Mágneses homokóra, borsőrlő és világító kövek - Még több olcsó otthoni dekor

2016.09.03. 08:00

mrgergoke

h12185b-3-55f5.JPG

Amint megláttam ezt a két terméket, rögtön megragadták a fantáziámat. Ez a mágneses homokóra például hatalmas ötlet, nem is tudom, miért nem találkoztam már vele. Ilyen sünszerű kristályos szerkezetet vesz fel a fémpor, ahogy lefolyva a mágnes közelébe ér, tök menő. A világító műkavicsok pedig szintén tök jó ötlet. Ha valaki vesz pár zacskóval, és kiszórja az udvarára (feltéve, hogy a kutyája nem zabálja meg őket), egészen mesebeli hangulatot varázsolhat secperc alatt. És még csak nem is drágák.

 

Mágneses homokóra

A kivitelezés sajnos nem maradéktalan, de az ötlet nagyon eredeti. Van egy fa talp, aminek a közepébe egy erős mágnest tettek. A baj az, hogy tök ferdén, itt látszik, hogy azért nem egy top minőségű termékkel van dolgunk. Mindegy, annyi baj legyen, a lényeg, hogy amúgy működik. Az üveg emiatt egy kicsit csálén áll a fa talpban, ami viszont tényleg fa, és elfogadható tömege is van. Az üveg finoman színezett, több választási lehetőség is van.

h12185b-5-55f5.JPG

A mágnes elég erős ahhoz, hogy ne lehessen leborítani róla az üveget, feltéve persze, hogy a törmelék az aljában van. 18-19 másodperc kell neki, hogy az összes fém lefolyjon az aljába, ami mondjuk nem olyan sok. Ezt a GIF-et készítettem róla. Tök érdekes.

19uwp2.gif

Ez az idődolog engem azért zavar, mert ha mondjuk kétszer ennyi fémet raktak volna bele, egy még erősebb mágnessel, akkor nem lett volna még gond a fém mennyisége, ugyanilyen szerkezetbe állt volna minden bizonnyal, még erősebben tartana a mágnes, és normális ideig lehetne bámulni is.

Mindegy, a termék így is elég látványos, főleg ezért az árért rendben van. Itthon az ilyen kuriózumok sokkal drágábban kaphatóak olyan másfél négyzetméteres boltokban, ahol van egy zacskó kávé, három Buddha szobor, egy szerencsét hozó antik talizmán, meg két Coelho könyv. Én leginkább valami minimál dizájnos, kisebb méretű szobában tudom elképzelni, ahol világos színű, mondjuk fenyőfa bútorok vannak. Ott egy polcon pár könyv mellett jól mutatna. Az ára egészen baráti, kerek 2000 forint.

Innen vettem >>

 

Világító műkavicsok

h8592-1-5ce.jpg

Nem is gondoltam volna, hogy ilyesmit gyártanak. De hát van rá kereslet, én is az vagyok. Elsősorban gyerekes családoknak lehet érdekes a téma, vagy akváriumban élő állatok gazdáinak. Több helyen is olvastam, hogy akváriumokba szórják ezeket, és egy kis Atlantiszt gyártanak az állatkáiknak. Kérdés, hogy ezt mennyire tolerálják.

50pcs-lot-luminous-aquarium-tank-decoration-stone-light-emitting-stone-night-light-stone-garden-decoration-fluorescent.jpg

Nekem a legszimpatikusabb elhelyezés egy családi ház udvarán, a szökőkútban lenne mondjuk, vagy végigszórni a járda mentén, bedobálni őket egy mediterrán, vagy japán kertbe, ilyesmi helyekre. Főbe nyilván nem lehet, mert azt nyírni is kell, és a kő, meg a fűnyíró pengéje semmilyen irányban nem barátok.

10pcs-lot-cheapest-beautiful-luminous-stone-night-light-decorations-font-b-garden-b-font-fish-tank.jpg

A tapintásán rögtön érezni, hogy könnyű műanyagból készültek. Egy zacskó ára 1400 forint, ebben van 16 darab, ennyi látszik a saját fotóimon is. Az egyetlen hibája a terméknek igazából az, hogy szart sem világít (annyira semmit, hogy használhatatlan), amivel hosszú idő óta először teljes joggal érdemelte ki a hulladék címet. Ő az 5. ebben a kategóriában.

Innen vettem >>

 

 

Borstörő

Kellett már egy borstörő, mert már évek óta egy boltit töltögettem újra, ami hivatalosan nem is újratölthető, és múltkor el is törtem, miközben felfeszítettem a kupakját. Hát most itt van az új. Gondoltam, ha már veszek, akkor valami autentikusat, és ez a sötét színű fa pont megtetszett, meg olcsó is volt.

h14410-9-08b5.jpg

Újra szétszedtem a régi üveget, és átöntöttem a tartalmát ebbe. Az a tapasztalatom, hogy egy 20g-os Kotányi például nem fér bele, egy kicsi maradni fog szerintem a zacskóban. Legutóbb én is egy zacskót öntöttem a majdnem üres üveg őrlő aljába, és átöntéskor nem fért el ebben a fában mind. Ez igazából nem jelentős probléma, mert így is elég ritkán kell majd újratöltenem, de aki sok borsot használ, annak érdemes lehet egy nagyobb mellett döntenie.

h14410-1-08b5.jpg

A fa nagyon kellemes, és stabil fogású, nem úgy, mint az üveg volt, amit gőzölgő kaja fölött sokszor nem is tudtam normálisan tekerni, mert akadt, és a párától csúszott rajta a kezem, plusz kényelmetlen is volt. Ezt kellemesen lehet tekerni, bár érdemes lesz majd alá tenni valami picike tálkát, mert lefelé van a nyílása és használat után, lerakáskor kiszórhatja a benne lévő törmeléket.

Úgy működik, hogy a tetején a kis gombot le kell tekerni, ekkor levehető a feje, amit amúgy tekerni is kell, oda lehet betolni a borsot, aztán hajrá. Nem szabad bele túl sokat önteni (én ujjal nyomkodtam bele, hátha több fér el), mert megszorulhat. Ezen segít a megrázás, vagy az, ha néhányszor oda-vissza tekergetem. Nekem szimpatikus, nem őröli túl durvára a borsot, és kellemes a használata, szerintem 1450 forintot megért.

Innen vettem >>

 

10 komment

Címkék: otthon Hulladék

A bejegyzés trackback címe:

https://rendeljkinait.blog.hu/api/trackback/id/tr5111668116

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nouby 2016.09.03. 21:29:02

Kavics: Maga amit rendtél szar vagy ezek tényleg semmit sem csinálnak?

Sil 2016.09.03. 21:57:55

Kavics: Mi tavaly egy táborhoz Aliexpressről (de nyilván eBayen is van tökugyanez) rendeltünk hasonló kavicsokat, színenként külön kéket, zöldet és sárgát, a 100 darabos csomag volt kb 2100Ft. De azok teljesen jól működtek, kb fél óra lámpafénynél való töltés után órákig világítottak, és elég erős volt a fényük ahhoz, hogy követni lehessen a sötétben az ösvényt. (Kertbe kiszórásnál meg ugye maguktól feltöltődnek nappal, ahogy süti őket a nap.)

Borsőrlő: eBayen ez a fajta is olcsóbb, épp a napokban nézelődtem a témában. Bár végül nem ilyet vettem, hanem egy kicsi török fém változatot, mert annak van alul egy kis lecsavarható tálcája, amibe az őrlemény kerül, és így nem szóródik ki.

qwertzu 2016.09.03. 21:59:02

A borsörlővel az a baj, hogy amíg az ember nem próbál ki egy rendeset, addig azt hiszi hogy hülyeség az egész és nincs értelme.
Így voltam vele én is amíg a céges konyhában össze nem futottam egy peugeot borsörlővel. Kis kézi fa izé mint a képen, csak hibátlanul működik és tényleg haladni lehet vele.

mpl 2016.09.04. 07:22:54

Egy komolyabb borsörlőnek állítható az örlője és akkor a finomtól a durvabbig van lehetőséged darálni.
(nekem egy százéves kézi kávédarálóm van, remekül működik)

2016.09.04. 08:00:56

Miért csak bort lehet sörölni,sört meg nem lehet borolni?

komolytalan samu 2016.09.04. 22:28:24

Nem a műanyag kavics világít, hanem a festék, amivel bekenték. Festéket olyan színben veszed, olyan vastagságban kened fel, amilyet akarsz. Kőre, fára, bármire.

Anonimus2385 2016.09.18. 19:31:16

@Sil: én is folyamatosan ide oda ugrálok,valami ebayen olcsobb van ami aliexpressen folyamatosan lesni kell.amugy a kavicsok bejönnek én is venni szeretnék terráriumba .

blakehu 2016.09.21. 20:46:31

Szia,
a homokórát én is megrendeltem TomTop-ról viszont törve érkezett, kicsomagolást videóra vettem és fényképeztem is, de nem találom sehol hol tudnám jelezni ezt, Írtam nekik a support@tomtop.com-ra de nem válaszoltak... Bármi tapasztalat TomTop-nál ilyen esetre?
Köszi

mrgergoke · http://rendeljkinait.blog.hu/ 2016.09.21. 20:51:16

@blakehu: Szia! Dobj egy üzenetet a blog mail címére a rendelési számoddal, és rájuk szólok, hogy mizu. Addig Paypal-en nyiss egy ügyet a dologra. Ha nem tudod, hogyan kell, a Tudnivalók menüpontban mindent megtalálsz.

blakehu 2016.09.21. 21:04:32

@mrgergoke: Szuper, köszi nagyon király vagy! Tényleg nagyon jó a leírás, paypal-en ügyet nyitottam :)
süti beállítások módosítása