Xiaomi Mi4C teszt - Azért egy kicsit jobbat vártam

2016.07.27. 10:00

mrgergoke

1446085089184-p-3157428.jpg

A Xiaomi termékektől mindig mindenki hanyatt vágja magát és ár/érték arányról fecseg gyakorlatilag már azelőtt, hogy kézbe venné a készülékét. Jelen cikk bár nem új készülékükről szól, annál inkább fájó, mennyire rávilágít arra, hogy a Xiaomi is tud messze nem tökéletes rendszert készíteni. Egy remek készülék is lehet idegesítő időnként, de a tények magukért beszélnek: a Xiaomi készüléke a sok hülyesége ellenére is kiemelt ajánlat lehet.

 

Bontogatás

Az első meglepetés a doboza kapcsán ért, ugyanis nem valami random, seszínű kartonban érkezett, hanem rikító narancssárgában, és meg kell hagynom, hogy kifejezetten jól néz ki. Sok mindent nem találni benne, a teljes tartozéklistát csak egy USB Type-C kábel, hozzávaló 5V-9V-12V töltőadapter, meg egy SIM tű képezi a papírokon felül. Szerencsére leszoktak a kínaiak (most általánosságban beszélek) az ótvar fülhallgatók mellékeléséről.

A készülék polikarbonát borítást kapott, ami bár nem túl elegáns, legalább kellemes fogást, tapintást biztosít. Az összeszerelési minőség természetesen maradéktalan. Valamivel jobban kell majd vigyázni rá, mint az átlag készülékekre, ugyanis észrevételeim szerint jobban karcolódik, mint egy random kínai telefon. Sok különlegességet nem találni a külsején: jobb oldalt a hangerőszabályzó és bekapcsoló gombok, bal oldalt SIM tálca, alul mikrofon és Type-C csatlakozó, fent infra LED és 3.5mm-es jack port. Az előlapon a szokásos kellékek mindegyike helyet kapott, így a fényszenzort, közelségszenzort, kamerát, és egy rengeteg színű értesítési LED-et találunk itt. A hátlapra már csak egy "Mi" logó, egy hangszóró kivágás (pontosabban lyuggatás), valamint egy kamera jutott kéttónusú LED villanóval.

201509231634113469_1.jpg

Kár, hogy a dizájn nem villant semmi különöset, de panaszra azért így sem lehet ok, mivel akinek nem kizáró tényező a ház anyaga, annak minden bizonnyal nem lesz baja ezzel az egyszerű, de tetszetős formatervvel. Mielőtt tovább lépnénk, szemléljétek meg a hardvert. A telefon két verzióban kapható, én a drágábbik, 3GB RAM + 32GB tárolós verziót szereztem be.

Specifikáció:

Alapinformációk

Márka: XiaoMi
OS: MIUI v7 (Android 5.1-re épül)
Kártyafüggetlen
Magyar nyelv elérhető
SIM foglalat: Dual SIM, Dual Standby
SIM méret: Dual Micro SIM kártya

Hardver

CPU: Qualcomm Snapdragon 808 64bit
Magok: 4*1.44GHz + 2*1.8GHz, Hexa Core
GPU: Adreno 418
RAM: 3GB 
ROM: 32GB

Hálózat

Vezetéknélküli csatlakozás: bluetooth 4.1, GPS, A-GPS, WiFi, 4G
WIFI: 802.11b/g/n/ac (5GHz-et lát)


2G: GSM 850/900/1800/1900MHz
       CDMA 1X BC0/BC1
3G: WCDMA 850/900/1900/2100MHz
       TD-SCDMA B34/39
       CDMA 2000 bands BC0 / BC1
4G: FDD-LTE B1/3/7
       TDD-LTE B38/39/40/41

Kijelző

Képernyő típusa: 5 pontos kapacitív
Képernyő mérete: 5 inch
Képernyő felbontása: 1920 x 1080 (FHD)
Képpontsűrűség (PPI): 441

Camera

Hátlapi: 13.0MP
Előlapi: 5.0MP
Videofelvétel: Igen, FullHD
Apertúra: F/2.0
Autofókusz: Igen, PDAF
Hátlapi villanó: Igen, kéttónusú

Egyéb tulajdonságok

Szenzorok: Gravitációs szenzor, mágneses szenzor, gyorsulásmérő, fényszenzor, közelségszenzor, 3-tengelyű giroszkóp 
Értesítési LED: Igen

Akkumulátor

Kapacitás: 3080mAh, beépített, Li-Ion Polimer

Méretek

Termék mérete: 13.81 x 6.96 x 0.78 cm
Csomag mérete: 18 x 12 x 6 cm
Termék tömege: 0.126 kg
Csomag tömege: 0.500 kg

 

Amint látjátok, elég jó hardverrel van szerelve. Combos Snapdragon processzor, 3GB RAM, mellé egy kellemes, 3000-es akksi, egy rakás szenzor, ígéretes hátlapi kamera, nem túl batár, de nagy felbontású kijelző, mi kell még? Hát, egy jó szoftver.

 

Tesztüzem

Bekapcsoláskor egyből kiválasztottam a magyar nyelvet, csatlakoztam az itthoni Wifi hálózathoz, összekötöttem a Xiaomi és Google fiókommal, és elvégeztem pár ajánlott beállítást. A Play Áruház rögtön nyomatta nekem a frissítéseket, de csak később tűnt fel, amikor napi szinten használni kezdtem, hogy a Youtube app valami 2014 eleji kiadás, és nem is lehet frissíteni. Valami rendszerbugnak köszönhetően egy borzasztóan elavult, már rég nem kompatibilis Youtube app volt a telefonon, és ha a fejem tetejére állok, akkor sem frissíthető. Ez kapásból felhúzott, mert gyakran használom, és nem szeretem böngészőből megnyitni, de itt nem volt más lehetőségem.

Na mindegy, elengedtem a dolgot hosszas próbálkozás után, úgyhogy elkezdtem szépen belakni a rendszert, és letöltögetni minden appot, amit használni szoktam, meg telenyomni zenével. Amikor ez megtörtént, lehúztam az Antutut is, mert biztosan akad köztetek, aki ezekre a meggyőző 70.000 pont közeli számokra izgul, parancsoljatok:

screenshot_2016-07-19-15-37-49.png

Nem sokkal a belakás után importáltam a névjegyeket, de valami furcsa véletlen okán majdnem mind duplázva volt. Hogy, hogy nem, a MIUI-nak pont van egy olyan funkciója, ami összefűzi a duplázott névjegyeket. Kiírta őket egyesével, összeszámolta, és szépen összefűzte nekem. Emeltem kalapom, máshol ilyesmivel még nem találkoztam. Útra keltem, és intéztem pár hívást, szerencsére mindenkit nagyon jól hallottam, mindenki más is nagyon jól hallott, baromi hangos tud lenni a beszédhangszóró, de a hátlapira sem lehet panasz, bár zenehallgatásra magasközpontú hangzása miatt nem igazán alkalmas. Ami viszont a fülhallgatós zenehallgatást illeti, ismét letettem az állam a földre, hogy mit képes kihozni abból a KZ Audio fülhallgatóból, amit mindenhez használni szoktam. Egészen elképesztő mélyek, telt közepek, és nem fülsértő, de erős magasak. Annyira a helyén volt minden, hogy alig akartam elhinni. Persze, ettől még jóval feljebb is lehet menni, de maradjunk annyiban, hogy baromi jól szól.

201509231634123782_1.jpg

Ami már első nap idegesített, az a nyomorék Xunlei letöltésgyorsító ökörség. Akármit csinálsz, letöltéskor mindig megkérdezi, hogy nem akarod-e a hulladék gyorsítóját használni. Ez annyit takar, hogy a letöltendő adat a távoli szerverről először az ő kínai szervereikre megy, és onnan hozzád. Magyarul minden letöltött adat átmegy rajtuk. Köszönöm, nem. Így történt, hogy a letöltésem gyér sebességgel futott egészen addig, amíg be nem kapcsoltam. Furcsamód megtáltosodott utána...

A másik furcsa dolog az, hogy feloldóképernyőnél többször is belefutottam apróbb bugokba. Például nem mindig vette be a zenelejátszás vezérlését onnan, illetve nem mindig tudtam kilőni az egyes értesítéseket jobbra húzással. Ezek véletlenszerűen jelentkeztek.

201509231634119010_1.jpg

Nem sokkal később arra lettem figyelmes, hogy bizonyos appok értesítéseit csak akkor kapom meg, ha megnyitom őket, magyarul nem szinkronizálja őket automatikusan. Vagyis nem mindig. A másik telefonjaim már rég csipognak, hogy Facebook üzenetem érkezett, míg ez nem mutat semmit sem. Aztán elkezdek rajta alkotni, megnyitom a Messengert, és elkezd 3 napra visszamenőleg lehúzni minden új üzenetet. Ugyanezt megcsinálja például Snapchat-tel, Outlook-kal, vagy Dropbox automatikus feltöltéssel, és nem wifi/mobilnet specifikus. Érdekes, hogy a Gmail-lel ugyanezt sosem teszi meg, az mindig pöccre pontos. A problémát nem tudtam megoldani, nem is találtam ilyesmiről infót a neten. Elképzelhető, hogy hibás darabot fogtam ki. Hülyeség, vagy sem, felfogtam a dolgot úgy, hogy a telefon is azt szeretné, ha kevesebbet függenék rajta, így valóban kevesebbet zombultam vele.

201510291815451825_1.jpg

Ami viszont számomra értelmezhetetlen, és nagyon ciki, az az, hogy DU Speedbooster, Clean Master, 360 
Security, meg DCShare appok előre telepítve érkeznek vele. Mi a tosz. Kinek van szüksége ilyenekre? Meg miért vannak előre telepítve? Nem lehet letörölni őket, mert a ROM-mal együtt flashelték fel őket. Ha valakinek annyira kell ilyen hulladék telefongyorsító app egy hatmagos processzor, meg 3GB RAM mellé, annak egyrészt úgy kell, másrészt meg majd letölti magának Play Áruházból. A legnagyobb baj az volt, hogy hiába tiltottam le a DU Speedboostert, a letilthatatlan Mi App Store folyton nézte, hogy vannak-e frissítések hozzá, és amikor voltak, akkor mindig újra engedélyezte, és elindította. A Mi App Store-t pedig nem lehet letiltani. Szóval őszintén ki volt egy kicsit a kukim a sok előre telepített baromsággal, meg a Xiaomi alkalmazásbótjának az állandó magyarázásával, és hogy neki aztán mindenbe bele kellett kotnyeleskednie.

201509231634129002_1.jpg

Viszont az összkép korántsem ilyen árnyalt a mindennapokban, mert amúgy annyi mindennel el van látva, hogy ez sem szegte a kedvemet igazán. A kijelző gyönyörű képet ad, a színek nagyon szépek, tűéles minden és nem batár méretű, így a készülék elfér kisebb zsebben is. Annak ellenére, hogy átszoktam az 5.5"-os telefonokra, kifejezetten kellemes volt ezt is használni, nagyon jó a fogása.

A MIUI v7 pörög, mintha muszáj volna neki, sosem kellett várnom semmire. Akármire pöccintettem, mindent pörgősen nyomatott egész idő alatt. A rendszer szokásosan tele van mindenféle meglepetéssel. Legalábbis az átlag Android felhasználó nem találkozik ennyi plusz funkcióval, mint amivel a jó öreg MIUI el van látva. Mondhatnám például az értesítési LED mindenféle színét, amit egyesével lehet az értesítésekhez rendelni, a duplázott névjegyek összefűzését, az éjszakai/olvasó módot, a gyerek módot, az animációk vezérlését, az értesítések teljes mértékű testre szabhatóságát, a rettentően fejlett hangvezérlési rendszert, az infrát, amivel tévét lehet irányítani, vagy akár az élvezérlést. Még kismillió funkciót sorolhatnék el, de inkább ragadjunk le ennél a finomságnál.

201509231634117488_1.jpg

Elsőre nagyon nem volt világos, hogy mi ez az élvezérlés, aztán amikor beleolvasgattam a dolgokba, akkor meg nem hittem el. Hihetetlen, vagy sem, a telefonon a vissza gomb funkciója, illetve kamera üzemmódban a fotók lövése vezérelhető a készülék oldalának (igen, a műanyag résznek) a kopogtatásával. Kipróbáltam, és tényleg működik. Elég egyszer rábökni, megjelenik egy kis kör a koppintás mellett a képernyőn, következő ugyanoda koppintáskor pedig már lövi is a képet. Dupla koppintásra máshol vissza gombként reagál. Néha egy kicsit erősebben kell megpöccinteni, meg néha van, hogy akkor is visszaugrik egyet a rendszer, amikor nem is akartam, szóval még nem tökéletes a funkció, de ha valakit zavar, kikapcsolható természetesen.

201509231634122288_1.jpg

A telefon nagy előnye, hogy tökéletesen alkalmas a mostanában oly népszerű VR világ élvezésére. Egyrészt 5 coll már elég nagy a VR szemcsikhez, másrészt ekkora méreten a FullHD felbontás kellően magas képpontsűrűséget eredményez, így élvezhető is lesz a tartalom, és még a hardver is jóval erősebb a legtöbb korábban tesztelt telefonénál, egészen nyugodtan lehet rá számítani, ha játékokról van szó. Azt ugye mondanom sem kell, hogy minden szükséges szenzor megvan benne a fej mozgatásának érzékeléséhez.

201509231634122276_1.jpg

A 6 magos processzor egyszer sem mondott csődöt, ahogyan a 3GB RAM is mindig bőségesen elég volt, akárhány app is futott a háttérben. Apróbb kellemetlenség, hogy az erősebbik készülékben található 32GB-os tárolóval be kell érnünk, ugyanis nincs memóriakártyás bővítésre lehetőség. Ezért is érdemes szerintem ezt az erősebb ketyerét venni, mert a gyengébb nem csak hardverben gyengébb, hanem a tárolója is csak 16GB-os.

Ami elég szégyenletes, az például a kijelző karcolódása. Én leszedtem a gyári fóliát róla, mert még a nagyon kínai telefonjaim sem szoktak karcolódni. Vagyis nem könnyen. Ezt viszont 2 hetes, nagyjából vigyázós használat után mikrokarcokkal szedtem elő a zsebemből. Egyik nap arra lettem figyelmes, hogy né'má', napfénynek tartva a kijelzőt, tele van mikrokarcokkal. Ezek olyan mikrokarcok, amik csak akkor látszanak, ha valaki szándékosan keresi őket, és 3 centiről bámulja az üveg borítást, de ez most nem releváns információ. Ez gáz a Xiaomitól. Random kínai készülékek lekörözik egy ennyire alapvető okostelefon funkcióban? Nemár...

Klikkre nyílik a rendszer screenshot galéria!

Ami pozitívum, hogy a GPS halálpontos. Nem is kell róla igazából semmit sem mondanom. Az első megkeresés eltartott vagy egy percig, de utána ahogy elindult a térkép app, már tudta, hogy hol vagyok, és brutálisan pontos. Imádtam.

A hátlapi kamerája egészen elképesztő képeket készít. Teljes mértékben meg vagyok döbbenve. Nagyon szépen megmaradnak a részletek, extrém dinamikatartománnyal rendelkezik, gyönyörűek a színek, éles minden, és még éjszaka is egy csomó fényt képes beengedni, sötétben egészen tűrhető képek készíthetőek vele. Csekkoljátok a képeket alább. Van két ugyanolyan kép egy távoli panelházról, ezt mindig le szoktam fotózni. A két kép között csak a színek a különbség, de feltettem mindkettőt, mert teljesen meglepett, hogy mennyit számít egy telefon kamerájánál, hogy fókuszálok-e valahova. Az elsőt úgy készítettem, hogy kiraktam a telefont az ablakon, és fotóztam, míg a második esetében az épületre fókuszáltam. Változtatott a fénymérésen, és szépen emelte a fényerőt még a fákon is. Nem HDR fotó.

Az előlapi kamerája azért korántsem villant ekkorát, de egészen tűrhető képek készülnek vele is. Előlapi villanó híján érdemes világosabb helyen szelfizni vele, de mivel ez is rendkívül sok fényt enged be, ezért nem nagyon kell aggódni miatta, aminek muszáj, az látszódni fog. A hátlapi kéttónusú LED villanó egyébként hasznos, de lehetne erősebb is, nem olyan fényes, mint gondoltam.

Az üzemideje amúgy tök jó. Kiemelkedőnek sajnos nem mondhatom, de MIUI-san rendben van. Én átlagos, nem túl nyúzós használattal 2 teljes napot mindig kihúztam, és szerintem ment volna a 3. is, de azt sosem kockáztattam meg, mert mindig nagyon kellett a telefon, szóval feltöltöttem 2. nap végén. Természetesen egy nap alatt is le lehet meríteni, de ahhoz ki kell folyatni a saját szemeidet. Ráfolyatni a szemzselédet a kijelzőre. Aztán lenyalni róla. Fuj, de beteg vagyok.

Ha már üzemidőnél voltunk, maradjunk is egy kicsit, ugyanis néhány menőbb telefonhoz hasonlóan, a Type-C csatlakozónak köszönhetően már nem csak 5V-on tölthető a készülék, elbír 9 és 12V-ot is. Ennek köszönhetően sokkal gyorsabban feltölthető, mint az átlag készülékek, legalábbis a gyártó ezt mondja. Hogy ezt alátámassza, gyárilag egy 5V-2A / 9V-1.2A / 12V-1A töltőt ad hozzá, illetve támogatott a Qualcomm Quick Charge 2.0 is. A töltési teljesítmény végig 10W fölött volt, ami 5V esetén 2A fölötti áramot jelent, ez rendkívül jó. A teljes töltési ciklus így egyébként másfél óra, mondjuk én Blitzwolf 3A-t is elviselő kábelt használtam. A gyárival sem lesz lassabb szerintem.

 

Konklúzsön

Nagyon erősen kompromisszumos megoldást kínál a Xiaomi. Könnyen lehet, hogy én tényleg valami defektes darabot fogtam ki, de beépített, letörölhetetlen, és egyes esetekben letilthatatlan semmitérő appokat kaptam (DU SpeedBooster), aminek ilyen hardvernél még csak értelme sincs. Nem mintha működő jelenség lenne ilyen szinten a telefongyorsítás, de ettől eltekintve is baromság. Fura, hogy rengeteg mindent nem szinkronizált nekem, de a Gmail mindig tikre pontosan csipogott. Az üzemidő teljesen korrekt, a hátlapi kamera elképesztően király, a GPS-sze a legpontosabb, amivel eddig találkoztam, van élvezérlés és infra LED, nagyon ott van az összeszerelés, gyönyörű a kijelző és még sorolhatnám. Hardveresen tehát nagyon ott van a Xiaomi Mi4C (kicsit fáj, hogy vodás 4G-t nem tud fogni B20 híján), de a szoftveren azért lenne még mit csiszolni. Ennek ellenére a mindennapi használata egészen kellemes volt, de érdemes lesz tokban tartani és fóliával használni a telefont, mert szokatlanul könnyen karcolódik a műanyag is, meg az kijelző üvege is.

A sok furcsasága ellenére ajánlott vétel, ha valaki szemet tud hunyni a fenti gyengeségek felett, ugyanis már nettó 60.000 forintért is vihető az erősebbik verzió. Ez nyilván nem áfás ár, mire bejön az országba ebből durván 78-80 ezer forint lesz, ami nem kevés, de erősen megfontolandó ebben az esetben.

Itt megvásárolható.

komment

Címkék: telefon

A bejegyzés trackback címe:

https://rendeljkinait.blog.hu/api/trackback/id/tr508900778

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Lesből Támadó Szárítókötél 2016.07.27. 15:02:03

Hááát, ennél 8-10 ezerrel kevesebbért kapsz Redmi Note 3 Pro-t SD 650-nel, ami azért bizony ráver erre a telefonra, plusz van hozzá nem tyúklábas MIUI, az egyéb főzött romokról nem is beszélve.

atisr 2016.07.27. 23:36:21

Szinkronizálási problémával Én az asszony Doogee F3 telefonjánál találkoztam. Hasonló helyzet: Gmail mindig frissül más appok nem. Úgy látszik ebben a Kínai UI-nek még van hova fejlődni.

VT Man 2016.07.28. 13:52:11

Nekem is ilyen van, eleg jo!
Van egy-ket kompromisszum, van ami idegesito is (kinai app store jon be mindig), de osszessegeben nagyon jo telefon!

Kijelzoje gyonyoru, quick charge rohadt jo, es az egesz telefon szep kivulrol. A szoftveren sajnos tenyleg kellett volna picit meg csiszolni, hogy ne legyen annyira kinais.

Az ara 122 font (kb. 45000 Forint), szallitassal egyutt, angliaban.

Poen: ha selfie modba allitod a fenykepezogepet, akkor felismeri az arcok helyet, es ki fogja irni, hogy szerinte hany eves vagy! Nem mindig talalja el, de poennak jo.

VT Man 2016.07.28. 13:53:36

Bocsanat, a 45000 Forint a kisebb valtozat (2 GB RAM, 16 GB tarolo), de az is boven eleg volt nekem.

szekőcei 2016.07.28. 14:04:23

sajnos mind a 4i mind a 4c veszett könnyen karcolódó "üveggel" az előlapján készült.. :(

Én mondjuk személy szerint nagyot csalódtam a Xiaomiban (nem, a béhúsz hiánya miatt), hiszen perceken belül augusztus és még mindig sehol nincsen a Marsmallow...

Semper Augustus 2016.07.28. 14:06:34

(Pont a securitynél lehet beállítani, hogy melyik alkalmazás fusson mindig és milyen jogosultságokat kapjon.)

Gukker 2016.07.28. 14:45:53

Egyértelműen egy webshop által szarrá mókolt romos készüléket kaptál. Töltsd le az eredetit, vagy az újabb, fejlesztőiket innen:
miui.hu/index.php?page=xiaomi-mi4c

Aztán teszteld le még egyszer.

u. i.: Pont az ilyen belepiszkálások miatt zárolta a Xiaomi az új készülékein a bootloadert. Örülj, ha nincs valami kémprogram vagy durva vírus a telefonodon.

new_boy_on_the_block 2016.07.28. 14:59:09

Redmi Note 2-őm van és az eddigi legzseniálisabb telóm. Pedig aztán volt almám, Nokiám, Microsoftom, más Androidos telóm..

ben2 2016.07.28. 17:26:41

Volt 1.5 évig xiaomi telefonom, soha többet ebben az életben.
A telefon kb. 1 év használat után elkezdett magától appokat telepíteni, a google-playt tönkre tette, ha be volt kapcsolva a wifi az átlag 1 nap aksiidő leesett 4 órára (mint kiderült a háttérben futó netet használó alkalmazások miatt). Gondoltam én csesztem el valamit, bekaptam vírust, stb.
Telefon 0-ról újrahúzva, vírusirtó telepítve, egy hét múlva kezdi előről, a vírusirtó ugyan megakadályozta néhány app automata telepítését, de így is leamortizálódott a rendszer. Ismét újra telepítettem, ezúttal a netet csak googleplay-re és skype-ra használtam, semmi browser, egy hét után ugyanaz. Megpróbálkozok főzött rommal, 3 hétig bírta. Ezután repült a kukába.

frede 2016.07.28. 22:16:19

egyébként a xiaomik szarok nem tudom ki kezdte el sztárolni a b20 at sem tudja pedig Magyarországon ez lenne az alap B3 B7 B20 A képernyő meg az akksi tetszik bár most 4000 az alap
4G (mind FDD):
800 MHz - B20
1800 MHz - B3
2100 MHz - B1
2600MHz - B7
Magyarországon:
Telenor: B3 /// Wikipedia - List of LTE networks
T-Mobile: B3, B7 és B20 /// Wikipedia - List of LTE networks
Vodafone: B7 és B20 /// appleblogról
Redmi 2 variációk:
HM2014811 Is "China Unicom 4G Dual-Sim Version". It Supports These Network Bands/Frequencies:
4G Network : FDD-LTE (B1 / B3); TDD-LTE (B41: 2555-2575 MHz)
HM2014813 Is "China Mobile 4G Dual-Sim Version". It Supports These Network Bands/Frequencies:
4G Network : TDD-LTE (B38 / B39 / B40 / B41: 2555-2655 MHz); FDD-LTE (B3 / B7)

djhopihe 2016.09.27. 10:43:23

@Gukker: A screenshotokon már a betűtípusból látszik, hogy ez egy tákolt gányolt ROM. Nagyon idegesítő... És lesz ez rosszabb is. Nálam egy Redmi 3 az egyik frissítés után elkezdett reklámot megjeleníteni minden képernyőfeloldás után.
Viszont a global xiaomi V8.0.5.0.LXKCNDG rommal is tök jó, de a xiaomi.eu MultiRom szuperkirály. Semmi bloatware.
süti beállítások módosítása