Zeblaze Zeband okos karkötő teszt – A digitális titkár és személyi edző

2017.01.26. 08:00

Jackal_

1477968780646343.jpg

Régóta vágytam egy olyan karkötőre, amit férfiként is hordhatok, és hasznos információkkal lát el. Mivel nem vagyok oda az ékszerekért, eddig is csak órát hordtam, ezért alapkövetelmény volt, hogy az időt is lássam rajta. Sajnos én is küzdök némi túlsúllyal, ezért azt sem bántam, hogy személyi edző módjára piszkál, ha itt az idő egy kis kalóriát égetni. Szerencsére az ára sem verdesi az eget, EU raktárból 8.100 forintért hozzá juthatunk az eszközhöz.

 

Kicsomagolás

Gyorsan lekapkodtam a csomagolást, mert már nagyon vártam a tesztet. Szokásos fa színű papírdoboz, benne kicsi információs füzettel és egy nagyon fura töltővel. Az előbbit érdemes elolvasni, hogy minden funkcióval tisztában legyünk, utóbbit pedig kipróbálni, mert a szokványostól némileg eltér a használata.

A karkötő kifejezetten királyul néz ki. Ezt nem csak én gondolom így, ugyanis a munkahelyemen többen megállítottak, hogy megkérdezzék, mi van a csuklómon. Ilyenkor mindig két kérdést tettem fel: hogy tetszik-e a kinézet, illetve hogy tippeljék meg az árát. Külsőre mindenkinek bejött, ahogyan nekem is. Pont attól néz ki jól, hogy nem hivalkodó, diszkrét alumínium keretbe illeszkedik az alapból lesötétített kijelző, amelyet egy – az én esetemben kék, de négy színből választhatunk – erezett szilikon pánt fog körbe. Érdekes módon a kínaiak a krómhatású felületeket nem szokták eltalálni, ellenben a németekkel. Aki nem hiszi, nézegessen Audi belsőket. Ebben az esetben azonban pont jó, nem hivalkodó, de nem is érződik gagyinak.

1477968783738926.jpg

Az összehasonlítás szándéka nélkül említeném meg a Microsoft Bandet, amit elég sokan ismernek. Annak az ára eleinte az egeket verdeste, és az emberek e szerint is tippeltek, olyan 30-40.000 forintra. Amikor megmondtam, hogy csak 8.000 forint, akkor mindenki csak hümmögött, ennyit számít az ütős kinézet.

 

Tesztüzem

Gyorsan felpattintottam a Zebandot a töltőre, ami leginkább egy érzékelőkkel ellátott krokodilcsipeszre hasonlít. Először azon az állásponton voltam, hogy jobb lenne, ha USB-n keresztül lehetne tölteni, de aztán beláttam, hogy tulajdonképpen teljesen mindegy, hiszen mindenképpen le kell majd vennünk. Itt a kérdés a mikor, hiszen van benne alvásmonitor is, éjszaka sem tudjuk csak úgy felpattintani a töltőre.

joined_6.jpg

A kezelési útmutatóban megtalálható QR kódot beolvasva letölthetjük a Hplus Watch nevű applikációt, amivel a karkötő vezérelhető. Bluetooth segítségével párosítjuk a telefonhoz és már mehet is a móka. A kezelés rendkívül egyszerű, hiszen összesen egyetlen gombot nyomkodhatunk a karpánton. Rövid nyomásra lapoz egyet az oldalak között, hosszú nyomásra pedig aktiválja a funkciót. A lehetőségeink az alábbiak: óra és dátum, szívritmus, lépésszámláló, úszás „monitor”, megtett út, elégetett kalória, LED kivilágítása, kikapcsolás. Az óra adatokat Bluetooth-os szinkronizáción keresztül frissíti le az eszköz, ez a karkötőn nem állítható.

dsdssdsd.jpg

A pulzusmérés eléggé random módon működik, de a gyártó is feltünteti, hogy gyógyászati célú felhasználásra alkalmatlan. Néha iszonyat fals adatokat mért, például miközben a székemen ültem, 136 volt a pulzusom, futás közben meg stabilan 125. Itt a hosszabb nyomás automatikusan elindít egy azonnali mérést, ami mindig sokkal pontosabb volt, mint az előtte kiírt. Az átlagokat is viszonylag jól jelzi vissza, a 80 alatti értékem normálisnak tekinthető. A nagyobb terheléssel járó tevékenységeket viszont jól leköveti, ha hegyet másztam, vagy felálltam a lépcsőző gépre, akkor a terheléssel arányosan emelkedett, mikor reggel felkeltem, akkor pedig alacsonyabb értékeket mutatott. Ahogy észrevettem, az is befolyásolja, hogy mennyire húzom meg a kezemen a pántot. A lényeg az, hogy nem szabad szentírásnak venni, amit mér, pusztán csak statisztikai adatnak.

1477968785162495.jpg

A lépésszámláló viszont nem rossz. Az alkalmazásban napi tízezres minimumot adtam meg, mint elérendő célt, amit azért nem könnyű teljesíteni. A fele viszont vállalható, ellenben maga a tudat, hogy nem értem még el, annyira idegesített, hogy emiatt a hét minden napján felálltam az „ellipszis trénerre”, tehát a pszichológiai nyomás tényleg működött.

ds.jpg

Úszni nem úsztam a Zebanddal, viszont az eszköz maga IP67-es szabvánnyal rendelkezik, ami mérsékelt vízállóságot jelent. Megúsztattam a mosogatóban, és túlélte, feltételezem, hogy egy uszodát is kibírna, bár egy hosszabb vizes mókához azért levenném.

as.jpg

A távolság kijelzés is érdekes, mert nem tudtam objektív módon ellenőrizni. Szerintem egy kicsit alul becsüli az értékeket, illetve azt nem tudtam megállapítani, hogy mi alapján dönti el, hogy most éppen autóban, buszon ülök, vagy gyalog közlekedem. Gyanítom, hogy a kézlóbálásból, mert a BKV járatain az érték nem nőtt.

Az elégetett kalória problémaköre eléggé hasonló a távolság méréséhez. Nyilván egy nagy átlag alapján kalkulálja a számokat, de egy biztos, hogy sport közben jelentősen megemelkedik. Nekem ez bőven elég volt, de tudom, hogy lesznek olyan fitnesz matadorok, akik kockás füzetben fogják írogatni az elfogyasztott zellerek energiatartamát. Nekik ennél pontosabb mérési eljárásra lesz szükség. Aki viszont az arányokra kíváncsi, azoknak teljesen jó a Zeband által visszajelzett érték is.

1477968794320131.jpg

A hetedik funkció jelentősen eltér az előzőektől, ugyanis a képernyő kézmozgással való felélesztését állítgathatjuk. Én ezt bekapcsolva hagytam, hiszen nálam óraként funkcionált, és egyáltalán nem zavaró, ha világít. Aki viszont kikapcsolja, az a képernyő megkoppintásával újra felélesztheti az eszközt.

1477968793637564.jpg

A 8. lapon láthatjuk a töltöttséget és a Bluetooth kapcsolat működését. Az üzemidő 5-7 nap, de nekem nem tartott eddig, aminek egyszerű a magyarázata: minden funkció az újdonság varázsával hatott, ezért naponta negyvenszer néztem meg. Lehet, hogy 3 hónap múlva már rá se hederítenék, és én is a 15 napos standby időt kapnám eredményül. Az utolsó menü a beállítások, ahol csak annyit tudunk csinálni, hogy kikapcsolhatjuk a Zebandot. Minden mást az alkalmazás oldalán kell vezérelnünk.

 

Alkalmazás

Az egész okos karkötős őrület lelke az applikáció. Amit nem sikerül bezsúfolni a 160x165 pixel felbontású kijelzőre, azt itt fogjuk megtalálni. Ez utóbbi a teszt alatt nem mindig működött hibátlanul, ugyanis nagyjából naponta egyszer kifagyott. Ez azért bosszantó, mert így kinullázta a szívritmus számlálót, de szerencsére a többi statisztika megmaradt. Még így is a jobbak közé tartozik, és külön öröm, hogy a funkciókat is európai aggyal tervezték meg. 

joined_1.jpg

Találhatunk itt néhány kapcsolati állapotra vonatkozó menüpontot. Mi a szalag MAC címe, felépült-e a Bluetooth kapcsolat, frissítések, satöbbi, de ezek a funkcionalitás szempontjából lényegtelenek. Számomra sokkal fontosabb volt, hogy lehet állítani rezgetés alapú ébresztőórát, ilyenkor a telefon nem csak hangjelzéssel figyelmeztet, hanem leadja a riasztást a karkötőre is. Nem mondom, hogy az első alkalommal sokként ért volna az ébredés, de semmiképpen nem olyan kellemetlen, mint egy idegesítően vernyákoló csengőhang.

sdd.jpg

A leginkább csak felnőtt bébi csőszként aposztrofált pedométer funkció sem haszontalan, ennek segítségével ugyanis rá vagyunk kényszerítve, hogy bizonyos időközönként felálljunk mozogni. Ez annak, aki ülőmunkát végez, mint én is, egyáltalán nem haszontalan funkció. Sajnos nekem nem úgy tűnt, hogy a Zeband ezt okos órás eleganciával, a mozgásomból kiszámítva teszi, helyette óránként akkor is rezgette a csuklómat, ha előtte mozogtam.

1477968795376853.jpg

A legnagyobb aduász, amit még nem írtam le, a szociális hálózatokhoz társítható értesítés funkció. 8 különböző oldalhoz, köztük a Facebookhoz és a Twitterhez is társíthatjuk a szalagot, ilyenkor minden egyes aktivitást rezgéssel jelez, illetve kiírja az üzeneteket a kijelzőre, ha tudja. Sajnos ez sem ismeri a magyar nyelvet, tehát ha nem kínai ákombákomokból akarjuk kisilabizálni, hogy mégis mit írt az üzenet küldője, akkor vagy írunk ékezet nélkül, vagy angolokkal beszélgetünk.

joined_4_2.jpg

A dolog árnyoldala, hogy az értesítéseket nem tudjuk szűrni az applikációban, csak a weboldalakon, vagyis nem tudunk blokkolni specifikus üzeneteket. Ugyanez igaz az „other notificiations” fülre is. Például a képernyőkép mentését totálisan fölöslegesen írja ki a karkötő a kezünkre, hiszen nyilván mi nyomtuk meg a gombokat, vagyis TUDJUK, hogy megtörtént a mentés. Ez a teszt alatt annyira elfajult, hogy az első nap végén kikapcsoltam, mert idegesített, hogy a Facebookra beérkező napi 100 üzenet ugyan ennyiszer rezgette a kezemet.

Cserébe nagyon jól használható az SMS-ek és a telefonhívások észrevételére, amit külön is bekapcsolhatunk. A budapesti forgalom zajában még a zsebemben sem mindig veszem észre, hogy rezeg a telefon, ellenben a kezemen igen, így egy hívást sem szalasztottam el, amiért már önmagában megéri megvenni a kütyüt.

zeband.jpg

Akiket a fenti funkciók nem elégítenek ki, az nézegetheti a számtalan statisztikát, ami rendelkezésre áll. Ennek alapja a „user info” menüpont alatt megadott adatok, amelyek életkorra, súlyra, magasságra és hasonlókra vonatkoznak, illetve az ehhez tartozó motivációs célra. Én ezt az alapértéknek beállított napi 10.000 lépésen hagytam, ami mint utóbb kiderült, elég durva vállalásnak számít. A valós idejű pulzusmonitorozás alatt találhatjuk az ide vonatkozó statisztikát, illetve stopperrel mérhetünk adott időszakokat is.

joined_2_2.jpg

Az utolsó nagy adag információt a „dashboard” menüben találhatjuk meg, ahol szabályosan ránk zúdítja a program a különböző statisztikai adatokat, napi, heti, havi, de akár éves bontásban is. Kapunk színes grafikont az elégetett kalóriáról, a megtett távolságról, a lépéseinkről, alvási szokásainkról is. Ez utóbbi kettő számomra igen sokkolóan hatott, egyrészt nem mozgok eleget, mellette még rosszul is alszom. Kicsit persze a program túltolja az ijesztgetést, ugyanis a 87 kilómmal nagyon kövérnek bélyegzett, de az kétségtelen, hogy van rajtam túlsúly. Ennek az lett a hatása, hogy elkezdtem jobban odafigyelni a dolgaimra, tehát nálam az ilyen fajta ösztönzés teljes mértékben működik. Nyilván egy nagy közhely, ha azt mondom, hogy az egészég bármennyi pénzt megér, de kérdezzünk meg egy 120 kilós embert, hogy mennyit fizetne azért, ha csak 90 kiló lehetne. Biztos vagyok benne, hogy többet, mint 8.000 forint.

 

Összegzés

Aki eljutott idáig, az nyilván leszűrte már a cikkből, hogy nagyon elégedett voltam a Zeblaze Zebanddal. Összességében én azt kaptam amit vártam. Két dolgot viszont hiányoltam, az egyik a magyar nyelv, ami azért akadályozza a Facebookos és egyéb üzenetek elolvasását, a másik, hogy nem tudja feloldani a mobiltelefonomat a karszalag. Az applikáció néha kifagy, de ezzel véget is ért a hibák felsorolása, a többi számomra mind pozitív. Jól néz ki, kényelmes viselni, rengeteg mindent tud, és nem utolsó sorban olcsó. Ráadásul kompatibilis 4.3-mas Android és 8.0 verziószámú IOS-el is, tehát a régebbi telefonok tulajdonosai is tudják majd használni.

Pár éve akartam venni egy hasonló, noname okos karkötőt, akkor még 26.000 forintba került. A Zeband most 8.100 Ft EU raktárból, de aki vállalkozó szellem, 6.300 forintért Kínából is megrendelheti, mivel még pont a vámhatár alá esik az ár. Ennyit mindenképpen adnék érte, mert ezen a szinten ez egyáltalán nem drága.

A Zeblaze Zeband itt megvásárolható >>

 

 

2 komment

Címkék: kiegészítők elektronika

A bejegyzés trackback címe:

https://rendeljkinait.blog.hu/api/trackback/id/tr212149033

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

-Thingol- · http://iTouch.hu 2017.01.26. 08:59:46

en ennyi penzert inkabb a xiaomi mi band2-t javaslom, hasonlo a funkcionalitas, puritanabb kinezet, de tud olyat, hogy az alvasi ciklusodnak megfeleloen ebreszt es 20 napot bir az akksija minimum :)

Jackal_ 2017.01.26. 12:59:59

@-Thingol-: Igen, de arról már írtunk itt a blogon: rendeljkinait.blog.hu/2016/08/01/xiaomi_miband_2_teszt_az_uj_legmenobb_xiaomi_kutyu

Viszont közben megemeltem 15.000 lépésre a napi teljesítendő minimumot, ehhez nagyjából 40 percet kellett futnom pluszban. Viszont engem motivált, hogy számolja:D
süti beállítások módosítása