Ulefone GW01 okosóra teszt - Sosem adom fel

2016.10.18. 08:00

mrgergoke

1468896205936314.jpg

Mindig újabb és újabb okosórákat próbálok ki, hogy aztán rájöjjek, hogy még mindig nem az igazi. Ez történt legutóbb az Elephone W2 esetében is. Az Ulefone terméke rozsdamentes acél házba került, kör alakú IPS kijelzőt, bőrszíjat kapott, és részleges vízállóságot, valamint több napos üzemidőt ígér a mindenféle speciális funkciók mellett. Azt fogom kideríteni, hogy vajon ez az okosóra megtöri-e elátkozott próbálkozásaim sorozatát.

 

Dobozka

Vastag, közepesen elegáns kartondobozban érkezett, ami végre nem háromszor akkora, mint azt a termék igényli. Az érdekes kialakítású dokkolható töltőn, és egy kb. 10 centis micro USB kábelen felül semmi érdekeset nem kapunk. A használati útmutató is csak addig érdekes, amíg beszkennelem róla a QR kódot, hogy eljussak a már ismerős FundoWear appig.

1468896204215832.jpg

Miután letöltöttem, alaposabban is szemügyre vettem az órát. A rozsdamentes acél ház az én fekete verzióm esetében sem kamu, bár cseppet sem feltűnő. Annyira matt fényezést kapott, hogy megszokásból simán műanyagnak nézem. Aztán közelebbről is megvizsgálva felfedezem, hogy ez nem egy jó utánzat, hanem valóban fém. A hátlap is igazolja ezt egyébként.

Az óra nem túl vastag, egyáltalán nem tűnik bumszlinak, és élőben is jól néz ki, a képek nem csalnak. Egyetlen gomb található rajta, amivel ébreszteni és kikapcsolni lehet, minden egyebet érintéssel kell elintézni. A szíja valóban bőrnek néz ki, bár nem vagyok szakértő.

1468896207227291.jpg

Összegészében nagyon pofás kis ketyere, kellemesen kilóg a kínai okosórák tömegéből. A kérdés megint ugyanaz: oké, hogy jól néz ki, de hogyan teljesít a mindennapokban?

 

Tesztüzem

Nekiestem a Fundowear appnak. Letöltöttem, bejelentkeztem a régebbi fiókomba, beállítottam minden adatomat aktuálisakra, aztán végignéztem az órát, hogy miket tud. Van többféle, választható kinézet, így lecserélhető a felvillanó időkijelzés stílusa is. Nekem ez a zöld-fehér kombó tetszett a legjobban, de vannak menőbbek, meg minimalistábbak is.

A menüsor kifejezetten hosszú. Az óra telefonnal való összekötése után engedélyt adtam neki, hogy hozzáférjen a telefonon tárolt hívási információkhoz, üzenetekhez, kontaktokhoz, stb. Ha engedélyezzük neki, akkor az első oldalon ezeket tudjuk kezelni.

1468896208874244.jpg

Lapozás után eljutottam a bluetooth menühöz, az értesítések kezeléséhez, a digitális QR kódhoz, illetve a beállítások menühöz. Ezután jönnek a bluetooth zene, bluetooth kamera, hangmementók, témák, ébresztések, naptár, számológép, stopper, lépésszámláló, pulzusmérő, alvásmonitor, berohadásgátló, hőmérő, UV-szenzor, EKG, eszközkereső, energiatakarékosság, fájlmenedzser, főmenü stílus, gesztusok, vibráció, óra, egészségindex, Siri, és BaiduVoice menük. Jó kis lista, mi?

1468896209503337.jpg

Az óra külön hangszóróval rendelkezik, ami baromi hangos, gagyi hangokat hallat bekapcsoláskor, kedvem lett volna már akkor belevágni egy kést. Ennek okán a BT zenét, és minden egyéb hanggal kapcsolatos dolgot letiltottam. Nem mintha lenne értelme telefonról áthúzott zenét egy okosórán hallgatni. Ez már annyira raj lenne, hogy arra nincs helytálló kifejezés.

1468896212668580.jpg

A témák és kinézetek tök jók, az ébresztést át lehet váltani csak rezgésre, ami egy remek funkció, a naptárnak viszont nem sok értelmét látom, csakúgy, mint a számológépnek sem. Stopper jó, hogy van, viszont fájlmenedzserre aligha van szükség. A BaiduVoice és Siri megint csak olyan tesséklássék funkciók, amik azért vannak, hogy legyenek. Szeretném tudni, hogy ezen a bolygón hányszor történt meg, hogy egy iPhone tulajdonos egy Ulefone GW01-ről hívta elő a Sirit segítségül.

1468896218722856_1.jpg

Na, de nem fikázom fölöslegesen. Még. A lépésszámláló alapvetően nem szimpatikus nekem, mert külön be kell kapcsolni. Miért? Ugyanilyen az alvásmonitor. Be kell kapcsolni elalvás előtt? Miért? Oké, hogy megspékelték az órát hőmérővel, egy értelmetlen UV mérési lehetőséggel, meg egy full kamu egészségindex-szel (high-tech futurisztikus animáció, aztán kiírta, hogy 20 évvel idősebb vagyok a valósnál - kösz.), de inkább az alapfunkciók működjenek úgy, ahogy az a nagy könyvben meg van írva.

1468896219154506_1.jpg

Sajnos megint túl sokat kívántam, mert még bekapcsolt állapotban is fura dolgokat mér az óra. Szerintem sem a lépésszámláló, sem pedig az alvásmonitor nem valós adatokat hoz össze nap végére, vagy éppen elejére. Az EKG viszont működni látszik elég jól, annak örültem. Szépen rajzolgatja az életjeleket (bár szerintem az inkább csak egy fix animáció), a folyamatos pulzusmérés hozzá viszont stimmelhet, mindig jó irányba változott.

1468896221813188.jpg

Kipróbáltam, hogy mi van, ha telibe szarom, hogy mindent be kell kapcsolni, és bekapcsolok mindent mindig. Bluetooth kapcsolat, lépésszámláló és alvásmonitor, plusz 0-24 pulzusmérés. Egy nap alatt lemerült. Mint a szél, nem kérdezett sokat.

Felraktam töltőre (1-2 óra alatt lazán feltölt), aztán arra lettem figyelmes, hogy amikor visszavettem, hiába volt bekapcsolva a pulzusmérés, már csak úgy csinált, mintha mérne, valójában nem csinált semmit. Még annyit tennék hozzá mindenféle részletezés nélkül, hogy az értesítéseimet sem jelezte.

 

Konklúzsön

Nagyon szép, de ennyi. Pont. Mintha az őskorból hozták volna, az első okosóra próbálkozások időszakából. Mindent külön be kell kapcsolni, aztán abbahagyják a működést, vagy csak simán baromságokat mérnek, cserébe viszont tele van az óra értelmetlen funkciókkal, de legalább lemerül egy nap alatt. Nincs gusztusom különösebb értékelést fűzni ehhez az órához. Bár a gyártó neme gy makulátlan etalon, még az ő nevükhöz sem méltó ez a retek. Igen közel áll ahhoz, hogy megkapja a hulladék minősítést, ami nagyon ritka a blogon. Viszont az összeszerelési minőség miatt nem tehetem meg.

Innen van >>

 

5 komment

Címkék: kiegészítők elektronika

A bejegyzés trackback címe:

https://rendeljkinait.blog.hu/api/trackback/id/tr1011780689

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

fda 2016.10.18. 20:47:37

Mondjuk amíg senki nem tudja megmondani, hogy egy okosóra mire lenne jó, (azon kívül, hogy el lehet adni) szerintem tesztelni sem érdemes ezeket. Még ha jól is működnének a beígért funkciók, miért az órám 2 centis kijelzőjét nyomkodjam, ha a zsebemben ott a telefon alapvetően még mindig kicsi, de sokkal jobban használható képernyője?

Isti1968 2016.10.19. 13:13:26

@fda: Én elmondom kb. mire kellene hogy jó legyen az okosóra.
- mutassa az időt
- számolja a lépéseket (kalória stb.)
- mérje az elvás időt (mély és felszines alvás)
- mérje a pulzust időnként
- szóljon ha sokat lustákodunk :)
- jelezze ha a telóra üzenet, hívás, viber, messenger stb. érkezett.
- lehetőleg legyen vizálló
- bírja pár napig az akksija

Dr. Schwanzkopf Rudolf 2016.10.24. 10:36:20

A jelenlegi szinten az okosórák tök fölöslegesek. Majd, ha valóban hasznos funkciókkal jönnek, egy hétig bírják a töltéssel, na majd akkor. Ne már lépésszámláló, meg híváskijelzés (nem a sufniban tartom a telót, az is kiválóan jelzi a hívásokat).

Paradox oximoron 2016.10.24. 20:52:44

Na, csak hogy én is megmondjam a tutit, mire jók az okosórák.
Beteg volt a gyerek, a feleségem vagy ötször hívott mire észrevettem, mert ki..szottul zajos helyen dolgozok, és nem tudtam a telefont a zsebemben hordani. Egyébként ha ott van, akkor sem veszem észre a hívást, szóval mindegy is lett volna. Hazamentem, és első dühömben vettem egy "okos"órát 40 dolcsiért, ahogy elnézem pont ennek egy lebutított változatát.
Az anyaghasználat és összeszerelés elég meggyőző, a kijelző átmérője 38 mm, az óra vastagsága csak 8 mm, ami nálam elég fontos szempont volt. A menü meg a többi jóformán teljesen egyezik a fent leírtakkal, csak kevesebb és kevésbé szép "bőrt" lehet kapni az órára.
Viszont: az összes értesítés átmegy a telefonról, a Messenger üzeneteket konkrétan az órán szoktam elolvasni menet közben (jó a kijelző felbontása is). Nem maradok le hívásokról sem, mivel elég jó a rezgője, bár azt nem mondanám, hogy a karomat letépi, de azért észrevehető munka közben is. Lehet hívást fogadni és kezdeményezni, nem ordít a hangszóró, de elég hangos és érthető, de ezt a funkciót pont nem használom, elég ha szól, hogy bejövő hívásom van.
Lépésmérő viszonylag pontos, amikor gépelek azt nem számolja lépésnek, amikor megyek, akkor nagyjából megfelelő távolságot kalkulál a magasságomból és a lépésszámból. A pulzust is elég pontosan méri, utánaszámoltam párszor.
Alvásmonitor... kicsit többet vártam tőle, eléggé belekeveredett a számolásba és a dátumokba, úgyhogy hagytam is a fenébe.
Stopper és számológép nem jön rosszul, az ébresztő rezgéssel kifejezetten jó ötlet, nem verem fel vekkerrel a családot.
Egy töltéssel elketyeg napi 10-12 óra kékfog kapcsolattal három napig úgy, hogy végig 100% töltést mutat, utána elkezd esni a töltés szintje, de még úgy is 14-16 óra után jut el kritikus szintre. Szóval kb. három naponta kell tölteni 1-2 órát, és nem lesz vele gond.
A gesztusvezérlés szerintem annyiból áll, hogy amikor vízszintesbe kerül az óra, akkor bekapcsolja a kijelzőt, de ezt is csak ritkán használom.
Szóval szerintem nekem ennyiért pont megérte, nagyjából ennyit vártam el egy Kínai Kacattól :)
süti beállítások módosítása