Gocomma keréknyomás mérő teszt – Így mentsd meg a gumidat

2018.10.26. 10:58

Toobee

nyito_2.JPG

Akinek fiatal autója van, az bizonyára találkozott már TPMS-sel, ami a gumikban lévő nyomás mérésére szolgál. Előre beállított határértékeknél jelez, nem kell folyton a benzinkúton, sokszor működésképtelen fejjel ellenőrizni, hogy vajon van-e elég levegő a kerekeinkben. Két Gocomma keréknyomás mérő készüléket tesztelünk, amit minden autótulajdonos megvehet magának, nem kell hozzá semmilyen átalakítás. Az ár baráti, 11.500 Ft-ért vásárolható meg az olcsóbbik modell.

A Gocomma EK215 itt megvásárolható

A Gocomma M20 itt megvásárolható

 

A Gocomma keréknyomás mérő szettek kicsomagolása

Rögtön két készülék is érkezett hozzánk, melyek dobozai teljesen egyformák, sőt, a leírást is csak az egyik eszközhöz készítették el, bár a működésük teljesen megegyezik, ezért nem jelentett nagy problémát a beüzemelés.

img_20180912_182441-1984x1488.jpg

Kimondottan sok alkatrészből áll egy ilyen csomag, ugyanis a “fejegységen” felül kapunk jelölt szenzorokat – mindnek megvan a pontos helye -, villáskulcsot, tartalék tömítéseket, kontraanyákat, a szétcsavaráshoz egy jópofa kupakot és a vezetékes változathoz természetesen töltőt, valamint egy konzolt.

img_20180912_182611-1984x1488.jpg

Mi mással is kezdhetném: érdekelt, hogy mi lapul az érzékelőkben, ezért a hozzá adott kis “virággal” szét is szedtem rögtön. A leírás szerint az O gyűrűk az elemcsere után használatosak, ezzel biztosítva a vízhatlanságot. A teszthét alatt egyébként elég zord körülmények között sem tapasztaltam semmilyen anomáliát, nem ázott be egyik sem.

img_20181022_095649-1984x1488.jpg

Rögtön egy kis részrehajlással kezdeném, ugyanis nekem sokkal jobban bejött a napelemmel tölthető változat, melyben beépített akkumulátor van, és irdatlan sokáig bírja egy töltéssel. Ezt egyébként megtehetjük micro USB kábelen keresztül is, ha mondjuk hosszú időre rakjuk le az autót zárt térben. Előre felragasztózták, így csak a helyére kell tenni. Gondosan válasszuk ki, hogy hol szeretnénk nézni, mert a 3M ragasztó nem viccel.

 

A Gocomma keréknyomás mérő tesztje

A felszerelés elég egyszerű, csak tekerjük le a szelepsapkán lévő kupakot, majd mehet fel a kontraanya. Ezek után mindössze annyi dolgunk van, hogy a megfelelő kerekekre rakjuk fel a szenzorokat, majd húzzuk rá a kontraanyát:

  • RR = jobb hátsó
  • RF = jobb első
  • LF = bal első
  • LR = bal hátsó

img_20180912_182512-1984x1488.jpg

Ha ezzel megvagyunk, akkor nyomjuk hosszan a jobbra nyilat, ekkor jutunk a párosítás menüpontjába, itt szaladjunk végig az összes gumin, majd nyomjuk hosszan a “villáskulcs” gombot. Alapvetően ugyanazt tudja a két eszköz, azonban a kábeles verziónak van egy nagyon hasznos kis extrája, kiírja az akkumulátor feszültségét. Ezzel a funkcióval könnyen el tudjuk kerülni, hogy valahol lemerüljünk.

img_20181022_151946-1984x1488.jpg

Nem a kijelző hibásodott meg, csak a kábeles modell technológiáját nem szerette a telefonom kamerája. Az akkumulátoros változatnál nem volt ilyen probléma. Személy szerint utáltam, hogy a csipogást nem lehetett kikapcsolni, az akkumulátoros modellnél szerencsére nincs ilyen probléma, az csendben teszi a dolgát.

20180730185522_14703.gif

Mindkét Gocomma készüléken be tudjuk állítani, hogy mekkora nyomásnál figyelmeztessen minket, ez túl alacsony és túl magas érték is lehet. Én azt tapasztaltam, hogy nagyon pontos, azt mutatja, mint a hitelesített, benzinkúti mérőórák.

m20.JPG

Aki Priust vezet, az tudja, hogy mindenhol decik lapulnak, különösen igaz ez a keréknyomásra, úgyhogy megnyugtató volt látni, hogy mindig a számomra optimálisnak tartott értéken vagyok. A szenzorban lévő CR1632-es elemek a gyártó szerint 1-2 évet bírnak, ezt biztosan erősen befolyásolja az időjárás, de nem nagy feladat cserélni őket.

ek215.JPG

Az árakról még nem esett szó, de ne aggódjon senki, egyáltalán nem drágák az eszközök. A Gocomma EK215 névre hallgató, kábeles változatot 11.500 Ft-ért vásárolhatjátok meg, tehát éppen vámhatár alatti összegről beszélünk, azaz nem szükséges az EU Priority Line szállítási móddal kérni. A napelemes, kábel nélküli Gocomma M20 picivel drágább, 13.000 Ft-ba kerül, ezt akár már meg is vámolhatják, de a 3.250 Ft-os áfamentes szállítás esetén emiatt nem kell aggódni. Pár hónapja ültem be a húgom autójába, olyan 400 méter múlva fordultam vissza a 0,9 barra fújt bal elsővel. Természetesen ő semmit sem érzett az egészből, egy ilyennel elkerülhető lett volna, hogy félrekopjon a gumija, vagy esetleg meghaljon valaki, amikor a szalagkorlátba vezeti az autót.

 

Összegzés

Két olyan eszközről beszélünk, ami filléres tétel a gyári megoldásokhoz képest, hiszen az autókba épített hasonló szerkezetek esetén egy darab elhagyott szenzor többe fog kerülni, mint ez a teljes készlet. Személy szerint nekem a Gocomma M20 jobban bejött, mert nem szeretem a kábeleket az autóban, a kijelzője is sokkal diszkrétebb, és a hab a tortán, hogy nem is csipog minden gombnyomás után. A Gocomma EK215 viszont visszajelzést ad az akkumulátor töltöttségi szintjéről is, valamint áfahatár alatti árával már nem kevés az árelőnye sem. Feleség, barátnő autójába szerintem kiváló döntés egy ilyet beszerezni, hiszen jelez, ha baj van.

A Gocomma EK215 itt megvásárolható

A Gocomma M20 itt megvásárolható