Naturehike LW180 hálózsák teszt - ezt is lehet tesztelni

2016.05.05. 10:00

mrgergoke

h11100c-17-fc43.jpg

Nem kell azt gondolni, hogy én csak és kizárólag elektronikai cikkekkel vagyok elfoglalva. Van úgy, hogy csak sütit sütök. Néha átmegyek nagymamába, és dudorászva sütögetem Szeretettallér névre keresztelt süteményeimet (Penny-ben 500 forint mélyfagyasztva!). De van úgy is, hogy hálózsákot rendelek Kínából és azt tesztelem. Nem hangzik ez furán? Hálózsákot tesztelni. Tesztelem a hálózsákot. Te teszteled a hálózsákod? Egyre furább.

Szóval történetesen megint TomTopék kínálatát böngésztem, amikor eszembe jutott, hogy nincs saját tulajdonomban egyetlen hálózsák sem. Se vékony, se vastag, se jó, se rossz, aztán nem vóna baj, ha lenne egy, hogy fázós őszi éjszakán részegen sátorozva legyen miben aludnom és ne másoktól tarháljak ezt is.

h11100c-10-fc43.jpg

A képen gyermekbüntetési módszert szemléltetünk. Ha rosszul viselkedik az embrió, be kell csomagolni egy kínai hálózsákba, attól megnyugszik. Az ábrán az alany már nyugalmi állapotban látható.

Amúgy tényleg kellett már egy hálózsák, és meglepetésemre elég sok közül válogathattam. Nem gondoltam volna, hogy egy kínai webshop ennyiféle hálózsákot kínál eladásra. Elég sokáig keresgéltem, mire ráakadtam egyre, ami valami oknál fogva abszolút szimpatikus volt. Ez amolyan rábökés alapján ment. Fél órán át nézegetem ugyanazokat, aztán egyszer csak megszületik a szilárd elhatározás, hogy azkőnekem!

És rövidesen az enyém is lett. Elég sokat várt már arra, hogy írjak róla, de hát nem volt szívem nem telefonos cikkeket kiadni, ha volt rá lehetőségem. Most viszont itt a jó idő (mások legalábbis ezt mondják néha), ideje szezonális cuccokat is tesztelni.

 

Bontogatás

Igazság szerint azt sem tudom már, hogy a csomagon belül volt-e bármiféle külön csomagolása, vagy meztelenül jött (bár úgy rémlik, mintha fóliázva lett volna). Mindegy is, láthatóan semmi baj nem érte, úgyhogy gyorsan neki is estem pár napja a szétbontásának. Arra voltam kíváncsi, hogy ez is olyan-e, mint amit régen használtam, hogy tizedakkora helyre van beerőszakolva, mint amekkorán valójában elférne, így nagyjából egy egydimenziós, kiterjedés nélküli testet kap kézhez az ember a gyárból. Itt szerencsére nem ez a helyzet. Ez azért jó, mert hálózsákban nem akkor alszik az ember, amikor pihentető luxusnyaralásra megy, hanem akkor, ha túrázik, és valahogyan muszáj aludni pár órát, vagy ha vedel, és nem akar részegen meghalni a természet kies részein, vagy ilyesmi történik vele. Ha pedig ez bekövetkezik, akkor reggel, amikor össze kellene hajtogatni, és valami módon visszagyűrni a huzatába, az első dolga lesz anyázni, és gyűlölködve morogni, hogy nem megy bele, pedig este még belefért.

h11100c-1-fc43.jpg

Ezek természetesen nem személyes tapasztalatok, van egy barátom, akinek egy ismerősével előfordult már állítólag. Amilyen könnyen  kikapható a termék a huzatból, olyan könnyen vissza is lehet erőszakolni bele. Az anyaga műanyag hatású, úgyhogy - bár nem locsoltam le vízzel a szobában - elhiszem a gyártónak, hogy bírja a vizet valamelyest. A "tölteléke" nagyon puha, kellemes tapintású kívülről a cucc. Pihekönnyű, alig van tömege, és a puha anyaga és borítása miatt nagyon könnyen is gyűrődik. A lentebb linkelt képek egyetlen alvást követő visszacsomagolás után készültek, erősen látszik azért, hogy gyűrött.

h11100c-12-fc43.jpg

A közömbös érzelmi állapotú kínai kislány a leírás szerint nem tartozék.

A legjobban azon lepődtem meg, amikor észrevettem, hogy magyarul és még pár környékbeli nyelven is teljes pontossággal rá van írva némi infó. Itt mondjuk már van egy kis kínai hülyeség: a papír szerint 9°C a komfort hőmérséklet, a huzatra viszont már 15°C van írva. Egyiket sem vállaltam be, annyira azért nem vagyok bátor, viszont erősen kétlem, hogy 9 fokban komfortérzetem lenne ebben a zsákban. A 15 fokra még azt mondom, hogy simán el tudom képzelni, viszont ha 9 fokban egy ilyet kapnék, hogy neszeparaszt aluggyá, nem erőltetne a röhögés, annyi szent. A mérete abszolút megfelel nekem, még egy kicsit nagy is, nem kellene ilyen szélesnek lennie.

 

Tesztüzem

Kirángattam a huzatból, szétterítettem, és felfedeztem. Van rajta 2 zipzár: lent is, meg fent is egy. A felső része egy jó erős tépőzárral van összefogva, hogy ne tudjon szétnyílni, és nagyon értékelem ezt a megoldást, a régiből hiányzott ez. Belebújva az első, ami feltűnt, az kapásból az egyetlen rossz tulajdonsága volt. A bélést összefogó belső valamivel nem varrták össze elég helyen a kívül-belül ráhúzott réteget, mert folyton beleakadt a lábamba, ahogy lógott. Mármint nem a lábam, hanem az anyag. Próbáltam helyezkedni benne, de mindig belegabalyodott a lábam a sok "fölös" anyagba, és tökre idegesített az elején.

h11100c-14-fc43.jpg

Aztán megtaláltam a helyes pozíciót, meg a kényelmes alvó pózt és onnantól nem volt semmi baj. Ami sokakat elriaszthat, az a műselyem töltőanyag. Nem kell tőle megijedni, egyáltalán nem irritálja a bőrt, mivel pamut a bélés, amivel érintkezünk. Megtapogatva mondjuk tutira nem mondanám rá, hogy pamut, de mivel valóban nem irritál, nem izzadok bele, satöbbi, én elhiszem a gyártónak, hogy valami kellemes anyagból van. Igazából nem sok mindent kell elmondanom róla. Belefeküdve is nagyon puha. Hozzáteszem, nagyon vékony is, ezt érdemes szem előtt tartani. Egész éjjel kellemesen meleg volt benne, nem izzadtam bele, és nem rémlik, hogy felébredtem volna rá, hogy nem tudok mozogni benne, szóval még a mozgás szabadságát is meghagyja, köszönhetően például az irdatlan szélességének: 75 centi. Reggel tök könnyen félbe tudtam hajtani, és 2 perc alatt kulturáltan visszatömködhető a huzatba, ami remek módon állítókapcsok segítségével még tömörebbre össze tudja húzni az amúgy is nagyon pici hálózsákot.

Képek

 

Konklúzsön

Kint durván 9000 forintot ér egy ilyen zsák, bár a német raktárból 23 dolcsiért is vihető már. Mondjuk ennek a logikáját nem értem. Nem állítom, hogy 9000 forintért biztosan nem kapni jobb hálózsákot, de kisebbet aligha. Röviden összefoglalva: kicsi, puha, nem irritál, tartja a meleget, nem izzadós, könnyen csomagolható, de idegesítő benne a bélés lógása. Engem összegészében meggyőzött. Nagyon hidegben úgysem használom, és kár lenne csak a bélése miatt lecserélni, mivel nem használom olyan gyakran, hogy ez szempont lehessen. Ezzel szemben viszont minden másban remek, úgyhogy nyerő cucc, ez nem is kérdés.

Itt tudjátok megvásárolni.

Uff.

komment

Címkék: élet otthon

A bejegyzés trackback címe:

https://rendeljkinait.blog.hu/api/trackback/id/tr598683634

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Jackal_ 2016.05.05. 09:21:08

Jót röhögtem, a kislányon és a büntetési módszeren:D

komolytalan samu 2016.05.10. 22:33:17

Ha nem sátrazol a hegyekben, vagy tavasszal/ősszel, akkor teljesen fölösleges kínából hálózsákot rendelni. Ha igen, akkor csak kockázatos. Itt is játszik a kínai rendelések ökölszabálya: minél nagyobb és olcsóbb amit rendelsz, annál kevésbé éri meg a szállítási költségek miatt. Egy postaköltséggel 9000 ezres hálózsák szállítási költsége cirka 4-5 ezer ft még a china post-al is.

A Lidl, Aldi vagy sportsdirectes pár ezer ft-os hálózsákokra ott a bolthálózat mennyiségi kedvezménye és persze nem repülővel hozzák a berendelt 20 ezer darabot, hanem hajóval konténerben, a darabra eső logisztika ára nem éri el a 100 ft-ot. Ezt te privátban nem tudod überelni, ráadásul a hazai, európai boltok saját hálózsákjait letesztelik a megadott komforthőmérsékletekre, a kínai belpiacos meg kezelheti azokat pár fokkal nagyvonalúbban a te kockázatodra. Nem éri meg. 5000 ft-ért ennél kisebb, melegebb zsákot kapsz itthon.

Ha valaki magasabb hegyekben is jár ( 0 fok megadott komfort hő) az magasabb árfekvésben (15-25 ezer) már találhat olyat, ami megéri. De ahhoz kell némi rutin, anyagismeret, nem árt tudni, hogy a beleírt töltelék súlya alapján mennyi a reális komfort érték és vannak már a túraiparban is blitzwolf kaliberű gyártók, akik minőségien másolják a brit és amcsi csúcs, vagy csúcsközeli termékeket.

glezmen 2016.05.26. 15:51:15

@komolytalan samu: Kinabol a csomagok ingyen jonnek, vagyis a kinti elado nem fizet postakoltseget (a kinai allam tamogatja az exportot, a postak pedig egymas kozott ingyenesen cserelik ki es szallitjak a kuldemenyeket)
süti beállítások módosítása