Koogeek S1 okos mérleg teszt - remek ketyere nektek, emberek!

2016.04.04. 10:00

mrgergoke

ks1-1-2376-kgjk.jpg

Először azt hittem, hogy félreértem a dolgot. Egyik nap írtak nekem a TomToptól, hogy csináltak egy okos mérleget, lenne-e kedvem tesztelni. Kérdezgettem vissza, hogy mivan, aztán rájöttem, hogy nem olvastam rosszul, a háttérben ezek tényleg csináltak egy saját márkás okos mérleget. Van egy Koogeek nevű márkájuk, és azon ügyködnek nagyban. Ez igazi lecsó lesz.

Amikor túltettem magam a kezdeti meglepődésen, fogtam magam, és körbenéztem a weboldalukon, mert olyan is van nekik. Van még egy vérnyomásmérőjük is, meg Sirivel is vezérelhető okos kapcsolójuk. Nem rossz, kíváncsi lennék azokra is. Ha megbambuljátok a fenti képet, rögtön lejön, hogy elég sok mindent ígérnek relatíve alacsony áron.

ks1-1-2376-j6ic.jpg

 

Ha valaki máris, ebben a pillanatban elkezdett volna hőbörögni, hogy ,,EEEZÓCSÓ??!!", annak megjegyezném, hogy ez most debütált. Ha visszaemlékeztek arra, amikor nyáron a Xiaomi saját okos mérlege a polcokra került, 60 dolcsi alatt nem lehetett kapni, de úgy, hogy sokan panaszkodtak rá, hogy rosszul mért (az enyém nem), és egyedül BMI-t tudott számolni, amit bárki meg tud csinálni papíron. Még net sem kell hozzá. Tény, hogy eltárolta a tömegadatokat, meg baromi jól néz ki, meg minden, de akkor is 60 dolcsit ért szállítás nélkül, amikor kiadták.

ks1-1-2376-jyol.jpg

Na, ez ehhez képest most 80 úgy, hogy 8-szor annyi funkcióval van ellátva, amik egy gyurmázós emberkének sokkal hasznosabb. Gondolok itt például a testzsírszázalékra vagy az izomtömegre. Aztán a hipochondereknek sem kell aggódniuk, most olvastam, hogy ez ki tudja mutatni a viszceláris, azaz zsigeri zsírok mennyiségét. Ezek egy weboldal szerint a hasüregben elhelyezkedő zsírok, amelyek a derékbőség nagy részét kiteszik, és állítólag veszélyesek. Én mondjuk azon a véleményen vagyok, hogy ameddig nem vagyok nagyhangú, lusta, dagadt, afroamerikai nő egy nyújorki panelban, addig nem kell félnem ilyesmitől.

ks1-1-2376-zbwv.jpg

Rettentő érdeklődéssel vártam a saját eredményeimet, hiszen akármilyen kamu is, besaccolni tudni fogom, mivel teljesen normális testalkattal rendelkezem, szóval túl magas értéket nem kaphatok zsírszázalékra például. Persze meglepetések mindig lehetnek. Ki tudja mérni a tömeget, BMI-t, testzsírszázalékot, izomtömeget, víztartalmat, BMR-t, csonttömeget, és a zsigeri zsírok mennyiségét. Impresszív felhozatal.

A doboza hasonlított a Xiaomi mérlegééhez, egyszerű karton volt, ami egy atombombától is képes lenne megvédeni a terméket. Gond egy szál se, elégedett vagyok nagyon a csomagolással, és azzal is, hogy elemeket behelyezve kaptam a terméket. Semmi más dolgom nem volt ezek után, csak letölteni és beüzemelni az appot, hogy kipróbálhassam, mit tud a termék valójában.

ks1-1-2376-xzfj.jpg

Formatervre egyébként egy kicsit klasszikus, de modern kivitelben. Igazság szerint olyan meghatározhatatlanul modern. Ha nagyon át akarnám adni, maximum olyan mondatokat tudnék szülni, mint a borászok kóstoláskor. ,,Érzem rajta a tavaszi búzamező simogatását, és... hm... van benne valami egzotikus... equadori kakaóbab lehet, érezni rajta a rabszolgák fájdalmát is, nagyon érdekes, karamelles ízvilág."

Összességében nekem amúgy tetszik, de a Xiaomié még mindig szexibb. Amin jót nevettem amúgy, az az, hogy a közepén lévő lapon a Koogeek felirat kicsit ferde. A lapka valami rugalmas ragasztóval lehet odatéve, mert picit tudtam tekergetni, de a gyárban kicsit ferdén rakták oda. Csak akkor tűnik fel, ha direkt bámulod, de hát nekem szakavatott szemeim vannak, nem bújhat el előlük semmi.

ks1-1-2376-pueg.jpg

 

Tesztüzem

Sajnos a mérleg alján lévő QR kódot nem tudtam beolvasni, de ez gyanítom, hogy a nyomorék telefonom hibája, mivel egyre retkebb módon működik. Helyette inkább rákerestem guglin, hogy "Koogeek app" és egy perc múlva már lent is volt. Egészen kulturált a felülete. Mivel nem akartam hozzákötni semmilyen fiókomat, inkább gyorsan regisztráltam. Ez kábé további másfél percet vett igénybe, semmi többet, szóval csak nyugodtan. Így lehet kamu adatokat is megadni neki. Amikor kezdéskor megkérdezte a tömegemet, azért elég hülyén néztem rá. Be kellett vinnem előre, méredzkedés előtt egy tömegadatot. Na mindegy.

ks1-1-2376-sdot.jpg

Az első két mérésnél csak BMI-ig jutottunk el, ami ugye relatíve baromság. Ezt annak tudom be, hogy nem álltam elég ideig rajta. Megszokásból, ahogy kiírta a tömegem, már szálltam is le róla. Harmadjára gondoltam csak rá, hogy lehet, hogy csak nem volt ideje kimérni a dolgaimat.

Sajnos nem tudom, hogy az adatok mennyire valósak, de rohadtul nagyot nem tévedhetett, mert minden értékem a normális keretek között van, kivéve a BMR-t. Idézek a vital.hu egy cikkéből:

Az alapanyagcsere (BMR, Basal Metabolic Rate) az a minimális energiafogyasztás, amelyet nyugalomban levő, nem alvó, gyógyszeresen nem befolyásolt emberben mérhetünk. Pontosabban megfogalmazva az az energiamennyiség, amely az alap életfolyamatok fenntartásához szükséges, ha az egyén teljes fizikai és szellemi nyugalmi állapotban van legalább 12 órával az utolsó étkezés után, semleges külső hőmérsékleten.

Ezek alapján baromság az egész, mert nem egészen 3 perccel a méredzkedés előtt vágtam be egy hatalmas tál sárgaborsólevest. Ráadásul teledobáltam egy fél disznónak megfelelő mennyiségű szalonnával, kolbászkarikával, és főtt sonkával. Mégis csak húsvét volt. Amúgy azt mondja, hogy nem vagyok valami gazdaságos. A BMR nagyjából alapjárati gázként fogható fel, és éppen kívül esek vele a normál tartományon, azaz sokat fogyasztok alapjáraton is.

ks1-1-2376-rxyl.jpg

A következő méréseim adatai pár órával, illetve pár nappal későbbről származnak. Nagyon durva különbségek nincsenek, de azért vannak itt-ott. Közben azt tapasztaltam, hogy rajta kell maradni a normális mérés érdekében addig, amíg egy kis o alakú cucc jobbra-balra szaladgál a képernyőn. Amikor abbahagyta, kiír ebből 4-et, aztán megint a tömeget mutatja. Ilyenkor lehet leszállni, és nézni telefonon a dolgokat. Ha nem bámuljuk közben rögtön a telefont is, akkor kell neki valamiért pár perc, mire lehúzza a felhőből az adatokat. Ez nem úgy működik ilyen szempontból, mint a Xiaomi cucca, ez ugyanis rögtön wifin tolja fel egy felhőbe az adatokat, és a telefon onnan húzza vissza offline esetben. Ha nem offline, akkor rögtön bluetooth-on is megkapja a cuccot a telefon.

ks1-1-2376-lbxe.jpg

Próbálgattam azt is, hogy sokszor egymás után ráállok, vagy kis időkülönbséggel, de mindig ugyanazt mérte ki. Analóg mérlegem sajnos nincs, amivel meg tudnám mondani, hogy mennyire mér pontosan, de az tuti, hogy jobb a Xiaominál lényegesen. Összevissza pakolgatva őket egyik helyről a másikra, a Xiaomi baromságokat mutatott, a Koogeek meg mindenhol ugyanazt az értéket. Engem sokkal jobban meggyőz az utóbbi. Közvetlen fényben sajnos nem látszik olyan jól a kijelzője. Jól leolvasható maradt az érték még mindig, de azért már egy kicsit halvány. Hozzáteszem, dél környékén méredzkedtem vele, addig lusta voltam felkelni. Más ember ilyenkorra már megsütött 200 kenyeret, felszántott 5 hektár földet, elsikkasztott 5 közbeszerzési pályázatot 2 milliárd forint értékben, vagy netán már 4 órája az irodájában ül a monitor előtt.

Képek

 

Konklúzsön

Félig-meddig nyugodt vagyok, hogy rendben vannak a mindenféle értékeim, de ugye azt sem tudhatom, hogy tényleg jók-e. A dizájn tök korrekt, gyorsan mér, bár erős fényben kicsit látszódhatna jobban is, az amúgy tök király kijelző. Tetszik a double connection, akár be van kapcsolva a BT, akár nincs, a telefon úgyis megkapja a cuccokat. Az app teljesen rendben van, kulturált, egészen európai hatást kelt. Nekem tetszik. Egy kicsit fura, hogy offline módban várni kell az adatokra egy keveset, és az is, hogy ha ráállok rögtön még egyszer, és már két mérés adatait várom, akkor rögtön ott teremnek a telefonon.

ks1-1-2376-pqsl.jpg

A 24.000 forint egy mérlegért valóban kissé soknak hangozhat, viszont még teljesen friss termék, ettől már csak lejjebb fog menni az ára, és ha valaki ilyen gyurmázós, vagy egészségmániás, akkor simán tudom neki javasolni. Én gyakran aligha fogom bámulni ezeket a mindenféle értékeket, mert a feléről azt sem tudom, hogy van-e értelme nézni egyáltalán, meg mivel tudom változtatni. Viszont elsőre baromi érdekes dolog megtudni ilyesmit magunkról. Szóval ha valaki úgy érzi, hogy egy ilyesmi mérlegre van szüksége, bátran ajánlom megvételre!

Uff.

komment

Címkék: élet otthon elektronika

A bejegyzés trackback címe:

https://rendeljkinait.blog.hu/api/trackback/id/tr928550010

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Bluemotion 2016.07.05. 08:33:40

Kb. pont fele ennyibe kerül a Xiaomi mérlege (~11-12E Ft).
süti beállítások módosítása