Haier W910, avagy az IP54-es tévedés teszt #ÁPDÉTELVE

2013.09.02. 20:00

mrgergoke

W020120712627978107923.png

Újfent kínai készülékhez jutottam. Nem tudom, melyikünkkel volt a gond (én barátkozós típusnak tartom magam), de nem sikerült igazán összehaverkodnunk. Ma erről olvashattok egy bemutatót.

Képek: telefonról | hátlapi kamera | előlapi kamera

Mi a benyomásotok a képeket látva? Színes? Szokatlan? Impozáns? Határozott? Stabil? Egyedi? Talán szexi?

Amikor képeket láttam, azt mondtam, hogy egész jól néz ki. Végre van egy kínai gépben is valami szín, egyedi tervezés, IP54-es minősítés, csak jó lehet. Nagy kukit. Most kivételesen nincs in medias res, majd meglátjátok, hogy miért mondom, amit mondok.

Megjött a csomag, és rögtön elűzte aktuális problémáim sűrű fellegét, melynek nagy részét egy határozott másnaposság tette ki. Rettentő gyorsasággal feltéptem a csomagot, és kapkodtam ki a cuccokat. Kezembe fogtam, nem volt rajta kijelzővédő fólia, viszont a csupasz képernyő ott csillogott teljes tisztasággal, szűziességgel. Az első, ami feltűnt, és amit egészen mostanáig fenntartok, hogy a hátlap baromi jól néz ki. Csináltam közeli képeket is, hátha azok átadják. Nagyon örültem neki, hogy végre nem egy kommersz kinézetű, másolt, kínai tömeggépet tartok a kezemben, hanem egyedi tervezéssel rendelkező, belülről, vasában is csillogó készüléket. Ezekkel a benyomásokkal tehát nagyon pozitívan álltam hozzá a kezdetektől. Ez azért fontos, mert ha az embernek rossz a legelső benyomása (amit ugye mondanak is, hogy egyszeri, és meghatározó), akkor utólag nehezebb magunkkal megszerettetni a dolgokat. Én viszont az elején kezdtem megszeretni, és azt nem olyan könnyű elrontani, mint fordítva.

A telefonnak beépített akksija van, tehát második darabot nem kaptam hozzá, és a manuális fast-reset is kilőve, ha kifagyna. Ez kicsit aggasztott, de eddig nem volt ilyenre példa, és a bekapcsoló gomb hosszú megnyomásával is ugyanez érhető el gázos helyzetekben. #Az egyik kommentből megtudtam, hogy hangerő fel + bekapcsoló gombbal is ugyanezt a hatást lehet elérni.# Bekapcsoltam tehát a készüléket, mutatott egy logót és zenélt egy kicsit. Szépen felállt a rendszer, minden működött rendesen, ez volt az első ellenőrzés, többre nem nagyon volt időm reggel. Pár órával később mérges voltam rá nagyon, mert a hülye alap csengőhangjával annyira megzavart (nem tudtam, hogy mi ad ki ilyen hangot), hogy behajtottam egy egyirányú utcába a rossz oldaláról, és egy elég kellemetlen helyzet állt elő.

Délután kicsit jobban megismerkedtem vele. Az első negatívum, ami feltűnt, hogy valami furcsa oknál fogva ékezetes névjegyeket egy ,,sim contacts name error - a névjegymódosításokat nem sikerül menteni" üzenettel kezeli. Ha ennyire egyszerű lenne, akkor rámondanám, hogy a rendszer bugja, és részemről el lenne intézve. A furcsa viszont az, hogy a korábbi SIM-en lévő ékezetes névjegyeimet rendesen megjeleníti, és semmi gond nincs velük. Újabb ékezetet nem tudok beléjük írni. Ha viszont új névjegyet készítek mondjuk ,,Áron" néven egy valós telefonszámmal, akkor nem problémázik, elmenti. Ha kétszavas, ékezetes, akkor nem menti el. Ha a két szót egybeírom, és meghagyom az ékezetet, szintén nem menti el, pedig Áron példájára igazán megtehetné. Aki logikát akar benne keresni, ne tegye! Ezzel a hülyéskedésével máris kiakasztott.

A következő, ami engem rettentően idegesített az első 2 napban, az az, hogy van egy kb. 1.5 cm vastag csík alul, ahol nincs semmi. Se képernyő, se érintőgombok. Helyette az érintőgomboknak megfelelő utasításokat a képernyőn helyet kapott sávon adhatjuk ki. Magyarul: meghagytunk egy vastag helyet a semminek, hogy helyette elvehessünk a képernyőből ennyit is. Én nem látom a logikát, de ettől függetlenül lehet, hogy van benne. Ezt viszont sikerült megszokni pár nap után. Egybetelefon lévén az oldalára helyezték az összes nyílást, így a SIM kártyát is ott kell behelyezni. Van még mellette micro-SD foglalat, 3.5 mm jack csatlakozó, és egy micro-USB csatlakozó.

A következő, ami rengeteg bosszúságot okozott (viszont nem a telefon hibája), az egy koszos képernyővédő fólia volt. A doboz alján pihent, és retkesebb volt, mintha végigtörölném vele egy rézbőrű hónalját. Nem szó szerint retkes volt, hanem szöszös, de hihetetlenül. Pont olyan szöszök, amik tapadnak a fóliára, és ha felteszem a telefonra, akkor négyzetcentiméteres buborékok keletkeznek. Viszont muszáj feltennem, mert csak ez az egy volt hozzá, ami a megfelelő helyeken ki is van lukasztva (érzékelők miatt), és ha eladom, akkor nem lehet egy mikrokarc sem a kijelzőn. Mit lehetett tenni? Először is megpróbáltam kézzel leszedegetni a dolgokat róla, de nagyon lassan ment és zsíros is lett a fólia. Akkor eszembe jutott a víz. A védőfólia ugye nem ragadással működik, hanem tapadással. Lényeges különbség, ez utóbbi esetében nincs semmilyen ragasztóanyag az adott felületen, az jelenti, hogy kialakításánál fogva tapad bizonyos anyagokhoz. Ilyen egyébként a nanopad is. Visszakanyarodva tehát benyomtam a csap alá, és kapott egy zuhanyt. Ennek már volt haszna, és kis dörgöléssel egész sok retek lejött, kezdtem reménykedni benne, hogy mégis használhatóvá válik. Utána megint egy kis kézzel szedegetés jött, majd különböző szögekben tartva jó sokat le tudtam szedni róla, nem mind látszott rögtön. Na, nem részletezem agyon, a lényeg az, hogy rettentő sokáig tartott, mire 4 apró bubi maradt csak, azokból pedig 3 a szélén van, ami senkit sem zavar.

A 4.5"-es IPS képernyő HD felbontással párosítva ténylegesen tűéles képet ad, egy szavam sem lehet rá. A színek megfelelően élesek, a betekintési szögek tényleg 178°körül alakulnak, egy kicsit talán halvány a képernyő maximális fényerővel, bár ez is csak logika kérdése. Ezt azért mondom, mert tűző napfényes időben a napnak háttal állva (azaz pont a képernyőt süti) előfordul, hogy nem látszik ez-az. Viszont egy 180°-os fordulás ezen bármikor segít, mert ezt az esetet leszámítva nem volt olyan, hogy ne láttam volna valamit. Tehát: mindig egyszerűen megoldható, hogy látsszon a képernyő.

A wifi jól működik, megfelelő a vétele, az adatkapcsolat is teljesen jó, bár néha nem tudja, hogy éppen milyen típusút fog. A bluetooth sebességét nem nézem sosem, épp csak kipróbáltam, hogy működik-e egyáltalán, és működött. A GPS-szel már több bajom van. Működni működik, viszont folyamatos netkapcsolat kell neki, különben eltéved. Folyton keresi a műholdakat, ezért nem folyamatos a mozgás a képernyőn sem, hanem időnként ugrik egyet, és áttesz 30 méterrel arrébb. Utána megint szünet, majd megint észreveszi, hogy elmentem onnan. Igazából használható, csak zavar, hogy nem vágja folyamatosan, hogy hol vagyok. Mondjuk ez nem navigáció volt, csak a térképen néztem.

A kijelzőn van egy állapotjelző led, ami pirosan világít, ha tölt, zölden, ha feltöltött, és kéken villog, ha értesítésünk van, vagy történt valami, amíg nem figyeltünk. Ez tök hasznos, mert nem minden telefonra raknak ilyet, és az új telefonról hiányzik ez a tulajdonság. Mellette található az előlapi kamera, ami szerintem csak egy tévhit, hogy jó valamire. Mindegy, képet ad és egyegészhárom megapikszeles. Jó, mi? Továbbá helyet kapott egy teljesen jó fényérzékelő, és egy gyors reagálású távolságérzékelő. Ezekről nem érdemes többet beszélni, semmi baj velük.

Teltek-múltak a napok, figyelgettem a töltési időt, meg, hogy mennyit bír akksiról, és ahogy múlt az idő, egy olyan dologra lettem figyelmes, amit eddig egy kínai készülék sem produkált. Kezembe véve halkan reccsent egyet. Oké, műanyag, végül is recseghet, csak ne nagyon, mert az nem jó. Közelebbről is szemügyre vettem, és szomorúan konstatáltam, hogy MOZOG AZ OLDALÁNÁL A HÁTLAP. Csájníz IP54 rulz. Nem akartam hinni a szememnek. #Közben azt is megtudtam, hogy a hátlapot egy csavar tartja a kamera környékén, ezért nem lehet instant leszedni. Ez alatt van a a védőfólia, meg a konkrét védelem. Szétszedési videó ITT#
A zsebemben volt egész végig, körülbelül 2 napos volt, és mozog a hátlap, ami elméletileg le sem szedhető. Csak, hogy szemléltessem a mozgás mértékét, megemlíteném, hogy körömmel simán alá tudtam nyúlni, és felpattintottam a hátlapot, ami nem leszedhető #de, csavarozással igen#. Tényleg nem volt az, mert a közepére nyomtak szerintem egy ragasztópöttyöt, mert hiába szedtem fel körben mindenhol, ott még tartotta. Így várjunk el tőle cseppállóságot. Itt fontos megjegyeznem, hogy szerintem nem minden darab ilyen, de ezek szerint van ilyen is. Ezek után persze nem volt kérdéses, hogy van-e esélye továbbra is a zsebemben maradnia. #A tartócsavar miatt nem lehet csak úgy leszedni a hátlapot, viszont nem tökéletes tapadás esetén sem kell aggódni a cseppállóság miatt, ugyanis a szétszedési videón látható, hogy a külső hátlap alatt van az igazi védőréteg.#

Kipróbáltam a hangszórókat is, az előlapi bőségesen elég hangos, abszolút elégedett vagyok vele. A hátlapi is több, mint átlagosan hangos, viszont bizonyos frekvenciákon maximális hangerő közelében torzít. Nem nagyon zavaróan, de tény, hogy torzít. A hátlapi kamera 8 megapixel felett uralkodik, és kifejezetten jól bánik vele. Szerény véleményem szerint remek képeket készít, tök jó a részletesség is. Videót HD-ban képes rögzíteni, és becsületére szóljon, hogy a hátlapra is került egy mikrofon, amely nyilván a zajszűrést segíti elő. A videó alatti zoom valamiért egy kattogó hangot idéz elő a videóban. Megoldás: ne zoomolj. A segédfény használható fényképek esetén, de természetesen nem egy xenon vaku azért. Világításra tökéletesen jó, elég erős fénye van.

Egy kicsit az akksiról, meg a szufláról. Egyre javul az idő szerintem, de az első két 0-100% töltés majdnem elérte a 4 órát, ami picit sok. Mostanra javult legalább fél órát, ha nem többet. Két energiasémát kapott a rendszer, ezek pedig egy szolid, meg egy agresszív spórolás. A szolid lényege az, hogy manuálisan állítható, hogy a képernyő kikapcsolása után mennyi idővel, és milyen két időpont között szüntesse meg az adatkapcsolatokat (Bt, Wifi, mobilnet, GPS?). Az agresszív pedig fogja magát és adott idő elteltével kilövi őket. A különbség tehát, hogy ez utóbbi non-stop kilövi. Átlagos használat mellett agresszív sémával 2 napot simán kihúz. Átlagos használat alatt pár hívást, SMS-t, némi mobilnetezést és folyton bekapcsolt Wifit értek (ne felejtsük el, hogy a séma kilövi, ezért nem szó szerint folyamatosan aktív!). Kemény nyüsztetéssel egy napot bír, mint a legtöbb telefon. Nem kiemelkedő, viszont teljesen rendben van szerintem. A kemény nyüsztetés tényleg folyamatos, és megterhelő használatot jelent.

Még egy aprócska negatívum, ha már kínai készülékekről van szó: nem dual-SIM-es. Nekem ez azért lenne fontos, hogy a második helyre tudjak rakni egy "netezős" kártyát. Ez csak azért mondható hiányosságnak, vagy negatívumnak, mert a blog kínai termékekkel foglalkozik, amik dual-SIM képességükről lettek híresek. #Ezen az egyik kommentelő fennakadt, de szerintem világos, hogy ha már a két SIM-es mivoltukról elhíresült, kínai telefonokról van szó, akkor vehető úgymond alapfeltételnek, hogy meglegyen a 2 SIM foglalat.#

Játszani nem nagyon játszottam vele, csak pár kisebb játékot próbáltam ki. Tény, hogy a GPU-ja nem egy csúcs darab, de amire kitalálták, azt bírja. #Ezen is fennakadt egy kommentelő. A nem csúcs nem azt jelenti, hogy rossz, hanem szó szerint azt, hogy nem csúcs. Azaz nem Galaxy S 19, meg 10 évig űberkúl. Nem fog a Battlefield 3 120 FPS-en futni, mert nem erre lett kitalálva a GPU-ja. Középkategóriás videogyorsító, és ennyi, remélem így már világos.# Nem játszani van, hanem videókat nézni, telefonálni, tájékozódni, fényképezni, netezni, meg kicsit játszogatni lazább dolgokkal. A nagy felbontású videolejátszás nem okozott neki gondot, két HD videót is lejátszattam vele Youtube-on, az egyik alatt kétszer egymás után egy-egy akadás volt, amit egy újraindulás követett, de másodszorra akadásmentesen lejátszotta. Nem tudom, mi történhetett. Ezen kívül egyébként minden tökéletesen gördülékeny, sosem volt akadás. A Qualcomm SoC megtette a hatását.

Tömören:

Pro: kijelző, kamera, sebesség, megfelelő akksi (plusz a sémák)

Kontra: egy SIM, itt-ott bugos rendszer, fekete sáv a képernyő alatt, gyenge összeszerelési minőség (szigorúan kívülről! Belülről nincs negatív tapasztalatom!), #közepes# GPU, GPS hülyéskedése

A cikkben látható rengeteg #xyz# jelzés azért van, mert több nézetbeli eltérés is akadt néhány olvasóval. Nem értek egyet mindennel, amit leírtak, de köszönöm a hasznos infókat, néhány dolgot tényleg javítanom kellett. Nem tagadom, kissé felületes voltam a cikk megírása során, talán elfogultan nyilatkoztam semleges, vagy pozitív tulajdonságairól is más negatív tapasztalatok miatt. Ha igaz az, ami kiderülni látszik, akkor az én darabom egy meggyötört darab volt, ami már láthatott pár dolgot előttem, mert lötyögött a hátulja, nem minden funkciója működött, tehát elképzelhető, hogy ,,rám sóztak" egy ún. ,,seller refurbished" darabot, azaz javítva volt már, és újra eladták használatlanként. Ez több mindenre magyarázatot adhatna, de nem lehetek biztos benne, ez csak egy lehetőség.

Itt megvásárolható egy csomó új okostelefon.

Meg itt is.

komment

Címkék: telefon

A bejegyzés trackback címe:

https://rendeljkinait.blog.hu/api/trackback/id/tr505488877

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

nagya21 2013.10.28. 09:42:36

Hali!!
A hátlap alatt van egy csavarozott hátlap, ami tömítve van, és az adja az igazi védettséget.
Amit te fogsz hátlap azt a kemeránál levő lemez felszedése után egy csavar rögzítí.
Szétszedési vieó a Youtubon.
Nekem nem van ilyen problémám vele.
A hozzáadott fólia is teljesen korrekt volt.
Kevés nyektetéssel 4 napot elketyeg.
Teljesen korrekt csájníz teló.
Ujraindítás kifagyás esetén hangfel gomb+bekapcs hosszan nyomva.
Üdv Nagya
Üdv Nagya

BHJ-962 2013.10.28. 10:30:21

Bocsi,de a két Sim hiánya azután derült ki,hogy megkaptad?
Mert ha előre is tudtad (így hirdetik),akkor mi a túróért vettél egy Sim kártyást,hogy aztán beírd negatívumnak??

mrgergoke · http://rendeljkinait.blog.hu/ 2013.10.28. 12:45:43

Szia nagya21!
Köszi az infókat, update-elni fogom este, ha nem felejtem el!

mrgergoke · http://rendeljkinait.blog.hu/ 2013.10.28. 12:50:02

Szia BGJ-962!
Tudtam, hogy egy SIM-es már a vásárlás előtt. A blog alapvetően csak kínai dolgokkal foglalkozik, és mindenki tudja, hogy a telefonjaik úgy híresültek el, hogy mindegyikbe több SIM-kártyát lehetett pakolni. Mivel csak kínai telefonokkal foglalkozok, és az ő körükben általános a 2 SIM megléte, ezért negatívumként fogható fel, ha nincs. Én ezt nem pofátlan kritikának gondolom, hanem más szemléletnek. Viszonyítás kérdése az egész. Ha kínai, akkor szinte alaptulajdonság a 2 SIM. Én így gondolom, te lehet, hogy másképp látod.

Motocoder 2013.10.28. 17:21:50

Sajnos ez a cikk elég felületes és közel sem mutatja meg a készülék tudását.
A hátlapot már irta Nagya.
"Játszani nem nagyon játszottam vele, csak pár kisebb játékot próbáltam ki. Tény, hogy a GPU-ja nem egy csúcs darab,"
Annyira azért nem rossz a gputol,hogy a nenamark 2-ön 60 fps lett a teszt vége amit egy samu s4 tud.
Ez a telefon gpsben is jobb egy átlaos kinai telefonnál,mert ez már használja az orosz müholdakat is.
Az mtk procis gps vevö az max 10 holdat használl!
Ezzel szemben a Haierben lévő min.17-et.
A Wifije is páratlan a kinai mezőnyben mert ha tesztelted volna
akkor feltünt volna,hogy messze a legjobb amit valaha kiprobáltál.
(Jobb mint ami az s3 ban vagy az iphonokban van az mtkrol ne is beszéljünk.)
A proci sebességröl meg a youtube lejátszásról annyit,hogy a fönököm iphonjával /5-ös/ vetette össze és minden videot gyorsabban játszott be.

x10dead 2013.10.28. 18:17:28

@mrgergoke:
Éertem én, hogy ez csak egy blog, de ha már erre specializálódtál, legalább Te ne legyél felületes.

1. Ha szőrös a fóliád, akkor valaki már hazavágta előtted, vagy csak simán nem tudtad, hogy az a fólia-védő fóliát is le kell róla húzni, mielőtt felrakod. Ha ragadt, akkor az előbbi.

2. A 'reset'-ről, szétszerelésről már szóltak előttem, azt nem ismételném

3. Csak kínai telefonokkal foglalkozol, de nem ismered az igényes gépeket? Hellóka! Nem csak MTK csippel szerelt kínafonok vannak, a high end cuccokat ők is Qualcomm procival szerelik, ezek pedig nagyon ritkán jönnek dual-simmel(ld.pld. BBK, Oppo, Xiaomi, Meizu).
Ebben a kütyüben is Qualcomm van, és csak két magos ugyan, de simán tartja a lépést az MT6589(T)-s mezőnnyel.

Te kifogtál egy rossz rossz darabot, ez tény. Sőt, minden jel arra utal, hogy egy szétbarmoltat, mert sem a lötyögős hátlap, sem a gps, wifi stb problémák nem jellemzőek erre a telóra. Mi több, ezekben éppen körberöhögi az MTK-s gépeket.

X.

mrgergoke · http://rendeljkinait.blog.hu/ 2013.10.28. 21:33:01

Kedves x10dead!
Köszönöm a hasznos kommentet. Azzal ugyan vitatkoznék, hogy minden high-end telefont Qualcommal szerelnének, de tény, hogy van belőlük. Több $300-350 körüli telót látni MTK6589T-vel szerelve. Ettől függetlenül igazad van abban, hogy a Qualcomm-ok egy SIM-esek. Erre egyébként nem jöttem rá eddig.

Motocoder 2013.10.29. 09:07:22

Ő nem azt irta hogy egysimmes az összes.
Hanem hogy ritkább,de van pl. Lenovo A760 Quad Core MSM8225Q

Motocoder 2013.10.29. 09:12:26

Ja, meg ma az egyik legerősebb processzort a Qualcomm
gyártja (snapdragon 800) ezzel szerelik ma az összes high-end telefont.
Pl sony z1 ,z ultra, xiaomi mi3,htc...etc.

Zoltán 86 2013.12.12. 00:40:11

Én nem igazán szoktam semmihez hozzá szólni,sőt...
deee,ide úgy érzem hozzá kell.
Észre vettem hogy sokan kételkednek a készülékben (Haier W910)
Én 3 napja hozzá jutottam egy ilyenhez...
Nekem volt pár androidos készülékem,de ez messze túl szárnyalja valamennyit.
Én játékos vagyok :
A mostani android játékokat,az igazán full grafikával rendelkező játékokat,mint a semmit úgy viszi.
Real racing 3,Bounty arms,Rayman : fiesta run,Farming simulator 04,Modern combat 4,Nfs : most wanted,Zombiewood,Dead on arrival 2,és még rengeteggel teszteltem....
Adreno 225 - teszi szépen a dolgát.
A 8mpx kamera,csodás képeket készít.A családban sokat fényképezünk....
Az 1Gb memória tökéletesen meg felel,zökkenőmentes futás.
Snap : Dual Core 1500Mhz,nincs mit mondanom úgy érzem.
Semmi problémám a készülékkel.Semmi.
Nyugodt szívvel ajánlom,mindenkinek.
Ennél a készüléknél,úgy érzem nem érvényesül az olcsó húsnak híg a leve című mondóka.
Ez egy igazán el talált darab.
Köszönöm a lehetőséget.
Zoltán.

mrgergoke · http://rendeljkinait.blog.hu/ 2013.12.12. 20:21:46

Kedves Zoltán 86!

Köszi a kommentet! Valószínűleg az enyém volt hibás, vagy ,,seller refurbished", mert bár tényleg nem volt lassú, mégis gagyinak tűnt. Ha lesz rá lehetőségem a jövőben, felülvizsgálom a cikket egy új példány jelenlétében.

Üdv,

mrgergoke

Zoltán 86 2013.12.14. 11:45:01

Igazán nincs mit,én köszönöm.
A felülvizsgálatot egy azonos készülékkel támogatom,úgy gondolom mindenképp megérdemli.
Nem gagyi.Hidd el...

Zoltán
süti beállítások módosítása