WL-Toys V911 pro v2 kínai RC helikopter - bolondozok itt megint

2015.07.13. 10:00

mrgergoke

sku093776_03.jpgTényleg bolondozok itt megint. Úgy adtam el fél-egy éve az előző helikoptert, hogy azt mondtam rá, hogy jóvan-jóvan, izgalmas volt, meg poén, meg minden, de nem kell nekem egy ilyen azért. Erre mi van? Tavasszal küldte a Banggood a "nagy tavaszi RC kiárusítás" reklámjukat, és már megint meggyőztek. Mondjuk tény, hogy ez azért jóval komolyabb darab az előzőnél. LCD-s távirányító, dedikált töltőadapter, 4 csatornás helikopter, éppen csak kávét nem főz. Csináltam videókat is, amiken folyton belerongyolok valamibe. Érdemes megnézni.

Azt most mé

Küldték e-mail-ben Banggood-ék ezt a rengeteg RC reklámot, én meg amúgy is fogékony vagyok az ilyesmire, hát ha még az orrom alá is dörgölik, hogy milyen olcsók és mennyiféle van. Sokáig őrlődtem, hogy minek nekem egy ilyen, amikor a legutóbbit is eladtam, de a másik oldalon mindig ott volt, hogy ez azért jóval komolyabb darab a specifikáció szerint.

Jött tehát a körbejárás része, amelyben ellenállok a vásárlás vonzalmának, és megpróbálom furfangos módon lebeszélni saját magam a vásárlásról. Eljutottam tehát egy RC fórumba, ahol rákérdeztem, hogy érdemes-e ilyet venni, mire jó, mit tud, satöbbi. A válasz sajnos az volt, hogy pontosan ilyenre van szükségem, ez az egyik legjobb és méltán legnépszerűbb darab az árkategóriában. Apropó árkategória. A Syma S107-et ugye durván 22 amerikai dollártól már megkaphatjuk teljes felszereléssel (értsd: kapsz távirányítót is), míg a WL-Toys termékét akciósan 34 dolcsiért vettem. Jó, pár dolláros leárazás volt csak, de így is látszik az árkülönbség. Hozzáteszem, itthon 15-21 Mátyást kell kiadnunk egy ugyanilyenért.

Kiderült tehát, hogy feltétlenül vennem kell egy ilyet, a kérdés már csak az volt, hogy kinek fogom én ezt eladni, ha 2 nap után már nem gondolom úgy, hogy szükségem van rá. Ekkor villant be, hogy egyik ismerősömmel pont erről beszélgettünk nem olyan régen, és szeretett volna egyet ő is, hogy a fiával tudjanak játszani egyszerre. Több sem kellett, rohantam a webshophoz, hogy elverhessem a pénzem, és durván két és fél hét múlva már a kezemben is volt a hatalmas doboz.

 

Bontogatás

Képek

Túl sok mindent nem szeretnék itt elmondani, az élmény része elmaradt a mohóságom miatt. Meglepő lehet, hogy a Syma-t pontosan ilyen dobozban kaptam anno, és ugyanilyen sok felesleges hely volt benne. A lényeg, hogy bombabiztos ez a hungarocell doboz is, semmi sérülés nem érheti a kütyüt. A doboz tartalma pedig:

- 1 db helikopter

- 1 db mode 2 távirányító

- 2 db 130 mAh akksi

- 1 teljes szett pótlapát

- 1 töltőadapter

- 1 USB kábel

- Papírkák

Bontogatás közben szomorúan tapasztaltam, hogy ez is olyan tipikus kínai retek távirányító, amihez egy mobil Paks 2. szükséges, ugyanis 6, azaz HAT darab AA elem kell bele. Arról nem is beszélve, hogy ha felteszem az elemtokot, mindig kikapcsol kontakthiba miatt a távirányító, de a szerelők ökölszabálya itt is működik: az első, amit hiba esetén meg kell próbálni, hogy sziszegve anyázzuk a hibás eszközt, és ököllel ráverünk a hibásnak vélt részre, majd ellenőrizzük, hogy megjavult-e. A művelet saját belátás szerint megismételhető több alkalommal is. És csak, hogy bizonyítsam eme szent szabály létjogosultságát, elárulom, hogy eddig minden alkalommal működött. Nem akar bekapcsolni? Durr egyet az elemtokra, és lám, máris működik.

Nem tudom, ki találhatta ki, hogy ami nem működik, azt addig kell ütni, amíg nem javul meg, de okos ember lehetett. Milyen para lenne, ha a kórházban is ezt tolnák. Bemész, hogy kegyetlenül fáj a lábad, amióta leestél a létráról falfestés közben, jön a nagymellű, szőke ápoló és acélbetétes bakanccsal elkezdi rugdosni, hátha jó lesz. Oda sem mész többet a fájdalmaiddal.

 

Padlógáz

Megint letérek a témáról és hülyeségeket beszélek. Szóval kicsomagoltam, és a kettes töltőadapterrel feltöltöttem mindkét akksit, nagyjából átnéztem a papírt, ami a triggerelésről szólt, és megpróbáltam reptetni. Mielőtt a lényegre térnénk, fussunk át a specifikáció főbb elemein, meg azon, hogy melyik mit jelent.

ht1e6omfuhxxxagofbxh.jpg

Az első és legfontosabb különbség a Syma-hoz képest az az, hogy ez 4 csatornás, az pedig 3.5 volt. Ez jelölésben 3.5CH, illetve 4CH, mint channel. A csatornák száma a helikopteren található vezérlők számát jelenti. Nem így szó szerint, de fogjuk rá, nagyjából. A két csatornás helik tudnak emelkedni-süllyedni, illetve előre-hátra menni. A 3 csatornásak tudnak a saját függőleges tengelyük körül forogni is, a 4 csatornásak pedig az élethű darabok, amik oldalazni is tudnak. Felmerül a kérdés, hogy akkor mi a bré az a 3.5 csatorna. Az, kérem baromság. A kínaiak marketing célokból odacsaptak még egy fél csatornát, mondván, hogy vannak az elején LED villogók (emlékeztek még rá?), és az egy fél csatornát ér. Ez kábé olyan tróger, mint amikor úgy próbálsz meg bevágódni az új főnöknél, hogy megjegyzed, milyen esztétikus a felesége, miközben még ő is tudja, hogy egy bányarém.

A második jelentős különbség a farokrotor állása. Itt a 4 csatornásakra jellemző módon nem vízszintesen állnak a lapátok, hanem jobbra néznek, és vagy nem járnak, vagy balra tolják a heli seggét. Az előzőnél nem így volt, ezen meg is voltam lepődve.

A harmadik érdekesség, hogy mennyivel okosabb a távirányító, meg az elektronika. Triggerelés. A triggerelés azt jelenti, hogy ha a vezérlés, vagy a mechanizmus működése valami lényegtelen okból kifolyólag eltér az optimumtól, azaz offszetje van, akkor a triggereléssel ki lehet ezt kompenzálni. Nézzük a konkrét példát. Amikor elsőnek bekapcsoltam, oldalazott balra, és közben még forgott is valamelyik irányba. Ha ez az alapbeállítás, azaz az elektronika ezeket a helyzeteket tekinti nullhelyzeteknek, akkor nincs más hátra, mint eltolni ezeket a nullákat úgy, hogy nekem jók legyenek, azaz a felhasználó valós nullákat kapjon. Erre van négy darab 3-állású pöcök a távirányítón. Középre ugrik vissza mindig, és valamelyik irányba eltolva csipogni kezd a ketyere, és egy sávon mutatja, hogy melyik irányba és mennyire toljuk el a gyári nullhelyzetet. A papír kivételesen nagyon hasznos, mert magamtól rá nem jöttem volna, hogy melyik mire jó. Lehet vele főrotorsebességet állítani, függőleges tengely körüli forgást, oldalazást, és előre-hátra döntést állítani, tehát gyakorlatilag az összes lehetséges szabadsági fokához tartozik egy-egy trigger gomb. Több órás szenvedés után egyszer csak sikerült úgy beállítanom, hogy kezelhető legyen a gép. Érdekes, hogy földön még mindig nem tud egy helyben maradni. Összevissza úszik, forog, miegymás, de amint rápakolok egy kis kakaót, felröppen, és gyönyörűen egy helyben marad.

A távirányítón ezen felül van egy LCD kijelző, amit ugye már említettem is, meg bal fent egy gomb, amit megnyomva 2 mód között válthatunk. Az egyik kisebb szervókitéréseket eredményez, a másik pedig radikálisabbakat. Ez a beltéri-kinti használat esetén hasznos, mert kint egy aprócska szellő is látványosan megdobja a gépet, és nem árt, ha az ember hirtelen tud rá reagálni durva ellenmozgásokkal. Tudom, tudom, mindig azt mondom, hogy nincsenek hirtelen mozdulatok, mert az a helikopter halála, de szabadtéren nyugodtan próbálgassuk. A legjobb hely ilyesmire egy nagy kert, vagy focipálya lehet, de ha más nincs, sportcsarnok is megteszi. A lényeg, hogy ne nagyon járjon a szél, nagy és akadálymentes terünk legyen és lehetőleg puha talajra essen, mert garantált, hogy olyanokat fogunk zakózni a géppel, hogy öröm lesz nézni.

sku100324--1.jpg

Az akksik ugyanúgy tölthetőek távirányítóról, és ebben az esetben is használnunk kell az adaptert. A két akksi (bár elég kis kapacitásúak és látványosan tré darabok) remek ötlet a gyártó részéről, tökre örültem neki.

 

Most már aztán tényleg

Sikerült hát kitriggerelni a gépet, van két akksink, lehetőleg szabad terünk nulla széllel, adjunk neki. Az én tapasztalatom az, hogy tök fölösleges (sőt) lassú gázadással felszállni. Egy rövid időn belül úgyis kiszabadul mindenkiből a gyerekek fantáziája, hogy akkor leszállópályán vagyunk egy rakás TNT-vel, óvatosan kell vezetni, de sietni kell. Lassan toljuk rá a gázt, és szép egyenletesen magasba emelkedünk, majd elindulunk egy irányba. Na, hát ezt aligha fogjuk megcsinálni ezzel a géppel, ugyanis, összevissza megy, ha csak gázt adunk, de még nem emelkedik el. Sőt, még földközelben is ezt nyomja. A legjobb, amit ki tudtam találni az, hogy szabad pontra helyezve úgy 60%-os gázt kell hirtelen ráadni, ettől instant felröppen, és amikor elértük az utazási magasságot (0.5-1 másodperc), szép lassan vissza lehet venni lebegőgázra.

Szabadtéren ez még bonyolultabb, főleg ma volt az, mert a szél összevissza vitte ezt a szerencsétlent. Vagy éppen a talpa akadt egy fűcsomóba, és elkezdte kikapálni a füvet, ahogy elborult. Kétszer felküldtem a diófára, meg kétszer a tetőre, és akkorákat borult szabadeséssel betonra, hogy már én is attól féltem, hogy most pusztul meg, de a világon semmi baja nem lett. Tegnap, amikor véletlenül beküldtem a málnásba (ma is sikerült), az egyik pöcök kiugrott a helyéről, és kegyetlen nagy nyolcassal járt, meg irányíthatatlan volt, de hamar észrevettem a hibát és visszapattintottam a helyére. Hát, nem igazán kell félteni ezt a gépet, de azért betonközelben ne próbáljuk mindig megmenteni, néha jobb, ha nullgázzal csapódik le, mintha a motor még erőlködne és szétverné a lapátokat.

Összedobtam a videóimat, tessék derülni rajtuk (elárulom, hogy kegyetlen nehéz irányítani):

 

 

Összbenyomás, ajánlás

Elég jó kis cucc. Egy tízesért vihető, vámon úgysem akad meg, nagyon jó az anyaghasználat és megfelelő az összeszerelési minőség. A vezérléssel nekem akadtak gondjaim, de többnyire sikerült kitriggerelnem, a többit meg meg kell szokni, nem lehet minden tökéletes. A kis, gyári akksik is bírják az 5-7 perc folyamatos játékot, amiről egyáltalán nem kell azt gondolni, hogy kevés, szó sincs róla! Fel sem tűnik az embernek, hogy milyen kevés, annyira kell koncentrálni közben. Aztán jön egy csere, és pont elég is a játékból, mire mindkét akksi kimerül.

wltoys-v911-pro-v911-2-v911-v2-4ch-2-4ghz-gyroscope-remote-control-rc-helicopter-v911.jpg

További hatalmas piros pont, hogy a WL-Toys nem egy egyszeri, tróger gyártó. Látványosan ad a vásárlói visszajelzésekre (lásd: a v2 a v1 ráncfelvarrott verziója az előző hibái miatt), és rengeteg kiegészítőt lehet venni hozzá. Mindezt annak ellenére, hogy a profitól rendkívül távol eső darabról beszélünk minden tekintetben. Ehhez képest tuning lapátokat, csapágyazást, akksit, motort, farokrotort, stb. lehet venni hozzá. Gondoljuk csak végig, hány olyan gyártót tudunk mondani bármilyen elektronikai területen (de főként mondjuk mobilpiacon), akik ennyire foglalkoznak a legolcsóbb cuccaikkal is? Én nem tudok most egyet sem.

További pozitívum, hogy a WL-Toys-nak van EU webshopja, minden megtalálható ott is, és bár tőlük még nem rendeltem, rendkívül pozitív élményekkel állok az egészhez. A következő darabom vásárlásakor elgondolkodok rajta, hogy feltúrjam-e a netet, vagy rögtön tőlük vegyem meg. #update: Nem, valójában semmit sem fogok az EU raktárból venni, mivel megláttam, hogy náluk ugyanez 100 euró lenne. Pls.

Ha valakit még mindig nem győztem meg, akkor annak itt az utolsó próbálkozásom: most bizonyára azon töröd a fejed, hogy mi lehet az a nyomós indok, ami miatt megbánnád a vásárlást? Én ugyan nagyon jól elvagyok, de neked lehet, hogy nem tetszene valami benne. Azt kell, mondjam, aligha van ilyen. Nem vártam volna, hogy szabadban is lehet használni, de lehet, ez pedig extrém ajándék volt nekem. Nem tudok negatívumot említeni. Szuper cucc.

Itt megvásárolható.

 

Uff.

1 komment

Címkék: elektronika

A bejegyzés trackback címe:

https://rendeljkinait.blog.hu/api/trackback/id/tr717620182

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Jackal_ 2016.05.03. 12:22:10

Ahh, igen király ez a kis heli, pont ezt vadászom most, de őszintén szólva meglepett, hogy van magyar cikk a gépről. A Triggerelés igazából trimmelés, a triggering azt jelenti, hogy valamilyen esemény egy másikat vált ki.

A multirotoros gépek (köznyelven "drónok") távirányítóján szinte mindig van ilyen:
- jobbra balra kúszás
- előre hátra kúszás
- tengely körüli forgás

A cikk egyébként nagyon kellemes, jól lejön belőle, milyen a termék és a stílus is tetszett, köszönöm.