Xiaomi Plant Monitor teszt - Privát kertész olcsón

2017.02.03. 08:00

molcsa

index.PNG

Szeretem a növényeket, igyekszem rendesen gondoskodni is róluk, mégis a lakásomban lévők valahogy nem érzik igazán jól magukat. Ezért nagyon kapóra jött a Xiaomi kis eszköze, ami a mindenféle szenzorával folyamatosan méregeti a növény körülményeit, és tanácsokkal lát el, hogy mit tegyek, hogy minél szebbek legyenek.

 

Szerk.: Olvasóink jelezték, hogy a tesztelés óta kavartak egy kicsit a termékkel. Kiderült, hogy lett kínai és nemzetközi verzió, előbbi nálunk állítólag nem használható. Így vásárlás előtt mindenki bizonyosodjon meg róla, hogy a nemzetközit rendeli meg!

Bontogatás

Egy zárható tasakban ki is merült a csomagolás, benne a mérőműszer mellett csak egy kínai nyelvű használati utasítás volt. Furcsálltam, hogy sehol nem találtam egy "Mi" logót sem, se az eszközön, se a csomagoláson, se a használati utasításban. Bár bizonyos források szerint nem is saját gyártású termékről van szó, de az tény, hogy saját égiszük alatt árulják, úgyhogy én echte Xiaomiként tekintek rá.

Első benyomásom az eszközről, hogy nagyobb, mint képzeltem. A villás végén vannak a tápanyag és nedvesség mérésérére alkalmas szenzorok, a fehér műanyag házban pedig a hőmérséklet és fényérzékelők. Az anyagminőség ebben az esetben kivételesen nem fő szempont, de azért jól össze van rakva.

00e489a1-34cd-435f-aa3b-97ce93965a32.jpg

A működéshez szükséges energiát egy CR2032 elem biztosítja, amit mellékeltek is hozzá. Bele van rakva, csak ki kell húzni egy fóliát, ami meggátolja az érintkezést, hogy ne merüljön feleslegesen szállítás közben. Ehhez le kell pattintani a ház burkolatát, ami nem is olyan egyszerű feladat, nekem csak csavarhúzóval sikerült. Csodálkozva fogadtam, hogy raktak tömítést az elemhez, hogy véletlenül se jusson be víz vagy szennyeződés, dicséretes dolog. Aztán utánanéztem, és kiderült, hogy IP5 védettséget biztosít. Elvileg egy kerek évig elvan egy elemmel folyamatos működés mellett, engedelmetekkel ezt most nem próbáltam ki.

 

Tesztüzem

A használati utasításban volt két QR kód is, az első a Mi Home linkje, a másik pedig a Flower Care nevű programé. Mindkét alkalmazás elérhető Androidra és iOS-re is. Kezdtem a Mi Home-mal, elvégre csak Xiaomi cuccról van szó. Bluetooth-on keresztül kapcsolódik a telefonhoz a monitorozó, amit a tetején lévő fehér LED pulzálása is jelez. Valamiért a Mi Home mindig hibába futott a párosítás végén, a Play Áruházból frissített verzióban pedig már nem is volt a támogatott eszközök között. 
bc75d1a4-0698-4601-af45-565e191efcf4.jpg

Épp kezdtem kétségbe esni, de azért kipróbáltam a Flower Care-t is. A QR kód alapján letöltött verzió kínai, de a Play Áruházban megtalálható angolul a friss kiadás, én inkább ezt használtam. Első lépésként be kellett lépnem a Mi fiókommal, de akinek ilyen nincs, beléphet Facebook, Twitter vagy Google fiókokkal is. Megkönnyebbülve tapasztaltam, hogy megtalálta az eszközt, és csatlakozott is hozzá. Sőt, még egy frissítést is végzett a rajta lévő rendszeren, nem számítottam rá, hogy ilyen támogatása van. 

02_1.jpg

Mint kiderült, a Mi Home teljesen felesleges, a Flower Care a hozzá készített program, és tökéletesen működik is vele, minden funkciót el lehet érni vele. A program egyértelműen Xiaomis kinézetű, le se lehetne tagadni, ezen kívül a legjobb szó rá a cuki. Az egész grafika rajzfilmes stílusú, az ikonok is mintha egy gyerekmeséből jöttek volna. De engem nem zavar, jópofa, és egyértelművé tesz mindent. Például a mosolygós napocskáról mindenki levágja, hogy a fényerőt jelenti. f4a4e98e-c4ad-4194-a40a-1bed39ef9b29.jpg

Ha megvolt a párosítás, ki kell választani a növényt az adatbázisból, hogy tudja, milyen értékek az optimálisak. A latin nevükön szerepelnek, van kereső is, hogy könnyebb legyen a dolog. Szükség is van rá, mert rengeteg fajta van, ember legyen a talpán, aki ezt végiggörgeti. Ennek ellenére a 7 fajta szobanövényemből egyet nem ismert, mégpedig a vesszőkaktuszt (Rhipsalis), pedig ez érdekelt volna a legjobban. Szóval azért nem ismer minden növényt a világon, de elég bőséges az adatbázis. 

03_1.jpg

Nem csak egy virág rendelhető hozzá egy eszközhöz, lehetőség van többet is felvenni. Ezután pár koppintással lehet közöttük váltani, így cserépről cserépre járhatunk vele. Van egy menüpont a hardver számára, itt láthatjuk az elem töltöttségét százalékosan (piros pont), frissíthetjük a rajta lévő firmware-t, eltávolíthatjuk a listából, és meg is kereshetjük. Ekkor a rajta lévő LED fog villogni, ez különösen akkor hasznos, ha mondjuk 10 darab van egymás mellett, és szeretnénk tudni, melyiknek az adatait is nézzük éppen. Szeretem, amikor egy gyártó minden lehetőségre gondol.

A képre kattintva galéria nyílik.

A fő funkció persze az állapotmonitorozás. A méréseket folyamatosan végzi az eszköz, és valószínűleg van saját memóriája, ahol tárolja őket, mert nem kell neki folyamatos kapcsolat a telefonnal, elég, ha néha ránézünk, visszamenőleg is megmondja az adatokat. 

11_1.png

Méri a fényerőt, a víztartalmat, a hőmérsékletet és a tápanyagtartalmat is. Mindegyiknek van egy ikonja, mellette egy színes skálával. Az adatbázisból szedett optimális értékekkel hasonlítja össze a mért eredményeket, ennek megfelelően alacsonynak, jónak vagy magasnak bélyegzi az egyes mennyiségeket. Ezt a skálán egyértelműen látjuk, amelyik érték nem megfelelő, ott az ikon is villog. Ha rányomunk valamelyik ikonra, akkor számszerűen is láthatjuk a mért értékeket, mértékegységgel együtt, ahogy annak lennie kell. Szóval nem kell méréstechnikusnak és informatikusnak lenni, hogy értelmezni tudjuk az eredményeket, az átlagember számára is egyszerűen és látványosan van rátolva: jó vagy nem jó. 

A képre kattintva galéria nyílik.

Ha jó, megdicsér, hogy csak így tovább, ha pedig rossz, tanácsot ad, hogy mit tehetünk, hogy javítsunk a helyzeten. Van FAQ is, ahol általános tanácsokat találunk a növények gondozására, a hardver és szoftver kezelésére és beállítására vonatkozóan, ezt is hasznosnak találtam, ha már a használati utasítás kínai.

A mért értékeket grafikonokon is ábrázoltathatjuk, napi, heti és havi bontásban. Ebből könnyen látjuk a tendenciákat és a problémás időszakokat. A növény részletes adatait és gondozási elveit is lekérdezhetjük, és számít egy "gondozási indexet" is, ahol százalékosan mutatja, mennyire vagyunk jó kertészek. Nekem még van hova fejlődnöm.

A mérések pontosságát nem tudtam ellenőrizni, de hitelesnek tűntek, a fényerő és a nedvesség változását valós időben lekövette, és hihető értékeket mutatott. A fényerő mondjuk az egyik virágomnál csalóka, mert a levelei rálógnak a cserépre, tehát beárnyékolják a műszert. A Bluetooth kapcsolatot dicséret illeti, mindig rögtön csatlakozott, és nem szakadt meg, csak a hatótáv nem túl nagy, 2-3 m volt a jellemző.

 

Konklúzsön

Nem egy bonyolult műszer a Plant Monitor, de amit tud, azt jól tudja, látszik rajta a körültekintő és felelősségteljes tervezés. A szoftver friss és hibátlan, és még a hardverhez is adnak ki frissítéseket. Az eszköz maga is megbízhatóan méricskél, és jól át is adja az adatokat. Az adatbázis bőséges, van azért, amit nem ismer, de a legtöbb növénnyel nem lesz gond. Szóval ki merem mondani, egy európai szemmel nézve is egy jó termékről van szó, ami mögött gyártói támogatás is van.

Jelenleg 3900 forintba kerül, amire plusz költség már nem rakódik rá. Biztosan sokan mondják majd, hogy ennyit nem ér meg, és amúgy is felesleges dolog, mert ránézésre lehet látni, hogy mi kell a növényeknek, de nekem, aki még amatőr kertész sem vagyok, nagy segítség, ezért erősen megfontolnám, hogy rááldozom az árát.

Itt megvásárolható >>

  

komment

Címkék: élet

A bejegyzés trackback címe:

https://rendeljkinait.blog.hu/api/trackback/id/tr4312154745

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

moli 2017.02.03. 12:32:52

eddig ezzel én miért nem találkoztam? régóta szemezek már hasonló növényfigyelővel, de az 10 körül túl drága. köszi, hogy felhívtad a figyelmem, hogy van ilyen Xiaomi cucc is, már meg is rendeltem. a mi band 1gyel is nagyon elégedett vagyok.

Blogerovac 2017.02.03. 12:39:46

Egy drága növénynél, vagy bonsai kísérletnél lehet, hogy van értelme, amennyiben valóban megbízható. De ezt legfeljebb 1 év - 4 évszak! - és legalább tíz eltérő növényen végzett teszt után merném kijelenteni.

Koczek úr 2017.03.07. 16:40:11

Hogyan sikerült munkára bírni? Én is rendeltem és az eszköz szerint a termék az én országomban nem elérhető/használható!

zmsg 2017.03.08. 11:40:58

@Koczek úr: Detto így jártam én is. Egy orosz fórumon utána olvasva, nekem az jött le, hogy szerver szinten blokkolják az eszközt, mert az a kínai piacra gyártott darab. Lehet kísérletezni mindenféle fake gps app-al, de nekem semmi nem jött össze.

Az eszköz a kukában landolt, én meg alaposan megfontolom a jövőben, hogy milyen kínai cuccot rendelek meg.

Koczek úr 2017.03.08. 12:25:22

@zmsg: Pontosítok: Valamit végül sikerült elérnem. Ha a Mi Home appba belépéskor az országként Kínát jelölöm be, akkor felismeri a szenzort és csatlakozik hozzá. Egy halál egyszerű, bár cuki felületen meg tudom nézni az összes paramétert: hőmérséklet, napfény, nedvesség, tápanyag. Sajnos a paramétereket nem menti, nem tudok növényt beállítani, még a szenzort sem tudom átnevezni.. A Flower Care app oldalán egyébként kiderül, hogy létezik kínai és nemzetközi változat. Úgy látszik ezt megszívtuk.

TortelliniHU 2017.03.08. 14:36:39

Detto. A Blognak erre kéne felhívni a figyelmünket!

zmsg 2017.03.08. 15:17:19

@TortelliniHU: Szerintem a tesztelés időpontjában még nem volt ez a korlátozás. Más fórumokon is csak márciusból találtam ilyen jellegű bejegyzéseket.

Az meg már megint más kérdés, hogy a webshop nem a nemzetközi verziót árulja. Szívem szerint én visszaküldeném nekik, de egy 3500 Ft-os vacak nem éri meg a postaköltséget.

TortelliniHU 2017.03.08. 15:39:33

Jogos. Akkor reménykedjünk hogy újra változni fog, a következő verzióval...

molcsa 2017.03.09. 10:48:52

@zmsg: Valóban, a tesztidőszakban még nem volt ilyen kavarodás. Nekem a Mi Home-mal nem is működött, de a Flower Care simán látta, és azóta is teljesen jól működik minden funkció. A napokban még hardveres frissítés is jött ki rá. Esetleg, ha engedi, próbáljátok azt felrakni, hátha segít. A cikket frissítem a két verziós infóval, köszi.

molcsa 2017.03.09. 11:13:11

Közben néztem, hogy a BG-n is sokan panaszkodnak, hogy Európában nem használható. Javasoljuk, hogy akit így megszívattak, reklamálja meg a dolgot, és kérje vissza a pénzét.

GregV 2017.04.23. 20:16:19

Tudnátok olyan oldalt mondani, ahonnan lehet megbízhatóan vásárolni egy olyan típust, ami működik is nálunk? Köszi!
süti beállítások módosítása