1000 mW USB Wifi adapter teszt

2013.02.21. 20:00

mrgergoke

Az új "kedvenc kütyü". Egyszerűen tökéletes.

Képek

Tulajdonságok:

* 1000mW magas teljesítmény.
* Nagy érzékenység.
* IEEE 802.11b/g.
* 54Mbps.
* USB 2.0 támogatás.
* 7dBi SMA csatlakozós antenna.
* Támogatja: Soft AP.
* Támogatja: SE, ME, 2000, XP 32/64, Vista 32/64
* FC, CE, RoHS tanúsítvány (mindenféle szabvány, keressetek rá, ha érdekel, de nem lényeges)

Azt hiszem jobb eszközt kaptam, mint amire számítottam. Már azon is csodálkoztam, hogy dobozban jött. Egyébként a feliratok nyelvétől eltekintve egy egészen kulturált kis csomagot kaptam, teljesen újnak nézett ki, nem volt ütött-kopott. Kinyitva egy műanyag tartóban az adapter és az antenna fogadott, de gondoltam, hogy nem ennyi lesz az egész felszerelés, felemeltem a műanyagot. Ott lapult egy aprócska driver-CD is, mely két cumis üveget ábrázol (??). Mellette hevert összekötve egy miniUSB-USB kábel a géppel való összekötésre, továbbá alattuk hevert a csomag legnagyobb érdekessége: egy user manual. Nem is akármilyen: széthajtogatva leírják, hogy hogyan kell a saját hálózatunk biztonságosságát ellenőrizni a CD-n mellékelt programokkal. Ez az ellenőrzés roppant egyszerűen elmagyarázható: a mellékelt program megpróbálja feltörni a kijelölt hálózatot. Nagyon aranyosak voltak a kínaiak, mert odaírták, hogy ,,Kérjük ne idegen hálózatokat törjünk fel vele". Dehogy törünk, mikre nem gondolnak?

A baj azzal van egyébként, hogy nem sikerült megnyitnom a CD-n mellékelt rengeteg kis programot. Egyet sem. A winrar szerint mind hibás, vagy sérült. Ha valaki tud segíteni, várom a kommentjét e-mailben!

Betettem a CD a meghajtóba és vártam. Mivel nem történt semmi (csak felpörgött), ezért nekem kellett megnéznem, hogy beolvasta-e. Beolvasta, de autorun.ini hiányában nem fog nekünk semmiféle választómenüt feldobni, mindenki keresgéljen rajta kénye-kedve szerint manuálisan. Fifty-fifty, hogy melyik driver a jó, ugyanis kettő van rajta. Az egyik Ralink (elsőre eltaláltam, ez a jó), a másik Realtek, ezt nem is tudom, hogy mire jó (nem próbáltam ki). Az egyszerű telepítő után egy nagyszerűen használható kis program fogad minket, bár mivel nem értek az egészhez mélyebben, sok mindent nem is tudtam értelmezni. Itt is elférne egy kis segítség. Ami tetszett benne (az előző kínai wifi adapteremhez képest) az az, hogy százalékban mutatja a jelerősséget, de átváltható dB-re is. Egyszerűen lehet frissíteni és pár másodperc alatt az új méréseket mutatja. Ez azért lesz jó, mert ha kísérletezünk a hotspotokkal, vagy egyéb ingyen böngészési lehetőségekkel, akkor az antennák cserélgetésével, forgatásával hamar kideríthető, hogy nagyjából merre van a forrás. Én kísérleteztem vele, és bejött.

Azért vagyok elragadtatva a kütyütől, mert sokkal erősebb, mint amire számítottam. A beépített lapka (notié) erősebb jóval, mint a legutolsó wifi adapter. Annak mondjuk nem volt antennája sem, de attól sokkal-sokkal erősebb. Ez viszont többszörösét produkálja a beépített lapkának minden egyéb segédeszköz nélkül. Leteszem ide a gép mellé és többször előfordult, hogy két utcával arrébb lévő netet 15-25%-os jelerősség mellett befogott. Növelhető a jelszint, ha az RPSMA hosszabbítót csatlakoztatjuk hozzá és annak a végére megy a hozzá kapott 7 dBi-s antenna. Ezt is kipakoltam az erkélyre, hogy lássam a szintkülönbséget. Jelentősen erősebb jelet nem kaptam, de picivel (0-20%) javult.

Utána kipróbáltam a Yagi antennát is. Ez sokkal kézzelfoghatóbb eredményeket adott. Ha a szomszédos routerek irányába állt, maximális vétel volt, ha nagyjából arra, akkor közepes, ha meg nem arra állt, akkor csak nagyon gyenge jel volt, vagy semmilyen. Minél magasabbra emeltem, annál jobb eredményeket értem el. Ezzel is szinte minden hálózatot be tudtam fogni (a nagy részének nem ismertem a forrását, szegény apám meg megunta egy idő után a tartogatását).

Összegzés - A teljes csomag

Kipróbáltam minden részét, hasonlítgattam az antennákat egymáshoz, kipróbáltam nélkülük is, hosszabbítóval és anélkül is. A tapasztalatom az, hogy az adapter a saját antennájával is igen erős. Ha megtoldjuk a hosszabbítóval, a nyitottabb környezetbe való helyezés miatt még jobb lesz a vétel. A Yagi antennát helyes irányba tartva úgyszintén erős vételt érhetünk el, ez inkább a messzebbi pontok elérésére használható. Én azt mondom, hogy mindhárom jó kütyü és aki komplett készletet akar, annak mindhármat ÉRDEMES MEGVÁSÁROLNIA!

Itt megvásárolható egy csomó USB wifi adapter.

Meg itt is.

2 komment

Címkék: kiegészítők elektronika

A bejegyzés trackback címe:

https://rendeljkinait.blog.hu/api/trackback/id/tr175085672

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

süti beállítások módosítása