SJCAM SJ DASH M30 kamera teszt - A menetrögzítők sarokköve

2018.03.03. 20:32

Jackal_

20170810114254_95655_eredmeny.jpgAz SJCAM neve mára fogalom lett, nemcsak a kameráinak minőségét tekintve, hanem a hozzá tartozó árcímkék miatt is, és ezt a hagyományt az SJCAM SJ DASH M30 sem szakítja meg. Most végre megérkezett az egyre bővülő dashcam szegmensbe, ahova ha nem is az ajtót berúgva, de határozott kopogás után lépett be. Fő ellenfelét, a Xiaomi Mijia 1080p-t igyekszik maga mögé utasítani 21.000 forintos árával, nézzük sikerül-e neki.

Itt megrendelhető >>


Az SJCAM SJ DASH M30 kicsomagolása

A doboz külső része tulajdonképpen egy információs kisokos, rajta minden lényegi tudnivalóval, amit vásárlás előtt érdemes elolvasni. QR kód az applikációhoz, a doboz tartalma részletezve, és ami külön tetszett, egy hologramos SJCAM matrica, nehogy hamisítványt vásárolj.

A külső részt lehúzva a tényleges doboz világít teljes fehérben, a felületet csak az ezüsttel prégelt logó nemesíti. A pakk felnyitása rögtön mosollyal kezdődik. Először egy csodálkozóssal, mikor meglátjuk a vicces bumper stickert, aminek Amerikában igazi kultusza van, majd egy elégedettel, miután felfedeztük a doboztető belső felén a szivacsos réteget, ami a kamerát védte.

img_20180205_181333.jpg

A tartozéklista senkit nem fog összezavarni. A menetrögzítőn kívül egy tappancsos “dokkolót”, egy 3,5 méter hosszú USB kábelt és egy igen szép szivargyújtó adaptert kapunk. Mellékeltek még 2 SJCAM matricát, egy mikroszálas kendőt és egy rendes angol nyelvű használati útmutatót.

A kamera nagyon szép, nem is tudom, van-e párja e tekintetben. Kézbe fogva nagyon masszív, az alumínium test igényes és alig 70 gramm, a matt festés is dob az összbenyomáson, és minimálisra csökkenti a visszaverődést a szélvédőn. A vastagsága mindössze 14 mm, emiatt a lencse igencsak kitüremkedik a házból. Nagyon tetszett, hogy ez annyira magától értetődő a gyártónak, hogy a mellékelt dokkoló is az objektívnél fogva rögzíti a kamerát.

20170810114254_24969_eredmeny.jpg

Körbemustrálva mindössze egyetlen gombot találtam, ami kizárólag a ki- és bekapcsolásra használható, ezen túl csak a kártya helye töri meg a borítást. A hátoldalon egy 3 inch-es, 320x240 pixel felbontású LCD panel “terebélyesedik”, aminek alsó részébe 4 db érintésérzékeny gombot integráltak. A pöttyök a hangfelvételt, a WIFI-t, az azonnali mentést és a menüt vezérlik.

 

Az SJCAM SJ DASH M30 tesztje

A dashcam egy NTK96658 chipsettel érkezik, a szenzor 2 Megapixeles, és a SONY IMX 323-as gyártmánya. A rekesz f/2.0 apertúraértékű, a borzalom nagy objektív pedig 140 fokos FOV-ot biztosít. Van mikrofon, bár nem részletezik miféle, biztos, hogy az emberi beszédre van optimalizálva, mert a hangfelvétel csiszolatlan, sőt, kissé karcos, de a lényeg átjön. A kamera 1080p-ben rögzít, és nincs is lehetőség átállítani, bár nem is hiányzik. A videók bitrate-je 15 Mb/s, ez alapján egy óra videózás nagyjából 6,5 GB adatot gyárt, egy 32 GB-os kártyát 5 óra alatt ír tele. Fontos kiemelni, hogy itt már csak a minimum Class 10-es darabok rúgnak labdába, szóval a vételárba azt is érdemes beleszámolni, amennyiben ilyennel nem rendelkezünk.

nyito-2_3.jpg

Az apertúraérték lehetővé teszi, hogy használjuk a beépített WDR (wild dinamic range) opciót, ami egyfajta képjavító algoritmus, hasonlatos az ismertebb HDR-hez. Bár képstabilizátor nincs, a nyers adatok alapján minden adott az élvezhető képminőséghez.

A kábel elég hosszú ahhoz, hogy a használati utasítás szerint a kárpitelemek alatt elvezessük egészen a szivargyújtó aljzatig, a borítása gumírozott, és a micro USB fej is elég masszív. A dokkoló sok irányban állítható, elég stabilan fixálható, és a rajta lévő tapadókorong erős felfogatást biztosít, felcuppantás után szinte lehetetlen lefeszegetni.

Miután bepattintottam a kamerát a helyére és ráadtam a gyújtást, azonnal életre kelt a kütyü, és már forgott is a felvétel. Az azonnal alatt nem egészen 2 másodpercet értek. A jobb szélső gombbal a setup menüben beállítottam minden apróságot - dátum, loop rec., WDR, mozgásérzékelés, gravitációs szenzor, rendszám, nyelv - és kész. Hatalmas pacsi a gyártónak, hogy magyarul is elérhető a menü, ez megpendíti a szív húrjait.

sjcam-sjdash-back-display-e1511364936754.jpg

Innentől kezdve igyekeztem úgy kezelni a menetrögzítőt, mintha az autó alapfelszereltségének a része lenne, egy tárgy, ami értem van és a biztonságomat szolgálja, egy magától értetődő feature, amivel nem kell foglalkoznom. Az egyetlen szépséghibája az elképzelésemnek, ha az utcán parkolok, nem hagyom a kocsiban a kamerát estére, szóval mégiscsak törődnöm kell vele.

20170810114254_45985_eredmeny.jpg

Enyhítette a nyűgöt, hogy a dokkoló elég jól van kitalálva, tényleg egykezes a ki- és behelyezés. A micro USB csatlakozók iszonyat jó minőségűek, szinte elhiszem, hogy sosem fog kikopni/kilazulni, bárhányszor is használom majd.

20170810114254_23443_eredmeny.jpg

Az első pár nap eseménytelenül telt, reggel feltettem a kütyüt, este levettem, esetleg az egérmozin visszanéztem valamit. A leghasznosabb funkciónak az azonnali mentést találtam, csak egy érintés a harmadik pöttyre és a felvétel elmentve, nem kell tartani a felülírástól.

Harmadnapra kivettem a kártyát és megnéztem, mit mutat egy 4K-s tévén a minőség. Az első szó, ami eszembe jutott, hogy nyers, de jó értelemben. A nappali felvételeken minden a helyén, a színek stimmelnek, a boltok feliratai simán olvashatóak és az eső sem befolyásolja számottevően a képet. Este kissé más a helyzet. A városban, ahol néha az emberi szem is megbicsaklik a millió forrásból előtörő fénypaca miatt, már zizisedik a kép, elcsámborognak a színek. Nagy baj nincs, láttam már rosszabbat, igaz, jobbat is.

A negyedik napon eszembe jutott, hogy van applikáció is, szóval letöltöttem a SJCAM CAR nevű programot. A csatlakozás rém egyszerű, a kamerán bekapcsolom a WIFI-t, a telefonon megkeresem a kamerát, párosítás után pedig elindítom az appot.

20170810114254_52606_eredmeny.jpg

Maga a program pontosan azt kínálja, amit a menetrögzítő setup menüjében is be lehet állítani. Az app intuitív, átlátható, a videók könnyen letölthetők a telefonra, az egészen érződik, hogy csak az van benne, ami kell, semmi felesleges firlefranc, ugyanakkor teljesen érthetetlen, hogy a magyar nyelv miért csak a kamera számára elérhető, a telefonos alkalmazásban pedig miért nem.

joined1_4.jpg

Mindössze két különbség van a menükben, csak a mobilról érhető el a firmware frissítése és a fényképezés funkció. Előbbi nagy pluszpont, mert biztosak lehetünk benne, hogy az SJCAM hosszabb távon is számol a kütyüvel, a terméktámogatás pedig az igazán gondos gyártók sajátja. A fényképezést ebben a formában teljesen felesleges dolognak tartom, egy 2 Megapixeles szenzorral nem lehet jó képeket csinálni, ha nagyon kell egy fotó, jobb megoldás a "print screen" a telefonon vagy PC-n.

 

Összegzés

A termék legnagyobb riválisa a Xiaomi Mija 1080p. Pontosan ugyanaz a Sony szenzor, hasonló kinézet, közel egyforma lehetőségek. Ha tovább boncolgatjuk a kérdést, kiderül, hogy a hiányzó funkciók is szinte azonosak, gondolok itt a kimaradt GPS modulra vagy a parkolás segítésének hiányára. Az apróságok azonban az SJCAM felé billentik a mérleg nyelvét. A szebb, kecsesebb design, a nagyobb apertúra, a rendszám kijelzése és a biztos terméktámogatás erős érvek a döntés mellett. Nem is beszélve a magyar nyelvű menüről és az itthon is elérhető szervizről. Ugyan a Xiaomi terméke pár ezressel olcsóbb, az SJ DASH bőven megéri a differenciát.

Összegezve elmondható, hogy az SJCAM tisztességes iparosmunkát végzett az első menetrögzítő kamerájával, egy klassz belépő szintű kütyü, egy viszonyítási pont, ami a tartósság ígéretét sugározza, és amit igazán könnyű megszokni. A hiányzó funkciók ellenére a legnagyobb mulasztásnak egy szütyő hiányát éreztem, amibe bele lehet hajítani a gépet. Kicsiség, de fájó dolog, ami igazán beleférhetett volna a 21.000 forintos árba. Természetesen a kamera vám ás áfamentes EU Express szállítással is kérhető.

Itt megrendelhető >>

A kamerát most egy méretes tartóstesztnek vetjük alá, egy futár barátom elautózik vele Írországba, ott levezet vagy 2000 kilométert, aztán hazajön. A túra hosszúsága mindenestül 8-9000 km lesz, éjjel-nappal, minden körülmények között. A cikket természetesen frissítjük a tapasztalatokkal.

 

Szólj hozzá!

Címkék: elektronika DVR

A bejegyzés trackback címe:

https://rendeljkinait.blog.hu/api/trackback/id/tr5313686682

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.