Három kínai hátizsák tesztje – A minőségen azért még kell dolgozni

2017.02.28. 08:00

Jackal_

joined_2_3.jpgEgy egész arzenál landolt nálam kínai hátizsákokból. Az első tulajdonképpen nem is hátizsák, sokkal inkább egy vállon vagy hason hordható tartó, amit sporttevékenységhez lehet használni. A második egy túra-, míg a harmadik egy katonai táska, így a keményebb terepen való haladást is le tudtam fedni a három szereplővel. Az árak eléggé szórtak, a terepmintázatú 6.000, a túra 11.300, míg a legkisebb sporttáska 3.000 forintot kóstál, szerencsére mindegyik EU raktárból érkezik, minimális vagy nulla szállítási költség mellett.

 

Kicsomagolás

Nem igazán lehet mit mondani a termékek kicsomagolásáról, maximum egy fóliát távolíthatunk el róluk. Sokkal érdekesebb a minőség kérdése, amiről sajnos negatív értelemben kell beszélnem. A legkisebb táska esetében, amikor kinyitottam, megcsapott a jól ismert nylon zokni szag a 90-es évekből. A gépzsír és a műanyag „illatának” keveréke árad a nyílásokból, és a megtapintása után sem érezzük a bársony érintését. Meg akartam nézni miből gyártották, de kizárólag kínai nyelvű leírást találtam, amin egy nagyon boldog európai lány mosolyog ránk vissza.

A termék márkája Shenglinniao, és ők sajnos még nem jöttek rá, hogy ezzel a névvel elég nehéz bármilyen terméket eladni. A gyári képeken látható méretezés senkit ne tévesszen meg, valójában nem ilyen magas, inkább széles, de az biztos hogy nem 22x7x18 centiméter. Sokkal inkább 19x7x27 cm, tehát ez konkrétan egy átverés.

A minőséggel szerencsére nincs nagy baj, bár azért helyenként találkoztam kilógó cérnaszálakkal. A zipzár végén elhelyezkedő húzófül pedig a minőségi skála legaljáról származik, de ezek szerencsére mind érvényesülnek az árban is.

A második, sötétkék túra hátizsák - amely a Tan Xian Zhe nevet kapta a szűzkeresztségben – egy fokkal jobb anyagból készült, és mintha a designt is jobban átgondolták volna. Azért itt is nagyrészt poliészterrel találkozunk, amit helyenként egyéb műanyagok szakítanak meg. Ez is szinte teljesen műanyag, ami viszont nagyobb baj, hogy mielőtt megterheltem volna, már találtam rajta olyan helyet, ahol foszlott az anyag. Az alapból szomorú képet ráadásul tovább rontják a véletlenszerű varrások. Ahol véget ért a szál, ott elvarrták és kész, ezzel fura foltokat kialakítva a pántokon.

Az utolsó terepmintás katonai zsáknál volt a legjobb a helyzet, nagyon rossz minőségű részleteket nem találtam, sőt helyenként kifejezetten masszívnak tűnt. Rengeteg dupla varrással találkoztam, illetve a tartópántok erősek, ráadásul ezeket alumínium gyűrű rögzíti a hátizsák anyagához. Erről például simán elhiszem, hogy nagyobb súlyt is elbír, ellentétben a kék színű társával. Érdekes módon ennek nem volt neve, csak simán taktikai hátizsáknak hívják.

A fentiek közül azonban egyik sem éri el a januárban tesztelt Xiaomi hátizsák minőségét, ami egy kifejezetten jól sikerült darab volt, és mintaként szolgálhat minden kínai gyártó számára.

 

Shenglinniao sport táska tesztje

A legkisebb táska tesztelése viszonylag egyszerű volt. Régóta kerestem valamit, amivel futni lehet, ugyanis a felkarra köthető tartók nem igazán váltak be. A telefont még csak-csak bele tudom tenni, hogy zenét hallgassak, de például a lakáskulcsomat, vagy az irataimat nem. Ezért mindenképpen szükség volt valamilyen tárolóra, és annak is örültem volna, ha az nem a kezemre vagy a hasamra kerül. Ezért elkezdtem belepakolni a dolgaimat, majd átvetettem a vállamon, és kimentem futni.

A dolgaimat viszonylag egyszerű volt benne elosztani, ugyanis három zseb is rendelkezésemre állt, ráadásul a középsőben van egy belső zipzárral elválasztott rész is, amolyan rejtett tartóként. Ide érdemes bepakolni a fontosabb iratokat, a pénztárcánkat, és minden olyat, amit rejtetten kell hordanunk. A többi zseb is elég nagy, egy 0,3 literes kólás dobozt simán elnyel, mégsem kényelmetlen viselni. Lehet, hogy ez abból adódik, hogy nekem a mérete pont megfelelő, ha dupla pánttal átvetem a vállamon.

A futáspróbák rávilágítottak arra, hogy akkor tudom ideálisan viselni, ha pont annyira húzom meg, hogy ne legyen túl feszes, de még ne is lengjen. Ilyenkor tökéletesen rásimult a hátamra, nem libegett, emiatt kényelmes volt benne a sportolás. Mivel az anyaga nem légáteresztő, ezért valamennyire izzadtam alatta, de még éppen elviselhető volt. Mivel ez nem egy szokatlan tevékenység futás közben, erre nem mondhatom azt, hogy a termék hibája, de valami légáteresztő, és egyben jobb minőségű anyagnak örültem volna.

p1020398.JPG

A pántot kifejezetten egyszerű beállítani, és egy átlagember számára elég széles tartományban is mozgatható. Itt sem találunk majd csúcsminőségű anyagokat, de egyfajta őszinte igénytelenség azért tapasztalható. Azt viszont nehezen tudom elképzelni, hogy a kinézete miatt hogyan illesztjük bele a mindennapi ruhatárunkba. A sportolásban viszont nem számít a divat, ott a kinézet másodlagos, ezért engem ez egyáltalán nem zavart. A hármas legkisebbje tehát teljesen jól használható, nem a funkcionalitás, hanem az anyagminőség hagy némi kívánnivalót maga után. Aki képes ezzel együtt élni, annak nem lesz vele különösebb gondja.

 

Tan Xian Zhe túrazsák tesztje

A kék színű túrazsákot viszont egyáltalán nem szerettem. A legnagyobb baja az, hogy rossz a minősége. Gyárilag szakadt, erre milyen mentséget lehet felhozni? A pántokat alig lehet átgyömöszölni a műanyag füleken, e nélkül viszont nem lehet beállítani a vállon. Ha nem húzzuk meg, akkor a két kereszttartó pántból, ami a mellkasunkon kellene, hogy rögzítse a túrazsákot, egy a nyakunkhoz kerül, igaz ezt a gyártó rikító sárga és narancs színekkel jelöli, nehogy megfojtsa a viselőjét. Ha viszont beállítottam a vállszíjakat, akkor meg nem ért át normálisan a mellkasomon és a hasamon, így úgy néztem ki, mint a töltött hurka, jól megkötözve.

Egyéb minőségbeli problémák is rombolják az összképet. A táska bal oldali részén például a kilógó cérnaszálakat véletlenszerűen elvarrták, ezért bizonyos helyeken varrási „hegek” keletkeztek. Mondanám, hogy ez szándékos, ha a táska mindkét oldalán szimmetrikusan ismétlődne, de ilyenről szó nincsen. Ugyanilyen fura hibákat fedeztem fel a vállpánt és a táskatest közös varrásánál, ami valamiért piros színt kapott. Itt oldalra húzták el a varrást, de ezt sem azonos mértékben, vagyis a jobb és a bal oldal eltér egymástól.

Nincsen deréktámasz, ami egyébként a viszonylag jól párnázott hátrészt keresztben átfogná. Ez azért baj, mert egy komolyabb túránál a táska alja folyamatosan a derekunkat nyomja, pedig igyekeztem életszerűen megtölteni és használni. Tartalomnak az alábbiakat választottam: 2 db 1.5 literes ásványvíz, 2 db fél literes termosz, 1 fürt banán, néhány szendvics, Kéktúra füzet, kamásli, a cuccaimat védő vízálló zsák, némi gyógyszer és kötszer, egy power bank, egy telefon az alkalmazások futtatásához, illetve némi ropi a sóveszteséget pótlandó. Azt gondolom, hogy ezekben semmi extra nincsen, nagyjából hasonló tárgyakkal túrázik mindenki. Az ásványvizek a teszt során végig dolgoztak azon, hogy estére fájjon a derekam, ami szerintem nem elfogadható egy ilyen hátizsák esetében.

Pedig a táska belső elosztása egészen jó, a gyártó által megadott 35 literes belső méret reális, és viszonylag okosan is alakították ki a különböző tárolózsebeket. Bal felül egy iratoknak és pénztárcának megfelelő rekesz található, míg oldalt két elasztikus hálóval takart tartózseb, leginkább hengeres tárgyak – például kulacs, termosz, PET palack – tárolására. Ide nyugodtan betehetjük a power bankunkat is, ha valamilyen elektromos kütyüt akarunk életben tartani. Érdekes megoldás, hogy a ruganyos hálóból kilógó tárgyak felső részét egy szalaggal rögzíthetjük, aminek a vége egy csattal a táskához kapcsolható.

p1020390.JPG

A táska felső részén egy ezüstös rész található, bár azt nem tudtam eldönteni, hogy ez egy dizájn elem, vagy inkább fényvisszaverő felület. Fölötte helyezkedik el a táskafül, amivel egy kézre foghatjuk a tatyót, illetve csak foghatnánk, ha az nem lenne túlságosan kicsi. Én nem vagyok egy hórihorgas ember, a kezem sem nagy, de már nekem sem volt a mérete megfelelő, egyszerűen nem fért át rajta a kezem. Így viszont nem megfelelően tölti be a funkcióját, a fogás kifejezetten kényelmetlen.

A zipzár rész egészen elviselhető, nekem egyik sem akadt, tette a dolgát, ahogy kell. Ellenben a rajta elhelyezkedő műanyag húzófül szörnyűséges műanyagból lett kialakítva, ráadásul még az illesztéseket sem dolgozzák el. Ránézésre látszik, hogyha nem az idő vasfoga, majd akkor az UV sugárzás rövid úton végez vele. Vissza is sírtam a remek Xiaomi hátizsák bőr zipzár füleit, a kettő között ég és föld a különbség.

A terméket egyébként 7 különböző színben is meg lehet vásárolni, ha valaki a fentiek után még meg szeretné.

 

Katonai hátizsák tesztje

A három közül a legígéretesebb darab, mind minőségileg, mind kialakítás szempontjából. Bár nem tudom, hogy a valódi katonai hátizsákokra mennyiben hasonlít, de a legnagyobb hibája talán a mérete, egyszerűen nem elég nagy. 30 litert ad meg a gyártó belső űrtartalom gyanánt, viszont a kék túrazsákot lényegesen nagyobbnak éreztem, mint ezt, pedig papíron csak 5 liter a különbség. A 30 liter még így is mindenre elég, ugyanis két egymás mellé állított 1.5 literes palackot még a kisebbik zseb is simán elnyel, és még marad fölötte nagyjából 10 centi.

joined_7.jpg

A csatok száma egyszerűen brutális. 10 különböző ilyen-olyan pánt vagy kapocs van rajta, amivel igen széleskörűen magunkra tudjuk rögzíteni a táskát, vagy kívülről a különböző tárgyakat. Ráadásul sokszor dupla alumínium gyűrűn bujtatták át a szalagokat, ezért elszakadni nem nagyon fognak. Ugyanez igaz a zipzárakra is, mindegyik két irányból behúzható, igen masszív hatást keltő darab. Ez viszont azt is magával vonja, hogy a két behúzó végén lógó fémdarab folyamatosan ütődik a másikhoz, és ezekből van nyolc darab, amivel felverhetjük az erdő csendjét. Beszélgetés közben egyáltalán nem zavaró, de ha egyedül vagyunk, akkor bizony hallatszik. Ez volt az egyetlen olyan hátizsák, aminek a zipzárját teljesen le tudtam húzni, gyakorlatilag az aljáig. Ez egyben azt is jelenti, hogy a táska elejét teljesen a földre lehet fektetni, ami nagyon megkönnyíti a pakolást.

ketto.jpg

A hátunkhoz eső részt kellően kipárnázták, de a teljes vállpánton már csak részlegesen találunk szivacsokat. Deréktámasz itt sincsen, pedig el tudtam volna viselni. A hátizsák így sem kényelmetlen, és a táskafül is kellően nagy, tehát betölti a funkcióját. Még erre is sikerült egy csatot varázsolni, amit előre leszíjazhatunk, bár arra nem jöttem rá, hogy ez miért jó. Az alsó rész kevésbé rejtélyes, ide Polifoamot rögzíthetünk, vagy más hengeres tárgyakat.

Rengeteg zsebre osztották a rendelkezésre álló teret, ha jól számoltam, akkor összesen kilencre. Ha ez nem lenne elég, a hátoldali részén is találhatunk egy hálós tartót, bár ezt elég nehéz lesz bármire is használni, mert közvetlenül takarja a hátunk. A nagyszámú tároló rekesz egyben azt is jelenti, hogy nagyon szabadon variálhatjuk a tárgyaink elhelyezését, és egyben a szeparáció is megvalósul. Ez túrázásnál lehet fontos, ahol például a gyógyszereket érdemes elkülöníteni az élelmiszerektől és a folyadékoktól.

egy.jpg

Egy dolgot azért hiányoltam, ez pedig az oldalsó kulacstartó. Tény, hogy van egy csat itt is, de mivel nincsen külön erre a célra kialakított zseb, ezért ez nem fogja megtartani a tárgyakat. Így csak a hátizsákon belül tudjuk elhelyezni az itókát, emiatt viszont minduntalan meg kell állni és előkotorni, ha inni akarunk.

Azért ezen a táskán is találtam kilógó cérnaszálakat, bár ez itt azért nem öltött zavaró mértéket. Pozitív viszont, hogy több felületet dupla varrással láttak el, ami sokat hozzátesz a masszívság érzéséhez. Bár az előző két darab esetében nem beszéltem túl sokat a designról, itt érdemes ezt is megemlíteni, ugyanis egész jól sikerült. Az anyagot katonai rejtő színre festették, ráadásul kilenc variációban kapható, ebből 3 egyszínű, míg 6 mintás. Szerintem, aki kisebb túrákat akar végig járni, vagy valamilyen katonai harci játékot – például paintballt – akar űzni, annak nem rossz választás a termék.

 

Összegzés

A három táska teljesen ellentétes érzéseket váltott ki belőlem. A legkisebb tipikusan az a darab, amit meg lehet venni, nincs vele semmi gond, de azért egy erős közepes osztályzatnál nem adnék neki többet, mert az anyaghasználaton és a dizájnon van még mit csiszolni. Funkcionálisan viszont teljesen rendben volt, és úgy, hogy EU raktárból érkezik, ingyenes szállítás mellett, szerintem megér 3.000 forintot.

A kék színű hátizsák pont az ellenkezője. Anyagminőségbeli problémák, elvarrások, szakadás, a nem megfelelő vállpánt mind hozzájárult a rossz összképhez. Ezt sajnos magas árral is tetézi, így szerintem nem ér meg 11.300 forintot. Sokkal inkább választanám fele ennyiért a Douguyan vagy a Xiaomi táskáját, még akkor is, ha azok kisebbek. Cserébe fele ennyibe kerülnek és a minőségük is sokkal jobb.

A katonai hátizsák viszont elnyerte a tetszésemet, amiben igen jelentős szerepet játszott a 6.000 forint alatti ár, és az hogy nem találtam jelentős minőségbeli problémákat, viszont a szállításért további 750 forintot kell fizetnünk. Masszív kivitelezés, ellenálló anyagok, kismillió zseb és pánt, ami viszonylag jó variálhatóságot biztosít. Két hiányosságot találtam: a kulacstartó oldalzseb hiányzik, és egy kicsit lehetne nagyobb, de ezért az árért ez így sem rossz.

Shenglinniao sporttáska itt megvásárolható>>

Tan Xian Zhe túrazsák itt megvásárolható >>

Katonai hátizsák itt megvásárolható>>

 

 

komment

Címkék: ruházat és táskák

A bejegyzés trackback címe:

https://rendeljkinait.blog.hu/api/trackback/id/tr812299091

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

komolytalan samu 2017.02.28. 10:40:30

Én értem, hogy ez hobbi, amit fanatizmussal érdemes űzni, de valami utalást kitehetnétek, hogy tisztában vagytok egyes rendelések hülyeségével.

A minél nagyobb és olcsóbb termék annál kevésbé éri meg Kínából direktbe rendelni alapszabály (fajlagos száll költség).

- textilipari terméket, sportcuccokat vagy perfekt kínai gyártói ismeretekkel érdemes berendelni (melyik európai/amerikai márka kínai gyártója, beszállítója dobta ki stikában a saját kópiáját, és milyen anyagokból dolgozik). Vagy ott is érdemes rákeresni a már létező kínai minőségre hajtó márkákra (a sportcuccok blitzwolfjai), ahol VAN minőség ellenőrzés.

- vagy inkább vedd meg valamelyik hazai áruházban. Azok kétszázezer darabot rendelnek, mennyiségi kedvezménnyel, konténerekben szállítják le, és egy európai minőségi minimumot megkövetelnek. Aldi, Lidl veled ellentétben tudja, hogy melyik kínai gyártó dolgozik a Salewanak, Jack Wolfskinnek, Northfacenek, aztán a tavalyi modelljeiket kicsit módosítva legyártatja két gombért. Végül jobb hátizsákot kapsz 5 ezer ft-ért náluk, mint Kínából rendelve 12 ezerért.

Klafa 2017.02.28. 12:58:02

@komolytalan samu: Pontosan.
Ruhát, táskát, cipőt nem szabad Kínából rendelni.

komolytalan samu 2017.02.28. 13:28:45

@Klafa: Én mondjuk itt inkább sport cuccokról beszéltem, a ruhaiparnál ez annyiban módosul, hogy az inkább Bangladeshben, Indiában és Pakisztánban van, a kínai ruhák elég nagy része is onnan jön, tehát még a kínai nagykert és kiskert is kifizeted.

Sportfelszerelésben ma már vannak egyébként minőségi dolgokat gyártó kínai cégek, csak, ahogy az elektronikában pl a Blitzwolf sem mindent maga gyártat, sima generikus termékekre is ráütik a saját logóikat, legfeljebb elvárnak egy max selejtszintet, aztán vagy összejön, vagy nem. A lényeg, hogy nem okvetlenül saját a tervezés és közvetlen min. ellenőrzés sincs általában.

Nouby 2017.02.28. 20:55:47

@Klafa: Nyáron itt a blogon teszteltek egy Linxda táskát ami túra és sport táska. Hibátlan és jól is néz ki.

foka76 2017.03.01. 19:09:23

Egy kis hozzáfűzni való a terepmintás hátitatyóhoz:
Ezt a változatot nyúzom már lassan két éve, ACU Digital (Army Combat Uniform) mintázattal. Hosszú távon is beváltotta a hozzá fűzött reményeket, napi használatban, ezzel megyek melóba, viszem a kaját, hozom a postát, megyek minden fele.
A katonai molle rendszer koppintása, ami alapján a tépőzárakra, fülekre, szalagokra lehet felfűzni a kiegészítőket, pl thermo kulacs tartó, az öv-, vagy kis oldaltáska is felcsatolható. Ezért nincs tényleges kulacstartó, mert választható, hogy mekkora (0,75-1,5) térfogatú palackhoz veszünk.
Nekem van még belőle egy pisztoly tártáska (olló és összecsukható fogó van benne), egy kis telefontartó (munkahelyi teló), nagy phablet tok (saját telefonom), mindegyik ACU mintázat, ezeket övön tartom.
A vállpántra még felraktam egy csatnak álcázott rövid pengét (inkább bontás, szerelés célzattal).

Combat Gear Admin · http://combatgear.blog.hu 2017.03.02. 13:03:05

A terepszínűről:

Több féle kínai változatot láttam már, az eredeti az a Maxpedition Falcon II névre halgat, és a gyártó szerint 23 L-es, ami közelebb áll az igazsághoz. A Falcon III az tényleg 35 literes, de a másolatok amiket eddig láttam mind a II-est másolták.

www.maxpedition.com/store/pc/Falcon-II-Backpack-p110.htm

Én egyáltalán nem voltam ennyire lenyűgözve tőle. Eleve a felhasznált anyagok miatt nincs tartása, a pántok leszakadnak róla és ha a nevébe is szereplő rendeltetésére próbálják használni, akkor azért könnyű elpusztítani. Tény, hogy az eredeti 170 dollár ez meg 20, szóval ennek fényében valóban nem lehet panaszkodni, talán csak a színhelyesség hiányára.

Itt egy távoli rokona:

combatgear.blog.hu/2015/01/26/maxpedition_condor_ii
süti beállítások módosítása