaiul. A dobozka feltűnően lapos volt, ennek megfelelően alig találunk benne pár dolgot, szerencse, hogy a telefon ott volt. Ezt azért mondom, mert olyannyira üres volt a csomag, hogy még egy semmirevaló, dobozhangzású fülhallgatót sem mellékeltek hozzá. Se második akksi, se képernyővédő fólia, se garancialevél. Semmi. Volt a telefon, benne az egyetlen akksi, a töltő, meg a kábele, és egy User's manual. Sokan talán fintorognak a szegényes választék hallatán, de: sok cikkben olvasni (nem a sajátjaimra gondolok), hogy panaszkodnak a dobozhangzású fülesekre. Több helyen olvastam én is, hogy minek adnak egyáltalán hozzá, ha úgyis rémes a hangja? Ezt megelőzendő, most nem is kaptunk hozzá. Tehát aki ezt féktelen spórolásnak, és kicsinyes szemétségnek veszi a kínaiak részéről, annak annyiban van igaza, hogy spórolás (ezt látjuk az árában is). A spóroláson felül kisebb a csomag súlya, nincs egy fölösleges kacattal több, kisebb a gyártási költség, kevesebb a szemét. Ez mind pozitívum szerintem, mert ha tudják, hogy úgyis rémes termék, amit adnak, akkor inkább ne is gyártsanak hozzá. Nem is gyártottak.

2013-10-16 17.23.28.jpg

A gyártási minőségre ugyanakkor helyenként lehet panaszunk, de semmi megbotránkoztatóval, vagy ismeretlennel nem találkozunk. A tartozékok abszolút rendben vannak, semmi gondom velük. A telefon hátlapja viszont recseg. Nincs mit szépíteni rajta, egyszerűen nem illeszkedik jól a belsőségekhez, és itt-ott benyomható, ekkor hallat jól halható nyikorgást. A készülék többi része nem recseg, szimplán rossz a hátlap érintkezése a telefonnal (néhány leszedés után lesz ilyen, később rosszabbá is válhat a dolog). A készülék egyébként jóval nőiesebb, mint ahogyan a képeken látszik, ezt főleg a fényes ezüstös színű csík okozza, ami körben fut.

Kézbe véve semmi gondom nincs vele, értem ezalatt, hogy nem csúszik, nem nehéz, nem is érzem batár nagynak. Az ujjlenyomatokat az ezüstös csík viszont nagyon gyűjti, ami engem általában idegesít, de azért ne ezen akadjunk fenn. Bekapcsolva ET100 felirat fogadott 2 alkalommal, pár másodpercre rá pedig bekapcsolt. Most valami hatásos mondatnak kéne következnie, hogy mit éreztem, amikor bekapcsoltam és kipróbáltam, de őszintén szólva semmi különöset nem éreztem. Működött. Kérdés, és akadás nélkül működött, pöccre tette a dolgát, mint ahogyan most is teszi.

2013-10-16 17.23.51.jpg

Az első dolog, ami nagyon nem tetszett nekem, és talán a legdurvább hibája is (bár megjegyzem, nem egyedi), az az, hogy egész egyszerűen elméretezték a 3.5 mm-es jack csatlakozót. Ezt meg hogy értem, hogy elméretezték? Úgy, hogy mélyebb, mint kéne lennie, és ha teljesen beledugom a füles dugóját, akkor erősen visszhangos, karaokera hajazó hangzást kapok. Egy milliméterrel kijjebb húzva a dugót már szól minden rendesen. Akkor csak annyit kell tenni, hogy nem birizgáljuk? Nem, ettől sokkal kedvesebb a helyzet. Ha jól van beállítva, akkor meg kilöki a dugót az aljzat. Felfelé kinyomja magából, benyomva pedig túl mélyre megy, ott meg azért nem jó. Bevallom, előfordult, hogy sikerült beállítanom már, és bírta kb. 20-25 percet úgy, hogy értem hozzá, de alapvetően használhatatlan a csatlakozó. Fekete pont.

Ha már a zenehallgatásnál tartunk, megjegyezném, hogy kirívóan halk a hátlapi hangszórója. A beszédhangszórója sem egy fergeteg, de nem feltűnően halk, csak időnként kissé kevés lehet a hangereje. Szó se róla, nem mentegetem, tényleg halk a beszédhangszóró is. Nade. Amit a hátlapi produkál az szó szerint egyenlő a nevetségessel. A THL W100-as például fele hangerőnél járhatott (vagy ott sem), ahol ez maximumot produkál. Nem érdemes cifrázni: rettentő halk és kész. De legalább tiszta, ha már nem halljuk. Egyébként minimum hangerőn és környékén teljes csendben is éppen csak hallani valamit a zenéből, nem bírom kitalálni, hogy mire gondoltak, amikor ezt így legyártották és beállították. Nem lett volna pluszköltség nagyobb áramot adni a hangszórónak szerintem, de lehet, hogy tévedek.2013-10-16 17.24.00.jpg

A másik, ami feltűnt, hogy bár az MTK6589-es telefonokra jellemző, hogy elsőre nem találják meg itthon a műholdakat, de kis segítséggel mindig meg lehet oldani a problémát. A gond itt az, hogy rémesen rossz a GPS vevője. Hiába javítás, ami eredetileg is rossz, az az is marad. Miért rossz? Mert rémesen lassú (pedig van AGPS és EPO támogatása!), és még ha talál is műholdat, akkor is +/- kb. 70 métert képes tévedni. Autóval mentünk egy utcán, és azt írta, hogy a 40-50 méterrel odébb lévő kerteken haladunk átlós irányban. Tehát a a haladási irányunk is más volt, és a konkrét helyzetünk is. Ha egy helyben állok, akkor össze-vissza kering körülöttem a pontocska, amely jelzi, hogy hol állok éppen. Ezért rossz a GPS. Mi rossz még a tájékozódás kapcsán? Az kérem, hogy nincs benne mágneses térérzékelő szenzor. Mire jó ez egyáltalán? Apróság, de arra lehet használni, hogy a térkép velünk fordul, ha mi is fordulunk az utcán. Ez ideális esetben azt eredményezi, hogy mindegy milyen ismeretlen helyen vagyunk, mindig tudjuk, hogy éppen melyik irányba nézünk, mert a térképen az ,,előre" az a valóságban is az ,,előre".2013-10-16 17.24.50.jpg

A sokadik negatívum az a villogó képernyő. Minimális fényerőn, fehér hátterű oldalaknál (pl.: böngészés közben, Facebook-ozás közben) sokszor előfordult, hogy a fehér szín villogni kezdett. Nem a szemeimmel volt a gond, tényleg villogni kezdett. Feltűnően, de nem zavaróan. Minden esetre erről is szólnom kell. Ha már a villogást emlegetem, megjegyezném, hogy a hátlapi villanófényt egy-egy szigorúbb tesztelő bizonyára a ,,nevetséges" jelzővel illetné, de mivel én nem vagyok szigorú, és ha valami gyenge, arra nem mondom rögtön, hogy használhatatlan, ezért azt mondom, hogy *kifejezetten gyenge*. Hogy megint a THL korábban emlegetett modelljéhez viszonyítsak, körülbelül fele lehet a fényereje.2013-10-16 17.25.13.jpg

A kamera környékén járunk, és kapásból tudom folytatni a negatívumok sorát. Nyilván tudjátok, mi jön: homályos, zajos, gyenge fókuszú, életlen, gyenge kontrasztú képeket készít. Nem szoktam panaszkodni, de ez minden, csak nem minőségi. Arra jó, hogy ha valamit nagyon kell, akkor le lehet éppen fényképezni vele, de szerintem rossz. Azt is meg tudom mondani, hogy miért rossz. Pontosan azért, mert rossz a fókusz. Azt hiszem egy rootolással, és speckó programokkal ezen könnyű segíteni, de én nem foglalkoztam még vele, mert nem mindenki lenne hajlandó ezt utánam csinálni, és azért is, mert a telefon alapképességeit vizsgálom. Tehát rossz a hátlapi kamera. Az előlapi esetében újdonsággal találkoztam. Azt hiszem kancsal. Ezt úgy értem, hogy felfelé néz jelentős szögben. A telefont kicsit a földnek kell tartani, ha azt szeretnéd, hogy pont egyenesen lásson. Természetesen ennek is gyenge minősége, de ez senkit sem érdekel. Az előlapi kamera nálam mindig forever alone. Van még egy apróbb (és azt hiszem, javítható) ostobasága; a fényérzékelő szenzor. Ez úgy működik, hogy a minimális fölötti fényerőt tartja szinte mindig, de ha egy tűző napsütés éri, akkor éppen annyit emel rajta, mint nyugdíjas a Tesco-s szatyron (értsd: nem sokat). Gyakorlatilag semmire sem jó.

Itt a cikk vége, senki ne vegye meg a telefont, mert nem tudtam róla pozitívumot mondani. Csak vicceltem, most fordul a kocka. Éppen most.

FIGYELEM! Hihetetlen tulajdonságok sorolása következik, mindenki saját felelősségére olvasson tovább!

Mint mondtam, a telefon IPS kijelzővel érkezik. Olyannyira IPS, hogy a betekintési szögei maximálisak. Gyakorlatilag 175°-ban gyönyörűen, ismétlem, GYÖNYÖRŰEN látni a kijelző képét minden irányból! Invertálódásnak a legkisebb jelét sem adta, akárhogyan is bámultam.2013-10-16 17.25.20.jpg

Ezen remek tulajdonsága mellett olyan fényes a kijelző, hogy tűző napsütésben csak olyankor nem lehet látni rajta mindent, amikor direktben rásüt a nap. Ilyenkor sem a fényerővel van gond, hanem azzal, hogy a szemünkbe tükrözi a fényt. Ennek megoldására kicsit el kell csak forgatni, és máris olvasható minden. Olyan magas fényerővel rendelkezik, mint egy korábbi telefon sem, amikkel találkoztam, azaz tényleg meglepően erős. Nem szégyen dicsérni, ezért hatalmas piros pontot érdemel, mert a fényerő gyakori probléma.

Az érintésérzékelés teljesen jó, sosem volt gondom vele. A felbontás néhányaknak alacsonynak tűnhet, biztos van különbség egy FullHD, meg egy ilyen között, de szerintem semmi gond nincs vele, tiszta képet ad. A 2 SIM-kártya foglalatnak köszönhetően folyamatosan van mobilinternet, hívni is tudnak. Soha nem volt gondom egyikkel sem.

Fontos kérdés szokott lenni az akksi élettartama, azaz meddig bírja szuflával egy töltés után? Most főleg fontossá vált, mivel csak egy darabot kaptunk hozzá, és a számadatai alapján az sem kiemelkedően erős (1800 mAh). A következő a használati stratégiám: non-stop mobilinternet, ha van rá lehetőségem, akkor wifi a mobilnet mellett. Előadásokon sokszor elejétől végéig be van kapcsolva a kijelző minimális, vagy kicsivel közepes alatti fényerőn. Gyakran játszok egy online stratégiai játékkal, ami bár jó nagy, szerintem nem megterhelő hardveresen.  Van, amikor napi 1 óra telefonhívás is becsúszik mellé, máskor semennyi, ez változó. Szóval eléggé megterhelem azért. Na, így szokott 1-1.5 napot bírni az akksi. Ez azért bőségesen elég szerintem, mert sok játszás, sok netezés, és perezentáció bámulás mellett 1 napot simán kihúz (reggel 7-től este 9-10-ig). Kicsivel kevesebb netezéssel, meg órai használattal kihúzza 2 napig is. Nem lehet panaszom rá, egy kicsi sem.

A HD és FHD videókat tökéletesen bírta, nem volt akadás egyszer sem. Durvább játékokat nem próbáltam, nem igazán számít nekem.

Konklúzió: a telefon már nálam van pár hete, és tökre kibékültem vele, szeretem használni. Nőies kicsit, idegesítő tulajdonságai vannak, de netezésre, játszásra és prezentációk olvasására kifejezetten alkalmas. Sokáig bírja az akksi, a vezeték nélküli csatolók normálisan működnek. Nagy fényerővel rendelkezik, bár néha villog kicsit a képernyő. Itt-ott recseg, nem készít szép képeket, de mindezért cserébe nagyon olcsó. Mindent egybevéve örülök, hogy megvettem, és láttam ilyet is. Nem akarok tőle rögvest szabadulni, nem vonz egy sokkal jobb telefon gondolata, tetszik ez a kompromisszummegoldás.

Akinek olcsó telefonra van szüksége, ami azért tud hardveresen teljesíteni is, és el tudja nézni neki ezt a pár dolgot, az ne habozzon! Hosszútávú használhatóságról természetesen nem tudok nyilatkozni, mert pár hét nem idő egy telefonnál.

Még valami, amit csak itt, a végén merek feljegyezni: az okostelefonjaikat sokan féltik bulis telefonként is használni. Az olcsóságát tekintve, ez akár az is lehet. Nem arról van szó természetesen, hogy veszünk egy telefont 30 rongyért, és minden hétvégén kétszer lehányjuk, de egy okostelefon sokszor buliban is jól jön, és nem annyira drága, hogy öngyilkosok legyünk egy kijelzőrepesztés után. Ez a telefon véleményem szerint mindenképpen egy nagyon jó átmenet a ,,tróger kínai" és a ,,használható kínai" kategóriák között.

Itt megvásárolható egy csomó új okostelefon.

Meg itt is.

Szólj hozzá!

Címkék: telefon

A bejegyzés trackback címe:

https://rendeljkinait.blog.hu/api/trackback/id/tr645577318

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása