Inmotion V5F elektromos unicikli teszt – Mikromobilitás mánia

2019.03.07. 07:22

Atika11

nyito_24.jpg

Az Inmotion V5F egy forradalmi jármű, egy elektromos unicikli, kifejezetten városi használatra tervezve. Én konkrétan eldobtam tőle az agyamat, mennyire modern és egyedülálló a szerkezet, de akinek a műszaki adatokra fáj a foga, az is elégedett lesz: 40 km-es hatótáv, 25 km/órás végsebesség, 120 kg-os teherbírás. Elfér az autónk csomagtartójában, de a hozzáadott kar segítségével akár a boltba is betolhatjuk. Az ára 141.000 Ft, vám- és áfamentes szállítással érkezik, de ennél mi sokkal olcsóbban jutottunk hozzá.

Inmotion V5F: mi a fene az az unicikli?

Nem sok értelme lenne egyből a kicsomagolással kezdenem, hiszen sokan azt sem tudják mit jelent az elektromos unicikli kifejezés. Ez egy olyan motoros egykerekű, ami hasonló a városszerte látható Segway-ekhez, de nincs kormánya, amibe kapaszkodhatnánk, helyette a testsúlyunkat áthelyezve, egy giroszkóp segítségével tarthatjuk magunkat egyensúlyban.

20190115091729_89013_eredmeny.jpg

Mi leginkább azért vágytunk egy ilyen szerkentyűre, mert utáltunk ülni a budapesti dugókban, eközben égettük a méregdrága benzint, amortizáltuk az autónkat. A helyi tömegközlekedés sem megoldás, nyomorogni kell, és évi 103.000 Ft-ba kerül a bérlet, vagyis árban még rosszabbul is járunk.

3-1.png

Az Inmotion V5F azért zseniális, mert feloldja a fenti problémákat, ráadásul a többi elektromos jármű hátrányai sem érintik. Ezeket saját bőrömön tapasztaltam meg, hiszen van két Segway Ninebot ES1 a családomban – a cikket itt olvashatjátok -, amiket nagyon szeretek, csak éppen nem férnek be hátra a kocsimba, nem mennek fel a hegyre és elég nagy nyűg bemenni vele a boltba. Éppen ezért városi közlekedésre egykerekűt kell venni, mert:

  • kis helyen elfér, könnyedén be tudom tenni az autóm csomagtartójába
  • egy embernyi helyet foglalunk el a forgalomban, kis helyen is elférünk
  • lehet tolni egy kar segítségével, ilyenkor a unicikli rásegít a mozgásra
  • nagyobb a hatótávja, mint az azonos súlyú rollereknek
  • sokkal jobbak a menetteljesítményei, illetve jobban tapad, mint egy roller
  • nagyobb a kereke, könnyebb kirugózni vele az úthibákat
  • szabványos szeleppel rendelkezik, bármilyen pumpával fújható
  • felmegy a meredek utakon is a nagy nyomaték miatt
  • bárhova bevihetjük magunkkal, soha nem szól érte senki
  • sokkal menőbb, mint bármi, az emberek imádják

4_6.png

Egyetlen hátránya, hogy meg kell tanulni a használatot, ami nem akkora ördöngösség, mint sokan gondolják, de azért nem csak annyi, hogy ráállok és kész, mint egy elektromos rollerre. Cserébe nem kell autóval a dugóban állnunk vagy a BKV-n nyomorognunk, gyakorlatilag nulla az üzemeltetési költsége, és egy fajta testmozgást is űzünk használat közben. Ja, és persze őrületesen király móka.

Inmotion V5F kicsomagolása

A fenti felvezető után nézzük milyen anyagokból rakták össze az Inmotion V5F uniciklit. Azt kell, hogy mondjam, meglehetősen patent minden, kifejezetten jó az anyaghasználat, a teherbíró elemek alumíniumból vannak, egyetlen gyengébb részletet találtam, a tolókar zárómechanizmusának idegesítő a holtjátéka. Mivel ez az egykerekűtől elszeparáltan érkezik, ezt fel kell csavaroznunk, és azért ez sem űrhajóknál használt precizitással készült. Nyugodtan használjunk egy gumikalapácsot, az majd helyre ugrasztja a kart. Ez egyébként alapból nem a csomag része, a Gearbest adja hozzá jófejségből, ingyen.

Ami a kinézetet illeti, eléggé futurisztikus, de nem túlzottan csicsás, van néhány világító lámpa elöl és hátul, illetve az akkumulátortöltöttség kijelzése egy LED-es fénycsíkon követhető nyomon. Elől egy kis lámpa világítja meg az utat, a hátsó részen pedig a töltőnyílást pillanthatjuk meg a porvédő sapka alatt. Oldalt a testen fekszenek az alumíniumból készült, érdesített felületű lábtartók, amelyek 120 kg-ot bírnak el. Ezeket mindenki sokszor le fogja zúzni, de van hozzá alkatrész dögivel, és másnak is ilyen, szóval emiatt ne legyetek idegesek.

Természetesen mindenféle leírást kapunk hozzá, vicces piktogramokkal jelölik, milyen védőfelszerelést viseljünk, hogyan kapcsoljuk be a terméket és így tovább. Nagyon európai az egész, még lepecsételt garancialevelet is kapunk, szériaszámmal.

Inmotion V5F tesztje: esünk, kelünk, gurulunk, lebegünk

Az, hogy mennyi idő alatt tanuljuk meg a használatot, eléggé egyénfüggő, mi Molcsa kollégámmal nagyjából 4 óra gyakorlás után mentünk el a Népligetből az Aldiba 2 db Inmotion V5F-ünkkel, igaz volt instruktorunk, aki megtanította a megfelelő technikát. Mi ez ahhoz képest, hogy egy csecsemő 1 év alatt tanul meg járni? Semmi, szóval egy kis kitartáson kívül másra nincs szükségetek.

p2010799.jpg

Néhány jó tanáccsal szeretnék szolgálni azoknak, akik most kezdik a gyakorlást. Érdemes olyan helyen kezdeni, ami egy fokkal puhább, mint a beton, például rekortán kosárlabda pályán, ugyanis mindenki eleinte dobálni fogja a gépet. Mi egy lezárt úton próbálkoztunk, és bizony vagy százszor felborult alattam az Inmotion V5F, össze-vissza verve a pedált és a tolókart. Éppen ezért, érdemes a testet bubifóliával vagy bármilyen más puha anyaggal betekerni, ez sokat segít a test megvédésében.

p2010790.jpg

Az Inmotion V5F állóképességéről csak annyit, hogy leszámítva a felületi sérüléseket – ami normális, ha a betonon egy 12 kilós tárgyat hajigálunk -, semmi baja nem lett a két uniciklinek, pedig amit műveltünk vele, az durva. Az is kiderült, hogy ahol kell, ott fém, kifejezetten erős és minőségi a vázszerkezet, szerintem a kategória egyik legjobbja. A Ninebot One szériát szokták még emlegetni, a King Songot, illetve az IPS gyártmányait, de az biztos, hogy az általános anyaghasználat és az ár aránya az Inmotion gépeknél nagyon jó.

p2020337.jpg

Attól én abszolút nem félnék, hogy valaki leesik róla, ugyanis nagyjából 15 centiméter magasan állunk, egyszerűen lelépünk róla, ha valami gond adódna. Persze nekem azért néha sikerült átesnem a szerkezeten, de ezek száma hatványozottan csökkent – nagyjából nullára -, ahogy javult a technikám.

p2010818.jpg

Védőfelszerelés hordása nem kötelező, de sosem baj, ha viselünk ilyesmit, a sisak kifejezetten ajánlott. Természetesen más kiegészítőket is magunkra aggathatunk – térd- és könyökvédő, csuklóvédő -, de maga a tevékenység semmivel sem veszélyesebb, mint a biciklizés, mondom ezt 320 kilométer után.

A gép használatának bonyolultsága nem vetekszik a Rubik kocka kirakásával, egyetlen gomb van rajta, amit ha hosszan nyomunk, bekapcsol, ha röviden elhúzzuk az ujjunkat, akkor pedig le-fel kapcsolja a lámpát. A tetején elhelyezkedő karral tudjuk tolni, ilyenkor a motor segít a haladásban. A fogantyú alatt van egy ravasz, amit az Inmotion V5F megemelése közben meghúzhatunk, ilyenkor leállítja a motort, így tudjuk kikapcsolás nélkül például lépcsőkön felvinni.

pjimage1-6.jpg

Természetesen mint minden modern unicikli, az Inmotion V5F is képes Bluetooth-on keresztül kommunikálni, ehhez nem meglepő módon az Inmotion appot kell letöltenünk. A szokásos menetteljesítményhez tartozó adatokat – maximális sebesség, megtett út, energiafelhasználás, akkumulátor állapota stb. – itt is nyomon követhetjük, de van még néhány extra, ami érdekes. Egyik az útvonalrajzolás, amit telefonunk GPS moduljának segítségével valósít meg, a másik a diagnosztika, ami a jármű állapotáról ad tájékoztatást.

pjimage4_2.jpg

Az Inmotion V5F képes hangszórója segítségével megszólaltatni hangfájlokat, illetve figyelmeztetni, ha túl gyorsan mész, vagy ha nagyon oldalra dőlsz vele. Van egy Wheellog nevű alkalmazás Androidra – és a Darknessbot iOS-re -, amivel szintén képes kommunikálni a jármű, sőt Pebble okosórára adatokat is tud küldeni, illetve dudálhatunk is a csuklónkról, de ezt sajnos ennél a modellnél csak a telefonon hallani, nem az uniciklin.

A végsebesség 25 km/óra, ami azért már tud ijesztő lenni, pedig a nagyobb modellek többet tudnak. Ilyenkor nagyon finoman hátradönti a unicikli a testet és a “slow down” hangüzenettel jelzi, hogy jobb lesz vigyázni.

A hatótávja papíron 40 km – egy 70 kilogrammos emberrel, sík úton mérve -, de ez súly és hőmérsékletfüggő, én 83 kiló vagyok, 2 fokban ez 22-25 kilométer körüli értéket jelentett, tehát jó időben még alattam is elmegy harmincötöt az 550 W-os motorral szerelt egykerekű. Feltölteni 4-5 óra alatt lehet, illetve aki aggódna az akkumulátorok élettartama miatt, annak jó hír, hogy védőelektronikát is kapott a termék, illetve a régebbi modellek tulajdonosai sem nagyon panaszkodtak az áramforrások hibáira.

 

Összegzés

Az Inmotion V5F pont egy olyan elektromos jármű, amit eddig kerestem. A városi közlekedés szinte összes gondját megoldja, elmegy 35-40 kilométert, felmegy a hegyre is, gond nélkül befér a kocsi csomagtartójába, a boltokban “saját magát tolja”, ára kevesebb, mint 1 évnyi autózási költségem, üzemeltetni fillérekből lehet, és még iszonyatosan menő is.

Szerkezetileg ez a gyártó állítja elő az egyik legjobb ár-érték arányú termékeket, illetve aki szeretné, az pimpelheti is, mindenféle kiegészítővel. Egyetlen hibája talán az, hogy az applikációja lehetne stabilabb, de menet közben sosem nézegettem, és van rá másik alternatíva. Nekem maximálisan bejött ez a fajta életérzés, még akkor is, ha ezért 141.000 Ft-ot kérnek, de az ára eléggé ugrál, Black Friday alkalmából 90.000 forintért is elérhető volt, ami egyszerűen nevetséges egy ilyen tudású készülékért. Főleg úgy, hogy Priority Mail for electric scooter only szállítással áfa és vámmentesen érkezik. Aki pedig érdeklődik a további Inmotion modellek iránt az ide nyomjon.

Itt megvásárolható >>

 

Köszönjük Szőcs Attilának az oktatást, bizalommal forduljatok hozzá uniciklis ügyekben az alábbi email címen inmotionhungary(kukac)gmail.com, illetve az alábbi Facebook elérhetőségen.

5 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://rendeljkinait.blog.hu/api/trackback/id/tr2314670889

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

GöTi 2019.03.07. 22:00:22

A tanulási idő átlagembereknek valójában 3 hét napi legalább fél óra gyakorlással. Ti nagyon ügyesek voltatok.

A tanulás alatt javaslom a belső bokát védeni egy, a cipőbe tolt, és a lábszáron is rögzített dologgal. Ez egy újságpapír köteg is lehet. Nekem a tanulás alatt a lábtartó csúnyán összeverte a bokámat többször is.

Ha jól tudom, Budapesten több területről is kitiltották :(

Egy régebbi hasonló modell bemutató videójában a padkára le-fel ugratnak vele a kínai májerek. Nos a gép automatikája kikapcsolja a vezérlést, ha érzékeli, hogy megszűnt a kapcsolata a talajjal - büdös nagyot lehet vele esni ez esetben!

Valóban nagyon jó játék sima felületű talajon. Jó a kapaszkodó képessége, lejtőn lefelé is biztonságosan szabályozható a sebessége.

Jackal_ 2019.03.07. 22:07:12

@GöTi: Szia, köszönjük, azért mi naponta beletoltunk 2-3 órát, instruktorral, így azért nagyjából kijön a matek.

Szerintem egyénfüggő, kinek hol töri a lábát a cipő/unicikli, nekem oldalt inkább azért nyomta, mert a magasszárú lábbelim csatja ott volt, nem maga az egykerekű volt a gond. A mai napig nem használom a hozzá adott szivacsot, pedig a legtöbb ember egyből felteszi. Nekem inkább a hosszabb utakon elfáradó bokám okoz gondot.

Az ugrálást én is láttam, ha elég gyorsan hajtod végre, akkor nem kapcsol ki, de én nem erőltettem eddig a dolgot.

Helyi önkormányzati rendeletek szabályozzák egyes kerületekben (ötödik és első kerületről tudok), ott a sétálóutcákban tiltottak be egyes elektromos járműveket, máshol szabadon használhatóak. Ez egyébként a felelőtlen turisták kétkerekű Segway-ezési szokásai miatt következett be, úgy jártak, mint a beerbike-kal.

Pár hegyet már megjártam vele, Gellért-hegyen minden utcán végigmentem, János hegy, Hűvös völgy, Széchenyi kilátó, sokkal jobb a hegymászó képessége, mint például egy rollernek, de azért ennek is vannak korlátai.

szepipiktor 2019.03.08. 07:49:43

Most tényleg... 2019-ben cenzúrázod a posztodat?
Milyen családból származol?

Nazareus 2019.03.13. 09:13:03

Én azt nem értem, hogy válthatja ki a BKV-t? Az autók között veszélyes menni, járdán meg minden sarkon le-fel ugratni vagy megállni, levenni-feltenni?

Jackal_ 2019.03.13. 09:16:53

@Nazareus: A járdákat 80-90%-ban lehajtókkal látták el az elmúlt pár évben, de egy közepes padkán simán le lehet vele menni. Január közepe óta (durván 2 hónap) 400 km-t tettem meg vele, szinte kizárólag városban. Autók között nem megyek vele, járda és bicikliút marad, ez utóbbiból rengeteget építettek Budapesten az utolsó 5 évben. Nyilván az időjárás beleszól a dolgokba, de ha nem esik az eső vagy nincs hó, akkor durván ugyanannyi idő alatt érek át a városon vele, mint tömegközlekedéssel. Néhány táv:
- Gellért-hegy- Népliget, buszpályaudvar - 20 perc
- Hegyalja út - Margit sziget 25 perc
- Erzsébet híd - Vörösváry út vége, 25 perc

A BKV is nagyjából ennyi lenne, csak ezzel arra megyek, amerre akarok és nem kell várakoznom a megállóban.