HB-P1801 RC Car teszt - Nem "gyerekjáték"

2017.06.19. 21:19

molcsa

1451959982105538-696x498.jpg

Lássuk az anyakönyvi nevén Original HB-P1801 2.4GHz 4WD 1/18 Scale Rock Crawler RC Car megtalálható gyerekkori álmot és egy kis lélektant hozzá éhgyomorra. Nem tudom eldönteni, hogy a gyerekkori emlékek az idő múlásával szépülnek-e vagy csak mi akarjuk nosztalgikusan a régen minden sokkal jobb volt életérzést megélni. Ilyen szituációkat idézett elő a távirányítós autó is. Nekem az egyszerűbb kivitelezésű változat volt, ami annyit takart, hogy egy átlagos verseny kocsi forma felmatricázva kb. 1,5 m-es vezették a kis autóhoz kötve a végén egy távirányító kettő, azaz kettő darab gombbal, előre és hátra irányítással szemben a szomszéd gyereknek ferrari modellje volt, gyors, tűz piros, minden mi egy fiúnak a sport autó jelentett. Az azóta eltelt idő alatt is gyakran keresgettem és a minap a Tomtop kínálatában ráleltem egy elfogadható árú egyszerű, de nagyszerű kinézetű off-road-ra hajazó bestiára ami visszavitt a gyerekkorba.

Itt tudod megvenni a "bestiát".

 

Kicsomagolás

Az autó 1:18-as méretarányú, ennek megfelelően egy nagyobb doboznyi méretű csomagban érkezett, ami egy sárga ragasztószalaggal megerősített erős tasakban volt. Ezt lefejtve előkerült a doboz, vastag, jó minőségű kellően merev anyagú, amire szükség is volt, mert a szállítás alatt vélhetően egy nagyobb súlyú doboz alá vagy közé került mivel az egyik sarkán egy határozott benyomódás látszik, de semmi sem sérült, még az igényesen kialakított vastag átlátszó ablakon sem látható gyűrődés. Sőt ez a műanyag betekintő rész még kapott egy plusz átlátszó fóliát is így egy darab karc annyi sincs a „plexin”.

A doboz egyébként igen impozánsan van dekorálva, láthatjuk rajta az autót több szögből (a bal lentről fényképezett képet akár háromszor is megcsodálhatjuk különböző méretekben mivel ez a kép van az elején, hátulján és az oldalán is). Ezen kívül fel van tüntetve a többi színű modell, a tartozékok és egyéb minősítések is. A figyelmeztetéseknél szerepel hazánk gyönyörű, ámbár nehezen tanulható nyelve is, ami után egy kissé elszomorodtam, hogy nem én vagyok a célközönség, mivel idézem „Figyelmeztetés! Nem felel meg 96 évesnél fiatalabb gyermekek számára.” Az értetlenségemnek az angol szöveg végig pásztázása vetett végett, amiből kiderült, hogy valószínűleg a „months” (hónap) fordította félre a felelős emberke.

Nagyon jól néz ki az off-road autó a fólia alatt és a Daro Gobir ihletésű „tengerparti naplemente sirályokkal” koncepciós háttér előtt.

 

A dobozt kibontva látható a kétszintes tartalom szeparációja, felül a már említett tengerparti dekorációs kartonra oda kötegelőzött jármű és alatta egy másik kartonban a távirányító, angol nyelvű kezelési utasítás és egy kisebb dobozban a töltő, elemek. Az akkumulátor az autó hasában volt. Összegzésként egy kellemes benyomású funkcióját teljes mértékben betöltő csomagolásban kapjuk a terméket.

Tesztüzem

Az első tesztkör természetesen, jó gyerek módjára az ágyról földre való érkezés volt. A promo szövegben is szinte elpusztíthatatlannak dicsért gépnek persze meg sem kottyant. Az anyaghasználat tényleg elég masszívnak tűnik ehhez a teljesítményhez, nem fogjuk összetörni, mert, nekicsapódunk valaminek. A legtöbb rögzítés könnyen hozzáférhető csavarral történt, tehát egy borús napon kényelmes tempóban akár apró darabjaira szedhetjük a kocsit. A piros csőváz keret elég vékonynak tűnik, de a rácsavarozott színes plexilapok nagyon stabil tartást és merevítést adnak a szerkezetnek.

Nekem nagyon bejött a tetőn található logó, ami két hot rod szerűség, vintage felirat, koptatott crawed felirat és pár kiegészítőből álló kép (rockabilly beütésű poszter), a kocsi stílusához nem igazán tudom párosítani, de nagyon jól néz ki. Ezek a plexiket is 4-4 csavar fogja akár az egészet le lehet kapni, akárcsak a hatalmas kerekeket, amiket egy csavar fog a tengelyre, ezeket lehet cserélni is, a gyári gumi egy vastagon bordázott belül üres így teljesen összenyomható terepgumi 75 mm-es átmérővel.

A felfüggesztéseket is csak pár csavar fogja ezeket is könnyű eltávolítani és cserélni. Az autó teste (amiben az akkumulátor és rajta a váz szerkezet van) a felfüggesztésekkel és elől hátul 2-2 gömbcsuklós elemmel kapcsolódnak a két tengelyhez, amiben a motorok vannak, plusz 1-1 kábel viszi át az energiát. A két motor teszi lehetővé az összkerékhajtást, ami majdnem minden szorult helyzetből kiszabadítja a járgányt. A kakaót egy 4.8V 700 mAh-s akkumulátor biztosítja, ami kb.5-6 óra töltéssel 20 perc körüli tömény szórakozást tesz lehetővé, persze tereptől függően, ahogy nehezedik, a kihívás úgy csökken az energia is. Célszerű plusz akkumulátorokat vásárolni, hogy tovább tartson a móka. A csere elég egyszerű bár csavarhúzó mindenféle kép kell hozzá, az autó alján a szinte teljes méretű aksi fedél található egy csavarral rögzítve, alatta egy piros, on-off kapcsoló. Ami plusz pont az, hogy már a csomagolás első kibontása és a csatlakozó összedugása után tudtam vele 15 percet csapatni, nem kellett egyből töltőre dugni az energia cellát.

A hozzá csomagolt távirányító egy pisztoly kialakítású, két csatornás 2.4 GHz-es változat, aminek az áramforrását 3 db 1.5V AA elem szolgáltatja (tartozék). Piros fekete szín összeállítású a teteje űrhajó kabinra hasonlít, zavarba ejtően könnyű még az elemekkel is. Jobb oldalán találhatjuk a bekapcsoló gombot, ami automatikus párosítja az autóval és egy ledet ami jelzi ezt. Mellette a kerék kinézetű irányváltó, gumis bevonattal. A pisztolytáv ravaszával adhatunk gázt, meghúzva előre, tolva hátramenetbe kezd a HB-P1801, nem egyből, egy kis késés van az ellentétes irányok között. A gázadagolás és a kormányzás a bolond gyerek kategóriát erősíti, tehát csutka gáz előle és hátra nem lehet szabályozni, nem is nagyon kell „visszafogni” mivel az ígért 20 km/h-es csúcssebességgel köszönő viszonyban sincs inkább a séta tempó a kiharcolható maximum (kb. 6-7 km/h).  A hatótáv tekintetében kb. 50 m-re simán vitte a jelet, de mivel úgyis szeretném látni mit is csinálok, nem fogom olyan messzire elküldeni.

Az esős április miatt először a lakásban próbáltam ki. Ami az elején zavaró volt, hogy nagyon nagy a forduló köre így sok előre-hátrairányítást követően tudtam csak megfordulni, ezzel is sugallva, hogy nem ez a természetes közege. Azért, hogy egy kis kihívás mégis csak legyen a dologban így az amúgy sem rendezett szobaképet tovább rombolva, amit találtam bepakoltam középre és meghúztam a ravaszt. Elég kellemes meglepetés ért, mert szint mindenen átment, amit elé raktam a papucsokat nagyon szerette maga alá gyűrni, volt sok minden, aminek neki kellett futnia többször is, de szinte mindent megoldott. A ruhakupac viszont kifogott rajta, mert puha volt és nem bírt rá felkapaszkodni. A borulásra is igen érzékeny, mert szögben a falhoz irányítva simán felkap rá és utána a tetejére fordul ez elég gyakran megesett. Egy két literes vizes palackot (kb. két pohár híján) vígan végigtoltam vele a konyhán nem erőlködött. A kerekek a szobában található hajszálak nagyobbik százalékát felszedték, szerencsére egy gyors gumiszerviz orvosolta a problémát és a tengelyre felcsavarodott gubancot könnyen el lehetett távolítani.


Mikor jobbra fordult az idő kivittem a természetbe.

Itt egyből kilőtt és feldobta a port a betonon. Egy kisebb kavicsrakás mellett kezdtük el a túrát amin vígan hajtott le és fel. A felfüggesztése nagyon nagy holtjátékot enged, ezért nem akad el bármilyen kicsavart helyzetben is van és szinte mindig vissza lehet tolatni, ha előre nem megy. A nagyobb domb megmászása sem lett volna kihívás neki csak valószínűleg az én gyakorlatlanságomnak köszönhetően nem sikerült az első pár (12.-re) próbálkozás alatt. A sínek közé lehuppanva is jól érzi magát, még ha egy-egy nagyobb kavics el is téríti az egyenesen haladástól. A sínpárok közötti áthaladáskor gyönyörűen megmutatkozik mennyire jól idomul a felfüggesztés a terheléshez szinte nem is átgurul, hanem átmászik a szintkülönbségeken. A jó pár kavicsos és sínes menet után azért látható némi kopás az alsó műanyagon illetve az orrán alapból található egy szintén lecsavarozható műanyag koptató is ami a jelek szerint tényleg jó ötlet volt, mert kapott rendesen. Bevittem egy kicsit dzsungelesebb környezetbe is, de a nagyobb fű és gaz csomókon azért fennakad ez csupán a mérete miatt is sejthető, de erőből és egy kis lendületből valamint akarásból tud meglepetéseket okozni, néha csak ezt tudtam rá mondani mikor már érzésemre sem tudna tovább haladni és mégis megoldja.

 

Összegzés

Számomra hatalmas élmény ezzel a sziklamászóval játszani. A szobai használatra sajnos nem igazán javaslom, pusztán a kihasználható hely minimális mivolta miatt. Viszont a szabadba nagyon jó móka, keresi és igényli is a kihívásokat, én is folyton azt néztem hova lehet fel illetve le menni és min lehet átgázolni. A konstrukció teljesen jól vizsgázott a teszt alatt, kellően strapabíró természetesen kisebb kopások lettek a túrák alatt az alsó műanyagokon, de ezeknek opcionálisan ez is a dolguk. Előny még a szerelhetőség és az alkatrészek cserélhetősége is. Nedves környezetben viszont egyáltalán nem ajánlom, mivel nem látszik rajta semmilyen víz elleni védelem, az akkumulátornál is műanyag a műanyaggal feszül egymásnak. Az ára még EU raktárból is baráti 15.99 US $ (plusz posta 10 US $) kb. 7.500 HUF és 1-4 munkanapos szállítást vállalnak rá. Ennyi pénzért a hipermarketekben nincs versenytársa. Az off-road-os kinézet nagyon egyben van, szépen részletesen meg vannak csinálva az elemek és így ránézésre tartós is lesz. Létezik még kék illetve zöld mintákkal is. Ajánlom mindenkinek, aki gyerekkorában el kellett nyomnia és nem tudta kiélvezni ennek az önfeledt stílusnak a szépségeit, és úgy ámbár mindenkinek, aki egy kis kikapcsolódásra vágyik, nagyon jól ki tud kapni a mindennapok monotonitásából.

Itt megvásárolható >>

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://rendeljkinait.blog.hu/api/trackback/id/tr4512606399

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása