Motospeed K70 billentyűzet teszt – Parasztvakítás a négyzeten

2017.01.25. 08:00

Jackal_

7_4.jpgA Motospeed billentyűzeteket eddig nem ismertem, és ez nem véletlen. A hozzám került példány a szűzkeresztségben a K70-es nevet kapta, és a gyártó azt ígéri, hogy nagyon sok leütést kibír, miközben nagyon szépen világít. Mind a két állítás igaz, de nem úgy, ahogy azt a kedves olvasó gondolja. A kérdés az, hogy megéri-e kicserélni a jelenlegi billentyűzetünket a K70-re, 4.700 forint elköltésével.

 

Kicsomagolás

Tudom, hogy sokan unjátok már az „unboxing” részt, szoktunk is ezzel kapcsolatban kritikákat kapni. „Kit érdekel, hogy kerek a széle, ha az eszköz rossz?” jellegű kommentek szellemében írom most ezeket a sorokat. A kinézet nem csak azért fontos, hogy leírjuk, kék, zöld vagy piros egy termék, hanem azért, hogy le lehessen vonni a megfelelő konzekvenciákat a minőségéről és a gyártó hozzáállásáról.

A Motospeed esetében sokat elmond, hogy a csomagoláson szereplő képek homályosak. Gondolom „így adta ki a nyomda”, de ez azért 2017-ben már nem annyira tolerálható érv. A doboz belsejében sem találunk semmi extrát, némi csomagoló anyag, egy kínai nyelvű papír, meg a billentyűzet, és semmi más. A doboz hátoldalán hangzatos mondatokat találunk arról, hogy a termékük mennyire űrtechnológiát képvisel. A valóság viszont az, hogy a NASA-nál ismerik az angol nyelvtant, Kínában pedig nem.

A kínai csicsa-micsa dizájn is nagyon szemet szúr. Európai cég biztosan nem választana jelképének egy vörös szemekkel világító Puma fejet, mert iszonyatosan bazári, és egyben indokolatlan is.

p1020059.JPG

A termék minőségére egyébként nem igazán lehet panasz, nem rosszabb, mint bármelyik általános célra szánt billentyűzet, csak azokra nincs ráírva a „gaming” varázsszó. A kábelezés még igényesebb is, mint általában, érdes műanyag köpeny burkolja. Szerencsére elég hosszúra hagyták, ugyanis átért az asztalom alatt, így be tudtam dugni a gép hátoldalán elhelyezkedő USB portba, igaz egy picit beljebb kellett tolnom a gépet. Nem ez a világ leghosszabb zsinórja, de még éppen elég, a gyártó egyébként 1.8 métert ad meg.
   

Tesztüzem

Mivel a munkámból kifolyólag napi 8 órát ülök számítógép előtt, ezért kicseréltem a jó öreg Genius KB-220e típusú keyboardomat a Motospeedre. Néhány dolog egyből feltűnt, ami nem könnyítette meg a későbbi használatot. Az első dolog, hogy nekem ez a billentyűzet hangos. Mivel egy Xiaomi fülhallgatót is teszteltem a K70 próbája alatt, ezért a bal fülemben egész nap szólt a zene, hogy a fülest kellőképpen bejárassam. Ennek ellenére hallottam a gombok kopogását, pedig én nem igazán ütöm le őket nagy erővel.

joined_2_1.jpg

A másik fontos dolog, hogy én gyakorlatilag két kézzel gépelek, tehát nem okoz gondot az, hogy vakon találjam meg a billentyűket. Mivel ez egy angol kiosztású tasztatúra, de magyar kódlap van betöltve a gépemen, ezért okozott izzasztó perceket a cikk megírása. Például feltűnően kerülni kezdtem minden olyan szót, ami „í” betűt tartalmaz, hiszen ilyen gomb nincsen a billentyűzeten. Ez persze a magyar nyelv sajátossága, ezért is használunk 105 gombos kiosztást, az amerikai 104 gombos QWERTY billentyűzet helyett. Az ALT kód 0237-el azért be lehet írni, vagy megnyomhatjuk a jobb ALT+j kombinációt is.

1_25.jpg

A másik probléma a fények. Az egy dolog, hogy indokolatlan a szivárvány minden színében világítania, de akkor legalább homogén módon tenné. De sajnos nem, jól lehet látni, hogy hova kerültek be LED-ek, és hova nem. Ahol világít ott zavaróan vakít, máshol viszont sokkal sötétebb a háttérfény, ami miatt sötétben a billentyűzet egy része „foltos” lesz. Ez elég gagyi hatást kelt, és az elütések számát is megnöveli. Semmi baj, akkor kapcsoljuk ki. A leírás szerint ki lehet, na de hogy? Egy darabig eltartott, amíg megtaláltam a jobb hátul elhelyezkedő, sorjás kapcsolót, ami szerintem nem került 10 forintnál többe.

5_10.jpg

Más minőségbeli hiányosságokat is találtam, például a hátsó élnél helyenként mintha kopott lenne a festék. Kis foltokban átvilágítanak a LED-ek az anyagon, biztos fogyóban volt a fekete alapozó. A billentyűkre nyomott karakterek képe sem szép, sok esetben bemosódásokat találtam, tipikusan ilyenek a jobb oldali számok és a „PageDown” billentyű.

razer-blackwidow-x-chroma-lifestyle-2.jpg

Razer BlackWidow X Chroma

Sajnos csak be- és kikapcsolt állapot van, nem variálhatunk a színekkel vagy az intenzitással. Mivel semmiféle vezérlőprogram nincs, ezért igazából szoftveres funkciók sem. Gondolkodtam, hogy hol láttam ezt a színösszeállítást, aztán a használat kezdete után egy pár órával leesett: ez egy Razer BlackWidow X Chroma másolat.

A leütés érzete egyébként nem rossz, még akkor is, ha hangosan kopog, és az anyagok is olcsó hatást keltenek. Gondolkodtam rajta, hogy vajon mitől „gaming” a klaviatúra. A minimum elvárás egy ilyen eszköz esetében, hogy a WASD gombok valahogyan jelölve legyenek, esetleg egy kicsit megnövelik a távolságot vagy a felületüket érdesítik, hogy a kéz könnyebben rátaláljon. Alapvető funkció a makrozhatóság, ahogy a játékos egerek esetében is, hiszen valahogy be kell vinni a kombókat, és aktiválni a varázslatokat. Itt semmi ilyennel nem fogunk találkozni, mert azon kívül, hogy a K70 egy színes billentyűzet, semmilyen egyéb lehetőséget nem kínál.

4_14.jpg
Volt még egy tipikus, 90-es évek kínai termékeit és francia autóit jól jellemző dolog, mégpedig a vakkapcsolók. A termék alján és a tetején is találhatunk egy műanyagba nyomott területet, ahol „majd egyszer lesz valami” alapon előkészítették a felületet. Az alsó engem is becsapott, először megpróbáltam kinyitni, de nem sikerült, csak utána realizáltam, hogy nem is lehet.

A gyártó 10 millió leütést garantál a termékhez, de ezt aligha fogjuk elérni vele. Egy cikkemben átlagosan 8-10.000 karaktert írok le, vagyis 1000 cikket készíthetnék el anélkül, hogy tönkre menne. Ez nagyjából 4 év teljes termése, ami még reális is lehetne, de szerintem addigra az összes piktogram le fog kopni a felületről.

6_5.jpg

Az egyik nagy ígéret a dobozon a 7 gomb egyidejű lenyomhatósága. Aki játszott már valamelyik FIFA játékkal, az tudja, hogy ott legalább 3-4 gombot kell egyszerre nyomnunk a játékosok mozgása közben, amit sok billentyűzet nem visel el. Nyissunk egy notepadot és üssünk le egyszerre több billentyűt, hogy lássuk milyen hatást vált ki. Én erre a bankkártyám élét használtam, mert így lehet teljesen egyszerre lenyomni a gombokat. A valóság 7 egyidejű lenyomás helyett csak 4, ennyi karakter jelenik meg hiba nélkül.

motospeed.gif

Gondolkodtam, hogy kinek lehetne ajánlani ezt a billentyűzetet, aztán feltűnt, hogy Youtube-on a videós bemutatók 80%-át gyerekek csinálták. Ezért ez egy picit a „7-es BMW 1 literes motorral” esete: nézzen ki úgy, mintha nagyon menő lenne, hitelesen másolja a sokkal nevesebb gyártók drágább termékeit, és legyen nagyon látványos. Ezt tudja is a termék, ha elég messziről nézzük, de már egy rövid használat esetén is kibuknak a hiányosságok.

 

Összegzés

Tekintsünk úgy a Motospeed K70-re mint egy átlagos, nem játékra tervezett billentyűzetre, ami világít, ennek ugyanis van értelme. Különösen akkor, ha kevésbé magabiztosan gépelünk és ezt rendszeresen sötétben tesszük. Akkor tényleg jó szolgálatot tesz a termék, de játékra én biztosan nem ezt a modellt venném. A szidalmak ellenére nem gondolom, hogy ez egy használhatatlan klaviatúra, csak az árát sokallom. 4.700 forintot szerintem nem ér, akkor már sokkal inkább választanék egy másik modellt, a lényegesen nagyobb költségek ellenére is.

A Motospeed K70 billentyűzet itt megvásárolható >>

 

 

13 komment · 1 trackback

Címkék: egyéb elektronika

A bejegyzés trackback címe:

https://rendeljkinait.blog.hu/api/trackback/id/tr3812147721

Trackbackek, pingbackek:

Trackback: Megváltás stornózva 2017.01.26. 09:58:16

ZombiJézus egy ókori zsidó mesében "meghalt érted". Majd "feltámadt" és ezzel, azt azt megelőző "kijelentését" STORNÓZTA.  - IGe

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

midnight coder 2017.01.25. 19:36:56

Nekem Trust GXT 280-as billentyűzetem van, az is gamingnek van eladva, de ott sincsenek a wasd billentyűk kiemelve. És mondjuk ennél egy nagyságrenddel nagyobb probléma, hogy egyes billentyűkről elég hamar lekopott a festék.

pmate95 2017.01.25. 22:04:17

Nekem sokáig olyan laptopom volt, amin szintén nem volt "í", és úgy hozzászoktam, hogy a mostanin hiába van, mindig az alt+j esik kézre. :D Bár megjegyzem a jelenlegi gépemen sem magyar nyelvű a billentyűzet, és ez tipikusan akkor ütközik ki, amikor más szeretné használni a gépet.

gabest1 2017.01.25. 22:18:56

Nekem is már az alt+j az í sajnos. És a drága egeremen tönkrement görgő miatt, ha egy működő görgős egeret kapok kézbe, azt is nagyon szokatlan használni.

szepipiktor 2017.01.25. 22:27:12

Baszki! Te betettél egy angol és magyar billentyűkiosztás ábrát?????????
Mi a szamád? Kertész?
Egyébként nem érdkel, hogy hány gombot lehet egyszerre meg hasonlók, de legalább a kiosztás szabványos és a mérete is megfelelő.
Már csak az kellene, hogy FEHÉR legyen!
Mert az a barom, aki kitalálta a feketén fehér jeleket, az fel kellene akasztani! A világon minden szakmában tilos, de az informatikában a marketingesek kitalálták mert "szép" és itt már csak az van.
És megbolondíják a mindenféle idióta plusz gombokkal, a összevissza pakolásokkal...
Vakon gépelj baszki, mert reflektor kell, hogy lásd mi hol van...

ergerberger 2017.01.25. 22:27:57

"ezért is használunk 105 gombos kiosztást, az angol 104 gombos QWERTY billentyűzet helyett."

Egy nagy lófaszt.

Az ANGOL (UK) billentyűzeten megvan a hosszú Í helye is, és van rajta AltGr - ennek a magyarítása a hivatalos magyar billentyűzet.

Az AMERIKAI (US) billentyűzeten hiányzik a hosszú Í helye, és nincs rajta AltGr, hanem kettő darab Alt.

És persze mindkettő QWERTY.

en.wikipedia.org/wiki/British_and_American_keyboards

szepipiktor 2017.01.25. 22:28:04

@szepipiktor: szakmád
(tényleg rossz az utolsó fehér klaviatúrám... de nem kapok sehol...)

Jackal_ 2017.01.26. 08:40:38

@ergerberger: valóban, nem az angol, hanem az amerikai kiosztás. Javítottam.

Szepipiktor: történetesen vakon gépelek, de ettől még az í hiánya idegesítő. Vakon is.

2017.01.26. 09:11:10

Én nagy hülységnek tartom, és nem bírom a Z és Y cseréjét így hungarian-101-et használok, ahol a ~ (1-es előtti) billentyű az í. CSerébe 0 megy bal alttal (ugyanott).

Bobby Newmark 2017.01.26. 13:28:54

"mitől „gaming” a klaviatúra. A minimum elvárás egy ilyen eszköz esetében, hogy a WASD gombok valahogyan jelölve legyenek, esetleg egy kicsit megnövelik a távolságot vagy a felületüket érdesítik, hogy a kéz könnyebben rátaláljon. "

Mehehe, ezen mindig is röhögtem. Kb Duke Nukem 3D-Quake1 magasságában először találkoztam a WASD-dal, azonnal ESDFre adaptáltam.
Mert az F-en alapból van pöcök. Nem kellett hozzá húsz év "fejlődés", hogy hefteljenek parasztvakító "gémer" billentyűzetet...

Nem mellesleg több így a gomb balra, jobban ki lehet osztani a dolgokat, mintha csak a TAB sor lenne.

Alotharian 2017.01.26. 19:21:33

A valódi játékra tervezett billentyűzet első és legfontosabb jellemzője a billentyűk technológiája: MECHANIKUSNAK KELL LENNIE. A WASD kiemelése, meg a ledek az csak csicsa.
Használjon mechanikus, 50g alatt aktiváló kapcsolókat (pl. Cherry Red v. Brown). Egyszerre több gomb lenyomását is megfelelően kell érzékelje.

Ha ezt tudja, akkor már jó kezdet. A WASD, LED, plusz programozható gombok persze jó ha vannak, de ez mind csak másodlagos fontosságú.

A nem mechanikus "játék" billentyűzetek olyan állatok, mint az M csomaggal felszerelt alap BMW-k. Csak annak néz ki, de ...

Piszkos Freud 2017.01.26. 19:27:12

@randomgenerator: Gondolom azért zavar a Y/Z csere, mert csak magyarul írsz. Én a munkában szoktam angolt is használni. Angol szavaknál automatikusan QWERTY szerint gépelek (vakon), de ha magyar szavakat írok, akkor automatikusan a QWERTZ szerint nyomom a gombokat (egyedül a 0-t szoktam téveszteni). Érdekes, hogy a saját nevemet szoktan angol szövegben is használni (van benne Z), és azt simát tudom mindkét kiosztással írni. Más szavaknál mindig az adott nyelv billentyűzete kell ahhoz, hogy vakon menjen normál sebességgel.

Üvege$ 2017.01.26. 19:56:43

Nekem is a randomgenerator féle beállítás van és nincs probléma, mondjuk én hülyét kapok a mi vagyunk a világ közepe ezért elqrjuk az y helyét hozzáállástól. Mindig qwerty-t használok.

Bobby Newmark 2017.02.01. 18:01:39

@Alotharian: Mert miért is? Próbálnám kideríteni, hogy egy "mechanikus" billentyűzet miért JOBB, de nem nagyon sikerült.

Pl itt ez a cikk:
www.pcworld.com/article/240939/mechanical_keyboards_should_you_switch_.html

Leírja ez is, hogy ha prő gémer vagy, akkor igen, válts. Csak érvelni felejt el mellette, hogy MIÉRT lesz jobb az nekem.
Pont, mint ahogy te tetted ebben a kommentben, abból sem derül ki.

Szóval MIÉRT is jobb egy mechanikus billentyűzet?

Vagy azért hoztad fel a BMW-t is, mert ez is az a kategória? Virtuális farokhosszabbítás, csak gémereknek?
süti beállítások módosítása