Kínai férfi karórák - 11 különböző darab tesztje

2016.08.08. 08:00

mrgergoke

img_1158.JPG

Még egyetlenegy karórát sem rendeltem Kínából. Soha. Pedig már millió egy kommentet olvastam arról, hogy milyen király órák vannak, pár ezresért sokszor egészen korrekt darabokat kapni. Na, hát most bepótoltam két ember éves rendelését is egyszerre, beszereztem ugyanis 11 különböző férfi karórát. Lévén, hogy nem értek az órákhoz, és így nehéz lenne tesztet írni, elvittem mindet egy óráshoz, mert hát ki tudna jobban véleményt mondani róluk, ha nem ő?

Hajnali 1 környékén nekiálltam guglizni, és a ,,Budapest órás" kifejezésre ezt a boltot dobta ki elsőnek. Gyorsan írtam is egy üzenetet nekik, hogy lenne 11 darab, számukra valószínűleg nevetséges, hulladék, kínai karóra, és pár mondatban kíváncsi lennék rá, hogy mit gondolnak róluk.

Egy apró üzlethelyiségben fogadott Jobaházi Kinga, aki továbbviszi apja órás mesterségét. Azt mondta, hogy elképesztően sok kínai koppincsot visznek be hozzájuk, amik értelemszerűen önmagukban nem is javíthatóak, mert préselt szar a szerkezet bennük, így csak egészben cserélhető. De nyilván itthon senki nem árul ilyesmit, ezért Kínából kellene rendelni, de hát ahhoz meg kinek van türelme. Szóval rengeteg a kínai, és csak amíg ott voltam, 6-7 vásárló volt, annak legalább a fele olcsó kínai vackokat hozott be. Mondom ezt én, 11 olcsó kínai vacakkal.

A tesztelés egyszerű volt, én kérdeztem, ő válaszolt. Az első kérdésem az volt, hogy mi az, ami egy óránál nagyon fontos, amitől ezek közül egy-egy darab jónak, vagy rossznak minősítendő. Elmondása szerint a szíj anyagára kell figyelni, a tok (ház) anyagára és tömegére, a benne lévő szerkezetre és elemre, illetve összegészében a kidolgozottságra. Szépen sorban elkezdtünk végigmenni az órákon. Kinga szétbontotta őket, én pedig szorgalmasan jegyzeteltem és fotóztam. Lássuk, miket rendeltem.

Először is pár alapinformáció a cikkhez. A Miyota szerkezetek már jók, ezeket rakják Casio órákba is, abban különböznek az olcsó, tróger, kínai mechanikáktól, hogy például a fogaskerekek nem műanyagok, hanem fémek és minden alkatrészük cserélhető. Kinga szerint a cikkben szereplő egyik óra sem vízálló, noha többnél is ilyen információ szerepel. Kérdésemre azt mondta, hogy még fürdeni sem vinné el őket, mert bepárásodnak, ha nem a szíj megy tönkre az első alkalom után. További érdekesség, hogy a cikkben szereplő egyetlen automata, azaz önfelhúzó óra a legpontatlanabb az összes közül, mivel egyenként az összes kvarcóra sokkal pontosabb lesz nála.

 

Sinobi

Gyenge minőségű, préselt, kínai szerkezet van benne csavarok nélkül, ergo csak egészben cserélhető. A szíja természetesen nem bőr, és nem is vízálló, viszont a háza, csatja és az üvege nagyon szépen kidolgozott, ezt külön kiemelte. A számlap szépen megtervezett, itthon egy ilyenért akár 15-20 ezrest is elkérnek (persze valami ismert márka feliratával). Összegészében elég jónak minősítette.

Kínában az ára 5000 forint.

Itt megvásárolható.

 

Skone

Jó minőségű, Seizaiken elemmel adják, normális japán szerkezet van benne. A szíj természetesen itt sem bőr, hanem valamiféle műanyag bőrutánzat, és a tok jó eséllyel kb. két év után le fog kopni izzadság hatásár például, de legalább a csat szépen kidolgozott.

Az ára kint 2800 forint.

Itt megvásárolható.

 

Skmei

A hátlapot csavarosnak álcázták, de olcsó, pattintós megoldás valójában. Spiáter anyag, tehát nem rozsdamentes acél tokja van, de jó minőségű a csatja. A hátlapja szerint 30 méterig vízálló, de ez sem vihető fürdeni. A számlap egy kicsit gázabbul kidolgozott, de amikor meghallotta, hogy egy ilyen nem kerül 2400 forintba sem, azt mondta, hogy annyit simán megér még így is, csak nem szabad víz közelébe vinni.

img_1194.JPG

Az ára kint 2360 forint.

Itt megvásárolható.

 

Soxy

Ez egy kategóriával rosszabb, mint a többi. Az elem és a szerkezet is kínai, ebben van a legolcsóbb szerkezet konkrétan. Nem bőr a szíja, és a ház gyakorlatilag azonnal le fog kopni, de amúgy sincs benne anyag.

Az ára 2240 Ft.

Itt megvásárolható.

 

Curren 1

Ragasztott kamu cucc a naptármutatója, senki ne dőljön be az ügyesen lőtt marketingfotóknak. Ezzel szemben Miyota szerkezet van benne, és a tokja is korrekt minőségű. A szíj ugyan itt sem bőr, de igényes csatja van. A naptármutatót leszámítja szép darab. De hogy valami ennyire tróger legyen. A nagymutatója konkrétan lötyög. Ide-oda csúszkál, ahogy mozgatom az órát. Kinga szerint vagy a tengely kisebb ott, vagy a mutató furata nagyobb. Egyszerű gyártási hiba. Rémesen gáz.

Az ára 2430 forint.

Itt megvásárolható.

 

Curren 2

Casio Edifice másolat, azok stílusára hajaz leginkább. Ragasztott kis mutatók, ráadásul a gombok sem csinálnak semmit, csak díszítőelemek. Na ez az, amit igazán gagyinak lehet hívni szerintem. Enek ellenére japán szerkezet van benne, komoly fémszíjjal és remek zárral rendelkezik, de nem rozsdamentes a ház. 

Az ára 2320 forint.

Itt megvásárolható.

 

Curren 3

Ez gyakorlatilag tök ugyanaz, mint az előző. Itt is ragasztott mutatók és kamu gombok, mindent a látszatért. Olyan, mintha kerámiából lenne, de valamiféle festett fémből készült.

Az ára 4500 forint.

Itt megvásárolható.

 

Curren 4

Hogy ennek mikor tört be az üvege, azt nem tudom, mert egy robbantásos terrormerényletet is túlélő csomagolásban jöttek, és feltűnően látszik, hogy valami hegyes tárgy esett rá meglehetősen nagy erővel, mert konkrétan szarrá törte az egész üveget. A számlap nincs túl igényesen kidolgozva és sajtolt, gagyi, kínai szerkezet van benne. A szíj valami festett/lefújt fém, de amúgy a szíj és a tok is rendben van.

Az ára 4260 forint.

Itt megvásárolható.

 

Winner

Névtelen, semmitmondó fekete dobozban érkezett egy párnával egyetemben, amire mondjuk nem volt rácsatolva. Ez az egyetlen önfelhúzós óra, és Kinga szerint pár ezerért baromi jó üzlet, ha legalább fél-1 évet kibír. Javítani ezt nem lehet az önfelhúzása miatt, és sokkal több benne a hibalehetőség is, mint egy kvarcórában. Annak ellenére, hogy ez pont egy csontváz óra, azaz látszik a mechanika mindkét oldalról, nincsenek szépen kidolgozva az alkatrészek, de legalább a gumis szíj rendben van. Ha valaki nem tudná, az automata óra azt jelenti, hogy a kezeden hordva, mozgás közben felhúzza saját magát, és 1-2 napig jár így, mielőtt a rugó kiadná magából a szuflát.

Ezt teszteltem vízállóságra, mivel rendesen hordani kezdtem kíváncsiságból. Mondjuk nincs ráírva, hogy vízálló lenne, de sosem tudni, úgyhogy elvittem fürdeni több helyre is, kipróbálni, hogy nem hazudtak-e a kínaiak már megint, hátha véletlenül pont vízálló! Sajnos nem volt az. Forró 10-15 perces zuhany alatt még csak bepárásodik az üveg, viszont a Tisza-tó hatására beszívott pár milliliter vizet, amit kb. egy hétig őrizgetett még magában, mielőtt bepenészedett volna 2 mutatója. Nem hazudtak, tényleg nem vízálló.

Az ára kb. 3500 forint, ennyiért sima üzlet.

Itt megvásárolható.

 

ASJ

Dobozos Casio utánzat, analóg és digitális, többfunkciós darab. Meglepően jó a szíja és a kialakítása is. Tud stoppert, ébresztést, meg háttérvilágítást, mást nem. Nekem mondjuk a külső gyűrű az üveg mellett kicsit gagyi, nincs normálisan megcsinálva. Ami egy kicsit leverte az ékszíjat, az az volt, hogy fel kellett pattintanom, és valahogy megigazítani benne a belét, hogy normálisan működjön a digitális rész, mert nem akarta folyamatosan kijelezni a dolgokat. Miután összeforgattam rendesen a hátlapon ragasztós részt a belén ragasztós résszel, minden a helyére került, azóta normálisan működik a digitális része is.

Az ára 6860 forint.

Itt megvásárolható.

 

Naviforce

A szíja és a tokja tök korrekt, ennek végre működik a naptármutatója is, nem kamu. Itt a csavaros hátlapot sem imitálták, valóban az. Ennek van a legjobb szerkezete az itt lévő órák közül, normális japán fajta, és még az elem is minőségi benne. Ilyen szerkentyű van a Casio és Fossil órákban is.

Az ára 3000 forint.

Itt megvásárolható.

 

Összegzés

Elég vegyes tapasztalatokat szereztem. Én azért jobb dolgokat gondoltam ezekről az órákról, de most is kiderült, hogy azért csodát művelni Kína sem tud, vagy akar minden esetben. Ha egy Top3 listát kellene felállítani az itteni órák közül, akkor az így nézne ki:

1. Naviforce

2. Sinobi

3. Skone

 

Uff.

27 komment

Címkék: elektronika

A bejegyzés trackback címe:

https://rendeljkinait.blog.hu/api/trackback/id/tr818915826

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Jackal_ 2016.08.08. 15:47:31

Lol, viccesek ezek a kínai órák, mondom ezt egy Tissot PRC 200 boldog tulajdonosaként, amit asszem 7 éve vettem és azóta is tökéletesen szolgál. Kb. 3-4x kellett elemet és szíjat cserélnem benne, de ennyi. Emlékszem, mikor kibontottam először és megláttam, hogy dobozban van, párnára csatolva, csak a doboz ajtaját vagy 20x kinyitottam és lecsuktam és mondtam aaah, ez de jó. Valahogy tudják az órásművesek még azt is, hogy milyen csillapítással kell egy óradoboznak nyílnia és csukódnia. Kicsit olyan ez, mint az autók ajtócsapkodás tesztje, valahogy hozzáad a minőségi élményhez.

GrG 2016.08.08. 16:15:31

Szia

Ne haragudj a kérdésért, de valami egész alapvetőt kérdeznék. Többször néztem már a banggood es a gearbest oldalakat. Mennyire szabad róluk rendelni? Nem csak elektronikai dolgokra gondolok hanem pl hátizsákra is. Melyiket javaslod inkább? Nagyon köszi és bocs a láma kérdésért.

mrgergoke · http://rendeljkinait.blog.hu/ 2016.08.08. 16:17:38

@GrG: Szia! Én csak erről a 3 oldalról szoktam rendelni, a blog jobb oldalsávjában megtalálod a képeket, mindegyik egy link. Ha kérdésed van, dobj egy üzenetet a blog mail címére, és felhomályosítalak! :)

moszkvicssluszkulcs 2016.08.08. 16:52:44

Curren 1-esem van, csak fehér hátlappal. Először csuklottam, aztán jót mosolyogtam a naptármutatón. Viszont nagyon elegáns, másfél éve rendeltem és egy hete veszem észre, hogy el kezdett késni. Valszeg az elem. kb 2500 forintért vettem, arra tökéletesen megfelel(t) amire használom.

igazi hős 2016.08.08. 16:53:02

"További érdekesség, hogy a cikkben szereplő egyetlen automata, azaz önfelhúzó óra a legpontatlanabb az összes közül, mivel egyenként az összes kvarcóra sokkal pontosabb lesz nála."
Ebben mi az érdekesség? Gagyi kvarcóra pontossága is 1-2 mp naponta.
Az automata mechanikus, ott a 1/10000 pontosság (napi 8 mp!) már komoly szint. A Tissot automatám is hozza ezt a szintet, 5 mp-et siet naponta, ami hetente fél perc, egy hónapban sok perc. Lenne, de mindig volt egymás utáni 2 nap, hogy nem hordtam (bringázáshoz ez túl érzékeny szerkezet), így aztán lényegtelen, hogy 5-10 percet, vagy órákat kell rajta állítani, ráadásul minden hónap 31 napos, tehát minden 2. 1-én amúgy is állítani kell.

moszkvicssluszkulcs 2016.08.08. 16:53:58

Ja, nemrég rendeltem egy S-Shock-ot is :))Eddig az is tökéletes.

Csari93 2016.08.08. 17:05:12

Nekem egy Naviforce van (9044) kicsit több, mint fél éve, volt egy időszak, hogy csak azt hordtam, igazándiból nem tudok róla sok rosszat írni. A szíja azért fárad, drágább óráimhoz viszonyítva nagyjából átlagosan karcolódik, de a kidolgozása szerintem szép, mindenki drága órának nézte. A pontosságával semmi gond nincs, pedig arra háklis vagyok.

midnight coder 2016.08.08. 17:32:09

Nekem az utolsó két órám eredeti Casio volt, az egyik napelemes digitális, a másik mechanikus és digitális kombó. Az első kb 2 év után ment tönkre, a szíj mellett volt egy szürke gumiszerű műanyag, az tört el. A második kb 3 év után ment tönkre hasonló hibával, de azt őszintén szólva annyira nem is bánom, addigra ugyanis szépen lekopott a számlap körüli szürke műanyagról a fém festék, így elég ocsmányul nézett ki szegény. Mind a kettő olyan 15 ezer forint magasságában mozgott. Szóval, szar órát nem csak a kínaiak tudnak gyártani.

GrG 2016.08.08. 18:41:55

@mrgergoke: Köszönöm megpróbálom akkor. Megirom majd milyen lett.

stukov1 2016.08.08. 19:05:08

Azért 20-30ezer körül van jópár igen jó minőségű mechanikus (kézi felhúzós, de automata is). Acél tok, van titán is! A bőr szíj szerintem továbbra sem bőr. Teljesen ETA utánzatú szerkezet - az órás szerint is jó!
A kvarcóra órás körökben nem igazán hoz izgalomba senkit, egy Casionál nincs jobb szvsz, a többi csak design.

Fossil, stb különböző olcsó divatmárkák hajítófát se érnek - ezek helyett simán hordható egy-egy elegánsabb kinézetű kínai.

2016.08.08. 19:07:12

A véleményem, hogy kínait órából inkább nem. Egy Casio az már megbízható jó órának nevezhető és 5ezer magasságában egy kvarc már elérhető. Egy Seiko 5 automata pedig 15-20e, ha jó helyen találja meg az ember és meglepően pontos, nagyon jó órák! Tehát nagyon nem kell nagyságrendet sem ugrani, csak pár ezerrel kipótolni és akkor nem gagyi óránk lesz, hanem egy garantáltan vízálló és márkás óránk!

midnight coder 2016.08.08. 20:20:34

@abcd1234: Nekem Casioban még nem sikerült olyat venni ami 3 évnék tovább húzta volna. A kör számlapos órákat pedig utálom, a mechanikusokat pedig pláne.

LassúGabi 2016.08.09. 12:49:37

@GrG: Szia!
A Gearbesről olvastam a Facebookon feldobott reklámjához fűzött hozzászólásokat.
Nem túl hízelgőek voltak.
Tinydealt javaslom, viszonylag hamar küldik a dolgokat.
Az Aliexpress konkrétan egy szar, tetűlassú, nem olyat küldtek, méret sem stimmelt, 4-ből négy rendelésnél volt gebasz.
Onnan töröltem is magam.
Most a DHgate.com van próba alatt.
De a legcsalódás mentesebb továbbra is az eBay.

LassúGabi 2016.08.09. 12:50:16

@LassúGabi: leginkább csalódásmentes

Kozika · http://www.k-1.hu 2016.08.09. 16:31:38

@LassúGabi: nézőpont kérdése, nekem alin még pont nem volt semmi gondom, ellenben pl a tomtoppal. Gearbest is normális volt, és a geekbuying is.

tonyk 2016.08.10. 18:43:06

@Kozika: Tomtop tetves lassú, három hete verem az asztalt egy preorderes rendelés után, először júl. 24, majd aug. 28, majd aug 4. a dispatch. Mindig a várjak türelemmel szöveggel jönnek. Mai ígéret szerint (in stock a statusa a webshop szerint) 1-3 nap, mert tesztelik... :)))))
Ettől a tetves bandától többet nem rendelek az tuti.

mrgergoke · http://rendeljkinait.blog.hu/ 2016.08.10. 18:49:26

@tonyk: Nem jól csinálod, az a baj. Ilyenkor egyszerűen csak vissza kell kérni a pénzt és kész. Ne hagyd magad. De ha kell egy kis segítség, dobd át a rendelési számod üzenetben a blog mail címére!

tonyk 2016.08.10. 18:52:37

Van egy olyan érzésem, hogy te közelebbi kapcsolatban vagy velük! Jól érzem? :)

mrgergoke · http://rendeljkinait.blog.hu/ 2016.08.10. 19:15:19

@tonyk: Páratlan megérzés!
Mégis csak könnyebben rendeződnek a problémák, ha fennáll a veszélye, hogy elmondom mindenkinek, hogy mekkora pöcsök voltak az egyik blogos vásárlóval :D
Így mindig könnyebben megoldódnak a dolgok :)

tonyk 2016.08.10. 19:57:44

:)
Kivárom az általuk sokadjára ígért dátumot, és amennyiben nem történik semmi rájuk uszítalak!
(Egyébként pont e blog hatására rendeltem meg a terméket tőlük (UMI London) az asszonynak.

Köszönöm a felajánlást! Remélem nem kell élnem vele.

tonyk 2016.08.12. 08:37:42

@mrgergoke: Still nothing.... Küldtem egy mailt a blog címére.

Nouby 2016.08.13. 12:10:26

@abcd1234: Hol veszel újonnan automata Seikot ennyiért? Seiko 5 27től felfele kezdődik.

@tonyk: A táska amit a Tomtopról rendeltem 15 nap alatt itt volt.

tonyk 2016.08.14. 10:03:15

@Nouby: Most erre mit mondjak? Pontosan 1 hónapja adtam le a rendelésem: Order Status: Processing

Dr_utcai_arcos 2016.08.16. 14:22:00

@GrG: Gearbestről rendeltem táskát, amellett, hogy többször jobban néz ki, mint ahogy a képen, kb másfél hét alatt itt volt.
A topichoz: amióta rátaláltam a kínai órákra, már csak röhögök a kis lófaszjóskákon, akik villognak a 15-20 centi átmérőjű óráikkal :d :D...Ja, hogy 200 forintért rendelted ragasztott mutatókkal? Ügyi vagy, nyalhatsz.

epitkezes1 2016.08.16. 23:41:05

Curren1-esem van, szintén fehér számlapos. kábé 1 évet bírt, ennyi idő alatt a szíja elkopott, a ház nagyon picit kopott csak meg (alig láthatóan), viszont késett napi 5 percet kábé, majd a végén megállt. ennyiért jó móka volt..rendelem a következőt.
ja, a prc200ról csak annyit, hogy a bőr szíja annak is kezd kikakukkolni, és az egy (nekem) eléggé drága óra. gáz. fél évet bírt.

Paradox oximoron 2016.08.29. 17:05:34

Egy éve rendeltem e-bayről egy ilyet:
i00.i.aliimg.com/wsphoto/v0/1569658062_1/Big-Discount-CURREN-NEW-LUXURY-DIAL-CLOCK-HOURS-HAND-DATE-WATCHES-BLACK-BROWN-LEATHER-MEN-WRIST.jpg
Télen kiesett a koronája, amit a helyi órás megjavított. Ettől eltekintve elég korrekt, nem kopik, nem karcolódik, elég pontos. Úgy számoltam, hogy ha egy évig bírja, akkor megérte.
Egyedül a naptárat kell állítgatni, mert ennél az óránál minden hónap 31 napos :D

glezmen 2016.09.03. 19:34:31

fene tudja...
most volt orasnal a Casio Edifice-em, 8 ev utan, betort uveg csereje miatt, meg akkor mar kapott elemcseret meg tisztitast is, amugy tokeletes

nem tudom mi ertelme van azert venni valami szutykot hogy evente csereld, aztan 8 ev alatt elkoltesz rajuk annyit mintha egyszer megveszel egy normalisat (ami siman kiszolgal 15-20 evig is ha nem vered agyon)

ettol fuggetlenul volt olyan a fentiek kozott ami egesz ertelmesen nez ki :)
süti beállítások módosítása