Olcsó LED karóra teszt - egy kis trógerság Kínából

2014.12.15. 10:00

mrgergoke

_12.JPG

Íme az első olyan termék, melyet olvasóim javaslatára vásároltam meg egy Facebook-os kommentcsata keretében. Érdekes kis ketyere. Mondom ezt az után, hogy a kibontást követően szabályosan kiröhögtem és hasonlóképpen tett a Csabi is, amikor átjött. Ő nem annyira kiröhögte, hanem nézett rá és egy mérhetetlenül lesajnálom pillantást mellett megkérdezte, hogy ,,MI EZ?!". Leírva nem lehet úgy átadni, de az egy nagyon őszinte pillanat volt. Na, lássuk hát, mitől tróger ez a MI EZ.

Nem volt különösebb körete: a képen látható kis zacsiban érkezett, természetesen a szokásos nyúlós-széttéphetetlen internesönel borítékban. Elsőre a gumiszíj nagyon merevnek tűnt, aztán másodikra is. Viselve ez egyáltalán nem tűnt fel, és szerintem néhány hetes hordás után kicsit meglazul majd, meg meggörbül, és a helyén lesz. Amúgy masszívnak hat.

Én tudom, hogy a divat elég gyorsan változik, és mostanában az a menő, ha egy órához két csukló kell, de én ezt nem tudtam még felvenni. Mármint ezt a szokást. Másokon már megszoktam, de nekem még mindig rettentő furcsa. Ennek az órának pedig akkora fém kerete, foglalata van, hogy csak na. A súlyának a nagy részét ez adja egyébként, de meg kell jegyeznem, hogy közelít a határesethez, de még rendben, nem kényelmetlenül nehéz. Az én órám (aminek fémszíja is van) könnyebbe ettől, de 10 perc után fel sem tűnt, hogy órát cseréltem, szóval biztos vagyok benne, hogy meg tudnám szokni ennek a használatát. Ilyen szempontból legalábbis.

Őszinte leszek. Linkeltétek, fogalmam sem volt, hogy hogy működik, nem is néztem meg nagyon, óra, tök mindegy, megvettem. At tudtam, hogy valami óra is jönni fog, de már a rendelés idejére sem emlékeztem. Egyszer csak beesett, kiszedem a csomagjából, és nézem, hogy ez nem jár. Jobban megnézem, és valami picit csúnyát mondtam, ahogy realizáltam, hogy a színes mutatók csak oda vannak festve. Egy nagyon hosszú pillanatig azt hittem, hogy ez csak olyan kamuóra, ami nem is működik, mint a japánoknál, meg a kínaiaknál az utcán a szemüveg. Tök sokan csak azért húznak fel egy sima üveg vagy műanyag lencsés szemüveget, de nagyon gyakran csak egy egyszerű keretet(!), mert úgy gondolják, hogy jól áll nekik. És még olcsó is, ez ugye fontos tényező.

Képek

Szóval én is ezt gondoltam az óráról. Aztán nézem, hogy van két indokolatlanul nagy gombja. Akkor az is kamu? Megnyomom a felsőt, és mélykék színnel mindenféle rendezett sor szerint felvillannak a számok alatt megbújó LED-ek. Na, ekkor röhögtem ki másodszor, aztán megfáradtan nevetgéltem fölötte, hogy akkor meg mi a tökömnek festik fel rá a mutatókat is, ha egyszer LED-ek mutatják a tájmot?

Egy perc után, amikor sikerült túltennem magam ezen a furcsa problémán, megnyomtam az alsó gombot is, majd megint, és rájöttem, hogy akkor azzal kell beállítani az időt. Őszintén szólva arra sem vettem a végére a fáradságot, hogy megnézzem valami útmutatóban, hogy hogyan kell beállítani, mi mit jelöl rajta, stb. Ugyanis, ha jobban megnézitek a képeket, észrevehetitek, hogy (bal felső sarok) 7 hét van (utólag beláttam, - külső segítséggel - hogy ez valószínűleg a napokat jelzi). Ha már így beismerem, hogy gyökér vagyok, azt sem árt hozzátennem, hogy a kínaiak is azok, mert a week számlapja alatt nincsenek LED-ek. Vagy nem működnek. Egyedül a week felirat képes világítani, és közben a tőle jobbra lévő nagy körön egy szám. Tessék ezt nekem megmagyarázni. Amikor időbeállítás módba lép az ember, sőt, ha csak megnézi az időt, random számok is elkezdenek halványan pislákolni. Kialszanak, aztán megint pislákolnak. Gondolom a tróger elektronika okozza, de nem vagy benne biztos, hogy pusztán ennek betudható a probléma.

Azon felül, hogy ennyire tróger, szállítás közben (sokkal inkább még a gyárban) megrepedt a jobb alsó sarokban az üvege, jobb középen pedig egy párafolt van szerintem. Vagy a fene tudja, mi az, de van ott valami.

Amúgy tényleg lehetne akár menő is, mert a dizájnnal csak annyi probléma van, hogy kicsit gagyi (más mi lehetne...), de egyszerűen retek.

Sajnos azt kell, hogy mondjam, az árát sem éri meg (ami jelenleg úgy 830 Ft), DE legalább nem érdemelte ki a méltán híres-hírhedt hulladék kategóriát. Aki mégis úgy gondolja, hogy megérdemel egy ilyet, az rpm watch néven keressen rá ebay-en, és a legolcsóbbak között megtalálja sokféle színben.

Jövő héten jelentkezek egy másik, szintén általatok javasolt termékkel!

Ezek között megtaláljátok az összes LED-es órát.

Meg itt vannak még.

Uff.

 

Szólj hozzá!

Címkék: elektronika

A bejegyzés trackback címe:

https://rendeljkinait.blog.hu/api/trackback/id/tr566965229

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása