Sades A60 vibromotoros virtuális 7.1 fejhallgató teszt - ha valami döfi, hát ez az

2015.12.07. 10:00

mrgergoke

ht1xzbdfn8axxagofbxn.jpg

Nem olyan régen olvastatok a Sades A70 névre keresztelt, specifikációban nagyon hasonló fejhallgatóról. Akkor még titkolóztam egy kicsit, hogy ez a teszt mit és milyen formában fog tartalmazni, de most mindenre fény derül. Mi lehet az, ami az a fejes után még inkább felkeltheti az érdeklődéseteket? Hát az A60. Higgyétek el nekem.

A gyártó körüli ökörködésről már kábé mindent tudhattok, amit én is, ezt a részt egy az egyben kihagynám. A tartozékok jelen esetben ugyanazok, mint az előző fejesnél, most is kaptam pár matricát, meg egy driver CD-t, ami a win10 drivert még nem tartalmazza.

Az első szembetűnő különbség az, hogy ez eredeti dobozban érkezett, a másikról lehántották azt messzi Kínában. Hevert benne egy páraszívó golyós zacsesz, meg egy állványzatszerű kartonra volt felaggatva az eszköz, hogy jobban mutasson. Jobban mutatott, meggyőzött kinézetre. Az anyaghasználata nagyon hasonló, de vannak azért kisebb eltérések. Ez is stabil, kemény műanyagból készült, ám matt fekete, és a gagyi hatást szerencsére hírből sem ismeri. A párnánk most is valami puha, szivacsos izéből vannak, és az állítható szárak most sem csúszkálnak el maguktól. A fejtetőt sem nyomja közvetlenül a műanyag, most is erősen ki van párnázva. Sokkal markánsabb, szigorúbb alakja van az előzőnél, és bevallom ez még jobban tetszik. Szerintem így lesztek ezzel mindjárt még páran.

coolpc-sadesa60-03.jpg

Lássuk hát, hogy mi vett rá, hogy egyszerre két fejest is vegyek. Az elsődleges indok az, hogy hosszú órákon át viselhető, igazán kényelmes, és jó hangú fejest akartam venni, ami nem utolsó sorban dizájnos is. Az előző tök jó formatervvel rendelkezik, viszont taszít a mindenféle színben pompázása, hiába kikapcsolható. Ez hirtelen színváltásokkal világít pár alapszínben, de sokkal-sokkal visszafogottabban, mint a másik, és egyáltalán nem áll neki rosszul. Nem mellesleg még a formaterv is sokkal különlegesebb szerintem, de ez egyéni ízlés kérdése. Még egy jó indokom az volt, hogy kell egy plusz fejes, mert mi van, ha valamelyikük nem szól elég jól, vagy kényelmetlen. A sokadik, és egyben fő indok a 2 fejes megvételére az, hogy ebben van vibromotor. Bizony.

Képek

 

Tesztüzem

Első felhelyezéskor rögtön észrevettem, mennyivel lazábban áll a fejemen. Nekem átlagosan széles a fejem, de ezt elsősorban talán nagyobb fejű embereknek találták ki. Akárhogy is, én ezt kényelmesebbnek találom, hogy ilyen lazán áll a fejemen. A lazaságot úgy kell elképzelni, hogy ha a fejem tetején nem fektetem fel szorosan a fejem búbjára, akkor ha nyílegyenest lenézek, elkezd lecsúszni lassan a fejemről, és megáll egy másik pozícióban. Tényleg kényelmesebbnek találom a másiknál.

t20ptqxa4axxxxxxxx_372855875.jpg

Lazán áll, ergo a hangszigetelése is gyengébb valamivel, de a Sades ökölszabály itt is él, ha megszólal, nem fogsz hallani semmit, de nem is fog érdekelni a külvilág. A távirányítón ezúttal egy másik gomb kapott helyet a világítást kikapcsoló helyett. Középen a vibromotort lehet szabályozni (és csak itt) 3 állásban (ki-finom-erős). A vibromotor azt jelenti, hogy két oldalt van beépítve egy-egy rezgőmotor, ami bizonyos mély frekvenciákra rezegni kezd. Minél mélyebb, és minél erősebb, annál jobban. Sajnos konfigurálni ezt egyáltalán nem lehet, pedig tök jó lenne. Nem azért, mert rosszul van beállítva, csak na. Jó lenne.

51sak1eilrl_sy355.jpg

Szintén Crysis 3-mal próbáltam ki, és megállapítottam, hogy alig hallok különbséget a két fejes között. A különbség csak úgy jött ki, hogy 5 másodpercenként dugdostam be egymás után őket, hátha meghallom, amit kell. Annyira elhanyagolható, hogy nem érdemel szót, de talán azzal írom le a legjobban, hogy ennek egy pindurit szabadabbak, könnyedebben a hangjai, és valamivel lazábban adja ki a mélyeket, még kevesebb erőlködést éreztet. A térhatás semmi különös, átlagos játékra tök jó ez is, viszont nem váltotta be azokat a reményeket, hogy a gránátrobbanásra rezegni fog. Mivel a játék nem olyan mély frekvenciát ad ki robbanáskor, hogy rezegjenek a motorok, ezért nem rezegnek. Rezegnek viszont, ha valami bejátszásban lezuhan valami, beúszik egy brutálisan nagy űrhajó, vagy valami intenzív inger ér minket.

sku_293343_8.jpg

Lehet furán nézni rám, de komolyan mondom, hogy kellemes érzés a rezgés zenehallgatás közben. Ha valaki szereti az intenzíven basszusos (de szigorúan nem elektrohulladék!) zenéket, és gyenge rezgésre állítja a fejhallgatót, nem is igazán a rezgést lehet érezni, hanem olyan, mintha a koncert mélynyomójához sétálnánk közelebb, olyan mintha rezgésbe jönnénk az erős basszustól. Az erős rezgés érdekes móka zenehallgatás közben, biztos van, akinek tetszik, de azt túlzásnak tartom zenéhez. Nem mintha arra találták volna ki. Filmnézés közben egészen más a helyzet. Néztem valami akciófilmet, és robbanásokkor rezgett a fejem is, állati érzés volt.

high-quality-sades-a-60-vibration-function-and-7-1-surround-sound-professional-gaming-headphones-games.jpg

Konkretizálom nektek egy kicsit ezt a rezgést, mert az a benyomásom, hogy a nagyon laikus ember úgy képzeli el, hogy megrezgeti a fejed, és zavarni fog. Nem. A rezgést nem úgy érzed, mint tényleges rezgést, hanem olyan inkább, mintha bökdösné valaki finoman a fejhallgatót, mintha tényleg valami külső inger érne, valami masszív, és hangos történne körülötted. Nehéz leírni az érzést, mert általában egészen rövid szakaszokban érkeznek azok a frekvenciák, amikre rezegni kezd az eszköz, de szerintem nagyon jól eltalálták. Valóban nagyban hozzátesz az élményhez, ha így játszol, vagy nézel filmet.

 

Konklúzsön

Megint nem rohad be a fejem, működés közben nem zavar a külvilág, remek dizájn, szolid világítás, nagyon hosszú, harisnyázott USB kábel, pöpec driver, állítható erősségű rezgés, és kiemelkedő hangzás. Nem hiszem, hogy lehetne még több, amit kívánhatok. Talán egy valódibb térhatás, de annyira meg vagyok elégedve azzal, amit kaptam, hogy tényleg nem izgat a dolog.
34 dollárért is láttam, ami nincs meg 10.000 forint. Hihetetlenül jó áron hirdetik, és én rettentően elégedett vagyok. Amikor én vettem, kuponnal a legolcsóbb TomTop-éknál volt, időről időre le is akciózzák.
Tudom, hogy egy idő után úgyis megint Sades fejeseket fogok vásárolni, de ezt az egyet aligha adom el. Csak, ha übereli valamelyik másik. Viszont úgy tudom, hogy ez az egyetlen rezgős, úgyhogy lehet próbálkozni.
Nekem személy szerint határozottan jobban tetszik az A70-nél, de tudni kell róluk, hogy hangzásban szinte semmi különbség nincs. Árban is _nagyjából_ egyformák (bár a legtöbb helyen ez drágább), úgyhogy tessék meggondolni, hogy kinek melyik jön be jobban, és választani. Ezek best-buy cuccok a javából.

Uff.

komment

Címkék: kiegészítők elektronika

A bejegyzés trackback címe:

https://rendeljkinait.blog.hu/api/trackback/id/tr668044468

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása