Ezekből a Xiaomi termékekből adják el a legtöbbet

2018.11.20. 10:26

Jackal_

final_cb_0086_0.jpg

Elképesztő ütemben vásárolják itthon a leggyorsabban fejlődő kínai márka, a Xiaomi termékeit, köszönhetően a nyugati konkurensekkel vetekedő minőségnek és a kiváló ár-érték aránynak. Én is imádom a kütyüiket, hiszen napi szinten könnyítik meg életemet, legyen szó akár a takarításról, akár a telefonálásról. Ráadásul az olyan okoseszközeik, mint a rendkívül olcsó Mi Band 3, ajándéknak is tökéletes: olcsó, uniszex, kortalan, így bármelyik rokonomnak adhatom.

 

1. Xiaomi Mi 8 okostelefon

A Xiaomi Mi 8 a cég jelenlegi zászlóshajója, amibe minden olyan technikát belezsúfoltak, amelyet a legnevesebb konkurensei is magukénak tudhatnak. Én jellemzően az AMOLED kijelzőket részesítem előnyben, egyszerűen azért, mert minden sokkal jobban néz ki rajta, a fekete tényleg fekete, nem valami szürkésen bevilágított rettenet.

mi82_1.jpg

Ráadásul a megjelenítő alig fogyaszt, így simán használtam egy feltöltéssel 3 napon át, anélkül, hogy minden reggel idegesen nézegettem volna, vajon este feltettem-e a töltőre, és kibír-e még fél napot. Ha esetleg nem, akkor is 50%-ra feltölti magát fél óra alatt az autómban, mire beérek a munkahelyemre.

p1980021.jpg

Csúcstelefonhoz szupererős hardver dukál, a jelenlegi legdurvább processzor, a Snapdragon 845 dolgozik benne, amit 6 GB RAM egészít ki, én nem szívesen adom alább. Mivel jellemzően nem nagyon zárom be a böngészőablakokat, így egyszerre akár 15-20 weboldal is fut, mégsem tapasztaltam lassulást. Játékok? Könnyedén vitte az egyik legdurvább gémet, az Iron Bladet, ráadásul a háttértár is villámgyors, a Type-C porton keresztül a sokgigányi zenémet pillanatok alatt felmásoltam, hogy ingázás közben is legyen mit hallgatnom.

p1990011-696x464.jpg

Mivel ez egy flagship telefon, elvárom, hogy rendelkezzen előremutató megoldásokkal. A kétcsatornás GPS segítségével több Kéktúra szakaszt is teljesítettem a Pilisben, egyszer sem hagyott cserben. Rászoktam a boltokban az NFC-vel való fizetésre is, így nem tudják ellopni az adataimat, ezért már nem is hordom magammal a bankkártyámat. Ráadásul kiváló, AI támogatású képeket készít, így kicsit fölöslegesnek is érzem a kompakt fényképezőgépemet, hiszen a mobilom mindig nálam van. Én nem tudok jobb csúcstelefont mondani 107.000 forintért, és az is tuti, hogy 2-3 évig biztosan nem agyalok majd azon, hogy le kell-e cserélni a készüléket, vagy sem. A tesztet itt olvashatjátok.

Itt megrendelhető >>

Itthonról itt érhető el >>

 

2. Xiaomi Pocophone F1 okostelefon

Az indiai piacra szánt készülék koncepcióját két fő jellemző köré építették fel: brutális hardver és alacsony ár. Ez a mentalitás nekem is szimpatikus, főleg, hogy a sokkal drágább Xiaomi Mi 8 és a Xiaomi MI MIX 2S hardvereit sokkal olcsóbban is megkaphatom. 96.000 forintért – ami inkább egy középkategóriás mobil ára – ugyanis egyetlen gyártó sem ad 6 GB RAM-ot, izmos Snapdragon 845-ös processzort és 64 GB-nyi háttértárat.

nyito11-696x397.jpg

Mivel sokszor nyomkodok valami ütöm-vágom játékot, amikor BKV-zom, ezért fontos, hogy semmi ne szaggasson a mobilomon, de szerencsére ilyen alkalmazást nem is nagyon találtam. A Pocophone F1-et ráadásul folyadékhűtéssel szerelik, ami kiválóan vezeti el a hőt, így egyáltalán nem volt kellemetlen órákon át tolnom az autóversenyt. 48 órányi üzemidőt simán kihoztam belőle, de egy nálam elhivatottabb elektronhuszárnak a 3 nap is meglesz.

2_2_1.jpg

Én személy szerint jobban szeretem a Xiaomi kezelőfelületeit, mint a gyári Androidot, egyszerűen könnyebben rááll az agyam, nem kell keresgélnem a menüben az olyan idegesítő dolgokat, mint az automatikus szövegjavítás. Az sem mellékes, hogy a Xiaomi felülete eddig még mindig hibamentes volt, pedig nem ez az első készülékem tőlük.

ny1.jpg

Hogy lehet akkor mégis olcsó, ha ennyire jó? Egy picit spóroltak a kamerán, így "csak” a Mi 8SE egységét kapta meg. Nekem ez teljesen elég, és még így is jobb, mint a telefonok 90%-a. A tokozás bár összeszerelési szempontból kiváló, nem tartalmaz prémium anyagokat, de ez tényleg megér +30-50.000 forintot? Nekem tuti nem, inkább maradjon 96.000 az ár. A tesztet itt olvashatjátok.

Itt megrendelhető >>

Itthonról itt érhető el >>

 

3. Xiaomi Mi Robot robotporszívó

Ki szeret takarítani, tegye fel a kezét? Én sem, sőt utálom, időrabló, fárasztó tevékenység, mégis meg kell néha csinálnom. Vagy mégsem? Bár teljesen nem tudtam tőle megszabadulni, a Xiaomi Mi Robot jelentős mértékben csökkentette az erre fordított időmet és a koszt a lakásomban. Már hónapok óta üzemel, amivel nagyjából lefeleztem a takarítással töltött órák számát, helyette csinálok valami értelmeset.

4-8_1.jpg

Az egészben az a legjobb, hogy nem kell kézzel elindítanom a porszívót, hiszen tudom automatizálni. Ha elmegyek otthonról, induljon be, pucolja végig a lakást, mire hazaérek, már feltöltve várjon a dokkolóján. Azzal sem kell foglalkoznom, hogy állandóan figyeljem a portartály, a szűrők, a kefék, meg a ki tudja milyen egyéb részegységek elhasználódását. Ha ezek elkoszolódnak vagy csereérettek, már jön is az üzenet a telefonomra, ráérek ekkor turkálni a gépben.

3-10.jpg

Sokszor elfelejtem elindítani, és már az irodában jut eszembe, hogy hoppá, kellett volna egy kicsit takarítani, mert délután jönnek meccset nézni a haverok. "No para”, ezt távolról is meg tudom tenni, mint ahogy azt is látom a virtuális térképen, éppen merre jár a robot a lakásban. Ha éppen TV-t nézek, virtuális fal segítségével kizárom a konyhába, ott söprögessen, ha pedig főzök, pucolja a nappali szőnyegét a hengerkeféjével. Ráadásul extra finoman érint meg mindent, nem veri le az ajtófélfáról a festéket, és a macskámat sem paráztatja halálra.

1513247139967575_eredmeny-1-696x377.jpg

Többször kölcsön adtam már rokonaimnak, mert senki nem hiszi el, hogy egy 150-200 négyzetméteres házat is kitakarít. Ha egyszer nagyobb ingatlanba kell költöznöm, simán magammal vihetem, nem kell új eszközt vásárolnom. Fogyasztói társadalom ide vagy oda, jobban szeretem egyszer megtalálni a tutit, és nem a keresgéléssel elcseszni az időmet. Egyszer kiszámoltam, hogy hetente 1 órát biztosan megspórolok vele, az évi több mint két nap. Ez azért eléggé megér 78.000 forintot. A tesztet itt olvashatjátok.

Itt megrendelhető >>

Itthonról itt érhető el >>

 

4. Xiaomi Stratos okosóra

Miért akartam okosórát venni? Mert untam már, hogy minden okoskarkötő úgy néz ki, mintha egy mániákus sportolónak találták volna ki. Túl sportos, csili-vili valami, rikító színekben. A Stratosra azonban százas nagyságrendű előlapot tölthetek le, így olyan a kinézete, amilyennek én akarom. Egyik kedvencem a kronográf számlap, amitől egy az egyben egy neves gyártó modelljének néz ki. Az emberek érdeklődve jönnek oda, hogy megkérdezzék, milyen drága cuccot viselek, aztán amikor elmondom, hogy nincs 67.000 forint, meglepődnek. Annyira elegáns, hogy nem ciki benne színházba menni, nem néznek ki vele sehonnan.

kep2_9.jpg

Amit eddig nagyon hiányoltam az előző óráimból, hogy a zárt térben űzhető sporttevékenységeimet nem méri. Például kinek van a lakásában focipályája? Senkinek, de elliptikus trénert tuti látott már mindenki, nekem is áll egy a nappalimban, és a Xiaomi Stratos ezt is méri. Síelés? Jön a tél, irány Gerlitzen, a fekete pályákra is jó lesz. Másik kedvelt sportágam a túrázás, így a GPS mellett különösen értékeltem, hogy a GPX útvonal fájlokat is kezeli. Akkor is rezeg, ha esetleg éppen letérek a nyomvonalról, így nem támad majd rám a Magyarországot terrorban tartó Füzesabonyi medve.

kep4_6.jpg

Kezeli a zenéimet is, amit szerintem 2018-ban minden kütyünek tudnia kellene. De a kedvencem a megjelenítő, hiszen többször kínlódtam már gyenge háttér-világítású okosóra kijelzőkkel, amiből semmit sem lehet látni napsütésben. A Stratos sajátja azonban transzreflektív, vagyis annál erősebben világít, minél több fény esik rá, így teljesen mindegy, hogy a tengerparton heverészek vagy a Pál-völgyi cseppkőbarlangban kóborlok. Ráadásul attól sem kell félnem, hogy összekarcolom, a Gorilla Glass üveg, a kerámia és az acél sem erről híres. 67.000 forintért ekkora tudású óra nem nagyon van a piacon, nekem ez most a best buy a kategóriájában. A tesztet itt olvashatjátok.

Itt megrendelhető >>

 

5. Xiaomi Mi Band 3 okoskarkötő

Az ultimate kínai karkötő, de úgy is fogalmazhatnék, hogy ez az, amit mindenki megvesz. Nemcsak azért, mert 6-7.000 forintért már hozzánk vágják, hanem mert nagyon király dolgokat lehet vele művelni. Én nemcsak sportoláshoz használom, hanem nagyjából mindenhez, mert egyszerűen sosem veszem le. Minek, mikor 3-4 hetes üzemidő jut egy pár órás feltöltésre? Ráadásul vízálló, ebben fürdöm, úszom, vagy éppen szaunázom.

nyito2_3.jpg

Az alvási ciklusaimról is visszaad statisztikát, szoktam is húzni a kollégákat, hogy a pihenés már megint az ivás rovására ment. A viccet félretéve, a Mi Fit applikáción keresztül számtalan adatomat tudom ellenőrizni, kezdve a sportolási szokásaimtól, az alvási ciklusomon át a pulzusszámomig.

img_2218.jpg

Sajnos elég sok mindent elfelejtek, de a tonnányi értesítő funkció ebben is segít. Felállít, ha túl sokat ülök a gép előtt, jelez ha új emailt kapok, vagy ha valaki írt Messengeren. Mivel sem az ujjlenyomat-olvasót nem szeretem, sem a mintarajzolást, a Face ID meg szerintem bohóckodás, így mindig a Mi Band 3-mal oldom fel a telefonomat, hiszen sokkal kényelmesebb csak nyúlni felé, mint az előbbieket alkalmazni.

20180626162451_66576_eredmeny-768x432.jpg

Barátnőm is rákapott a sajátja használatára, mert nagyon kulturált a karkötő kinézete és számtalan színes szíjat vásárolhatunk hozzá fillérekért. Az ára a tudásához és a minőségéhez képest viccesen olcsó, már 6.800 forintért elérhető, ennél szinte minden gyártó sokkal többet kér a termékeikért. A tesztet itt olvashatjátok.

Itt megrendelhető >>

Itthonról itt érhető el >>

 

komment

Címkék: hír elektronika

A bejegyzés trackback címe:

https://rendeljkinait.blog.hu/api/trackback/id/tr8414374995

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása