ESCam QF001 éjjellátó biztonsági kamera teszt - Olcsó királyság

2016.10.10. 08:00

mrgergoke

1465357165732250.jpg

Sokan kértétek már, hogy írjak biztonsági kamerás teszteket is, leginkább az olcsóbb szegmensből. Itt van tehát az egyik legközkedveltebb és legolcsóbb darab: a neves ESCam QF001. HD felbontást, távoli stream-et, kétirányú mozgatást, kétirányú hangátvitelt, helyi és távoli rögzítést, VMS-t, és még sok más érdekességet kínál mindössze 8300 forintért. Szép dolog az ígéret, de be is tartották?

Az értékelések győztek meg arról, hogy érdemes kipróbálni egy ilyen olcsóságot is. Ahogy olvastam a specifikációt, végig az volt a benyomásom, hogy túl sok mindent ígérnek meg a termékkel kapcsolatban. Nem másolom be a teljes táblázatot, csak kiemelném a főbb érdekességeit.

HD felvételek készítésére alkalmas, és tudja őket memóriakártyára rögzíteni, illetve, ha meg van nyitva a telefonos app, akkor oda is el lehet menteni az élőképet. Android-ot és iOS-t is támogat, tehát az almás felhasználóknak sem szükséges lemondani róla. Éjjel is lát, hivatalosan 10 méterig visznek el az infra LED-ek. Mobilnetről is elérhető, ha van WiFi, vagy LAN internetkapcsolata, és még a minőségek között is lehet váltani, így akár 60kbps internetsebesség is elég hozzá. Ez nem is generál észrevehető adatforgalmat a Chrome és Facebook mellett egy okostelefonon. Horizontálisan 355°-ban forgatható a fejegység, függőlegesen pedig 120°-ban állítható. Azt is írják róla, hogy visszanézhetőek a felvett felvételek (akár távolról is), illetve képes e-mail értesítést küldeni mozgásérzékelés esetén, ha a riasztás funkció be van kapcsolva. Ezen felül oda-vissza képes hangátvitelre, azaz halljuk, mi történik a kamera oldalán, és tudunk a hangszóróján keresztül anyázni a betörőnek.

1465357167462110.jpg

A dobozkája kissé gagyi a felirataival, de legalább nem túl csicsás, és megtévesztően szép. Sokszor a doboz szebb, mint amennyire jó a termék, és ez nagyon kellemetlen élményt okoz nekem, mert ránézésre mindig azt hiszem az adott termékekről, hogy jók, de eszembe jut, hogy egy rakás szar az egész. Ha ez rossz, legalább a doboza is igazolja, mert az is olcsó.

A tartalma a kamera, egy fali állvány, tiplik és csavarok hozzá, egy 2A-es tápegység, és egy 1 méter körüli tápkábel. A kamera anyaghasználata egészen kellemes. Nem túlzottan spórolós, bár engem meglepett a mérete. Azt hittem, hogy kisebb kütyüt fogok kapni, de elég határozott méretű. Az első benyomásaim pozitívak voltak, reménykedtem benne, hogy ez így is marad.

 

Tesztüzem

A kapott használati utasítás kifejezetten hasznos, abból tudtam meg, hogyan tudom beüzemelni a terméket. Beolvastam a QR kódot, lehúztam az Androidos kínai appot, ami meglepő módon tökéletes angolsággal rendelkezik. Fél pillanat alatt beregisztráltam (működik regisztráció nélkül is), és elkezdtem felállítani a rendszert. Oda kell menni a kamera mellé, és felcsatlakozni arra a WiFi hálózatra (nálam 3 is van a lakásban), amelyik ott a legerősebb.

1465357179112727.jpg

A programban ezután ezt fogjuk látni, és meg kell adni neki a WiFi jelszavát, hogy a kamera is rá tudjon mászni. Ezután az alján lévő "reset" gombot kell 1 másodpercig nyomva tartani, mire jól érthetően közli, hogy várja a setupot. Ekkor rá kell bökni ennek feliratára az appban, jelezvén, hogy megvolt a reset is, és már el is kezdi keresni a kamerát a hálózaton. 20 másodperc alatt megtalálta és behozta az élőképet.

1465357167928828_1.jpg

A konyhában helyeztem el, ott tudtam úgy lerakni falra fúrás nélkül, hogy több térbe beláthasson. Az app meglepően felhasználóbarát. Nagyon egyszerűen kezelhető, a felépítése pedig tökéletesen áttekinthető és világos. Elsőnek a forgatást és a zoom-ot próbáltam ki, kifogástalanul működött mindkettő. Utána jöttek az Focus és Iris funkciók, amikről gőzöm sincs, hogy mik lehetnek, nem csinálnak semmit sem látszólag.

1465357177907610.jpg

A fenti ikonsoron balról jobbra haladva: élőkép megállítása, rögzített hang telefonon hallgatása, beállítások, fotó készítése, videó készítése. Jobbra lapozva több kamera képét tudnánk nézni egyszerre, balra lapozva pedig hangot lehet küldeni a kamerára, váltani a minőségek között, fejre állítani a képet, vagy vissza lehet nézni a korábban felvett anyagokat.

1465357176186793.jpg

A beállításokban millió meg egy dologról lehet dönteni. Teljes mértékben testreszabható például a HD és SD minőségű felvételek felbontása, képkockasebessége, minősége, és hangátvitele. Lehet változtatni a videórögzítés beállításain, a riasztási preferenciákon, a képrögzítésről, a memóriáról, és többek között itt elérhető a szoftverfrissítés lehetősége is.

1465357171975935.jpg

HD-ben nézve gyönyörű képet látok okostelefonon. Kifogástalan minőségben tudom követni, hogy mi történik a konyha környezetében, még akkor is, ha le van kapcsolva a lámpa, és hóttsötét van. Ezt a részét tekintve teljes mértékben elégedett vagyok. Sajnos a felvett tartalom visszanézése itt is problémás, leginkább lehetetlen, ugyanaz a bajom, ami anno a Xiaomi biztonsági kamerájánál is volt: összevissza ugrál az idősáv, és rövid idő után már csak tölt, de nem mutat semmit.

1465357174245046.jpg

A hangokat remekül átviszi mindkét irányba, bár a kamerában lévő hangszóró egy kicsit torzít, baromi hangos. Hogy az éjjellátását is megfelelően tudjam tesztelni, kiraktam az ablakba. Arra voltam kíváncsi, hogy meddig lát el, mivel lakáson belül ezt nem tudtam megfelelően ellenőrizni. Fogtam a Blitzwolf P3-as hordozható akksiját, és rádugtam. Nem kellett csalódnom, ellátta elég árammal, úgyhogy ablakon kívülre raktam, és készítettem pár képet az égről, a környező fákról, 10 méternél jócskán messzebbi dolgokról, illetve a vaksötét udvarról. Az eredmény önmagáért beszél (sok képet készítettem):

Klikk a galéria megnyitásához!

Bár a minőség full sötétben kifogásolható, gondoljunk az árára. Örüljünk, hogy lát egyáltalán.

Az utolsó, amit kipróbáltam, a VMS volt. Ez a számítógépről figyelést jelenti. Letöltöttem a gyártó oldaláról a szükséges szoftvert, felraktam, és másfél perc múlva már az élőképet néztem. Itt olyan mennyiségű beállítás van, amit csak a méregdrága, profi cuccoktól várna az ember. Felsorolnom is képtelenség lenne, de párat azért kiemelnék közülük. Van teljes hálózati kezelhetőség, hogy ha speckó hálózaton akarod működtetni, akkor is minden a helyén legyen.

A számítógépes szoftver

A mozgásdetektálás és riasztás nagyon részletes menürendszert képez, hogy még az is beállítható egy négyzetes felületen, hogy a mozgás figyelése a kép mely részén, részein legyen csak érvényes. Ergo olyan helyen is alkalmazható, ahol van folyamatosan mozgó dolog. Mondjuk legyen ez egy gyár, egy hatalmas ventilátorral a falon, ami mindig forog, hogy legyen szellőzés. Alapesetben itt folyton riasztás lenne, de a szoftver lehetőséget ad a komolyabb felhasználásra. Belenyúltam a képbe, és azonnal elkezdett magyarázni a néni, hogy ,,Motion detect!".

A telefonos app

A felvételekkel kapcsolatban egyébként szintén megtalálható mindenféle beállítás. A mentések helye, hossza, az újraindítások dátuma, elfogyó tárhelyre adott utasítás, dátumkódok, átlátszóság, előfelvételek, minőségi preferenciák, egyszerűen minden.

A terméknek két nagy hátránya van. Egy, hogy a gyári tápkábel legfeljebb is másfél méteres, ami lóf. Érdemes hozzá egy sokkal hosszabbat venni, ha már megrendeli az ember. A másik pedig az, hogy ha belerakok egy memóriakártyát, azt mindig úgy veszem ki belőle, hogy sem az Androidnak és a Windowsnak elképzelése sincs róla, hogy milyen fájlrendszerre alakította a kamera, éppen ezért csak a formázás lehetőségét ajánlja fel. Ergo a kártyát csak a kamerán keresztül tudjuk beolvasni. Ha kivesszük belőle, semmire nem jutunk vele.

Még egy fontos kérdés adódhat: mennyit fogyaszt havi szinten? Tekintve, hogy 2A-es töltőfejet adnak hozzá, a maximális elméleti fogyasztása 10W lehet. Ezt nyilván éjjel fogyasztja csak, amikor az infra LED-ek is csatton működnek. A valós fogyasztása éjjel tehát 9W körül alakulhat, míg nappal kb. 5W. A számolást egyszerűsítendő 12/12 óra leosztásban, 30 nappal számolok. Az havi szinten kb. 5kWh, ami 40 forintos árral számolva havi 200 forint. Legyen extrém a számolás, és fogyasszon 10W-ot egész hónapban (kizárt, hogy ennyit egyen, fizikai képtelenség). Ebben az esetben havonta 288 forintba kerül a működtetése. Nem egy eget rengető összeg...

 

Konklúzsön

Az ESCam egy profi kamerás szoftvert kínál egy majdnem tökéletes beltéri biztonsági kamerával együtt mindössze 8300 forintért. Millió, meg egy kamera összeköthető egy rendszerbe, csoportosan kezelhetőek, és a legnagyobb mértékben testreszabhatóak. A termék az infravörös fénynek köszönhetően éjjel is lát, és a gyári 10 méteres megadott távolságot jócskán túlteljesíti. Vaksötétben is jól lát, fényben pedig nagyon szép képet ad a HD felbontásnak köszönhetően. A látószög miatt sem kell különösebben aggódni, ugyanis vízszintesen 355°-ban, függőlegesen 120°-ban forgatható távolról is. Ugyanígy távolról nézhető az élőkép is, és még mobilnetbarát minőségre is lehet váltani. Nálam fényévekkel lekörözte a híres-neves Xiaomi tavalyi, hasonló termékét. Nem gondoltam volna, hogy ennyire elégedett leszek vele, így csak ajánlani tudom mindenkinek.

Innen van >>

 

Gearbestről is megvásárolható.

komment

Címkék: otthon elektronika

A bejegyzés trackback címe:

https://rendeljkinait.blog.hu/api/trackback/id/tr7311779111

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

korruptkrumpli 2016.10.10. 11:22:43

Szia!
Külső hálózatról is rá tudsz csatlakozni? Mondjuk mobilnetről...

kostörőfal 2016.10.10. 12:23:09

Kár a rögzített képek minőségéért. Talán a leglényegesebb funkció veszik így el. :(

mrgergoke · http://rendeljkinait.blog.hu/ 2016.10.10. 12:32:03

@korruptkrumpli: Több helyen is írtam a tesztben, hogy igen.

@kostörőfal: Nappal tényleg normális képeket készít, éjjel a hivatalos hatókörén kívül eső területek lesznek tényleg rondák. De ez beltérre van, csak kipróbáltam kültéren is. Beltéren szerintem nagyon korrektül teljesít. De akinek magasabb minőségre van szüksége, az majdcsak nem sajnál 8000 forintnál többet az értékei védelmére :)
Nemsokára jön 2 újabb biztonsági kamerás teszt!

Bala_7 2016.10.10. 14:44:02

Kültérre vmi hasonló ajánlat?

PonDrow 2016.10.10. 14:53:19

Már csak az kéne, hogy önjáró legyen, és lehessen távirányítani is, így lenne egy megfigyelő drónunk otthon. :)

nyariati10 2016.10.10. 15:03:01

Hello!

Belehet állítani azt is, hogy közvetlen akár egy Synology NASra vegyen fel? Vagy annyira nem profi? Köszi a választ!

pamut 2016.10.10. 15:05:30

Beltérre tényleg jónak tűnik. Felteszem van olyan funkciója hogy akkor kezdjen rögzíteni ha a mozgásérzékelője vagy a mikrofonja érzékel valamit(?). Illetve ilyenkor riaszthatna is egyből a tulaj mobiltelefonján.

BkSp 2016.10.10. 15:06:00

Szoftverből kikapcsolhatók az infra LED-ek?

pamut 2016.10.10. 15:09:20

Egyébként egy ilyen kamera mennyivel dobhatja meg a havi áramszámlát, ha folyamatosan be van kapcsolva?

Dr. Fotos 2016.10.10. 15:12:39

Szep-szep. Mar csak 1 kerdes maradt: Ehhez is hozzafernek a kis sargak 'otthonrol'? Marmint hazatelefonal kinaba vajon a kis rohadek mint a legtobb kinai szar? :( Na, raguglizok...

mrgergoke · http://rendeljkinait.blog.hu/ 2016.10.10. 15:31:36

@nyariati10: Ezt sajnos nem tudom megmondani.

@pamut: Igen, még a mobilos appban is be lehet kapcsolni. Az áramszámlával kapcsolatban frissítettem a cikket, a végén találod az infót.

@BkSp: Igen!

Netuddki. 2016.10.10. 15:36:30

Vegyetek csak ilyet, majd fél Kína azt fogja lesni hogyan tömitek az asszonyt...

sundi titi 2016.10.10. 15:57:41

@Tibi !: mert mi is az ami nem kínai?

zjuhasz 2016.10.10. 16:08:05

és nem zajos a kamera? nekem van egy még ennél is olcsóbb, egyszerűbb. Az éjjel a szobában hallhatóan pittyeg, serceg néha, mint régen a bertárcsázós modem, csak annál azért halkabb

PonDrow 2016.10.10. 16:16:44

@zjuhasz: Akkor fülelnek és kukkolnak Kínából. Megszokja az ember! :)

dreamhotep 2016.10.10. 17:31:50

ennyiért???? azonnal! köszi mrgergőke már mióta keresek ilyet. veszek is egyet itthonra, egyet meg az üzletbe. egy ilyen csak, poutdoor is érdekelne meg valami wifi jelerősítő, ha ötlettelen vagy

eßemfaßom meg áll 2016.10.10. 18:13:21

Nekem egy vStarcam van a gyerekszobába felrakva, azzal nincs ilyen gond, hogy a saját lejátszója ne játszaná le rendesen vagy hogy a kivett sd-t ne látná a win. Viszont a felvételét hanggal csak a saját playere játssza le, ha meg áttolom valami konverteren akkor eltűnik a hangsáv.

Netuddki. 2016.10.10. 19:57:31

@dreamhotep: A dolgozókat kukkolni, mi?

mitis 2016.10.10. 21:14:22

"Az utolsó, amit kipróbáltam, a VMS volt. Ez a számítógépről figyelést jelenti. Letöltöttem a gyártó oldaláról a szükséges szoftvert,..."

Ezt be tudnád linkelni? Mert én hiába keresem csak a CMS 2.0
találtam az oldalon.

mrgergoke · http://rendeljkinait.blog.hu/ 2016.10.10. 21:19:13

@lionking: A szólásszabadság nálam azt jelenti, hogy kulturáltan megfogalmazod a véleményed. Tűröm az ellenvéleményt, de nem tűröm a tiszteletlenséget.

lionking 2016.10.10. 21:20:18

@mrgergoke: aha ha valaki nem bírja a kritikát és még hülye is ahhoz amiről ír akkor az a becsületes dolog ha radíroz
szégyeld el magad mert nem elég hogy félrevezetsz sok embert aki mohón issza a - téves -szavaid, másrészt meg de bocs 26 éve a biztonságtachnikai szakmában dolgozom és ebből élek így talán van némi rálátásom az ilyen és hasonló vackok haszna és értéke és tudása dolgában
ha meg nem bírod a kritikát ne írj ha hisztizel mint egy lány akkor meg nem lesz jobb az életed úgy sem.

mrgergoke · http://rendeljkinait.blog.hu/ 2016.10.10. 21:26:30

@lionking: A kritika nálad a személyeskedésben merül ki? Idézek moderált kommentedből: ,,nyuszikám". Egyetlen egy ilyen elszólást sem tűrök el itt.

Normális esetben moderálnám ezt a kommentedet is, de maradjon itt példának.

Szövegértési gyakorlat: mutasd meg nekem azt a részt, ahol azt állítottam, hogy nem értesz hozzá. Nem mintha kérdeztem volna, hogy miben dolgozol, mióta, és megélsz-e belőle.

Szövegértési gyakorlat vol. 2.: mutasd meg azt a részt, ahol hisztizek.

Konklúzió: ,,nem lesz jobb az életed úgy sem" --> Azt szokták mondani, hogy mindenki magából indul ki. Az én életem több, mint jó. Hát a tied? :)

Javaslat: tanulj meg helyesen írni!

lionking 2016.10.10. 21:38:16

@mrgergoke: szövegértés vol:3 a törlés volt a hiszti
a nyuszikám egy kedveskedő megszólítás de ha gondolod hogy személyeskedés akkor rendben kérek elnézést
nem állítottál semmit (vol:1) csak gondoltam szólok, hogy nem vaktában vagdalkozom, hanem megfelelő ismerettel által írtam azt, amit (töröltél)
Életem? több mint remek kicsit szomorít ha úgy ír valaki valamiről, hogy közben félgőze sincs arról amiről írni akar.
amúgy kösz minden más rendben, munkám van bőven (a 8e-s csodakamerák ellenére is van aki szereltet olyan valódi !! HD-ket amiknek darabja is a 3 szorosába kerül)
A többi is műkszik, nincs gond az intim tájékokon sem, unokák is szépen nőnek és okosodnak szóval minden remek.
Helyesen írok, csak ha felbosszantanak, akkor sietek, és akkor van pár elütés és egyéb apróság.
de azt tudod, hogy mikor elfogynak az érvek, akkor jön
1. vagy az anyázás
2. a helyesírás felemlegetése
érvek híján..

mrgergoke · http://rendeljkinait.blog.hu/ 2016.10.10. 21:43:34

@lionking: Rendben, örülök, hogy mindenkinél minden remek. Neked további sikeres munkát kívánok, és egyúttal azt kérem, hogy a jövőben maradjunk a szépen, magyarul írt kommenteknél. Nálam a helyesírás és a kulturált megfogalmazás alapvető. Ellenkező esetben hisztizni fogok, és kipenderítelek innen.
Köszönöm.

mitis 2016.10.10. 22:09:14

@mrgergoke: Köszi megtaláltam,itt néztem én is csak felületesen és nem láttam a sor végén a tipust.

Roltii 2016.10.11. 07:47:12

Onvif kompatibilis? Vagy ez is olyan, mint a Xiaomi/Zmodo kiskamerás vonal, hogy csak saját appal használható Kínán keresztül, és plain textbe küldi Kínába a wifi jelszavad? (nem bántom ezeket a termékeket, van nekem is, gyönyörű a képminőségük, csak fontos helyre nem tenném... babakamerának meg előszobát videózni jók... ;)
Hálószobába meg úgyse tenném, hisz az összes kamera képe simán törhető.

windoki 2016.10.11. 08:00:11

Én is vettem egy ilyet. Akcióban a banggood-ról 5500Ft körül jött ki.
Ennyi pénzért best-buy. Egy hátrányát láttam eddig. A hangszóróból jön egy alapzaj állandóan. Csendes helyen ha odafigyel az ember akkor hallani.
Jó lenne valami kültéri is. Remélem lesz majd ilyenről is teszt. Kint a párásodás, jegesedés is bejön a képbe. (Értitek. Bejön a képbe.. :-) )

koxi 2016.10.11. 08:26:34

@lionking: Szerintem ez egy jó cikk. Olcsó cucc, sok funkcióval NEM profi felhasználóknak. Nagyon sokan vagyunk, akik a saját területükön majdnem szakértők. Szuper dolog, ha te pl profi vagy a biztonságtechnikában, irigylem is a szaktudásod. De azért irtó nagy különbség van aközött, ha egy (sarkítok) pénzverdét akarok bevédeni profi cuccokkal, itt a méregdrága biztonságtechnikai berendezések magas értéke sem összemérhető a védendő objektum értékeivel, meg a között, ha mondjuk a felső szinten alvó kislányomra akarok ránézni rendben alszik-e, miközben mi lent tévézünk. Ilyen esetben mért kellene kiadnom x százezer forintot? Lehet, hogy mrgergoke nem profi a témában mint te, de nem is állította. Ő egyszerű userként írja le a tapasztalatait. Te mint hozzáértő ezt a kommentjeiddel kiegészíthetnéd további nagyon hasznos információkkal, aminek mindenki örülne. De csak mert a blogger nem szakértő, már ne is írjon róla? Akkor szerintem a bloggerek 99%-a bezárhatná a blogjait.A Nyuszikám szerintem senkinek nem tűnik egy kedveskedő megszólításnak, inkább lenéző fikázó jelzőnek. De ha van kedved a tesztelt cuccokat mint szakértő elemezni, én (és szerintem a többi olvasó is) nagyon szívesen olvasnánk a konstruktív véleményed.

mrgergoke · http://rendeljkinait.blog.hu/ 2016.10.11. 09:12:43

@Roltii: amennyire én tudom, nem ONVIF-es sajnos.

@windoki: lesz bizony!

Blooredo 2016.10.11. 09:21:03

Tényleg jól értem, hogy arra nem alkalmas, hogy visszanézzem vele a felvételt?

mrgergoke · http://rendeljkinait.blog.hu/ 2016.10.11. 09:24:20

@Blooredo: telefonon nem. A telefonos app ilyen módon nekem még a Xiaomi kütyüjével sem működött.

Pista Bácsi 2016.10.11. 09:45:21

Úgy hallottam, hogy elég könnyen törhető, nem éppen biztonságos ez a "biztonsági" kamera.

A tört kamerák képét itt lehet megnézni (Magyarországra szűrve):

www.insecam.org/en/bycountry/HU/

2016.10.11. 12:39:47

@Pista Bácsi: Az esetek 99%-ában azért "törhetők", mert a kedves felhasználó lusta megváltoztatni a gyári jelszót. Felszereli, begépeli, ami a papíron van, és örül.

geegee · http://eszakonelunk.blog.hu 2016.10.11. 14:20:37

Off: miért jó az a látszólag funkció nélküli, másfél méteres faldarab ott a helyiség közepén? :D

Hát, nem győzött meg valahogy.Bár nyolcezerért nem szabad selyemhernyót várni, az is igaz.
Nehéz elhinni, hogy ennyiért ilyen sokat tud és még stabilan is tudja.
De ha okés, hát használja mindenki egészséggel.

hdnctrl 2016.10.11. 15:20:09

Én tp-link ip kamerát tettem a balatonon a házba (egy tp-link router és egy usb modem kíséretében), egy bajom van vele: rohadtul melegszik. Ez a cucc hogy áll a melegedéssel?

Válasszunk · http://valasszunk.blog.hu 2016.10.11. 17:10:12

@koxi: Ehhez nem kell profinak lenni. Sajnos itt a blog benézett pár alapvető problémát. Ez a kamera gyerekfigyelőnek jó lehet, de biztonsági kameraként árulják. Ami kapcsán nem túl jó dolog az, ha a felvételt könnyen viszi magával a bűnöző. És az sem, ha mobilra rögzítesz aminek folyamatosan futnia kell. A potenciális betörő ugyanis kiszúrja a kamerát, ismerheti még a software hiányosságait is.

Ha észreveszi, hogy ilyennel védesz valamit, akkor elmondod azt, hogy van mit védened a környezethez képest, az egyéb védelmedet te sem találtad elegendőnek, és egy olyan technológiát használsz ami nem növeli a lebukása esélyét. Na ezt az üzenetet nem szívesen közvetíteném egy betörő felé.

Croma 2016.10.11. 20:20:15

Nekem van, a banggood.com-ról szereztem be. Hálózati kábellel gond nélkül sikerült csatlakozni, a kép valóban jó, a közvetített hang hagy kívánni valót maga után. Pontosabban csak azt hagy.

Az xmeye megbízhatatlan, tapasztalataim szerint délután eshetőlegesen érhető el rajta a kamera. A kamera setupja rémálom, a wifi kapcsolat létrehozása két hét alatt nem jött össze. A helpdesk ("Joe" aláírással) kimerül abban, hogy tanácsolja a programok letöltését, youtube videók megtekintését.

Sok mindenhez reset-et kíván. Nos, a reset gomb a talpán van, érd el, ahogy akarod, különösen ha feltetted a plafonhoz vagy a falra. Kerülendő, tiszta pénzkidobás.

lionking 2016.10.11. 22:03:56

@koxi: szóval @Válasszunk nagyjából jól összefoglalta a dolgokat.
Ha eltekintünk most a minőségétől ami olyan amilyen, akkor szakmai szempontból biztonsági kamera esetén előfeltétel, hogy a rögzítés lehetőleg valami védett helyen történjen, és főképp ne magában az eszközben, mert ugye azt simán lekaphatják a helyéről és uzsgyi.
Másrészt a rögzített videókat ne magán az eszközön (most kamera) kelljen visszanézni, és ha lehet a távolból is megoldható legyen.
Ez (meg a többi klón) nem ilyen.
És ahogy nagyon találóan megírta Válasszunk, nekem is az első gondolatom a gyerekőr funkció volt, de alkalmas lehet még bármi más online megfigyelésére, mert a rögzítés problémáit már éppen kitárgyaltuk.
És ha még a minőség részére is kitérhetünk, akkor ez a HD-nak írt kütyü szerintem - na meg a betett képek alapján - max 720-as de az is csak kicsit sántán mankóval van meg :)))
Sajnos nem minden a felbontás, mert hiába van egy fullHD kamerád, ha a ccd chip vacak és baromi zajos, akkor egy normál 720-as de hovatovább egy jó minőségű analóg PAL felbontású kamera is jobb képet ad és sokkal értékelhetőbbet.
Ez ebben sem jeleskedik, és ahogy írtam (de lehet az lett törölve) hogy nekem gyanúsan hiányoznak a nappali képek, és ez sem sejtet nagyon oda.. minőséget :)
Ha valaki tudja mit vesz (m)ennyiért, akkor biztos megtalálta a számítását, de ha valaki e cikk sugallatára azt véli, hogy meg van a főnyeremény, mert 8000 ft-ból megoldja azt, amit a profik 100-15e-ből akkor az pofára esés végű történet lesz.

mrgergoke · http://rendeljkinait.blog.hu/ 2016.10.11. 22:44:54

@Croma: reklamáld meg és kérd vissza a pénzed. Amit leírtál, az elég gyanúsan egy szar példányra emlékeztet, nálam semmi ilyesmi nem volt.

@lionking: Igaz, hogy elmaradt a nappali képek készítése szabadtéren (amúgy beltéri a kamera), de ha gondoljátok, egyik nap újra kirakom az ablakba, és fotózok vele párat, aztán feldobom ide.

Croma 2016.10.12. 07:37:36

@mrgergoke: Miután elküldtem a, sikerült rákötni a wifire. Viszont jó ideig eltartott, mire rájöttem, hogy edge, friss chrome, mozilla nem támogatja a netsurveillance plugint. NPAPI-t támogató böngésző kell, pl. midori, ugyhogy gyakorlat nélkül szenvedés az egész. Még jó, hogy játszani vettem. :)

koxi 2016.10.12. 09:01:38

@lionking: Köszi a válaszod, hasznos infókat írtál.
Meg kell mondjam, én simán elsikkadtam a cím azon része fölött hogy "biztonsági kamera" mert valahogy laikusként is alapból nem tekintem ezeket a cuccokat biztonsági kamerának a következő miatt (habár lehet ott más technológia volt):

Pár éve szereltem a kocsiba vezeték nélküli képátviteles tolató kamerát. Frankón működött csak néha bejöttek nemkívánt képek :-) Pl állok a pirosnál aztán beugrik egy kép és látom valakinek a szobáját. Máskor egy bejárati ajtót. Megint máskor a hátsó kertet :-D Ergo a tolatókamerának a vevője simán fogta egyes beltéri kamerák képét.

mrgergoke · http://rendeljkinait.blog.hu/ 2016.10.12. 11:45:14

@Létező nick: Én sajnos nem találtam ilyet, pedig nekem is sokkal jobban tetszett volna :(
A napokban ránézek még egyszer, és ide írom, ha másként van!

lionking 2016.10.12. 21:08:52

@mrgergoke: Nem szabad tér, hanem a nappali fényviszonyokban készült képekre gondoltam.
esetleg nem túl világos, de nappali fény, ami a színes képet még adja de már sötétedik így aztán ez jó tájékozódási alap lenne pl a képzajhoz, vagy annak a szűrésének a minőségéhez, bár gyanítom ennyiért ez sem fog jeleskedni ebben, de nem is várom el.
Az a bizonyos zajszűrés az a profi kameráknál is némelyiknél fogós feledat. El is vérzik jónéhány.

mrgergoke · http://rendeljkinait.blog.hu/ 2016.10.13. 12:35:23

@Létező nick: Szia! A szoftver képek közé tettem fel egyet, amin a PC alkalmazás riasztási ablaka látható.

@lionking: Szia! kerültek fel képek (4 darab) nappali fényviszonyok között. Melléjük írtam, hogy melyik milyen mennyiségű fény mellett készült.

dreamhotep 2016.10.13. 15:52:33

@Tibi !: legfeljebb magamat tudnám...inkább az öööö külföldieket kell sajnos :(

lionking 2016.10.13. 20:41:30

@mrgergoke: hát igen :)
azért van némi színhelytelenség és képzaj is bár az árához mérten nem is olyan tragikus.
ha nem erről a felvételről-képről akar valaki színeket kalibrálni akkor még el is megy.
meglepő de a sötétben készült képek még a profi kamerákhoz mérten sem olyan rosszak de sajna a felbontáshoz képest az olcsó műanyag optika hatása nagyon érvényesül, így aztán ez sajnos lerontja az egész HD dolgot.
Nem véletlen, hogy az optika szinte minden optikával rendelkező cucc (legyen az fényképező felvevő vagy kivetítő) sarkalatos és sajnos drága pontja.
Nem véletlen, hogy egy közepes "távcső" egy profi géphez milliós tétel :) Mit várhatunk egy olcsó műanyagdarabtól?
Ahhoz képest még forog és működik is :)
Játszani jó és még ahhoz sem drága a cucc :)

Flashy7 2016.10.14. 13:58:21

@PonDrow: a forgást meg a bólintást lehet vezérelni, egy LEGO technics autó kerekeire kell csak valahogy rávinni :)

Flashy7 2016.10.14. 22:09:12

annyit hadd kérdezzek még, hogy most akkor BÁRHOGYAN is, de visszanézhető a felvétele? engem nem érdekel telefonról, ha PC-ről visszanézhető az elég. és átmásolni PC-re lehet a videót?

mrgergoke · http://rendeljkinait.blog.hu/ 2016.10.14. 22:19:29

@Flashy7: Neked a legegyszerűbb, ha rögtön PC-re rögzíted. Akkor visszanézhető és ott is van tárolva. Ezt nagyon egyszerűen lehet.

Mds 2016.10.24. 14:33:22

Sziasztok!

Én is rendeltem egy ilyet, igaz csak 5k volt vmi akcióban, de sehogy nem tudom belőni, egyenlőre inkább egy rakás sz....
Reqisztrálok, megtalálja a kamerát, a kép is átjön(a minőséget és a sebességet inkább hagyjuk, 10 centire a router mellé rakva), de ha bármerre forgatni akarom kifagy a kép és elérhetetlen lesz a kamera, 2-3 refresh devices után megint látszik a szokásos ratyi kép, bármit akarok a settings-ben állítani User does not exist error lesz, pedig be vagyok lépve a User-rel.
Megpróbáltam utp kábellel használni de se a router se a kamera nem jelzi hogy össze lennének kötve, reset gomb hosszas nyomvatartás után se.
A letölthető app szánalmas, kilép kifagy unknown összeomlás percenként.

Van egy házilag kialakított raspberry+raspicam+mozgás esetén dropbox-ba ment megoldásom az tök jól és megbízhatóan működik, reméltem ez egy jó olcsó alternatíva, egyenlőre van egy levélnehezékem ami ráadásul még csúnya is...:)

mrgergoke · http://rendeljkinait.blog.hu/ 2016.10.24. 14:50:12

@Mds: Szia! Lehet, hogy hibás darabot fogtál ki, nálam semmi ilyen probléma nem volt. Próbálj meg ráguglizni a hibákra, vagy kérd vissza a pénzed attól, akitől vetted :)

mpreston 2016.10.26. 13:59:22

talan a sok rovidités és szakmai zsargon miatt, de nem értem, lehet távolról használni, az nterneten keresztul, ha mar ip kamera? ha igen, szeretném egyertelműen hallani, hogy fx ip a rendszer vagy dinamikus, ha dinamikus , akkor milyen szerveren keresztul, hogy kell a kamerat nézni. nekem van egy négykameras rendszerem, van még tobb ip kameram, de nem tudom oket távolról nézni.

mrgergoke · http://rendeljkinait.blog.hu/ 2016.10.26. 14:43:53

@mpreston: Szia! Ahogyan írtam is, lehet távolról nézni, mobilnettel is. Az IP beállítások tetszőlegesek, a szoftverben megtalálsz mindent.

mpreston 2016.10.26. 15:25:45

ezt értem, de milyen ip kell, dinamikus leht vagy fix kell?

mrgergoke · http://rendeljkinait.blog.hu/ 2016.10.26. 15:27:36

@mpreston: tetszőleges alatt azt értettem, hogy (emlékeim szerint) bármelyik a kettő közül. Határozottan emlékszek dinamikus IP beállítási lehetőségre.

mpreston 2016.10.26. 15:42:10

én itt nem vitatkoznek. ven egy kameram, amin bekukkolok egy kulfoldon levo haz kertjébe. itt fix az ip cim. ha kukkolni akarok, akkor beirom ezt az ip cimet a keresőbe, majd a jelszót és hasznalni kivant keresőt, ezutan kinyilik a kamera képe. ha nincs fix ip cim, akkor mit irok be a keresőbe?

ohje 2016.12.12. 17:08:54

Meglehet adni ip cimet, de a IOS es Androidos program(Xmeye) a kamera szeria szamat es a jelszo paros alapjan csatlakozik.
VMS hasznalva lehet szukseg szerintem ip cimre. Ertelemszeruen ebben az esetben fix ip cimet kell megadni.

A kamera jol mukodik nekem, mozgas eseten ertesitest is sikerult beallitani. A beallitashoz IE-t kell hasznalni, edge sem jo es elso inditaskor a plugint fel kell telepiteni, anelkul csak version es logout menu fog latszodni.

Egy problemam van vele, tavolrol bejelentkezve nagyon lassu a kep SD/HD felbontasban is. Irgalmatlan lassan reagal forgatasra is. Belso halozaton jo minden.
Masnal is ilyen lassu?

Bigali 2016.12.14. 21:56:01

Játék, de teljesen jó.
Xmeye is megy tűrhetően távolról. VMS szintén. Ennyi pénzért best buy.
Kukkolni az otthonod valamelyik sarkát tökéletes.
Az itt okoskodó "profi" meg no comment. Ez a cucc nem arra való.

KeleMan 2017.01.09. 01:41:53

Én nem nevezném magam profinak, de azért van rálátásom a témára, és szereltem is fel már néhány rendszert. Sok tényező van még a képminőségen kívül, ami miatt amatőr eszköznek lehet nevezni ezt a kamerát, a képminőségbe nem is mennék bele, az nem is olyan vészes. Én a megbízhatóságot venném előre, abban nem szoktak remekelni a kínai kütyük, de sajnos a többtízezres kamerák is meglebően rosszul szoktak szerepelni. Gondolok itt arra, hogy ha van egy áramszünet (még rosszabb a pillanatnyi kimaradás), akkor mennyire gyorsan és megbízhatóan éled fel a kütyü. Sajnos az ilyenek többsége gyakran lefagy, vagy nem talál vissza a wifire. A másik gond éppen a wifi, amit könnyű blokkolni, kiiktatni. És akkor megette a fene a távoli rögzítést. Ebben az esetben talán jobb a kártyára (is) rögzíteni, mert a butább betörő nem gondolja, hogy a kamera rögzítene. Én egyébként csak olyan kamerát preferálok, ami böngészőből konfigolható, betekinthető és a video stream szabvány, amit egy NAS server tud rögzíteni. Jó még, ha maga a kamera "tolja" fel a képet / videót FTP-n, ha esemény van. És ne csatlakozzon fel semmilyen kínai szerverre, viszont tudjak megadni egyéni IP-t, portot, non Admin jelszót... A kellő bejövő portokat meg én adom meg a routeren - legjobb, ha csak a Server felé - és akkor nem könnyen törik fel. Ugyan nem 5e-ért, de 10-15 körül már vannak ilyenek is. Persze aki nem nagyon járatos a témában, pl. nem tud din.DNS-t beállítani, annak jó választás egy Yi, vagy egy ilyen kamera, hogy néha "haza" tudjon nézni. Az meg, hogy "biztonsági kamera" az nem minőségi kérdés, hanem egy kategória. Így hívják ezeket. Egy álkameránál mindenképpen jobb, sokszor elég az elrettentés is.

KeleMan 2017.01.12. 00:38:43

@gipsykillah: Ezek szerint te az a fajta informatikus vagy, aki azt mondja, hogy nem kell a windowsba jelszót beállítani, jegyeztessünk meg minden jelszót a böngészővel, frissíteni is hülyeség, és a telefonon is kikapcsolod a pin kódot meg a képernyőzárat, mert NEM AKARSZ ilyen hülyeségekkel foglalkozni.
Ez mindenkinek saját döntése, de engem azért zavarna, ha bármikor hozzáférnének a személyes adataimhoz, fotóimhoz, kameraképemhez.
Szerintem ott kezdődik egy biztonsági kamera, hogy lehetőséget ad arra, hogy eldönthessem mennyire akarom levédeni a dolgokat. Amúgy nekem is van - az általad nagyon kedvelt - Xiaomi kamera, és annak ellenére, hogy az lenne a lényege, hogy egyszerű legyen beállítani, mégis egy kezdőnek órákig kell vele pöcsölni, mire sikerül regisztrálni az appba meg végigjátszani a párosítási rituálét, ha vége hajlandó csatlakozni. Nagy valószínűséggel még mókolni kell a firmware frissítéssel, ha nem akarod, hogy kínaiul vartyogjon. És ha minden megvan, akkor is csak telefonon tudod nézni a képet, és azt is csak azon az egy telefonon, amire felkínlódtad. Ennyit arról, hogy "bedugod és működik"!!!
süti beállítások módosítása